Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Gdyby nie nasza branża nie byłoby kolorów. To dzięki dostawcom artykułów do rysowania i malowania możemy nasze myśli i marzenia wyrażać w formie rysunki. A co jeśli taki rysunek dodatkowo byłby elementem kreatywnej terapii odstresowującej nas?

Jakiś czas temu podczas spotkania z jedną z firm z naszej branży mieliśmy przyjemność zabawy z kolorem. To właśnie wtedy po raz pierwszy w nasze ręce wpadły czarno białe szkice rysunków i mandale do kolorowania. Jedne prostsze - przeznaczone dla młodszych osób, drugie z kolei cechujące się większą szczegółowością oraz wymagające większej precyzji w kolorowaniu. Ostatnio podobne szkice znaleźliśmy na pólkach sklepowych oferowane w formie książeczki. Jak się okazało nie był to wcale produkt przeznaczony dla dzieci lecz dla dorosłych.

Kolorowanka dla dorosłych to cieszący się co raz większą popularnością produkt. Przywędrowały one do nas z zachodu, gdzie np. Holendrzy czy też Brytyjczycy od wielu lat spędzają przy nich czas wolny.

Co jednak kryje się w nich? Czy dorośli rzeczywiście wybierają tę formę relaksu?

Okazuje się, że nowa oferta, które zaledwie od kilku miesięcy zawitała do Polski, już dziś znajduje rzesze zwolenników.

Zapewne także Tobie - Drogi Czytelniku zdarzyło się podczas rozmowy telefonicznej rysowanie różnych kółek, serduszek, zawijasów na kartce, która leży na Twoim biurku. To oczywiście nic dziwnego. Okazuje się, że bezwiedne szkicowanie ułatwia uporządkowywanie myśli, ale też zajmuje ręce (co okazuje się bardzo przydatne w przypadku osób na diecie lub rzucających palenie!). Prawdopodobnie właśnie stąd wziął się pomysł na stworzenie książek adresowanych specjalnie do dorosłych, w których znajduje się przestrzeń do swobodnego malowania, kaligrafowania czy odwzorowywania.

Na rynku już dziś znajduje się mnóstwo ofert kolorowanek dla dorosłych. Są one oferowane zazwyczaj w formie zeszytu, lub większej książeczki. Można w nich znaleźć zarówno łatwiejsze rysunki jak i naprawdę wymagające szczegółowości grafiki. Celem jest nie tylko zapewnienie zajęcia osobie dorosłej, ale także formy odstresowania się czy też samozadowolenia z pięknie wykonanej pracy.

Psycholodzy podkreślają, że kolorowanki dla dorosłych mają bardzo dobry wpływ zarówno na psychikę, jak i na nastrój człowieka. Pomagają łagodzić stres, wyciszają, ułatwiają koncentrację, zwiększają kreatywność i wiarę we własne siły. Wieść niesie, że istnieje nawet teoria, że kolorowanki mają działanie antydepresyjne. Z kolei amerykański psychiatra, Stuart Brown, już w 1966 roku stwierdził, że powrót do zabaw z dzieciństwa jest bardzo istotny dla zdrowia psychicznego. Brown podał drastyczny przykład, który przytoczymy, choć mógłby on być poddany dłuższej dyskusji. Otóż jego zdaniem seryjny morderca Charles Whitman zabił 26 osób dlatego, że... jako dziecko nie miał okazji do typowych dziecięcych aktywności. Tym samym Brown zasugerował, że zabawa, a więc i kolorowanie, ma wielką siłę, mogącą nawet uśpić wyjątkowo złe instynkty. Tak więc Drodzy Czytelnicy!

Przed każdym stresującym spotkaniem, albo jako forma "wyżycia" się korzystajcie z propozycji, jakie daje nam nasza branża. 

Jedną z firm, która idąc za przykładem Zachodu wprowadziła Kolorowanki dla dorosłych na polski rynek jest Sztuka Rodzinna. W jej ofercie znajduje się obecnie 10 książeczek przygotowanych na różne okoliczności. Każda z nich zawiera 31 unikalnych grafik w kwiaty, zwierzęta oraz geometryczne wzory. 

 


 

 


 

  


 

Szerokość kolorowanek: 24,13 cm wysokość 22,86 cm. 

Pełna oferta: http://www.sztukarodzinna.eu/f,22,kolorowanki.html 

Cena do hurtu ok: 16,46 zł netto


 

Kolorowanki dla dorosłych mają w zasadzie same zalety – poprawiają humor, uspokajają i sprawiają, że stajemy się bardziej produktywni. Nawet jeśli nigdy nie uważaliśmy się za artystów-plastyków, przecież nikt nie będzie wystawiać ocen naszym pracom. Wybór kolorowanek w ofercie firmy Sztuka Rodzinna staje się coraz większy, łatwiej jest więc znaleźć coś, co nam się spodoba. Może warto spróbować? Przecież nic nie tracimy.


Peter Pauper Press to firma rodzinna, którą założył w 1928 roku Piotr Beilenson w Larchmont koło Nowego Jorku. Jego żona Edna starała się stworzyć znakomite książki. Obecne firma Peter Pauper Press bardzo się rozwinęła i jest jedną z wiodących wydawców amerykańskich. W ofercie można znaleźć perfekcyjnie wykonane notatniki w różnych formatach, organizery, adresowniki, książki dla dzieci, albumy rodzinne, piękne wzory papeterii, pióra kulkowe i inne gadżety. Firma Peter Pauper Press odznacza się elegancją i różnorodnością wzorów. Każda kolekcja, wzbudza duże zainteresowanie wśród odbiorców.

Wybrane ogłoszenia

Najlepszy produkt roku 2018.
W ofercie firmy Leviatan-Poligrafia pokazały się n ...
Nowe produkty w ofercie KMP PrintTechnik Polska.
Nowy, niezastąpiony towarzysz w biurze, w domu, w ...
Rafcom poszukuje pracownika!!
Nowa oferta firmy Inter-Folia.
Flamastry S'cool - 12 kolorówFlamastry S'cool - 12 kolorów
Sprzedam15 (sugerowana cena rynkowa brutto) PLN
Ergonomiczne flamastry dla najmłodszych.
Marka Penmate Kolori to ulubiona marka dzieci.
Długopis ścieralny Flexi Abra w stylu BOHO.
Torebka neoprenowa - MałpkaTorebka neoprenowa - Małpka
Sprzedam45,00 (sugerowana cena rynkowa) PLN
Kolorowa neoprenowa torebka dla dzieci. Idealna do ...
Przepiękne zestawy ślubne: torba, koperta, kartka ...

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Kolor w domu i biurze

    Od lat naukowcy pochylają się nad tematem barw w pomieszczeniach biurowych. Wpływ kolorów na psychikę człowieka potwierdzają tak najnowsze badania, jak i starożytne filozofie sprzed ponad 3 tysięcy lat. Nie jest więc obojętne jakimi kolorami się otaczamy, gdyż każdy z nich ma inne właściwości.

    Więcej…  
  • Agnieszka Hyży poleca produkty Activejet

    Activejet, lider rynku alternatywnych materiałów eksploatacyjnych oraz producent wysokiej jakości produktów oświetleniowych, wystartował z kampanią wizerunkową, której twarzą jest znana prezenterka Agnieszka Hyży.

    Więcej…