Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Jest piękny czerwcowy poranek. W tomaszowskim parku spotykamy młodą artystkę, która zwykłe blaszane wanienki zamienia w prawdziwe dzieła sztuki. Ilona Kostera – Badura - z wykształcenia projektant mody, od pewnego czasu zajęła się nieco inną formą sztuki – zdobieniem techniką decoupage.

 

Scann.R: Zamieniasz zwyczajne rzeczy w coś niezwyczajnego. Skąd pomysł na taką twórczość?

Ilona Kostera-Badura: Niezwyczajne stają się w momencie, gdy oglądasz finalny produkt. Zanim jednak nabiorą smaku trochę czasu należy im poświęcić. Jak to się zaczęło? Dość prozaicznie. Moja koleżanka, która jest fotografem, zleciła mi malowanie pierwszych wanienek do sesji zdjęciowych.

Moda na decoupage rośnie z dnia na dzień – czy ograniczasz się wyłącznie do wanienek i wiader blaszanych?

Techniką decoupage można ozdobić praktycznie wszystko, natomiast ja skupiłam się na malowaniu blaszanych wanienek i wiaderek dla fotografów, którzy zajmują się między innymi fotografią niemowlęcą. Staram się jednak nie ograniczać. Zdarzało i nadal mi się zdarza ozdobić w ten sposób stare meble, drewniane skrzynie. Zainspirować mogą przeróżne rzeczy, a zastosowań może być wiele.

Jesteś przykładem samouka techniki decoupage, czy może korzystałaś ze szkoleń, które tak licznie oferowane są na rynku?

Z wykształcenia jestem artystą plastykiem, studiowałam na Akademi Sztuk Pięknych i myślę, że jakieś podstawy mam. Oczywiście podpatrywałam na różnych portalach technikę tworzenia decoupage po to, by móc w końcu wykorzystać i zaadoptować ją na swoje potrzeby.

Co było dla Ciebie najtrudniejsze w wykonywaniu pierwszych prac? Pomysł, znalezienie odpowiednich surowców…?

Z pomysłem nie było kłopotu - jest tak wiele inspirujących motywów wokół nas, że można tworzyć w nieskończoność. Natomiast pod względem technicznym, musiałam trochę pogłówkować, poćwiczyć „na brudno” i znaleźć własną metodę i sposób na to, by moja praca była wykonana na najwyższym poziomie.

Z jakich marek (farb, serwetek itp.) korzystasz?

Do tej pory nie skupiałam się na jakiejś konkretnej marce. Korzystam ze sklepów internetowych, które oferują przeróżne akcesoria do decoupage a w serwetkach jest naprawdę bardzo bogaty wybór. Jeśli jednak miałabym już wybierać spośród marek to ciekawe wzornictwo ma marka Maki.

Ile czasu zabiera Ci wykonanie jednego produktu? 

Wszystko zależy od zamówienia, skali trudności wzoru, jaki ma być naniesiony i techniki, jaką ma być wykonany.

Jak wygląda proces tworzenia kolejnego dzieła?

Mogłabym się długo rozpisywać, ale wolałabym żeby proces tworzenia został moją słodką tajemnicą

Tworzysz wanienki, wiadra pod konkretne zamówienia – czy zazwyczaj masz narzuconą grafikę?

Z tym bywa różnie. Moje prace można podejrzeć na facebook’u, więc bywa tak, że ktoś wskazuje konkretny wzór z mojego albumu i wtedy powielam niektóre z nich, choć za każdym razem wyglądają trochę inaczej. Innym razem klienci sami podsyłają motywy jednocześnie dając mi trochę wolną rękę. Świadczy to o ich zaufaniu do mojej osoby i mojej pracy.

Jakie zamówienie było dla Ciebie największym wyzwaniem?

Oczywiście pierwsze zamówienie. Miałam małego stresa i trzęsły mi się ręce, gdy zaczynałam malować już „na czysto”. Ciężko było mi przewidzieć efekt końcowy, tym bardziej, że w trakcie pracy często coś jeszcze wymyślam innego, zmieniam… Tym większą satysfakcję miałam gdy skończyłam i stwierdziłam, że jednak wanienka nie pójdzie na złom. Co więcej, gdy oglądam swoje malowane wanienki na profesjonalnych zdjęciach, na których śpią w nich słodkie niemowlaki, duma mnie rozpiera.

Nad czym obecnie pracujesz?

Obecnie pracuję nad ozdobieniem klasycznego mini samochodu oraz kilku wanienek.

Czego możemy Ci życzyć jako artystce?

Niekończącej się weny twórczej, satysfakcji z własnej pracy, zadowolonych klientów no i oczywiście więcej takich wywiadów.

Tego więc życzymy.


Imię i nazwisko: Ilona Kostera-Badura

Wiek: 37 lat

Stanowisko: projektant ubioru

Wykształcenie: ASP w Łodzi, magister sztuki

Hobby: sporty zimowe, malarstwo, grafika komputerowa

Życiowe motto: "skończ to, co zacząłeś"

 

 

Praca wykonana przez Ilonę Kostera-Badura

 Jedna z prac wykonanych przez artystkę techniką decoupage

Wybrane ogłoszenia

Długopis ścieralny Flexi Abra w stylu BOHO.
W ofercie firmy Leviatan-Poligrafia pokazały się n ...
Tusze marki Activejet AE-16BNX, AE-16CNX, AE-16MNX ...
Nowa oferta firmy Inter-Folia.
W ofercie firmy KMP PrintTechnik Polska pojawiły s ...
Tusze do drukarek Epson marki Activejet AE-34BNX, ...
Idealne na lodówkę oraz inne metalowe powierzchnie ...
Lubisz "bazgrolić" podczas rozmów telefonicznych? ...
Kolorowe notesy - zwierzątka marki Stick'n.
Rafcom poszukuje pracownika!!
Nowe produkty w ofercie KMP PrintTechnik Polska

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Pierwsza edycja Gift Show Poland zakończona

    Prawie 3 tys. osób zgromadziły premierowe targi Gift Show Poland odbywające się w dniach 22-24 maja br. w Centrum MT Polska w Warszawie. Nie zabrakło wśród nich przedstawicieli branży upominkowej, jak i indywidualnych zwiedzających, którzy na miejscu poszukiwali inspiracji na oryginalne prezenty.

    Więcej…  
  • Klient końcowy vs upominki reklamowe - wyniki V edycji badania PIAP

    Upominki reklamowe dogoniły Internet, jakość jest silnym kryterium wyboru materiałów promocyjnych a aż 91,43% badanych wykorzystuje upominki do kształtowania pozytywnego wizerunku swoich marek – to najważniejsze wniosku z badania postrzegania artykułów reklamowych przez klienta końcowego, przeprowadzonego w tym roku po raz piąty przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych.

    Więcej…