Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Drukując fotografie w domu trzeba zwrócić uwagę na wiele czynników, które przy zleceniu wykonania odbitek laboratorium są załatwiane za nas. Jednym z takich aspektów, na który na pewno musimy zwrócić uwagę jest papier. Rynek oferuje naprawdę szeroką ofertę podkładów do druku. Różnią się między sobą m.in. wykończeniem, gramaturą i pokryciem. Jaki rodzaj papieru będzie najlepiej pasował do twoich zdjęć? 

Najważniejszy podział wyznacza sprzęt, jakim dysponujemy. Jeśli mamy drukarkę atramentową należy wybrać papier właśnie do takiego rodzaju urządzenia. Materiały do drukarek laserowych i atramentowych różnią się między sobą, a efektem zastosowania niewłaściwego papieru mogą być nieciekawe.

Drugi podział to błyszczące lub matowe wykończenie. Papier błyszczący uchodzi za bardziej „wyraźny” - zrobione na nim wydruki wydają się mocno kontrastowe. Świetnie sprawdzają się przy stosunkowo niedużych odbitkach. Mają także swoje wady. Największa to łatwe „łapanie” odcisków i zabrudzeń. Jeżeli zdjęcia będziemy podawać z rąk do rąk, lepiej wybrać papier matowy. Odbitki na materiałach błyszczących mogą także przylepiać się do folii w albumach lub szyb w ramkach, tworząc przy tym brzydkie plamy lub refleksy.

Zdjęcia możemy drukować także na papierze matowym. Gdy mu się przyjrzymy zobaczymy, że ma on bardzo drobną fakturę, dzięki której nie odbija światła tak mocno, jak papier błyszczący. Jest bardziej odporny na zniszczenia i zabrudzenia. Zdjęcia wydrukowane na nim nie są tak wyraziste jak odbitki na papierze błyszczącym. Nie widać za to na nich drobnych niedoskonałości – błędy w naświetleniu czy drobne nieostrości będą mniej widoczne na papierze matowym.

Papiery fotograficzne różnią się także gramaturą. Jest to współczynnik określany w gramach i oznacza wagę metra kwadratowego papieru. Im gramatura jest wyższa, tym materiał sztywniejszy. Dzięki temu nie zwija się i nie deformuje. Najpopularniejsze gramatury wynoszą od 110 g do nawet 260 g. Przed zakupem materiału warto sprawdzić, czy nasza drukarka jest w stanie obsłużyć daną gramaturę – niektóre urządzenia nie radzą sobie ze zbyt sztywnymi papierami.

Jeżeli chcemy, by nasza odbitka odpowiednio się prezentowała, musimy wybrać ustawienia druku odpowiednie do stosowanego papieru. Nawet najprostsze programy do drukowania zdjęć posiadają taką opcję. Dzięki odpowiednim ustawieniom drukarka dobierze odpowiednią do rodzaju papieru ilość tuszu, a my będziemy mogli cieszyć się doskonałymi odbitkami.
 
W ofercie marki Activejet znajdziemy pełen przekrój wysokiej jakości matowych i błyszczących papierów fotograficznych o zróżnicowanej gramaturze. Nawet najbardziej wymagający miłośnik fotografii znajdzie wśród nich produkt idealny dla siebie i spełniający jego oczekiwania: http://www.activejet.pl/kategoria/tusze-tonery,papier-fotograficzny
 
 

Wybrane ogłoszenia

Torebka neoprenowa S'COOL BIRDTorebka neoprenowa S'COOL BIRD
Sprzedam48,00 (sugerowana cena rynkowa) PLN
Torebka neoprenowa idealna do szkoły, przedszkola, ...
Mini-pudełeczka z wesołymi minkami znanymi nam z i ...
Firma Rafcom, w związku z rozwojem, poszukuje prac ...
Tusze marki Activejet AE-16BNX, AE-16CNX, AE-16MNX ...
Firma Smart Digital Media - właściciel marki INKdi ...
Nowa oferta firmy Inter-Folia.
Długopis ścieralny Flexi Abra w stylu BOHO.
Piękne długopisy w delikatne kropki.
Nowy, niezastąpiony towarzysz w biurze, w domu, w ...
Przepiękne zestawy ślubne: torba, koperta, kartka ...
Farby SUPERPOWER w plastikowych butelkach.
Kolekcja długopisów w 3 różnych kolorach.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Videoreportaż z targów w firmie KODI

    15 kwietnia w lubelskim hotelu Luxor odbyła się X edycja targów organizowanych przez hurtownię KODI. Nie zabrakło tam także naszej redakcji. Jak było? Zobaczcie sami...

    Więcej…  
  • Biznes na drodze do dojrzałości cyfrowej

    Badania Coleman Parks zrealizowane na zlecenie Ricoh pokazują, że 71% spośród kadry zarządzającej w Europie i na Bliskim Wschodzie zakłada, że kierowana przez nich organizacja osiągnie cyfrową dojrzałość w ciągu najbliższych 5 lat. 

    Więcej…