Niezaprzeczalny rozwój internetu, siła mediów społecznościowych, oszczędność czasu i pieniędzy to główne argumenty wielu firm z naszej branży, które w swoich działaniach coraz mocniej stawiają na obsługę on-line. Spółka Corex idąc za nowoczesnymi formami kontaktu z klientem od wielu lat inwestuje w najnowsze rozwiązania. Jednym z nich jest Platforma sprzedażowa, o której rozmawiamy z Prezesem firmy Corex Sp. z o.o., Adamem Szawłowskim.
scann.R: Jak doszło do powstania Platformy?
Adam Szawłowski: Na początku myśleliśmy o narzędziu, które usprawni naszą komunikację marketingową z rynkiem oraz ułatwi wymianę dokumentów między nami i klientami, czyli będzie wspierać i uzupełniać pracę naszych Przedstawicieli Handlowych. Dopiero później zaczęliśmy traktować Platformę jako narzędzie sprzedażowe. Priorytetem, który zresztą nadal pozostaje aktualny, było usprawnienie i przyspieszenie obsługi zamówień naszych klientów - chodziło nam o to, by zamówienia złożone na naszej Platformie natychmiast trafiały do realizacji do magazynu. Przygotowania do startu rozpoczęły się w 2008 roku, po drodze było wiele prób i przygotowań, bo poza mechanizmem działania opartym na programie obsługującym sklepy internetowe trzeba było między innymi przygotować ogromną ilość zdjęć i opisów produktów z naszej oferty i zintegrować Platformę z naszym programem ERP.
Kto był zaangażowany w tworzenie narzędzia?
Praktycznie cała firma: najważniejszą rolę odegrał oczywiście dział IT, w tym nasz programista Tomek Przetacki, który zresztą nadal jest odpowiedzialny za Platformę. Poza nim przy jej tworzeniu brał udział Dział handlowy, Księgowość i oczywiście Dział marketingu. Prace trwały aż do czerwca 2009, kiedy zaprosiliśmy naszych klientów do trzymiesięcznego testowania tego narzędzia.
I jakie były wyniki testu?
Pozytywne, a najlepszym tego dowodem jest to, że Platforma stale się rozwija i zmienia. Oczywiście nie obyło się bez poprawek i modyfikacji, ale też Platforma nie jest narzędziem, które robi się raz na zawsze ? technologia informatyczna zmienia się bardzo szybko. Poza tym nasi klienci zarówno w życiu prywatnym, jak i w pracy korzystają przecież z innych aplikacji, sklepów internetowych i platform sprzedażowych zdobywając nowe umiejętności przydatne w świecie wirtualnym. Wraz z wiedzą i praktyką rosną oczekiwania, a to wymusza funkcjonalne i wizualne zmiany na Platformie ? nie chcemy przecież zostać w tyle za innymi. Wierzę, że to się nam udaje i że nasi klienci zauważają kolejne pozytywne modernizacje. Możemy się pochwalić tym, że w roku ubiegłym zostaliśmy uhonorowani nagrodą grupy zakupowej OSAA, jako najlepszy Dostawca 2013 w kategorii ?najbardziej przyjazna platforma zakupowa?. W ostatnim roku odświeżyliśmy mechanizm działania Platformy ? to tak jakby wstawić do niej nowy, szybszy i bardziej nowoczesny silnik, który napędza wszystkie procesy sprzedażowe. Udało się nam też wprowadzić zmiany związane z wyodrębnieniem z Corex spółki CX Dystrybucja i stworzeniem Grupy CX. Teraz na Platformie możemy prezentować i obsługiwać ofertę więcej niż jednej firmy.
Najlepszy Dostawca sieci OSAA w roku 2013
Kto może korzystać z Platformy?
Platforma została zaprojektowana jako narzędzie przeznaczone do obsługi zamówień naszych partnerów biznesowych, nie obsługuje więc klientów detalicznych. Aby korzystać z ułatwień jakie proponuje, wystarczy przejść proces rejestracji, w którym chętnie pomogą osoby z naszego Działu Handlowego. Dostęp do naszej oferty z opisami i zdjęciami produktów można również uzyskać wpisując login: view i hasło: view. Zapraszam serdecznie pod adres http://platforma.corex.pl.
Jaka będzie przyszłość Platformy?
W tej chwili intensywnie dyskutujemy nad możliwymi kierunkami rozwoju, jesteśmy dosłownie w przededniu finalnych decyzji. Na pewno będziemy udoskonalać nasze narzędzie, najbliższa widoczna zmiana będzie miała miejsce w czerwcu ? już odliczamy czas do jej uruchomienia. Poza tym chcemy wrócić do początkowych założeń i dalej rozwijać Platformę jako miejsce komunikacji. Nasze doświadczenia zdobyte podczas ubiegłorocznej kampanii STABILO skierowanej do ostatecznych użytkowników produktów oraz zabawy z koszulkami dla naszych partnerów biznesowych pokazują, że jednoczesne używanie różnych kanałów komunikacji wsparte zaangażowaniem mediów społecznościowych sprawdza się doskonale w promocji marki.
Dziękujemy za rozmowę.