Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Znów będzie mnóstwo zajęcia dla marketingowców. Niestety, nie oznacza to wcale, że osoby reprezentujące wielką falę studentów z lat poprzednich bez problemu dostaną pracę. Zdaniem Antala, chodzi o nowy typ specjalisty poruszającego się bez problemu w mediach społecznościowych i wszystkich technologiach, które powstają dosłownie z dnia na dzień.

Marketing przez wiele lat cieszył się opinią jednego z najpopularniejszych kierunków studiów, na jaki decydowali się absolwenci szkół średnich. W efekcie po czasie zaczęliśmy obserwować nadwyżkę specjalistów. Dziś branża przeżywa swoiste ożywienie, co ma związek ze stale rosnącą świadomością konieczności promowania marki i docierania do klienta różnymi kanałami. Firmy inwestują coraz więcej w działania marketingowe, a szczególnym zainteresowaniem cieszą się przemyślane działania internetowe, realizowane m.in. w mediach społecznościowych. Gdzie specjaliści ds. marketingu znajdą dziś zatrudnienie? e-mail marketing, grupy branżowe w serwisie Facebook oraz LinkedIn, precyzyjne reklamy targetowe, Google AdWords, chatbox w e-commerce czy w końcu video wizytówki, to tylko nieliczne narzędzia wspierające działania sprzedażowe i ciężko byłoby wyobrazić sobie bez nich współczesny marketing. Co za tym idzie, do najbardziej pożądanych należą kandydaci o doświadczeniu w e-marketingu, czyli ci z praktyczną znajomością narzędzi internetowych. Kluczową rolę ogrywają również kompetencje miękkie, a przede wszystkim kreatywność i nowatorskie podejście do kampanii w świecie digital.

Z tym może być problem, co zauważył niedawno jeden z wiodących tygodników ekonomicznych. Wykształcenie ekonomiczne i marketingowe w wielu przypadkach nagradza niewłaściwe umiejętności, a zwłaszcza zabija kreatywność młodych ludzi. I to jest ogromny problem, gdyż firmy poszukują pracowników, którzy sypią świeżymi pomysłami, aby pomóc organizacjom stać się bardziej innowacyjnymi i zwinnymi. Tak więc dla studentów nie ma znaczenia, jaki przedmiot studiują lub na jakiej uczelni. Najważniejsze jest, aby w sposób inteligentny wykorzystywać dostępne informacje i doświadczenia edukacyjne.

Aktualna sytuacja na rynku pracy jasno wskazuje na dominację kandydatów, a stale rosnące zapotrzebowanie na tych najbardziej wykwalifikowanych specjalistów umacnia ich pozycję. Obecnie, gdy wielu pracodawców boryka się z brakami kadrowymi, a największym wyzwaniem jest zarówno pozyskanie, jak i utrzymanie w swoich strukturach najlepszych pracowników. Jak pokazuje raport płacowy firmy Antal, specjalista ds. marketingu internetowego może liczyć dziś na wynagrodzenie pomiędzy 5000 a 8000 zł brutto, a zarobki menedżera plasują się na poziomie 12.000 – 18.000 zł brutto.


Reklama

paperworld_rek2018

Wybrane ogłoszenia

Nowa wersja kalendarza Agenda w twardej oprawie.
Zabawne notesy o różnych kształtach.
Koperty A5 w 7 żywych kolorach.
Nowe produkty w ofercie KMP PrintTechnik Polska.
Notes samoprzylepny w jaskrawych kolorach.
Nowa seria kolorowych albumów z wszytymi koszulkam ...
Nowa oferta w asortymencie Tadeo Trading.
Firma Rafcom poszukuje pracowników.
Firma GDD, ogólnopolski dystrybutor marek premium ...
Tablica korkowa o oryginalnym kształcie.
Nowość w ofercie Asarto.
Pluszowa piłka Fuzzyball z uchwytami.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Rafcom i OSAA we wspólnej podróży

    Pamiętacie nasz wywiad z Reginą Telega z firmy Rafcom? To właśnie podczas naszej rozmowy poznaliśmy tajniki strategii sprzedażowej dystrybutora materiałów eksploatacyjnych marki PRISM w roku 2018. Już wtedy zapowiadane były duże zmiany i akcje, które mają zaskoczyć rynek. Jedna z nich własnie dobiegła końca.

    Więcej…  
  • Klient końcowy vs upominki reklamowe - wyniki V edycji badania PIAP

    Upominki reklamowe dogoniły Internet, jakość jest silnym kryterium wyboru materiałów promocyjnych a aż 91,43% badanych wykorzystuje upominki do kształtowania pozytywnego wizerunku swoich marek – to najważniejsze wniosku z badania postrzegania artykułów reklamowych przez klienta końcowego, przeprowadzonego w tym roku po raz piąty przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych.

    Więcej…