Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Jak rozwój nowych technologii i informatyzacja szkół wpłyną na edukację w Polsce? Czy w najbliższym czasie uda nam się odejść od tradycyjnych metod nauczania? A może nic się nie zmieni i system edukacji pozostanie bez zmian? Oto prognozy ekspertów.

 

Nowe techniki nauczania

Polskie szkoły wciąż są zdominowane przez klasyczną dydaktykę, czyli przekazywanie wiedzy poprzez lekcje, pisanie na tablicy czy prace domowe. Jak dowodzą eksperci 

w opublikowanym niedawno raporcie RE-WIZJE pt. „Jaka będzie Polska za 10 lat”, przygotowanym przez ośrodek dialogu i analiz THINKTANK, informatyzacja szkół 

i rozwój nowych technologii spowodują przejście do modelu edukacji hybrydowej, czyli połączenia tradycyjnych lekcji z tymi w przestrzeni wirtualnej. Według danych Systemu Informacji Oświatowej, już 66% szkół w Polsce ma dostęp do Internetu. Jeszcze szerszy dostęp do sieci uczniowie mają w domach , zdecydowana większość z nich, bo aż 74% posiada również smartfona , co siłą rzeczy kreuje naturalna przestrzeń ich życia i determinuje sposób uczenia się – do sprawdzianu przygotować mogą się korzystając z Wikipedii, notatki od kolegi „przepisać” robiąc zdjęcie telefonem a bieżących informacji dowiedzą się z Facebooka lub portalu informacyjnego. 

Edukacja nie tylko w szkole

Dostęp do zasobów edukacyjnych w sieci powoduje, że szkoła nie jest już jedynym miejscem zdobywania wiedzy, na znaczeniu zyskują usługi edukacyjne czy nauka online.

Ciekawym przykładem wykorzystania tego trendu jest system edukacyjny EF Efekta, opracowany przez międzynarodową szkołę językową Education First. Jego głównym założeniem jest nauka języka obcego w kraju, w którym on obowiązuje. Pozwala to na całkowite zanurzenie kulturowe i maksymalizację efektów nauki. System EF Efekta składa się z lekcji w klasach oraz interaktywnych materiałów dostępnych w wersji online.  W trakcie zajęć lekcyjnych więcej uwagi poświęca się na rozmowę, a nie zapamiętywanie suchych informacji – nacisk kładziony jest na indywidualne zainteresowania, ale też słabości językowe poszczególnych osób. Z kolei interaktywne materiały dostępne online pozwalają na naukę w tempie dostosowanym do indywidualnych potrzeb kursantów. Do dyspozycji mają oni również pliki wideo dostępne na iPada czy iPoda, dzięki czemu naukę kontynuować mogą w drodze do szkoły, pomiędzy zajęciami czy, np. relaksując się w parku. 

Opisane przykłady pokazują jak wielki wpływ na obraz edukacji może mieć postęp technologiczny czy informatyzacja szkół. Pozostaje liczyć na to, że nauczyciele coraz chętniej korzystać będą z dobrodziejstw nowych technologii, w tym e-podręczników czy materiałów dostępnych na urządzenia przenośne.

 

Wybrane ogłoszenia

Najnowsza oferta tuszy i tonerów do drukarek marki ...
6 kolorów trójkątnych kredek marki Penmate.
Nie da się ukryć. Fidget spinnery podbijają cały ś ...
Firma Rafcom wprowadziła kolejne nowości do swojej ...
Nowe produkty w ofercie KMP PrintTechnik Polska
Firma Antra poszukuje specjalisty do działu handlo ...
Firma PBS Connect Polska w trybie pilnym poszukuje ...
Firma Smart Digital Media - właściciel marki INKdi ...
Dostępne w formacie A4 - 16 kartek.
Nowe tonery do drukarek marki OKI.
Nowe tonery do drukarek marki Epson. Wysoka jakość ...

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • W zestawie zawsze taniej i więcej!

    Dokładnie dziś - 20 lipca 2015 roku aż do wyczerpania zapasów ruszyła akcja promocyjna skierowana do wszystkich klientów zainteresowanych produktami marki ALPINO, NATARAJ oraz interpen. Kampania ma zasięg ogólnopolski. W jej promocję zaangażowane są największe hurtownie papierniczo-biurowo-szkolno-zabawkarskie.

    Więcej…  
  • Kampania interaktywna “Image Yourself”- zakończona!

    We wrześniu 2013 Antalis International ogłosił konkurs Image Yourself, który promował markę papierów Image i dawał możliwość wygrania niesamowitych nagród, w tym wycieczek do Brazylii na piłkarskie mistrzostwa. 

    Więcej…