Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Drukuj

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

W działalności firmy Mer Plus w ostatnich miesiącach zaszły liczne zmiany. Nowy asortyment, dywersyfikacja rynkowa, powiększony dział handlowy... A to dopiero początek jak zapowiada Agnieszka Sowińska, Dyrektor Handlowa w firmie. O minionym roku, planach na kolejne miesiące rozmawia redaktor naczelna magazynu scann.R, Daria Kostera.

scann.R.: Może dość szablonowo rozpocznę naszą rozmowę, jednak zaryzykuję pytaniem ? jak minął firmie Mer Plus 2015 rok?

Agnieszka Sowińska: Dziękuję, dobrze. Dokonaliśmy przełomu w kierunkach ekspansji naszej firmy. W gałęzi eksportu, dzięki wsparciu z dofinansowania UE projekt "Paszport do Eksportu", powiększyliśmy grono naszych klientów zagranicznych m.in. z Malty, Szwajcarii, Czech, Francji. Dzięki temu ugruntowaliśmy naszą pozycję. Zaowocowało to również kolejnymi dobrze rokującymi rozmowami z potencjalnymi klientami na 2016 rok. Wiodącym naszym produktem w gałęzi eksportu są wysokiej jakości torby reklamowe. To właśnie tutaj stawiamy na nowe technologie.

Natomiast jeśli chodzi o import, to jak Pani wie, jesteśmy wyłącznym importerem i dystrybutorem artykułów hiszpańskiej marki JOVI. Marka JOVI to bardzo dobrej jakości artykuły szkolno ? plastyczne. Rok 2015 był rokiem przełomowym, dzięki rozwojowi naszego działu handlowego przede wszystkim pod względem zwiększonej liczby handlowców pracujących w terenie. Znamienna była także w minionym roku większa aktywność i udział w lokalnych targach branżowych. To przede wszystkim wpłynęło na zdobycie kilku dużych odbiorców.

Nie możemy oczywiście pominąć naszych ogólnopolskich warsztatów na bazie produktów Jovi, które w zeszłym roku organizowaliśmy w różnym miejscach w Polsce, co umożliwiło naszych klientom poznać ich wszystkie walory.

Kolejnym tematem, o którym muszę wspomnieć, jest nasza produkcja i sprzedaż na rynku krajowym toreb ozdobnych. Produkt ten produkujemy w 4 liniach wzorów, w szerokiej gamie rozmiarów i kolorów. Tutaj rok 2015 również był bardzo owocny. W tym temacie stawiamy na jakość i oryginalność naszych produktów.

Która z Waszych grup asortymentowych sprzedawała się w minionym roku najlepiej?

Jeśli chodzi o import to od kilku już lat najlepiej sprzedającymi się produktami są te z grupy "malowanie twarzy i ciała". Sukces ten osiągamy dzięki wysokiej jakości - nasze produkty dobrze się rozprowadzają, pokrywają i są łatwo zmywalne. Ich producent kładzie wysoki nacisk na bezpieczeństwo. Pamiętajmy, że produkty JOVI posiadają stosowne atesty. To bardzo ważny element przy korzystaniu z produktów wysokiego ryzyka, które mają styczność ze skórą dzieci. Nasza oferta, dzięki jakości i bezpieczeństwu, o której już wcześniej mówiłam, cieszy się naprawdę dużym powodzeniem. 

W segmencie toreb ozdobnych dużym powodzeniem cieszą się nasze torby ręcznie malowane, dzięki swej niepowtarzalności, bogatej kolorystyce a jednocześnie prostocie i elegancji. Dodatkowo myślę, że klienci coraz częściej i chętnie kupują produkty ręcznie malowane i wyprodukowane w Polsce.

Wiem, że szykujecie mnóstwo nowości w 2016 roku ? można zdradzić, co to będzie?

Tak, to prawda. Staramy się dynamicznie rozwijać i reagować na potrzeby rynku. W tym roku szczególny nacisk kładziemy na naszą czołową markę Jovi. To właśnie tutaj pojawi się kilka zupełnych nowości oraz kilka sztandarowych produktów w nowym wydaniu min. flamastry do malowania tkanin, kredki do szkła, werniks z brokatem i świecący w ciemności.


 Zobacz nowości produktowe marki JOVI


Asortyment ten dostępny będzie już w połowie marca i na pewno nie omieszkamy go zaprezentować w sezonie targowym.

Wiem, że wprowadzacie do oferty kolorowanki 3D. Przyznam, że brzmi tajemniczo.

Rzeczywiście do naszej produkcji wprowadziliśmy kolorowanki 3D. Są one nie tylko zwykłymi kolorowankami, lecz mogą być także zabawką, wzbogaconą o krótkie historyjki oraz bajki z morałem. Jest to pomysł na wspaniały, rozwijający prezent w bardzo przystępnej cenie. Dodatkowo, co jest dla nas bardzo ważne, nowa oferta 3D idealnie wkomponowuje się w nasz dotychczasowy asortyment marki Jovi.


 Kolorowanki 3D firmy Mer Plus 

W ofercie toreb również będzie jak co roku kilka nowości. Stawiamy tutaj duży nacisk na to, aby podążać za trendami w kolorystyce oraz wzbogacać nasze wzornictwo.

Działacie na rynku ponad 20 lat. Które według Pani były najlepsze?

Zaczynaliśmy w roku 1993, w pierwszych latach, kiedy rynek był bardzo chłonny na wszelkie przedsięwzięcia. Niewielka ilość firm konkurencyjnych naprawdę ułatwiała osiąganie spektakularnych sukcesów. Następne lata obfitowały w duży napływ różnorodności z ?Krajów dalekiego wschodu? i niestety od tego czasu handel stawał się coraz trudniejszy. W tym właśnie okresie mocno rozwinęliśmy gałąź produkcji toreb reklamowych, własną introligatornię co dawało nam możliwość wykonywania wielu prac dla różnych drukarni.

Czy zdarzyły się w Waszej historii lata, które z kolei nie napawały optymizmem?

Niestety tak. Przypadały one na okres kiedy świat ogarnął kryzys, upadł bank Lehman Brothers. Była to końcówka 2008 roku. Jak wiadomo kryzys odbija się bardzo mocno przede wszystkim na ograniczeniu wydatków na reklamę, co pośrednio miało wpływ także na naszą firmę. Mimo, że kolejne 4 lata były rzeczywiście dla nas ciężkie, udało nam się przetrwać i od tego czasu zaczynamy się dynamicznie rozwijać.

Od 2001 roku jesteście wyłącznym dystrybutorem artykułów plastycznych hiszpańskiego producenta JOVI ? to dziś dobrze rozpoznawalna marka w Polsce. Które produkty z jej oferty cieszą się szczególnym zainteresowaniem?

Jak już wcześniej wspomniałam: produkty do malowania twarzy - kredki, farby oraz kredki w sztyfcie, ale także nasz sztandarowy produkt, czyli trójkątne kredki świecowe. To  produkt ceniony m.in. w przedszkolach. Z coraz większym zainteresowaniem cieszy się także glinka modelarska i plastelina, której receptura produkcji jest ściśle strzeżona przez Jovi. Kolejnym hitem sprzedażowym jest na pewno wspaniały pigment akwareli oraz wytrzymałe bezwonne flamastry?


 HIT SPRZEDAŻOWY JOVI:

 Kredki do makijażu w sztyfcie, 5 szt. Bardzo wygodne w użytkowaniu kredki do malowania twarzy dla dzieci.
Posiadają wysuwany wkład, 
który ułatwia malowanie i zapobiega brudzeniu się w trakcie zabawy. 
W opakowaniu znajduje się 5 kredek po 6,1g w tym samym kolorze.


Szczerze mówiąc mogłabym jeszcze długo wymieniać, co szczególnie kupują nasi klienci. Prawda jest taka, że marka Jovi to wspaniała jakość a produkty produkowane są na bazie składników spożywczych co gwarantuje także ich bezpieczeństwo.

Asortyment marki JOVI kojarzy mi się przede wszystkim ze sklepami dla artystów. Wasze produkty widzę jednak także w hurtowniach papierniczych.

Grupa odbiorców naszego asortymentu jest bardzo szeroka. Z jednej strony są to sklepy papiernicze, dla plastyków ale także przedszkola i sklepy internetowe. Z drugiej strony są to hurtownie i odbiorcy sieciowi.

Czy na zbliżający się sezon targów szkolnych przygotowaliście jakieś promocje?

Ten temat jeszcze dopracowujemy. Ostateczne decyzje zapadną podczas spotkania z producentem marki Jovi podczas targów PaperWorld czyli już za parę dni. Gwarantujemy jednak, że mile zaskoczymy naszych klientów.

Widzimy się w takim razie we Frankfurcie na Paperworld. Gdzie jeszcze Was mogę spotkać podczas sezonu targowego Back2School?

Na pewno widzimy się na targach w hurtowniach: Abro w Warszawie, Bertus w Poznaniu, Hurtowni Ateneum w Krakowie, Astrze w Łomży. Oczywiście lista jest cały czas otwarta. Prowadzimy  jeszcze rozmowy z innymi hurtowniami, które chętnie nas ugoszczą.

Pozostaje w takim razie powiedzieć: Do zobaczenia.

Rozmawiała: Daria M.Kostera

 

Kategoria: Rozmowy bez cenzury - branża szkolna
Odsłony: 2886