Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

10 września 2018 roku to ważna data w historii firm Panta Plast i Inahon. Jak zapowiadają właściciele obu przedsiębiorstw to nie pierwsza taka wspólna akcja biznesowa. Obie firmy i szefowie znają się bardzo dobrze od 20 lat, a wzajemna sympatia i uznanie już były sprawdzone również w biznesie - a było to w roku 2003. Teraz historia zatacza krąg, jednak tym razem to Inahon wspiera firmę Panta Plast.


Andrzej Szeremeta
- Prezes firmy Inahon i Wiesław Kozanecki - Prezes firmy Panta Plast. Można by zaryzykować stwierdzeniem, że obaj Panowie to prekursorzy w naszej branży. Obaj z ogromnym bagażem doświadczeń, z pełną listą sukcesów i dużą wiedzą. Ich drogi biznesowe skrzyżowały się po raz pierwszy ponad 15 lat temu, kiedy Inahon korzystał z pomocy Panta Plast w dystrybucji produktów marki Faber-Castell do jednego z największych hipermarketów w Polsce. Obecnie to Inahon wspomoże firmę Panta Plast w kanałach dystrybucji detalicznej. Jak zaznaczają nasi rozmówcy te decyzje to wynik bagażu doświadczeń i przemyśleń w ich drodze zawodowej.

Ta kolejna wspólna akcja biznesowa i zarazem następny krok w przełamywaniu w świadomości branżowej pewnego „tabu”, potwierdza że nie trzeba tylko konkurować lecz należy współpracować.

O innowacyjnym kanale dystrybucji,  planach na przyszłość w rozwoju marek Instant i Playcolor na rynku polskim, rozmawiamy z Prezesem Panta Plast - Wiesławem Kozaneckim oraz Andrzejem Szeremetą - Prezesem firmy Inahon. 

scann.R (S): Co spowodowało, że firma Panta Plast zdecydowała się na wybór właśnie firmy Inahon jako subdystrybutora marek Instant i Playcolor?

Wiesław Kozanecki (W.K.): Nasz wybór podyktowany był dość czytelnymi przyczynami - specjalizacja rynku obsługiwanego przez firmę Inahon i, chyba to co najważniejsze, wieloletnie osobiste i zawodowe relacje oraz oczywiście zaufanie do partnera - to podstawowe przesłanki naszej decyzji. Przekonanie co do słuszności takich postaw to jednak na pewno bardzo długi proces.


S: Co z kolei spowodowało, że Inahon przystał na taką propozycję?

Andrzej Szeremeta (A.S.): Inahon od pewnego czasu interesował się produktami Playcolor i Instant. Zwłaszcza marka Playcolor zgodna jest z naszą znajomością segmentu produktów artystycznych. Ta propozycja wspólnej dystrybucji od przyjaznej i mocnej firmy jaką jest Panta Plast spełniała nasze oczekiwania pod każdym względem.


S: List intencyjny podpisany - co dalej? Jakie plany?

A.S.: Przede wszystkim czekamy na reakcję rynku na te produkty. Systematycznie będziemy koordynować wspólne działania, a efekt synergii powinien zapewnić powodzenie temu przedsięwzięciu.
W.K.: Produkty Playcolor oraz Instant znane są odbiorcom na rynku polskim od jakiegoś czasu, dlatego wspólnym celem obu firm jest umocnienie świadomości obu marek. Należy również zwrócić uwagę, że w naszym portfolio znalazły się produkty, niepowtarzalne w całej gamie w Polsce. Naszym wspólnym zadaniem jest dotarcie do Klientów na terenie naszego kraju oferując pełen asortyment. Z uwagi na rozpiętość i różnorodność rynku, połączenie sił oraz przyjęcie strategii dystrybucji dwukanałowej, powinna pozwolić osiągnąć nam ten wspólny cel w znacznie krótszym czasie.


S: Aby usystematyzować wiedzę naszych czytelników - kto i za co będzie odpowiedzialny w tej współpracy? Kto i do jakich kanałów będzie docierał?

W.K.: Każda z firm będzie kompleksowo odpowiadała za obsługę swoich Klientów – to jest chyba najważniejsza informacja oraz najważniejszy punkt naszej umowy. Nie oznacza to oczywiście, że ograniczymy się do Klientów już istniejących. Będziemy wraz z naszym Partnerem eksplorowali nowe rynki.
Zrezygnowaliśmy również z podziału asortymentu, ponieważ uznaliśmy, że w nowoczesnym świecie, globalna obsługa jest priorytetem w zbudowaniu lojalności i zaufania. Jesteśmy przekonani, że takie podejście pozwoli nam na dotarcie do Klientów z ofertą całego asortymentu w sposób szybki i bezproblemowy. Niekonwencjonalne połączenie kanałów dystrybucji, pośredniego z bezpośrednim będzie niezauważalny dla klientów a obie firmy na pewno „nie będą wchodziły sobie w drogę”.

A.S.: Dodam, że Inahon będzie dostarczał produkty Instant i Playcolor bezpośrednio do obsługiwanych przez siebie sklepów detalicznych (artystycznych i papierniczych).


S: Czy firma Panta Plast planuje kolejne poszerzenie swoich kanałów dystrybucyjnych?

W.K.: Pewne tematy są aktualnie opracowywane, ale nie dotyczą branży biurowo – szkolnej. Myślę jednak, że za wcześnie, aby o tym mówić.


S.: W takim razie jakie mają Panowie plany na dalszy rozwój marek?

W.K.: Kluczowe elementy dotyczące rozwoju obu marek zostały już zaplanowane i są w trakcie realizacji. Nie ukrywamy jednak, że pozostały pewne szczegóły, które wymagają ciągłej aktualizacji, zmian i działań obu firm. Pozostajemy zatem w stałym kontakcie z naszym Partnerem i staramy się kreować nasze działania pod wymagania naszych Klientów.

A.S.: Plany mają doprowadzić do tego, aby oryginalne i doskonałej jakości produkty Instant i Playcolor zajęły znaczącą pozycję na polskim rynku.


S: Dziękuję za rozmowę

Rozmawiała Daria Kostera

 

PLAYCOLOR

Wybrane ogłoszenia

Firma Allper poszukuje pracownika na terenie Warsz ...
Cutter marki SMART by Leviatan.
Piasek kinetyczny do zabawy oraz modelowania.
Idealny produkt dla malucha.
Ręcznie malowane zestawy na Pamiątkę I Komunii.
Nowa kolorystyka w ofercie Leviatan-Poligrafia.
PATIO DYSTRYBUCJA SP. Z O.O. poszukuje pracownika.
Nowa oferta tonerów do drukarek marki Canon, Kyoce ...
Poszukiwany handlowiec z Wielkopolski.
Samoprzylepne uchwyty do większości rodzajów kabli ...
Wzorzyste taśmy tesapack® to wysokiej jakości taś ...

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Wyróżnienie miesięcznika PC World dla ActiveJet

    W najnowszym numerze magazynu PC World został opublikowany raport podsumowujący test alternatywnych materiałów eksploatacyjnych do drukarek laserowych. Pierwsze miejsce w kategorii „Najlepsza wydajność” otrzymał toner ActiveJet ATH-85N.

    Więcej…  
  • Monika Gąsiorowska nowym HR managerem w OKI

    OKI, w związku z rozwojem firmy, rozbudowuje struktury korporacyjne w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi na region Europy Wschodniej.

    Więcej…