Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Hity sprzedażowe

Z powierzchnią suchościeralno-magnetyczną

Polecamy

Dla projektantek Big Dream Girl

Subskrypcja

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Mimo, że koszty produkcji w Chinach nieco się zwiększyły jest to nadal główne centrum, w którym zaopatrują się największe firmy. O czym należy pamiętać przy współpracy z przedsiębiorcami z tamtego rejonu świata? O tym rozmawialiśmy podczas II edycji targów Gift Show z Pauliną Kiełbus - Jania z firmy BigChina Sp. z o.o.

Rynek chiński to rynek duży i perspektywiczny, ale również niełatwy. Różni nas nie tylko kultura, w tym biznesu, ale również prawo obowiązujące w Państwie Środka. Chińska etykieta kładzie przede wszystkim nacisk na harmonię i bezwzględnie stara się unikać zachowań, które mogą prowadzić do otwartej konfrontacji. Chińczycy pragną utrzymywać określony porządek społeczny, który jest podstawowym warunkiem do rozwiązywania jakichkolwiek konfliktów. Z tego względu, obowiązkiem osób na wysokich stanowiskach jest przewidywanie i zapobieganie sytuacjom, w których może dojść do powstania spornych tematów. W Chinach, jeśli konkretny kontakt biznesowy jest dla kogoś niezwykle ważny, przedstawienie tej osoby powinno być dokonane przez pośrednika ? który jest poważany przez obie strony. Jeśli będziemy przedstawieni przez odpowiednią osobę, negocjacje rozpoczną się w najlepszy sposób, a wszelkie przejawy szacunku dla tej osoby zostaną również nam okazane. W Chinach nikt nie jest pytany kim jest, ale kogo zna i do jakiej grupy należy.

Pierwsze wrażenie podczas spotkania z Partnerem Chińskim jest bardzo ważne. Kiedy nadejdzie moment spotkania i oficjalnej prezentacji, nie wolno w żadnym przypadku zapomnieć o przyniesieniu ze sobą odpowiedniej ilości wizytówek, które będą zawierały imię, nazwisko, stanowisko danej osoby oraz nazwę firmy. W przypadku Chińczyków, bardzo trudne jest zapamiętanie imion i nazwisk przybyszów z Europy, w związku z tym zalecane jest, aby wizytówki posiadały również imiona przetłumaczone na język chiński.

Ceremonia wymiany wizytówek podczas pierwszego spotkania musi odbywać się w bardzo określony i przestrzegany sposób. Nasz partner przyjmuje wizytówki oburącz, minimalnie kiwając głową. Szuka on chińskiego tłumaczenia i czyta je dokładnie, wciągając przez zęby powietrze jako wyraz uznania. Rytuał ten może zając trochę czasu i wciąż trzymając w rękach wizytówkę nasz partner będzie się uśmiechał i potakiwał głową. Teraz, gdy już wie, z kim ma do czynienia, atmosfera ulega rozluźnieniu i można przystąpić do negocjacji.

Co jeszcze kryje się we współpracy z Chińczykami dowiedzą się Państwo z naszej wideorozmowy.


 Trendy we współpracy

 


 REKLAMA

Wybrane ogłoszenia

Samoprzylepne uchwyty do większości rodzajów kabli ...
Przepiękne plecaki - 2 propozycje.
Przyjaciel na Dobre i Złe Chwile
Zestaw zakreślaczy MP Poland
Zestaw Kreatywny od ROZETTE
Dla projektantek Big Dream Girl
Piórnik z najmodniejszej ostatnio kolekcji BESTIES ...
Najlepsza licencja tego roku!

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Niech żyje pomysłowość, czyli konkurs dla szkół od MemoBe.

    Marka MemoBe postanowiła umilić uczniom koniec roku szkolnego, ogłaszając konkurs ?Pomysłowa lekcja z MemoBe?. Jest on dedykowany nauczycielom i ich klasom - zawalczyć można o nowe wyposażenie sali lekcyjnej.

    Więcej…  
  • Nieważne kto sprzedaje, ważne, że się sprzedaje...

    Sukces to przede wszystkim ludzie - w tym klimacie odbywała się rozmowa, którą przeprowadziliśmy z Danielem Paciorkiem, Business Development Managerem w firmie Smart Digital Media oraz Członkiem Zarządu w firmie E-Smart. O sprzyjających okolicznościach oraz zmianach rozmawiała z przedstawicielami marki  Inkdigo, Daria Kostera, Redaktor Naczelna magazynu scann.R.

    Więcej…