Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

W dniu 12 kwietnia 2014 roku, na walnym zgromadzeniu wspólników, został wybrany nowy Zarząd oraz Rada Nadzorcza Konsorcjum Biuro Klub. Na jej czele stanął Krzysztof Porębski – Prezes firmy Biuro-LAND z Jaworzna. O planach, rynku biuroserwisowym oraz przyjaźni w biznesie rozmawia redaktor naczelna portalu scann.R - Daria Kostera.


Daria Kostera: Krzysztofie – przede wszystkim gratuluję nowej posady. Podołasz wyzwaniu, które przed Tobą postawiono?

Krzysztof Porębski: Dziękuję. Cieszę się, że mogę pełnić funkcję Prezesa Konsorcjum Biuro Klub. To dla mnie duży zaszczyt. To oczywiście również duże wyzwanie, jakie przede mną stoi. Jestem jednak głęboko przekonany, że cele jakie sobie narzuciliśmy i ciężka praca dadzą zamierzone efekty.

Jesteś najmłodszym dotychczasowym Prezesem Konsorcjum Biuro Klub – myślisz, że to Twoja mocna strona?

To prawda, jak dotychczas jestem najmłodszym z Prezesów naszej grupy. Poprzedni Prezesi bardzo dobrze pełnili swoją rolę w minionych latach, przygotowując grunt pod proces zmian, które obecnie chcemy wprowadzić. Poza tym nie jestem sam, mam wsparcie doświadczonych kolegów, z którymi tworzymy zespół, wzajemnie wymieniając się uwagami. Przed nami dużo pracy, więc myślę, że wiek może tu być sporym atutem.

Jaki jest Twój plan działania jako Prezesa KBK? Czy będzie to kontynuacja strategii poprzedniego Zarządu czy może chcesz wprowadzić pewne rewolucje?

Żadnych rewolucji nie będzie. To w mojej ocenie niewłaściwy sposób działania, rzadko przynoszący zamierzone efekty. Za to na pewno będzie ewolucja, ten proces zmian rozpoczęliśmy i na pewno będziemy go konsekwentnie kontynuować. Poprzedni Zarząd przygotował bardzo czytelną strategię, która obejmuje wiele obszarów naszego działania. Osobiście uważam, że zrobiony został kawał dobrej roboty. Do mnie należeć będzie kontynuacja tego procesu i konsekwentna realizacja naszych postanowień. 

Sektor biuroserwisu to co raz cięższy orzech do zgryzienia – czy Wy także jako Biuro Klub odczuwacie pogarszającą się koniunkturę?

Niekoniecznie. Oczywiście widzimy zmiany zachodzące na rynku, ale nasze dotychczasowe działania, zarówno w grupie jak i na lokalnych rynkach, powodują, że nie przekłada się to na spadki obrotów. Wręcz odwrotnie - nasze wyniki rosną. Z pewnością analizując koszyk podstawowych zakupów klienta biuroserwisowego, można zauważyć pewne spadki w zużyciu materiałów biurowych. Rosną za to inne grupy produktowe jak artykuły spożywcze czy chemia. Klient nadal oczekuje kompleksowej obsługi, coraz częściej chcąc za nią więcej zapłacić. Osobiście postrzegam to pozytywnie i widzę w tym szansę dla naszej grupy.

Dość mocno stoicie w przetargach, które jak wszyscy wiemy, rządzą się swoimi prawami. Czy nadal odczuwacie skutki centralizacji zamówień? Jak sobie poradziliście?

To prawda - przetargi to nasza mocna strona. Mamy świetny zespół doświadczonych ludzi, którzy są dla nas ogromną wartością. Ich zaangażowanie i wiedza przekładają się na nasze sukcesy. W obszarze tego działania nie ma miejsca dla firm niedoświadczonych gdyż można dużo stracić. Ten rynek rządzi się zupełnie innymi prawami niż biuroserwis. Z tego co wiem, poszczególne jednostki organizacyjne nie chcą centralizacji zakupów i w pewnych obszarach na pewno będzie się to zmieniać z korzyścią dla firm działających tylko lokalnie. 

Z drugiej strony są jednostki takie jak Sądy czy Urzędy Skarbowe, które rozpoczęły proces centralizacji zakupów i nadal będą go kontynuowały. Z pewnością centralizacja zakupów jest dużym zagrożeniem dla firm niezrzeszonych, my jednak - działając w silnej grupie - potrafimy sobie z tym radzić.

Kolejnym problemem każdej firmy działającej w branży staje się centralizacja zamówień podmiotów nie objętych ustawą o zamówieniach publicznych, myślę o bankach, agencjach ubezpieczeniowych czy firmach o charakterze korporacyjnym.  W tym obszarze utrzymają się tylko najlepsi. Jestem jednak pełen optymizmu, bo działania jakie podjęliśmy obejmują również i ten obszar.

Krzysztofie, KBK to sieć bardzo zżyta ze sobą – czy nadal jesteście otwarci na nowych członków?

KBK od momentu jego powstania, zawsze było grupą przyjaciół, którzy spotkali się z sobą po to, aby zrobić biznes. Tak jest do dnia dzisiejszego. Etyka i wzajemne zrozumienie są dla nas najwżniejsze. Okazuje się, że to całkiem dobrze działający model, w którym można miło spędzić czas, czuć się bezpiecznie, a do tego zarabiać pieniądze. Oczywiście na nikogo się nie zamykamy, wręcz przeciwnie, jesteśmy otwarci na nowych udziałowców czy firmy stowarzyszone. Ten proces przeprowadzamy jednak bardzo starannie, zawsze biorąc -jako pierwsze - interesy naszych udziałowców, a później dopiero pozostały profil firmy, który oczywiście jest równie ważny.

Konsorcjum to jedno – jednak dość mocno w ostatnim czasie działasz we własnej firmie Biuro-LAND. Mam wrażenie, że zaszły w niej duże zmiany. Proszę opowiedz o nich.

Moja firma to proces ciągle zachodzących zmian. Wciąż szukam nowych rozwiązań, które usprawniają organizację i powodują, że praca staje się przyjemniejsza. Niewątpliwie ogromną wartością jest to, że mogę w niej eksperymentować i to co się sprawdza, przenosić na poziom naszej grupy.  Mam bardzo dobry zespół doświadczonych ludzi, z którymi wspólnie zrealizowałem wiele udanych projektów. Dziś mogę z całą pewnością powiedzieć, że dzięki konsekwentnym działaniom jesteśmy firmą mocno zinformatyzowaną, w której wszystkie najważniejsze procesy zarządzane są systemowo. To daje nam duże możliwości wpływające na jakość świadczonych przez nas usług i pełne zrozumienie biznesu, w którym działamy.

Bardzo mocno uaktywniliście się w Internecie – czy potwierdzasz, że to TU w przyszłości będzie się wszystko działo?

Internet to z pewnością gałąź biznesu, która bardzo szybko się rozwija i będzie rozwijać w najbliższych latach. Śledzimy ten obszar wyciągając własne wnioski. Jedno jest pewne, po drugiej stronie mamy zupełnie innego klienta, który oczekuje innego sposobu obsługi niż ten tradycyjny. Sam sklep już nie wystarczy, trzeba w niego włożyć naprawdę dużo pracy, a później cięgle nim zarządzać. Klient jest coraz bardziej wybredny, a także bardziej świadomy. Oczekuje jakości i bezpieczeństwa na każdym poziomie współpracy. To zupełnie inny kanał dystrybucji wymagający sporego nakładu pracy i wiedzy, która jest niewątpliwie potrzebna. Oczywiście nie oznacza to, że cały handel przeniesie się do Internetu - klient nadal potrzebował będzie kontaktu z opiekunem na poziomie biuroserwisu, ale wymagał również będzie coraz bardziej zaawansowanych narzędzi sprzedażowych jak platformy na wysokim poziomie funkcjonalności.

Jedną z okazji do osobistych spotkań, które nie zastąpi nam internet - jest najbliższa biuroklubowa impreza targowa, która będzie miała miejsce już 12-13 września. Szykujecie coś specjalnego na tę okazję? Kogo z wystawców zobaczymy na targach?

Potwierdzam termin. W tym roku na pewno zaplanowaliśmy zmianę formuły targów. Uważam, że będzie ona ciekawa zarówno dla naszych dostawców jak i dla pracowników. Jest jeszcze za wcześnie żeby zdradzać co się za tym kryje, ponieważ wszystko jest jeszcze w fazie przygotowań. Jedno mogę potwierdzić, będzie aktywnie i nikt nie będzie się nudził. Na targi zaprosiliśmy naszych najważniejszych dostawców, ale ponieważ lista nie została jeszcze w pełni potwierdzona, nie chciałbym teraz wprowadzić nikogo w błąd podając szczegóły.

Czy scann.R Team może Was odwiedzić?

Oczywiście, że tak! Serdecznie zapraszam na wszystkie nasze uroczystości, a także wizyty w naszych firmach oraz samej siedzibie Konsorcjum Biuroklub. Na Was zawsze czeka pachnąca kawa.

Panie Prezesie - 13 maja były Pana urodziny – czego mogę życzyć?

Tego aby udało mi się znaleźć sposób na pomnożenie czasu, bo „czas to waluta dwudziestego pierwszego wieku” a jego brak jest moim największym problemem

Dziękuję za rozmowę i do zobaczenia.



Imię i nazwisko: Krzysztof Porębski

Wiek: 39

Stanowisko: Prezes Zarządu

Firma: Konsorcjum Biuro Klub

Wykształcenie: Średnie Ekonomiczne – jak mówi Krzysztof: "...na wyższe zabrakło już czasu. Biznes był ważniejszy. Swoją pierwszą działalność założyłem mając 18 lat."

Hobby: Motoryzacja, paralotniarstwo 

Życiowe motto: Mam ich bardzo wiele, bo uważam, że warto czerpać mądrość z wiedzy lepszych od siebie. Ale nawiązując do procesu ewolucji zmian, jakie przyjęliśmy, poniższe wydaje się najodpowiedniejsze: 

 

W konfrontacji strumienia ze skałą strumień zawsze wygrywa — nie przez swoją siłę, ale przez wytrwałość

Autor: -Budda

 

Wybrane ogłoszenia

Zamienniki marki KMP wymienne z HP 652 (F6V25AE i ...
Idealny plecak dla chłopców w wieku 6-10 lat.
Ze stronami do łatwego skanowania notatek.
Dystrybutor art. biurowych i szkolnych poszukuje M ...
Firma Rafcom wprowadziła kolejne nowości do swojej ...
PRISM to dynamiczna marka na rynku alternatywnych ...
Kobiecy wzór. Naturalne i romantyczne.
Nowe produkty w ofercie KMP PrintTechnik Polska
Nowy produkt marki CLEVERTON.
HAMELIN Polska Sp. z o.o. aktualnie poszukuje kand ...

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Marka Penmate to obecnie 70 % naszej oferty

    To zapewne bardzo dobra decyzja. Inwestycja we własną markę to trend, który dociera do coraz większej liczby firm. Jedną z nich jest Tadeo Trading Sp. z o.o., która od kilku lat bardzo aktywnie rozwija swój znak towarowy PENMATE. Artykuły do szkoły, do biura... Co jeszcze kryje się pod szyldem PENMATE dowiadujemy się w rozmowie z Arturem Radzewiczem, Dyrektorem Handlowych warszawskiej firmy Tadeo Trading.

    Więcej…  
  • GTD (Getting Things Done), w dosłownym tłumaczeniu “doprowadzanie pracy do końca” – prosty i bardzo efektywny sposób poprawy własnej produktywności

    Międzynarodowy bestseller autorstwa Davida Allena, opublikowany kilka lat temu (w 2001 roku w USA i w 2008 roku we Francji) mimo upływu lat, nadal pozostał trafny i inspirujący ze względu na fakt, że metoda jest prosta, wszechstronna i pragmatyczna. Cyfrowe narzędzia SCRIBZEE® mogą z łatwością dopełnić metodę GTD®.

    Więcej…