Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Aktywnie działasz na Facebook'u? Twój fanpage ma kilkadziesiąt fanów, jednak Twoje posty lubi zaledwie kilku z nich? Niestety, nowy algorytm Facebook'a coraz bardziej ogranicza dotarcie do czytelników. Co teraz liczy się w Twoich postach? O tym w naszym artykule.

Ten nieszczęsny Algorytm

Gdy Twój potencjalny klient odwiedza Facebooka, obecnie na jego tablicy mogłyby wyświetlać się nawet tysiące potencjalnych postów. Posty znajomych, polubione fanpage... Co sekundę tak naprawdę zmieniałaby się jego tablica. Niestety, od początku roku, tym, co zobaczy ta osoba, rządzi tak ostatnio przez wszystkich znienawidzony ALGORYTM FACEBOOKA! To on analizuje i w konsekwencji porządkuje to, co możemy zobaczyć. Niestety sam fakt "polubienia" danej strony nawet nam nie gwarantuje, że zobaczymy na niej to, co wrzuca administrator. Aby być na bieżąco z daną treścią musimy wejść w interakcję. To samo tyczy się naszych klientów. Aby mogły wyświetlać im się nasze posty, muszą oni być zaangażowani w to, co dzieje się na naszym firmowym profilu. 

 

Jeżeli więc zależy Ci, aby Twoje treści docierały do jak największej liczby osób, powinieneś skupić się na SYGNAŁACH dotyczących publikowanych przez nas treści, które algorytm Facebooka analizuje.

Kiedyś było to prostsze. Jeśli główny nacisk kładłeś na:

  • czas odbiorców poświęcony Twoim treściom,
  • całkowite zaangażowanie odbiorców,
  • datę i czas kiedy post był publikowany,
  • ilość komentarzy lub polubień pod postem,
  • typ posta.

to mogłeś mieć gwarancję sukcesu.

Niestety te czasy skończyły się. Dziś co innego liczy się dla Facebook'a.

Co decyduje o tym, czy nasze posty są widoczne?

Przede wszystkim Drogi Czytelniku musisz wiedzieć, że każdego dnia użytkownicy Facebook'a widzą posty swoich znajomych i polubionych fanpage'y. Jeśli jest ich chociażby 200 i każdy z nich coś doda na swoją tablicę, okazuje się, że aż 200 newsów możemy chcieć przeczytać. Do tego dochodzą wpisy na profilach firmowych co powoduje, że chyba nie bylibyśmy wstanie zapoznać się z nimi wszystkimi. To właśnie dlatego powstał algorytm, który ma je uporządkować i nadać im "ważność" i "wartość" dla każdego z nas indywidualnie. 

Obecny problem, z którym zetknął się niejeden przedsiębiorca zarządzający swoim kontem jest fakt, że Facebook niechętnie wyświetla wpisy z fanpage'y prywatnym osobom. Znany wszystkim Zuckerberg postanowił zadbać przede wszystkim o relacje partnerskie na FB. Kontakty z rodziną, przyjaciółmi, umacnianie więzi to główny cel tego medium społecznościowego. 

Jakie sygnały analizuje więc algorytm obecnie?

Celem każdej z osób prowadzącej swój fanpage na Facebook'u jest to, aby posty tam umieszczane ukazywały się jako pierwsze. Jednym ze składników, które Facebook analizuje są sygnały, które wskazują na reakcję czytelników na Twój post. O ile kiedyś algorytm analizował wiele elementów, o których pisaliśmy wcześniej, o tyle teraz zarządzający Facebookiem analizują najbardziej zaangażowanie Twoich Fanów. Te najważniejsze elementy związanie z zaangażowaniem to:

- udostępnianie

- komentarze

- reakcje

Pamiętaj, że reakcje na Twoje posty mogą być aktywne i pasywne.

AKTYWNE PASYWNE
udostępnianie kliknięcia
komentowanie zapisywanie
reakcje (wow, super...) przeglądanie - czas poświęcony

Jak zapewne się domyślasz, to reakcje aktywne są dla facebook'a najistotniejsze. Komentowanie to element, na którym powinniśmy się skupić. Motywujmy naszych Fanów do tego, aby wyrazili swoją opinię, dyskutowali na dany temat. Nie chodzi tu oczywiście o komentarze typu: wybierz numer obrazka, uśmiechnij się ... To chodzi o faktyczne zaangażowanie. 

Strategia call to action nie jest prosta, ale skuteczna. Zadaj więc w poście pytanie otwarte, które pozwoli zmotywować fanów do dłuższych wypowiedzi. Z naszych doświadczeń najlepszą metodą są transmisje na żywo, z aktywnym moderatorem, narratorem, czy też wirtualnym prezenterem. Nie jest to metoda łatwa. Nie jest to także metoda dla każdego. Warto jednak spróbować przełamać się i pokazywać swoim fanom Waszą aktywność Live. 

Transmisje na żywo to niesamowita broń z walką z algorytmem facebook'a. Z analizy wynika, że są one sześć razy częściej oglądane niż pozostałe materiały. Oczywiście decydując się na wykorzystanie tak ogromnej mocy video nie zapomnijmy o innych metodach. Sam live nie zapewni Ci zaangażowania "oglądaczy". Musisz w nim zmotywować ich do umieszczania komentarzy. Tylko pamiętaj - żebranie nie jest dobrą metodą. 

Kolejną wartością na naszym fanpage'u jest udostępnianie naszych postów i to nie tylko na naszej tablicy, ale także w messengerze. Tak więc motywowanie czytelników do udostępnień Twojego posta także może przynieść duże korzyści. Co więcej, jeżeli Twój post udostępniony na czyimś prywatnym profilu wzbudzi jakąś dyskusję, to to także zostanie korzystnie odebrane przez nowy algorytm. Dlatego ważne jest aby wartość postu, jego konstrukcja motywowała nie tylko do dyskusji, ale także do udostępnień.

Dlatego zawsze jak udostępniasz coś na swoim firmowym profilu, udostępnij to także na swoim prywatnym. 

Trzecia rzecz, na którą warto zwrócić uwagę to reakcje na nasze treści. Polubienia w tym wypadku, albo nawet kliknięcia w te negatywne ikonki jak: wrr, przykro mi, mogą z punktu widzenia Facebook'a przynieść Ci dużo korzyści. 

Reausumując

Aby przechytrzyć nowy algorytm facebook'a, po pierwsze skup się na treści, która łączy ludzi. Przestań tworzyć treści skupione wyłącznie na Twojej marce na korzyść tych, które wzbudzają emocje odbiorcy. Oczywiście aby robić to dobrze, musisz bardzo dobrze poznać Twoich Fanów. Mamy nadzieję, że pomogliśmy Ci choć trochę. Jeśli także znasz jakieś metody skuteczne na to, aby posty ukazywały się jak najwyżej na tablicy, napisz swoje sugestie w komentarzu. 

Polecane profile z naszej branży:

Skoro już jesteśmy przy Facebook'u, to nie moglibyśmy zapomnieć o naszym podwórku i firmach, które od dawna już w nim działają. Tym samym polecamy śledzenie profili takich firm jak:

- PANTA PLAST

- LEVIATAN-POLIGRAFIA

- DOMISZKOLA.PL

- STABILO

- ASARTO

- TADEO TRADING

- NC KOPERTY

- RAFCOM

- ACTION

- KMP PRINT TECHNIK POLSKA

- HITOWE EMOTIKONKI

- ROZETTE

- i oczywiście SCANN.R

Wybrane ogłoszenia

Nowe produkty do biura i domu.
Koperty A5 w 7 żywych kolorach.
Odświeżony wygląd (pojedynczy i podwójny) kubków n ...
Torebka neoprenowa S'COOL BIRDTorebka neoprenowa S'COOL BIRD
Sprzedam48,00 (sugerowana cena rynkowa) PLN
Torebka neoprenowa idealna do szkoły, przedszkola, ...
Kolorowe pudełka na akcesoria do szkoły.
Nowy produkt w ofercie KMP PrintTechnik Polska.
Hitowe skoroszyty archiwizacyjne teraz w nowych ko ...
Nowe tonery sygnowane logiem KMP PrintTechnik.
Idealny produkt dla malucha.
Leviatan Poligrafia - firma specjalizującą się w d ...
Torebka neoprenowa - MałpkaTorebka neoprenowa - Małpka
Sprzedam45,00 (sugerowana cena rynkowa) PLN
Kolorowa neoprenowa torebka dla dzieci. Idealna do ...
Nowość w ofercie Asarto.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Historia skarbonki

    Kto z nas w życiu chociaż raz nie posiadał skarbonki. Przyjmowała ona różne kształty. Poza przysłowiową skarpetą, utarło się,  że skarbonka ma kształt świnki. Dlaczego? O tym w naszym artykule.

    Więcej…  
  • INQprint rozdaje bony Sodexo

    22 października ruszyła akcja prezentowa w firmie NM Revolution s.c, która jest właścicielem marki INQprint. To nowa seria materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących, która niedawno trafiła na rynek.

    Więcej…