Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

10 września 2018 roku to ważna data w historii firm Panta Plast i Inahon. Jak zapowiadają właściciele obu przedsiębiorstw to nie pierwsza taka wspólna akcja biznesowa. Obie firmy i szefowie znają się bardzo dobrze od 20 lat, a wzajemna sympatia i uznanie już były sprawdzone również w biznesie - a było to w roku 2003. Teraz historia zatacza krąg, jednak tym razem to Inahon wspiera firmę Panta Plast.


Andrzej Szeremeta
- Prezes firmy Inahon i Wiesław Kozanecki - Prezes firmy Panta Plast. Można by zaryzykować stwierdzeniem, że obaj Panowie to prekursorzy w naszej branży. Obaj z ogromnym bagażem doświadczeń, z pełną listą sukcesów i dużą wiedzą. Ich drogi biznesowe skrzyżowały się po raz pierwszy ponad 15 lat temu, kiedy Inahon korzystał z pomocy Panta Plast w dystrybucji produktów marki Faber-Castell do jednego z największych hipermarketów w Polsce. Obecnie to Inahon wspomoże firmę Panta Plast w kanałach dystrybucji detalicznej. Jak zaznaczają nasi rozmówcy te decyzje to wynik bagażu doświadczeń i przemyśleń w ich drodze zawodowej.

Ta kolejna wspólna akcja biznesowa i zarazem następny krok w przełamywaniu w świadomości branżowej pewnego „tabu”, potwierdza że nie trzeba tylko konkurować lecz należy współpracować.

O innowacyjnym kanale dystrybucji,  planach na przyszłość w rozwoju marek Instant i Playcolor na rynku polskim, rozmawiamy z Prezesem Panta Plast - Wiesławem Kozaneckim oraz Andrzejem Szeremetą - Prezesem firmy Inahon. 

scann.R (S): Co spowodowało, że firma Panta Plast zdecydowała się na wybór właśnie firmy Inahon jako subdystrybutora marek Instant i Playcolor?

Wiesław Kozanecki (W.K.): Nasz wybór podyktowany był dość czytelnymi przyczynami - specjalizacja rynku obsługiwanego przez firmę Inahon i, chyba to co najważniejsze, wieloletnie osobiste i zawodowe relacje oraz oczywiście zaufanie do partnera - to podstawowe przesłanki naszej decyzji. Przekonanie co do słuszności takich postaw to jednak na pewno bardzo długi proces.


S: Co z kolei spowodowało, że Inahon przystał na taką propozycję?

Andrzej Szeremeta (A.S.): Inahon od pewnego czasu interesował się produktami Playcolor i Instant. Zwłaszcza marka Playcolor zgodna jest z naszą znajomością segmentu produktów artystycznych. Ta propozycja wspólnej dystrybucji od przyjaznej i mocnej firmy jaką jest Panta Plast spełniała nasze oczekiwania pod każdym względem.


S: List intencyjny podpisany - co dalej? Jakie plany?

A.S.: Przede wszystkim czekamy na reakcję rynku na te produkty. Systematycznie będziemy koordynować wspólne działania, a efekt synergii powinien zapewnić powodzenie temu przedsięwzięciu.
W.K.: Produkty Playcolor oraz Instant znane są odbiorcom na rynku polskim od jakiegoś czasu, dlatego wspólnym celem obu firm jest umocnienie świadomości obu marek. Należy również zwrócić uwagę, że w naszym portfolio znalazły się produkty, niepowtarzalne w całej gamie w Polsce. Naszym wspólnym zadaniem jest dotarcie do Klientów na terenie naszego kraju oferując pełen asortyment. Z uwagi na rozpiętość i różnorodność rynku, połączenie sił oraz przyjęcie strategii dystrybucji dwukanałowej, powinna pozwolić osiągnąć nam ten wspólny cel w znacznie krótszym czasie.


S: Aby usystematyzować wiedzę naszych czytelników - kto i za co będzie odpowiedzialny w tej współpracy? Kto i do jakich kanałów będzie docierał?

W.K.: Każda z firm będzie kompleksowo odpowiadała za obsługę swoich Klientów – to jest chyba najważniejsza informacja oraz najważniejszy punkt naszej umowy. Nie oznacza to oczywiście, że ograniczymy się do Klientów już istniejących. Będziemy wraz z naszym Partnerem eksplorowali nowe rynki.
Zrezygnowaliśmy również z podziału asortymentu, ponieważ uznaliśmy, że w nowoczesnym świecie, globalna obsługa jest priorytetem w zbudowaniu lojalności i zaufania. Jesteśmy przekonani, że takie podejście pozwoli nam na dotarcie do Klientów z ofertą całego asortymentu w sposób szybki i bezproblemowy. Niekonwencjonalne połączenie kanałów dystrybucji, pośredniego z bezpośrednim będzie niezauważalny dla klientów a obie firmy na pewno „nie będą wchodziły sobie w drogę”.

A.S.: Dodam, że Inahon będzie dostarczał produkty Instant i Playcolor bezpośrednio do obsługiwanych przez siebie sklepów detalicznych (artystycznych i papierniczych).


S: Czy firma Panta Plast planuje kolejne poszerzenie swoich kanałów dystrybucyjnych?

W.K.: Pewne tematy są aktualnie opracowywane, ale nie dotyczą branży biurowo – szkolnej. Myślę jednak, że za wcześnie, aby o tym mówić.


S.: W takim razie jakie mają Panowie plany na dalszy rozwój marek?

W.K.: Kluczowe elementy dotyczące rozwoju obu marek zostały już zaplanowane i są w trakcie realizacji. Nie ukrywamy jednak, że pozostały pewne szczegóły, które wymagają ciągłej aktualizacji, zmian i działań obu firm. Pozostajemy zatem w stałym kontakcie z naszym Partnerem i staramy się kreować nasze działania pod wymagania naszych Klientów.

A.S.: Plany mają doprowadzić do tego, aby oryginalne i doskonałej jakości produkty Instant i Playcolor zajęły znaczącą pozycję na polskim rynku.


S: Dziękuję za rozmowę

Rozmawiała Daria Kostera

 

PLAYCOLOR

Wybrane ogłoszenia

Piękna kolekcja toreb papierowych z brokatem.
Nowa oferta w asortymencie KMP PrintTechnik Polska ...
Uniwersalna ładowarka wieloportowa dla różnych urz ...
Piękna kolekcja kalendarzy dla kobiet.
Przepiękne i bardzo kobiece kalendarze na 2019 rok ...
Firma Rafcom, w związku z rozwojem, poszukuje prac ...
Zabawne notesy o różnych kształtach.
Leviatan Poligrafia - firma specjalizującą się w d ...
Najlepszy prezent na Dzień Dziecka!
Firma GDD, ogólnopolski dystrybutor marek premium ...
Nowe produkty w ofercie KMP PrintTechnik Polska.
Firma Rafcom poszukuje pracownika .

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Jak zachęcić użytkowników do cyfrowej transformacji w biurze

    Żyjemy w coraz bardziej połączonej gospodarce. Klienci, współpracownicy oraz dostawcy są rozsiani po całym globie, a łączą ich informacje. Przywiązani do tej łączności czujemy coraz większą potrzebę mobilności. Dziś wiele informacji biznesowych musi być dzielonych, przetwarzanych, magazynowanych, indeksowanych i przeszukiwanych. W związku z tym niemal 80 procent firm chce zużywać mniej papieru i zastąpić go cyfrowymi dokumentami - w części lub nawet całej firmie.

    Więcej…  
  • Jak uratować wysuszone markery?

    Znasz ten problem? Właśnie masz coś ważnego zaznaczyć, a Twój marker kilka razy użyty, ale dość długo leżący w Twojej szufladzie odmawia Ci posłuszeństwa. Najprościej pewnie byłoby kupić nowy, jednak spokojnie - możesz go jeszcze uratować.

    Więcej…