Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Jak rozwój nowych technologii i informatyzacja szkół wpłyną na edukację w Polsce? Czy w najbliższym czasie uda nam się odejść od tradycyjnych metod nauczania? A może nic się nie zmieni i system edukacji pozostanie bez zmian? Oto prognozy ekspertów.

 

Nowe techniki nauczania

Polskie szkoły wciąż są zdominowane przez klasyczną dydaktykę, czyli przekazywanie wiedzy poprzez lekcje, pisanie na tablicy czy prace domowe. Jak dowodzą eksperci 

w opublikowanym niedawno raporcie RE-WIZJE pt. „Jaka będzie Polska za 10 lat”, przygotowanym przez ośrodek dialogu i analiz THINKTANK, informatyzacja szkół 

i rozwój nowych technologii spowodują przejście do modelu edukacji hybrydowej, czyli połączenia tradycyjnych lekcji z tymi w przestrzeni wirtualnej. Według danych Systemu Informacji Oświatowej, już 66% szkół w Polsce ma dostęp do Internetu. Jeszcze szerszy dostęp do sieci uczniowie mają w domach , zdecydowana większość z nich, bo aż 74% posiada również smartfona , co siłą rzeczy kreuje naturalna przestrzeń ich życia i determinuje sposób uczenia się – do sprawdzianu przygotować mogą się korzystając z Wikipedii, notatki od kolegi „przepisać” robiąc zdjęcie telefonem a bieżących informacji dowiedzą się z Facebooka lub portalu informacyjnego. 

Edukacja nie tylko w szkole

Dostęp do zasobów edukacyjnych w sieci powoduje, że szkoła nie jest już jedynym miejscem zdobywania wiedzy, na znaczeniu zyskują usługi edukacyjne czy nauka online.

Ciekawym przykładem wykorzystania tego trendu jest system edukacyjny EF Efekta, opracowany przez międzynarodową szkołę językową Education First. Jego głównym założeniem jest nauka języka obcego w kraju, w którym on obowiązuje. Pozwala to na całkowite zanurzenie kulturowe i maksymalizację efektów nauki. System EF Efekta składa się z lekcji w klasach oraz interaktywnych materiałów dostępnych w wersji online.  W trakcie zajęć lekcyjnych więcej uwagi poświęca się na rozmowę, a nie zapamiętywanie suchych informacji – nacisk kładziony jest na indywidualne zainteresowania, ale też słabości językowe poszczególnych osób. Z kolei interaktywne materiały dostępne online pozwalają na naukę w tempie dostosowanym do indywidualnych potrzeb kursantów. Do dyspozycji mają oni również pliki wideo dostępne na iPada czy iPoda, dzięki czemu naukę kontynuować mogą w drodze do szkoły, pomiędzy zajęciami czy, np. relaksując się w parku. 

Opisane przykłady pokazują jak wielki wpływ na obraz edukacji może mieć postęp technologiczny czy informatyzacja szkół. Pozostaje liczyć na to, że nauczyciele coraz chętniej korzystać będą z dobrodziejstw nowych technologii, w tym e-podręczników czy materiałów dostępnych na urządzenia przenośne.

 

Wybrane ogłoszenia

Firma Rafcom, w związku z rozwojem, poszukuje prac ...
Nowy produkt w ofercie KMP PrintTechnik Polska
Tusze marki Activejet AE-16BNX, AE-16CNX, AE-16MNX ...
Kolekcja długopisów w 3 różnych kolorach.
Nowy produkt marki CLEVERTON.
Przepiękne zestawy ślubne: torba, koperta, kartka ...
Piękne długopisy w delikatne kropki.
Tusze do drukarek Epson marki Activejet AE-34BNX, ...
Nowy produkt w ofercie firmy Tadeo Trading pod mar ...
Przepiękne mini zakreślacze od STABILO.
Nowy, niezastąpiony towarzysz w biurze, w domu, w ...
Torebka neoprenowa - MałpkaTorebka neoprenowa - Małpka
Sprzedam45,00 (sugerowana cena rynkowa) PLN
Kolorowa neoprenowa torebka dla dzieci. Idealna do ...

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Nowy dyspenser na taśmę marki Luxor

    Na rynku właśnie pojawiły się nowe i nowoczesne dyspensery na taśmę klejącą marki LUXOR. Wydawać by się mogło, że to takie zwyczajne produkty. Nic bardziej mylnego. Producent postarał się o ich innowacyjne cechy.

    Więcej…  
  • To kolejny etap w moim biznesie

    Sztuka Rodzinna to firma działająca na polskim rynku od 2007 roku. Specjalizuje się w dystrybucji takich marek jak: Peter Pauper Press, GeePap, Lediberg, Paper-Oh, Helma, Fisher Space Pen, Paperblanks, Moon&Light. W ostatnim jednak czasie firma wprowadziła swoją własną markę Narcissus, którą prezentowaliśmy już na naszych stronach. Dziś rozmawiamy z właścicielem firmy - Narcyzem Kamińskim, aby poznać szczegóły zmian z ostatnich miesięcy.

    Więcej…