Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Stworzenie wygodnego i uporządkowanego miejsca pracy jest kluczem do prowadzenia efektywnej działalności. Sabine Holocher z PFU Imaging Solutions oferuje pięć wskazówek dla sektora MŚP, które pomogą zminimalizować biurowy chaos i zmodernizują miejsca pracy.

Bałagan i stosy papieru mogą być wielką przeszkodą w rozwoju małych przedsiębiorstw. Niezastosowanie rygorystycznych systemów do zarządzania dokumentami i porządkiem może mieć duże konsekwencje finansowe, co ilustruje publikacja Fujitsu stworzona we współpracy z AIIM (Stowarzyszeniem ds. Zarządzania Informacją i Dokumentami) zatytułowana Scan More, Print Less ? Save Your Small Business a Small Fortune.

Wyniki badań wskazują, że źle umieszczony lub skatalogowany dokument może kosztować małą firmę średnio 400 złotych. Natomiast ARMA International, stowarzyszenie non-profit zajmujące się zarządzeniem informacją, szacuje, że firmy źle katalogują średnio nawet 20% swoich dokumentów. Dla biznesu to niepotrzebna strata ogromnych pieniędzy, a zwracanie uwagi na tego typu szczegóły jest ważne przede wszystkim dla małych firm, ponieważ pomaga im zwiększyć rentowność.

Ograniczając bałagan, możesz przekształcić swoje biuro i zwiększyć produktywność pracowników, dzięki czemu będziesz pracować efektywniej nad osiągnięciem celów firmy. Chociaż idea może się wydawać skomplikowana, oto kilka prostych, ale skutecznych porad pomagających w zachowaniu uporządkowanego i wydajnego miejsca pracy.

1. Zacznij od nowa

Nowy rok podatkowy to doskonała okazja do przeglądu aktualnych procesów i pomyślenia o wprowadzeniu nowych systemów. Zacznij więc od stworzenia przejrzystego systemu katalogowego dla wszystkich dokumentów papierowych. Systemy segregujące mogą być zbawienne w przypadku zarządzania papierami ? musisz się tylko upewnić, że system jest jednolity w całej firmie, i że cały personel jest przeszkolony w używaniu go w ten sam sposób.

2. Poświęć czas na usprawnienia

Kiedy nowy system będzie już gotowy, możesz wpłynąć na pracowników, by go używali, określając cotygodniową akcję archiwizowania i katalogowania. Przeznaczenie na przykład stałego przedziału czasu w poniedziałek rano na uporządkowanie biura powinno zagwarantować, że Ty i Twoi pracownicy będziecie stosować się do systemu. Ponadto sprzyja to kulturze organizacji i zaangażowaniu na rzecz utrzymania porządku w miejscu pracy.

3. Stwórz cyfrowe wersje dokumentów

Selekcja papieru jest ważna, ale warto zabezpieczyć swą pracę, tworząc kopie zapasowe ważnych dokumentów. Wdróż system zarządzania dokumentami ze skanerem dokumentów i oprogramowaniem do zarządzania dokumentami i upewnij się, że Twoja załoga rozpoczęła digitalizację dokumentów papierowych. Ich skanowanie to nie tylko archiwizacja ważnych dokumentów, ale również okazja do pozbycia się papierowych oryginałów i zmniejszenia biurowego bałaganu. Oznacza także posiadanie wszystkich ważnych dokumentów w postaci cyfrowej w bezpiecznym miejscu, gdzie nie można ich zagubić.

4. Niszcz i przetwarzaj

Spróbuj zainwestować w niszczarkę i kosz, by umożliwić pracownikom skuteczne ograniczanie bałaganu. Zaoferowanie podwładnym sposobu na szybką i skuteczną utylizację papieru powinno zachęcić ich do utrzymania biura w porządku i zagwarantować, że każdy będzie trzymać się nowych procesów usprawniających. Przy okazji zrobisz coś dla środowiska, więc w dobie dbałości o naturę zyskasz dodatkowe punkty.

5. Używaj kolorów

Aby dokumenty papierowe pozostały uporządkowane, w miejscu ich przechowywania wprowadź system oznaczania kolorami. Ten jasny i prosty sposób katalogowania zagwarantuje porządek i usprawni biuro. Badania wykazały, że jasne kolory zwiększają kreatywność, więc zainwestujesz również w bardziej pomysłowy i produktywny zespół pracowników.

Zmniejszając biurowy bałagan trzeba być wymagającym. Dopilnuj, by pozbywano się zbędnych papierów i wprowadź rozwiązania zachęcające Twój zespół do tego samego. Inwestując w istotne wyposażenie biurowe, takie jak skanery i niszczarki, dajesz swym pracownikom narzędzia niezbędne do utrzymania biura w porządku. Jeżeli będziesz się angażować w nowe systemy organizacji, zobaczysz, że lepsze zarządzanie papierem naprawdę oznacza lepszy biznes.

 

Wybrane ogłoszenia

Z powierzchnią suchościeralno-magnetyczną
Super miękki notes/pamiętnik Squishy - Jednorożec ...
Genialna książka dla dziewczynek.
Piórnik z kolekcji Coca-Cola do zadań specjalnych ...
Nowy wymiar biurowej elegancji!
Przyjaciel na Dobre i Złe Chwile
Z naklejkami Kredki dwustronnne
Książeczka idealna dla małych i dużych modniś. ...
Nowość w ofercie Rafcom.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • ?eKatalogi? - nowe możliwości rozwoju działalności przedsiębiorców, nowe rynki zbytu

    Urząd Zamówień Publicznych właśnie udostępnił narzędzie dające możliwość oferowania i sprzedaży produktów przez Internet. eKatalogi to nowa Platforma także dla naszej branży.

    Więcej…  
  • 81,25% marketerów uważa upominki za atrakcyjny nośnik reklamy

    Polska Izba Artykułów Promocyjnych zakończyła III etap badania ?Postrzegania upominków reklamowych, jako nośnika reklamy.? Pierwsze badanie przeprowadzone przez PIAP miało miejsce w 2010 roku, kolejne na przełomie 2012/2013 roku, obecnie PIAP prezentuje wyniki III etapu badania. Głównym celem badania PIAP jest dostarczenie  informacji na temat postrzegania artykułów promocyjnych. Analizując wyniki  wszystkich trzech etapów badania PIAP można zauważyć pewną tendencję respondentów, stanowiącą optymistyczną prognozę dla branży artykułów promocyjnych.

    Więcej…