Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Mimo, że koszty produkcji w Chinach nieco się zwiększyły jest to nadal główne centrum, w którym zaopatrują się największe firmy. O czym należy pamiętać przy współpracy z przedsiębiorcami z tamtego rejonu świata? O tym rozmawialiśmy podczas II edycji targów Gift Show z Pauliną Kiełbus - Jania z firmy BigChina Sp. z o.o.

Rynek chiński to rynek duży i perspektywiczny, ale również niełatwy. Różni nas nie tylko kultura, w tym biznesu, ale również prawo obowiązujące w Państwie Środka. Chińska etykieta kładzie przede wszystkim nacisk na harmonię i bezwzględnie stara się unikać zachowań, które mogą prowadzić do otwartej konfrontacji. Chińczycy pragną utrzymywać określony porządek społeczny, który jest podstawowym warunkiem do rozwiązywania jakichkolwiek konfliktów. Z tego względu, obowiązkiem osób na wysokich stanowiskach jest przewidywanie i zapobieganie sytuacjom, w których może dojść do powstania spornych tematów. W Chinach, jeśli konkretny kontakt biznesowy jest dla kogoś niezwykle ważny, przedstawienie tej osoby powinno być dokonane przez pośrednika – który jest poważany przez obie strony. Jeśli będziemy przedstawieni przez odpowiednią osobę, negocjacje rozpoczną się w najlepszy sposób, a wszelkie przejawy szacunku dla tej osoby zostaną również nam okazane. W Chinach nikt nie jest pytany kim jest, ale kogo zna i do jakiej grupy należy.

Pierwsze wrażenie podczas spotkania z Partnerem Chińskim jest bardzo ważne. Kiedy nadejdzie moment spotkania i oficjalnej prezentacji, nie wolno w żadnym przypadku zapomnieć o przyniesieniu ze sobą odpowiedniej ilości wizytówek, które będą zawierały imię, nazwisko, stanowisko danej osoby oraz nazwę firmy. W przypadku Chińczyków, bardzo trudne jest zapamiętanie imion i nazwisk przybyszów z Europy, w związku z tym zalecane jest, aby wizytówki posiadały również imiona przetłumaczone na język chiński.

Ceremonia wymiany wizytówek podczas pierwszego spotkania musi odbywać się w bardzo określony i przestrzegany sposób. Nasz partner przyjmuje wizytówki oburącz, minimalnie kiwając głową. Szuka on chińskiego tłumaczenia i czyta je dokładnie, wciągając przez zęby powietrze jako wyraz uznania. Rytuał ten może zając trochę czasu i wciąż trzymając w rękach wizytówkę nasz partner będzie się uśmiechał i potakiwał głową. Teraz, gdy już wie, z kim ma do czynienia, atmosfera ulega rozluźnieniu i można przystąpić do negocjacji.

Co jeszcze kryje się we współpracy z Chińczykami dowiedzą się Państwo z naszej wideorozmowy.


 Trendy we współpracy

 


 

Wybrane ogłoszenia

6 kolorów trójkątnych kredek marki Penmate.
Nowe wzory zeszytów i teczek w ofercie Leviatan-Po ...
Ze stronami do łatwego skanowania notatek.
PBS Connect Polska poszukuje zmotywowanego kandyda ...
Daj się porwać niekończącej zabawie, która nigdy C ...
Nowe produkty w ofercie KMP PrintTechnik Polska
Poszukiwany kompetentny, zaangażowany i lojalny pr ...
Kobiecy wzór. Naturalne i romantyczne.
Nowa seria kalendarzy dla najmłodszych.
Piękna seria pudełek - po 5 sztuk z każdego rodzaj ...

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Videoreportaż z targów ABRO - kwiecień 2016.

    W tym roku 8-9 kwietnia należał do firmy ABRO. Po raz kolejny zaprosiła ona do Zielonki swoich największych dostawców artykułów szkolnych, zabawek i akcesoriów hobbystycznych. Ponad 60 stoisk, tłumy gości - klientów firmy oraz oczywiście nasza redakcja uczestniczyło w kolejnych sukcesie firmy zarządzanej przez małżeństwo Annę i Bogusława Roguskich.

    Więcej…  
  • scann.R team - Patronem Medialnym comiesięcznych śniadań biznesowych

    W ostatnich czasach dużo słyszy się o pokoleniach Baby Boom - X, Y, a nawet już Z. Zapewne także wielu z Wam zdarzyło się pracować z osobami, których różnica wieku ściśle określała cechy osobowościowe. Oczywiście nie ma reguły co do charakterystyki poszczególnych pokoleń. Zawsze w grupie mogą znaleźć się wyjątki. Jednak niezależnie od wszystkiego - zarówno pokolenie X, Y jak i Z różni się środowiskiem, w jakim dorastało i to właśnie miało kluczowy wpływ na to, kim dzisiaj są osoby z danego rocznika.

    Więcej…