Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Znów będzie mnóstwo zajęcia dla marketingowców. Niestety, nie oznacza to wcale, że osoby reprezentujące wielką falę studentów z lat poprzednich bez problemu dostaną pracę. Zdaniem Antala, chodzi o nowy typ specjalisty poruszającego się bez problemu w mediach społecznościowych i wszystkich technologiach, które powstają dosłownie z dnia na dzień.

Marketing przez wiele lat cieszył się opinią jednego z najpopularniejszych kierunków studiów, na jaki decydowali się absolwenci szkół średnich. W efekcie po czasie zaczęliśmy obserwować nadwyżkę specjalistów. Dziś branża przeżywa swoiste ożywienie, co ma związek ze stale rosnącą świadomością konieczności promowania marki i docierania do klienta różnymi kanałami. Firmy inwestują coraz więcej w działania marketingowe, a szczególnym zainteresowaniem cieszą się przemyślane działania internetowe, realizowane m.in. w mediach społecznościowych. Gdzie specjaliści ds. marketingu znajdą dziś zatrudnienie? e-mail marketing, grupy branżowe w serwisie Facebook oraz LinkedIn, precyzyjne reklamy targetowe, Google AdWords, chatbox w e-commerce czy w końcu video wizytówki, to tylko nieliczne narzędzia wspierające działania sprzedażowe i ciężko byłoby wyobrazić sobie bez nich współczesny marketing. Co za tym idzie, do najbardziej pożądanych należą kandydaci o doświadczeniu w e-marketingu, czyli ci z praktyczną znajomością narzędzi internetowych. Kluczową rolę ogrywają również kompetencje miękkie, a przede wszystkim kreatywność i nowatorskie podejście do kampanii w świecie digital.

Z tym może być problem, co zauważył niedawno jeden z wiodących tygodników ekonomicznych. Wykształcenie ekonomiczne i marketingowe w wielu przypadkach nagradza niewłaściwe umiejętności, a zwłaszcza zabija kreatywność młodych ludzi. I to jest ogromny problem, gdyż firmy poszukują pracowników, którzy sypią świeżymi pomysłami, aby pomóc organizacjom stać się bardziej innowacyjnymi i zwinnymi. Tak więc dla studentów nie ma znaczenia, jaki przedmiot studiują lub na jakiej uczelni. Najważniejsze jest, aby w sposób inteligentny wykorzystywać dostępne informacje i doświadczenia edukacyjne.

Aktualna sytuacja na rynku pracy jasno wskazuje na dominację kandydatów, a stale rosnące zapotrzebowanie na tych najbardziej wykwalifikowanych specjalistów umacnia ich pozycję. Obecnie, gdy wielu pracodawców boryka się z brakami kadrowymi, a największym wyzwaniem jest zarówno pozyskanie, jak i utrzymanie w swoich strukturach najlepszych pracowników. Jak pokazuje raport płacowy firmy Antal, specjalista ds. marketingu internetowego może liczyć dziś na wynagrodzenie pomiędzy 5000 a 8000 zł brutto, a zarobki menedżera plasują się na poziomie 12.000 – 18.000 zł brutto.


Reklama

paperworld_rek2018

Wybrane ogłoszenia

Przepiękna kolekcja Mikołaj torebek z brokatem.
Firma Rafcom poszukuje pracownika na stanowisko Ma ...
Pastelowa plastelina od JOVI.
Piękne różowe klipy z wyciętym serduszkiem.
Nowe długopisy ścieralne Flexi Abra.
Firma Rafcom, w związku z rozwojem, poszukuje prac ...
Piasek kinetyczny do zabawy oraz modelowania.
Wzorzyste taśmy tesapack® to wysokiej jakości taś ...
Teraz ciasto-pianka dostępna w pojedynczych opakow ...
PATIO DYSTRYBUCJA SP. Z O.O. poszukuje pracownika.
Nowa kolekcja torebek z brokatem. Najlepsze opakow ...

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Z myślą o wspomnieniach

    Nie ważne ile masz lat, twoje życie jest skarbem. Twoja historia będzie ożywała na stronach albumu Paperblanks. Pięknie zdobiona okładka, wytłaczana o przyjemnej, zmysłowej fakturze z pewnością pomoże w uwolnieniu artystycznego ducha podczas notowania wspomnień. W albumie można zapisać najważniejsze wydarzenia i przemiany zachodzące w życiu. 

    Więcej…  
  • Jak przechytrzyć Facebook'a?

    Aktywnie działasz na Facebook'u? Twój fanpage ma kilkadziesiąt fanów, jednak Twoje posty lubi zaledwie kilku z nich? Niestety, nowy algorytm Facebook'a coraz bardziej ogranicza dotarcie do czytelników. Co teraz liczy się w Twoich postach? O tym w naszym artykule.

    Więcej…