Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Drukuj

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Bardzo często od naszych Czytelników słyszę pytanie: Jak branża zakończyła 2015 rok? Jakie panują w niej nastroje? Idąc więc za potrzebą rynku przez kolejne tygodnie publikować będziemy komentarze Właścicieli, Prezesów, Dyrektorów na temat minionych 12 miesięcy i życzeń na kolejny rok.

Na bieżąco nasza lista będzie uzupełniana o kolejne wypowiedzi. Zapraszamy do przesyłania także swoich wniosków z zakończenia 2015 roku.


Rafał Ornowski, Pełnomocnik Zarządu ds. Marki w ACTION S.A.

scann.R: Jak oceniasz miniony rok? 

Rafał Ornowski: Rynek jest przewidywalny w swoim trendzie. Nowe rozwiązania technologiczne w dużym stopniu eliminują potrzebę druku, co generuje mniejszy popyt na materiały eksploatacyjne. W konsekwencji rynek krystalizuje się. Zostają na nim gracze, którzy potrafili utrzymać dyscyplinę kosztową i budowali przez ostatnie lata prawdziwe przewagi konkurencyjne w oparciu o świadomość marki czy gwarancję jakości i ceny oferowanych produktów, co docenili klienci. 

Jakie ważne wydarzenia miały miejsce w Twojej firmie?

Myślę, że bardzo cieszą wygrane naszych partnerów w dużych ogólnopolskich przetargach. Dzięki zamieszczeniu w ofercie produktów ActiveJet i Actis eliminują oni w ten sposób ryzyka jakościowe, które są ściśle powiązane z zapisami w umowach i ewentualnymi karami za ich nie wypełnienie. Satysfakcję daje też dalszy rozwój sprzedaży naszej oferty w oparciu nowe umowy dystrybucyjne. 

Co w naszej branży miało szczególne znaczenie dla Ciebie?

To między innymi wejście ustawy o odwróconym VAT. Od 1 lipca 2015 nowelizacja ustawy o podatku od towarów i usług wprowadziła zasadę solidarnej odpowiedzialności podatkowej za transakcje obejmujące m.in. tusze i tonery do urządzeń drukujących. Nasza firma, dbając o bezpieczeństwo transakcji naszych partnerów złożyła w Urzędzie Skarbowym kaucję gwarancyjną. Stanowi ona zabezpieczenie zapłaty podatku wraz z odsetkami za zwłokę w związku z dokonaniem dostaw tych towarów. Tym samym zgodnie z prawem, zasada solidarnej odpowiedzialności podatkowej nie dotyczy naszych klientów. To ważna informacja, bo gwarantuje im bezpieczeństwo handlowe. Jeśli ktoś nie wierzy może sam sprawdzić każdego dostawcę na stronie http://kaucja-gwarancyjna.mofnet.gov.pl 

Komu szczególnie chcesz podziękować?

Szczególne ukłony należą się naszym nowym i stałym klientom oraz partnerom za owocną współpracę i zaufanie, którym nas obdarzają w codziennej pracy. Są naszą motywacją i motorem do działania, ale też sprawiają nam ogromną satysfakcję sukcesami, które osiągają z naszą pomocą. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie wytężona praca zespołu naszej firmy. Zatem chciałbym w tym miejscu podziękować pracownikom Action. Za ich zaangażowanie i aktywną współpracę z partnerami. 

Jakie masz życzenia na przyszły rok?

Aby drużyna kolarska VERVA ActiveJet Pro Cycling Team, którą sponsorujemy odniosła sukces nie tylko w tegorocznym wyścigu Tour de Pologne emitowanym w telewizji polskiej, ale również w innych prestiżowych wyścigach zagranicznych pokazywanych przez Eurosport. Sukces zawodników VERVA ActiveJet Pro Cycling Team w tych startach to również nasz sukces. Logo ActiveJet widoczne na koszulkach drużyny dzięki emisjom zawodów w polskiej i zagranicznej telewizji zyskuje na globalnej popularności, która przekłada się na wymierne korzyści nie tylko dla nas, ale przede wszystkim na sukces naszych partnerów i klientów.    


 

 Tomasz Przewoźnik, Sales & Marketing Director Happy Gifts

scann.R: Jak oceniasz miniony rok?

Tomasz Przewoźnik: Miniony rok należy uznać za udany zarówno dla branży upominków reklamowych, jak również dla nas samych. Po raz kolejny udało się nam zanotować znaczący wzrost sprzedaży w stosunku do wszystkich kierunków sprzedaży. A co chyba najważniejsze, w roku ubiegłym obsłużyliśmy największą w ciągu ostatnich pięciu lat liczbę agencji reklamowych.

Jakie ważne wydarzenia miały miejsce w Twojej firmie?

Najważniejszym chyba wydarzeniem było wprowadzenie na rynek nowej marki thINKme. Chociaż pierwsza sprzedaż notesów promocyjnych thINKme miała miejsce już w roku 2014, to rok ubiegły dobitnie pokazał potencjał jaki drzemie w tej marce. Trudno tutaj mówić o wzrostach sprzedaży w stosunku do tak młodego brandu, natomiast wartość sprzedaży, ilość klientów, którzy zdecydowali się nam zaufać w odniesieniu do tego produktu przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Co chyba najważniejsze, marka zyskała bardzo dobrą opinię jako idealne połączenie wysokiej jakości z rozsądną i adekwatną ceną, a przede wszystkim thINKme postrzegane jest jako notes o zupełnie wyjątkowym wzornictwie, kolorystyce i bardzo szerokich możliwościach znakowania.

Co w naszej branży miało szczególne znaczenie dla Ciebie?

Dla mnie osobiście wyjątkowo udana impreza Festiwal Marketingu, w której wzięliśmy udział pierwszy raz. Wydarzenie to w pełni spełniło nasze oczekiwania: duża liczba odwiedzających, wysoka jakość imprezy, ciekawe panele tematyczne. Wszystko na najwyższym poziomie. W roku 2016 z wielką przyjemnością będziemy kontynuowali nasz udział w tym wydarzeniu.

Komu szczególnie chcesz podziękować?

Oczywistym jest, że wielkie podziękowania należą się wszystkim naszym klientom. I mówię tutaj zarówno o naszych wiernych, lojalnych klientach, z którymi łączą nas wieloletnie relacje, jak również naprawdę sporej grupie nowych agencji, które w  roku 2015 dołączyły do grona naszych klientów. Podziękowania należą się również całemu naszemu zespołowi, który z wielkim zaangażowaniem skutecznie zrealizował cele jakie stawialiśmy sobie na rok 2015. Praca z takim zespołem to prawdziwa przyjemność i niebywała satysfakcja. 

Jakie masz życzenia na przyszły rok?

Chcemy zrealizować nowe cele jakie stawiamy sobie na rok 2016. Zmieniamy nieco sposób działania na rynku. Chcemy być bliżej naszych klientów, jeszcze bardziej wspierać ich w działaniach dotyczących rynku klienta końcowego. Stąd też pomysł zorganizowania cyklu konferencji pod hasłem ?B2B to ludzie? jakie odbędą się w roku przyszłym. Pierwsza tego impreza odbywa się w styczniu w hotelu Gołębiewski w Wiśle, kolejne zaplanowaliśmy na maj i wrzesień. Rok 2016 obfitować będzie również w szereg nowości jakie pojawią się w naszym asortymencie. Oczywiście naszym życzeniem jest, aby spotkały się one z życzliwym przyjęciem ze strony rynku, a poziom sprzedaży ponownie pozytywnie zaskoczył nas, jak i naszych partnerów.


Artur Romanowski, Prezes Amex Stationery Sp. z o.o. 

scann.R: Jak oceniasz miniony rok?

Artur Romanowski: Rok 2015 oceniam niezwykle pozytywnie. Postawione sobie cele udało się zrealizować, nakreślone długoterminowo kierunki rozwoju oferty zdają się dobrze odpowiadać na potrzeby zmieniającego się rynku, a ich wdrożenie przebiega zgodnie z harmonogramem. Oczywiście firmowe plany jak i ich realizacja to jedno. Patrząc na otoczenie i to nawet nie przez pryzmat naszej branży, która ma swoje problemy, ale szerzej na sytuację geopolityczną nazwanie minionego roku okresem prosperity byłoby nadużyciem. 

Jakie ważne wydarzenia miały miejsce w Twojej firmie?

Nie chciałbym oceniać minionego roku przez pryzmat pojedynczych wydarzeń, kolejnych mniejszych czy większych sukcesów, ale jako pewien etap naszej nieustannej drogi rozwoju. Bardzo ważna była obserwacja pierwszego pełnego roku dystrybucji marek Faber-Castell oraz Graf von Faber-Castell, a także patrząc szerzej jak całość propozycji Amexu odpowiada na potrzeby współczesnego konsumenta. Te oceny są obiecujące. Jeśli miałbym wskazać jedno, konkretne wydarzenie to na pewno byłoby nim przygotowanie się i rozpoczęcie od 1 stycznia 2016 dystrybucji marek Novus i Dahle. Światowych potentatów w zakresie rozwiązań dla biura, domu i przemysłu w zakresie zszywaczy, dziurkaczy, gilotyn, niszczarek i trymerów.

Co w naszej branży miało szczególne znaczenie dla Ciebie?

Nasza branża jaka jest każdy widzi. Coraz agresywniej postępująca cyfryzacja, zmiany kanałów dystrybucyjnych, wzrost świadomości konsumentów, a także ich stopniowe bogacenie się. W sposób naturalny wymusza to na wszystkich uczestnikach przedsięwzięcie odpowiednich kroków. Jeśli ktoś dopiero teraz zaczyna myśleć o potrzebach zmian, będzie miał przed sobą sporo trudnej pracy. Naszym zadaniem odpowiedzią na część z tych wyzwań jest posiadanie solidnej, kompleksowej oferty renomowanych światowych marek, np. niemieckich: Faber-Castell, Graf von Faber-Castell, edding, tesa, Novus, Dahle, KUM.

Komu szczególnie chcesz podziękować?

Tradycyjnie chciałbym złożyć serdeczne podziękowania wszystkim naszym klientom oraz partnerom za owocną współpracę w roku minionym, a także całemu zespołowi Amex.

Jakie masz życzenia na przyszły rok?

Stabilizacji w otoczeniu, wysokich wzrostów na rynku i trochę więcej czasu na odpoczynek oraz realizację własnych pasji. I może jakiejś trafionej inwestycji. 


 

Kategoria: Sondy
Odsłony: 4100