Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z zagrożeń jake niesie ze sobą wyrzucanie zużytych tuszów i tonerów do zwykłego kosza na śmieci. Tymczasem zużyte wkłady, a ściślej, ich obudowy zrobione są z sztucznych tworzyw, a więc proces ich rozkładu zajmuje kilkaset lat!

Szacuje się, że nawet 75% zużytych tonerów i kartridży jest wyrzucanych do śmieci. Zawierają one łatwo wydostające się na zewnątrz resztki proszku i tuszu, które mogą być szkodliwe, gdy nie są poddane właściwej utylizacji. Rocznie w Polsce sprzedawanych jest ok 4 milionów różnego rodzaju wkładów do drukarek. Biorąc pod uwagę, że tylko 15% jest utylizowanych, aż strach pomyśleć, ile z nich ląduje na nieprzystosowanych do ich składowania wysypiskach i w lasach.

Świadome ekologicznie firmy z branży materiałów eksploatacyjnych do drukarek, w swoich produktach używają materiałów z recyklingu oraz komponentów biodegradowalnych, a także prowadzą darmową utylizację swoich produktów (np. marka Asarto).

Ekologia druku, to również racjonalne gospodarowanie papierem. W środowisku biurowym papier jest jednym z najpopularniejszych nośników informacji. Ograniczenie zużywania tego zasobu oprócz korzyści ekologicznych przyniesie również zauważalne korzyści finansowe (według KPMG w ciągu roku przeciętny pracownik drukuje aż 8 tysięcy stron). Pamiętaj, oddając zużyte tusze i tonery do utylizacji, dbasz o środowisko, a oszczędzając papier, dbasz o ekologię.


10 podstawowych zasad oszczędności papieru:
  1. Nie drukuj gdy tego nie musisz robić.
  2. Jeśli już masz taką potrzebę, przed drukiem sprawdź czy nie ma błędów, aby nie musieć tego robić ponownie.
  3. Stare kartki, z jedną zadrukowaną stroną, wykorzystuj do podręcznych notatek.
  4. Umieść na swojej skrzynce pocztowej informację z prośbą o nie wrzucanie ulotek.
  5. Zawsze nadmiar papieru oddawaj na makulaturę.
  6. Kupując podręczniki do szkoły staraj się kupić je od kogoś ze starszego rocznika.
  7. Książki pożyczaj od znajomych lub z biblioteki. Niechciane książki, prasę podaj dalej – może jest ktoś, kto chciałby ją przeczytać? Lokalna biblioteka zapewne czeka na takie prezenty.
  8. Korzystaj z toreb ekologicznych a nie papierowych. 
  9. Zapisuj zeszyty do końca, nie wyrzucaj ich tylko dlatego, że skończył się rok szkolny czy dany przedmiot.
  10. Gdy chcesz podarować komuś prezent – zastanów się, czy na pewno potrzebujesz go dodatkowo opakować, jeśli ty jesteś obdarowywany zapakowanym prezentem –odzyskaj papier i przechowaj – może się przyda do przygotowania kolejnego pakunku

Wybrane ogłoszenia

Oryginalna lampka biurkowa w kształcie baranka.
Nowa oferta w marce KMP.
Urządzenie refabrykowane – fabrycznie nowe.
Pastelowa plastelina od JOVI.
2 kolory w jednym zakreślaczu.
Fantastyczne książeczki DOTYKOWE dla MALUSZKA.
Urządzenia wielofunkcyjne marki United Bright, fab ...
Urządzenia wielofunkcyjne marki United Bright, fab ...
Podręczny zestaw notesów i zakładek marki d.rect. ...
Nowa oferta marki JOVI
Ołówek z popularnej serii Gwiazdki w wersji metali ...
Firma Gross Wazia z siedzibą w Łodzi szuka pracown ...

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Samsung NX mini już w Polsce

    NX mini, najmniejszy i najlżejszy aparat fotograficzny z serii NX został wprowadzony do sprzedaży w Polsce. Dzięki stylowemu, stworzonemu z myślą o mobilności wzornictwu i doskonałej jakości obrazu aparat SMART Camera NX mini jest naturalnym wyborem dla dynamicznych fotografów, którym zależy na uchwyceniu specjalnych chwil w najdrobniejszych szczegółach. Technologie łączności NFC i Wi-Fi sprawiają, że każde zdjęcie wykonane za pomocą NX mini użytkownik może łatwo i szybko udostępnić znajomym.

    Więcej…  
  • Klient końcowy vs upominki reklamowe - wyniki V edycji badania PIAP

    Upominki reklamowe dogoniły Internet, jakość jest silnym kryterium wyboru materiałów promocyjnych a aż 91,43% badanych wykorzystuje upominki do kształtowania pozytywnego wizerunku swoich marek – to najważniejsze wniosku z badania postrzegania artykułów reklamowych przez klienta końcowego, przeprowadzonego w tym roku po raz piąty przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych.

    Więcej…