Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Mimo, że koszty produkcji w Chinach nieco się zwiększyły jest to nadal główne centrum, w którym zaopatrują się największe firmy. O czym należy pamiętać przy współpracy z przedsiębiorcami z tamtego rejonu świata? O tym rozmawialiśmy podczas II edycji targów Gift Show z Pauliną Kiełbus - Jania z firmy BigChina Sp. z o.o.

Rynek chiński to rynek duży i perspektywiczny, ale również niełatwy. Różni nas nie tylko kultura, w tym biznesu, ale również prawo obowiązujące w Państwie Środka. Chińska etykieta kładzie przede wszystkim nacisk na harmonię i bezwzględnie stara się unikać zachowań, które mogą prowadzić do otwartej konfrontacji. Chińczycy pragną utrzymywać określony porządek społeczny, który jest podstawowym warunkiem do rozwiązywania jakichkolwiek konfliktów. Z tego względu, obowiązkiem osób na wysokich stanowiskach jest przewidywanie i zapobieganie sytuacjom, w których może dojść do powstania spornych tematów. W Chinach, jeśli konkretny kontakt biznesowy jest dla kogoś niezwykle ważny, przedstawienie tej osoby powinno być dokonane przez pośrednika – który jest poważany przez obie strony. Jeśli będziemy przedstawieni przez odpowiednią osobę, negocjacje rozpoczną się w najlepszy sposób, a wszelkie przejawy szacunku dla tej osoby zostaną również nam okazane. W Chinach nikt nie jest pytany kim jest, ale kogo zna i do jakiej grupy należy.

Pierwsze wrażenie podczas spotkania z Partnerem Chińskim jest bardzo ważne. Kiedy nadejdzie moment spotkania i oficjalnej prezentacji, nie wolno w żadnym przypadku zapomnieć o przyniesieniu ze sobą odpowiedniej ilości wizytówek, które będą zawierały imię, nazwisko, stanowisko danej osoby oraz nazwę firmy. W przypadku Chińczyków, bardzo trudne jest zapamiętanie imion i nazwisk przybyszów z Europy, w związku z tym zalecane jest, aby wizytówki posiadały również imiona przetłumaczone na język chiński.

Ceremonia wymiany wizytówek podczas pierwszego spotkania musi odbywać się w bardzo określony i przestrzegany sposób. Nasz partner przyjmuje wizytówki oburącz, minimalnie kiwając głową. Szuka on chińskiego tłumaczenia i czyta je dokładnie, wciągając przez zęby powietrze jako wyraz uznania. Rytuał ten może zając trochę czasu i wciąż trzymając w rękach wizytówkę nasz partner będzie się uśmiechał i potakiwał głową. Teraz, gdy już wie, z kim ma do czynienia, atmosfera ulega rozluźnieniu i można przystąpić do negocjacji.

Co jeszcze kryje się we współpracy z Chińczykami dowiedzą się Państwo z naszej wideorozmowy.


 Trendy we współpracy

 


 

Wybrane ogłoszenia

6 kolorów trójkątnych kredek marki Penmate.
Nowe wzory zeszytów i teczek w ofercie Leviatan-Po ...
Zamienniki marki KMP wymienne z HP 652 (F6V25AE i ...
Tablica samoprzylepna marki s'cool to idealny prod ...
Nowy produkt marki CLEVERTON.
Nowe produkty w ofercie KMP PrintTechnik Polska
Tornister i piórnik dla miłośników piratów!
Nowe produkty w ofercie KMP PrintTechnik Polska
Pisak 2-stronny DONG-A My color 2 24 kolory Pisak 2-stronny DONG-A My color 2 24 kolory
Sprzedam39,99 PLN (sugerowana cena detaliczna)
Produkt idealny dla każdego. Polecany szczególnie ...
Nie da się ukryć. Fidget spinnery podbijają cały ś ...

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Nowa strona firmy KW trade

    23 maja po raz pierwszy "światło dzienne ujrzała" najnowsza strona www krakowsko-katowickiej firmy KW trade. Przejrzysta, funkcjonalna, intuicyjna - to główne cechy nowego portalu.

    Więcej…  
  • Black Point nie narusza praw patentowych i wygrywa proces z Hewlett-Packard

    Sąd Apelacyjny we Wrocławiu nie podzielił zarzutów Hewlett-Packard przeciwko Black Point S.A. i 19. października br. oddalił w całości jego apelację, utrzymując w mocy korzystne dla spółki Black Point rozstrzygnięcie Sądu Okręgowego. Sąd potwierdził w wyroku, iż nie ma podstaw żeby sądzić, że produkty Black Point naruszają prawa patentowe Hewlett-Packard, co wynika z szeregu dowodów zgromadzonych w sprawie.

    Więcej…