Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Drukuj

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Zakończyliśmy 2016 rok. Trochę tak teoretycznie, bo w praktyce nadal go rozliczamy. Jaki był? Z naszej perspektywy na pewno bardzo aktywny. Nowe marki na rynku, przejęcia, rotacje pracowników, liczne imprezy targowe...Z subiektywnego punktu widzenia to były wyjątkowe 12 miesięcy. W historii magazynu scann.R - najlepsze. Dlatego my dajemy im mocną 9-tkę. Czemu nie dziesiątkę? Bo ambicje mamy większe.

Jaki jednak był miniony rok w ocenie branży? Przez kolejne tygodnie będziemy publikować komentarze znanych osób. Zapraszamy do lektury i przesyłania także swoich opinii.


Znalezione obrazy dla zapytania michalczyk i prokop

 

Ryszard Prokop

Prezes

Michalczyk i Prokop Sp. Z o.o.

Mijający rok był bardzo wymagający dla biznesu, w skali określiłbym go na 4. Co było w nim najważniejsze? Przede wszystkim jubileusz powstania marki Tetis. Już 10 lat jesteśmy na rynku rozwijając ofertę materiałów dla biura i szkoły. Rok 2017 z kolei to dla nas również szczególny czas, ponieważ będziemy świętować 25 lecie firmy Michalczyk i Prokop.

Strategia rozwoju Michalczyk i Prokop to przede wszystkim umacnianie obecności na rynku, poprzez rozwój oferty biurowej i szkolnej. Skupiamy się na oferowaniu produktów o dobrej jakości, dbając o to, aby nasz klient dostał produkt niezawodny. Dalej będziemy rozszerzać ofertę marki Tetis o produkty zarówno z półki szkoła, jak i biuro.

Z wydarzeń, które szczególnie wpłynęły na naszą branżę, są niezaprzeczalnie wszystkie targi i imprezy odbywające się w roku 2016. Naszym zdaniem jednak wpisywały się one raczej w model konwencjonalny i dość typowo oddziaływały na rynek i branżę.

Oczywiście nie mogło na nich zabraknąć także naszej firmy. Staraliśmy się uczestniczyć we wszystkich imprezach branżowych jakie były organizowane i na jakie otrzymaliśmy zaproszenie. Wszystkie te wydarzenia traktujemy z taką samą atencją. Cenimy te spotkania przede wszystkim ze względu na możliwość osobistych rozmów z naszymi partnerami handlowymi.

Jak będzie w 2017 roku? No cóż. Nasz kalendarz targowy jeszcze nie został zapełniony. Z pewnością będziemy uczestniczyć w większości imprez wiosennych i liczących się imprezach jesiennych.

Poza tym cały czas pracujemy nad rozwojem marki Tetis, by oferta była szersza i komplementarna, na tym etapie jednak nie chciałbym zdradzać jakie konkretnie produkty dołączą do szerokiej już oferty Tetis.

 

Miniony rok był na pewno bardzo aktywny, w konsekwencji czego liczę na więcej spokoju w Nowym 2017 roku.

 


Gerard Prasek

 

Gerard Prasek

Dyrektor Generalny

Gatis

Zeszły rok oceniam na 8. To generalnie dobra ocena. Jesteśmy zadowoleni z tego, co udało nam się osiągnąć, szczególnie w zakresie sprzedaży i dystrybucji.

W zeszłym roku wydarzyło się u nas dużo dobrego - minął on nam pod znakiem zmian w wielu obszarach, ale najistotniejsze w zakresie: sprzedaży i marketingu. Najważniejsze z nich to:

Zmiany, które wprowadziliśmy miały znaczące przełożenie na intensywny wzrost sprzedaży zeszytów Gatis. W roku 2017 będziemy bardzo mocno pracowali nad zwiększeniem dystrybucji ważonej i numerycznej w detalu, co będzie miało oczywisty wpływ na wzrost sprzedaży Dystrybutorów.

Nowości jakie przygotowaliśmy będziemy wprowadzali do sprzedaży w sezonie 2017. Pierwsza nowa linia produktów to kołonotatniki z linii Black&Color oraz bardzo kolorowe i młodzieżowe zeszyty w kratkę ECO LINE. Linia Black&Color to produkty skierowane do segmentu office, studentów i uczniów powyżej klasy 6. To doskonałe połączenie naszego flagowego produktu, czyli zeszytu ze słownikiem języka angielskiego z wygodnym kołonotatnikiem,  w ciekawych młodzieżowych kolorach oraz praktycznej i trwałej oprawie. Zarówno linię Black&Color, jak i ECO LINE tworzyliśmy razem z naszymi klientami. To bardzo procentuje, mamy już pierwsze, bardzo pozytywne opinie Klientów z rynku.

Rynek, szczególnie hurtowy w Polsce, jest dobrze zorganizowany i dostosowany do potrzeb Klientów. Większość Dystrybutorów bardzo skutecznie dobiera swoje działania do panujących warunków na rynku, ten zbiór wszystkich działań uznałbym za najbardziej znaczące wydarzenie branżowe.

Targi globalne, szczególnie takie jak Paperworld we Franfurcie, potraktowałbym bardziej prestiżowo, również  jako możliwość spotkania się ze swoimi klientami i przede wszystkim szansę rozwoju sprzedaży eksportowej. Praktycznie wszyscy polscy producenci starają się intensyfikować sprzedaż eksportową, mamy ku temu bardzo dużo możliwości. Zeszyty ?Made in Poland? są wysokiej jakości, jestem więc pewien, że przyszłe lata będą obfitowały w znaczny wzrost udziału polskich produktów, szczególnie w krajach UE. My również mamy zeszyty językowe i przedmiotowe, przygotowane specjalnie na rynek niemiecki, francuski i UK.

A co wydarzyło się w 2016 roku? Byliśmy we Frankfurcie na targach Paperworld 2016, uczestniczyliśmy w kilku imprezach targowych u naszych Dystrybutorów; akcjach regionalnych, takich jak np. ?Warszawa wraca do Szkoły? w PKiN, wielu eventach z okazji Dnia Dziecka, prezentacjach dla nauczycieli, którzy bardzo cenią nasze produkty, jako te, które wspomagają proces nauczania oraz wielu imprezach sportowych jako sponsor nagród dla aktywnej młodzieży. Podobny scenariusz jak w roku 2016, nakreśliliśmy sobie i w tym. Skoro się on sprawdził, mogę powiedzieć, że zrealizujemy go również w roku 2017, przy kilku korektach oczywiście. 

W przyszłym roku wszystkim życzę dużo uśmiechu, optymizmu i realizacji celów (tego samego również życzę sobie J). My, ze swojej strony, każdego dnia pracujemy nad tym, aby te życzenia stały się faktem J

 


Znalezione obrazy dla zapytania anna jerzmanowska

 

Anna Jerzmanowska 

Dyrektor Marketingu

Hamelin Polska Sp. z o.o.

Miniony rok w firmie Hamelin oceniam na mocną 10. Nie da się ukryć, że był to rok wyjątkowo dobry. Usprawniliśmy system zarządzania sprzedażą, dzięki któremu poprawiliśmy sposób prezentacji nowych produktów oraz proces składania zamówień. Miniony rok obfitował również w szkolenia dla zespołów sprzedaży naszych Klientów, przygotowaliśmy również dla nich specjalny program motywacyjny pod nazwą Ambasador Oxford. Marka Oxford powróciła też z reklamą telewizyjną, a cała kampania z ?Cool Robotem? w roli głównej miała miejsce również w internecie, mediach społecznościowych oraz sieci kin Multikino. Ponadto, produkty Oxford pojawiły się w 4 odcinkach jednego z najbardziej lubianych seriali familijnych Rodzinka.pl. Chcąc utrzymać bardzo dużą rozpoznawalność marki, ale jednocześnie podążając za najnowszymi trendami, odświeżyliśmy logo Top 2000, aby było bardziej atrakcyjne dla naszej grupy docelowej, którą są młodzi konsumenci.

W ubiegłym roku także ?rozpędziliśmy maszynę? z nowościami. Wprowadziliśmy wiele zupełnie nowych kategorii produktowych, takich jak: galanteria i przybory szkolne, poszerzyliśmy ofertę do biura o karteczki samoprzylepne, koperty, pudełka wysyłkowe oraz biurowe produkty z polipropylenu.

Te wszystkie nowości prezentowaliśmy na spotkaniach targowych naszych klientów. W tym roku także pokazemy wiele nowych produktów. Szykujemy także kolejną konferencję dla Klientów, na której jak poprzednio zaprezentujemy NOWOŚCI ROKU 2017.

Z pewnością największym wyzwaniem na rok 2017 będzie premiera naszych nowych kolekcji marki Top 2000, z którą wiążemy wielkie nadzieje i liczymy, że spodoba się naszym odbiorcom tak bardzo jak nam. Poszerzamy też bardzo mocno ofertę produktów marki Oxford, na razie nie chcę zdradzać jakie, ale będzie to ?mocne uderzenie? oraz poszerzamy ofertę galanterii szkolnej. A czego można nam życzeć? Oczywiście realizacji wszystkich zaplanowanych projektów.


 


 

Znalezione obrazy dla zapytania paweł piórkowski rafcom

 

Paweł Piórkowski

Dyrektor Zarządzający

Rafcom

Rok 2016 oceniam całkiem dobrze. Według mnie należy mu się mocna ósemka. Z jakiego powodu? Przede wszystkim z tego, że na przełomie minionych 12 miesięcy wprowadziliśmy do oferty jakże potrzebne każdemu produkty z chemii gospodarczej. Zorganizowaliśmy duży konkurs sprzedażowy dla klientów, którego finałem był bardzo udany wyjazd do słonecznej Portugalii. W związku ze znacznym wzrostem sprzedaży, powiększyliśmy także nasz zespół o nowe, doświadczone osoby, co zapewne jeszcze bardziej wzmocniło naszą pozycję na rynku. Dodatkowo otworzyliśmy nowy odział handlowy, tym razem w Gdańsku.

Najistotniejsze jednak są nowości, które sukcesywnie wprowadzamy do oferty. Prócz wspomnianej chemii gospodarczej samych znanych marek na rynku, nasz asortyment powiększył się też o wiele nowości w zamiennikach marki Prism, głównie tonerów. 

Prezentowaliśmy je podczas wszystkich lokalnych targów organizowanych przez największe sieci biuroserwisowe w Polsce. W 2017 roku tego tematu także nie pominiemy w naszych działaniach.

To, co istotne w nowym roku, to kontynuacja akcji bonusowej za zakupy. Również w 2017 roku planujemy zorganizować dużą imprezę wyjazdową dla naszych klientów. Oczywiście związana ona będzie z zamówieniami produktów marki Prism.

W tym roku planujemy także rozszerzyć naszą ogólną ofertę. Na tę chwilę jednak nie chciałbym zdradzać szczegółów, czas pokaże. A czego życzyłbym sobie w roku 2017? Prywatnie to, aby dopisywało mi szczęście i zdrowie. Jeśli chodzi o sferę biznesu, to życzyłbym sobie i firmie ciągłego rozwoju, sukcesów na polu materiałów eksploatacyjnych, głównie zamienników. Generalnie podwojenia zysków, aby rok 2017 okazał się jeszcze lepszy niż poprzedni.  


 

Paweł Czupryński

Dyrektor Zarządzający/ Prezes Zarządu

KMP PrintTechnik Polska Sp. z o.o.

Poprzedni rok oceniam na 9, był bardzo dobry, ale może być zawsze lepiej :) W grupie materiałów eksploatacyjnych osiągnęliśmy 15% wzrost sprzedaży. Szczególnie dobrą sprzedaż osiągnęliśmy w tonerach XXL oraz refabrykowanych atramentach.
W 2016 roku wprowadziliśmy z sukcesem zupełnie nową kategorię produktów - akcesoria do produktów Apple. Są to akcesoria do telefonów, tabletów, komputerów w kategorii Premium. Folia ochronna do Macbook i iPad zdobyła nagrodę: "Najlepszy produkt Meeting Premiera 2016 w kategorii potencjał sprzedaży", co jest potwierdzeniem dobrze obranej drogi rozwoju.
W 2017 rok patrzymy bardzo optymistycznie, planujemy rozwój w kategorii tonerów, szczególnie tonerów do kopiarek firmy Intercopy (firma należy od 2010 roku do grupy KMP) oraz intensywną ekspansję akcesoriów do produktów Apple.
W Nowym Roku życzę sobie oraz Czytelnikom Zdrowia oraz Uśmiechu na co dzień!

 

 


 

Narcyz Kamiński

Właściciel

Sztuka Rodzinna

Mijający rok w skali od 1-10 oceniam na 8. To był wyjątkowy rok bo bardzo aktywny dla naszej marki Narcissus. Nie tylko dlatego, że zaczęliśmy ją eksportować ale dlatego, że znacznie poszerzyliśmy jej asortyment. To właśnie w 2016 roku marka Narcissus rozwinęła się o zeszyty, notatniki, torby 2D i taśmy. Przez cały rok, z naciskiem na lokalne targi branżowe, prezentowaliśmy nowości, które zachwyciły naszych klientów. W roku 2017 chcę wyjść jednak dużo dalej poza granice Polski. Już dziś planujemy odwiedzić kilka targów w Europie. Niestety póki co nie mogę zdradzić, co nowego pokażemy w przyszłym roku. Życzę sobie by Opatrzność czuwała nad naszą firmą, tak jak i w tym roku.

 


 

    Znalezione obrazy dla zapytania łukasz komorowski panta

Łukasz Komorowski, Dyrektor Handlowy, 
Panta Plast Sp. z o.o.

Łukasz Komorowski

Dyrektor Handlowy

Panta Plast Sp. z o.o. (http://www.pantaplast.pl/)

Mijający 2016 rok był rokiem wymagającym, jednak możemy powiedzieć, że większość założeń udało nam się zrealizować. Dlatego też moja ocena to mocne 8.

Nie da się ukryć, że ostatnie 12 miesięcy było pełne wyzwań w związku z wprowadzeniem nowych marek do naszej oferty oraz zmian w logistyce.
Z najważniejszych nowości, jakie uzupełniły nasz asortyment to oczywiście marka Uni-Max. Długo się do jej wprowadzenia przygotowywaliśmy. Nie chcieliśmy nic zostawić przypadkowi dlatego wymagało to od nas dużo zaangażowania pomimo, że produkt jest naprawdę wyśmienity. Miniony rok to także liczne wydarzenia, w których uczestniczyła firma Panta Plast. Muszę tu wymienić targi: Paperworld, Insights-X oraz Rema Days. Oczywiście nie zapomnijmy o imprezach lokalnych i majówkach organizowanych przez hurtownie i sieci. W tym roku na pewno znacznie powiększymy liczbę miejsc, w których się pokażemy. O tym jednak będziemy informować na naszym profilu na Facebook'u.

Tam między innymi zaprezentujemy nasze pierwsze nowości. Planowany termin ich premiery to marzec. Niestety nie mogę teraz zdradzić szczegółów, ale będą Państwo zaskoczeni nowymi produktami z nowej linii.

Z globalnych, znaczących zmian, jakie zaszły w naszej branży w ostatnich miesiącach, to poza oczywiście wprowadzeniem marki Uni-Max dość mocno zauważalna jest globalizacji marek, co staje się już chyba praktyką. 

 

 

Kategoria: Rozmowy bez cenzury - branża biurowa
Odsłony: 4426