Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Mimo, że koszty produkcji w Chinach nieco się zwiększyły jest to nadal główne centrum, w którym zaopatrują się największe firmy. O czym należy pamiętać przy współpracy z przedsiębiorcami z tamtego rejonu świata? O tym rozmawialiśmy podczas II edycji targów Gift Show z Pauliną Kiełbus - Jania z firmy BigChina Sp. z o.o.

Rynek chiński to rynek duży i perspektywiczny, ale również niełatwy. Różni nas nie tylko kultura, w tym biznesu, ale również prawo obowiązujące w Państwie Środka. Chińska etykieta kładzie przede wszystkim nacisk na harmonię i bezwzględnie stara się unikać zachowań, które mogą prowadzić do otwartej konfrontacji. Chińczycy pragną utrzymywać określony porządek społeczny, który jest podstawowym warunkiem do rozwiązywania jakichkolwiek konfliktów. Z tego względu, obowiązkiem osób na wysokich stanowiskach jest przewidywanie i zapobieganie sytuacjom, w których może dojść do powstania spornych tematów. W Chinach, jeśli konkretny kontakt biznesowy jest dla kogoś niezwykle ważny, przedstawienie tej osoby powinno być dokonane przez pośrednika – który jest poważany przez obie strony. Jeśli będziemy przedstawieni przez odpowiednią osobę, negocjacje rozpoczną się w najlepszy sposób, a wszelkie przejawy szacunku dla tej osoby zostaną również nam okazane. W Chinach nikt nie jest pytany kim jest, ale kogo zna i do jakiej grupy należy.

Pierwsze wrażenie podczas spotkania z Partnerem Chińskim jest bardzo ważne. Kiedy nadejdzie moment spotkania i oficjalnej prezentacji, nie wolno w żadnym przypadku zapomnieć o przyniesieniu ze sobą odpowiedniej ilości wizytówek, które będą zawierały imię, nazwisko, stanowisko danej osoby oraz nazwę firmy. W przypadku Chińczyków, bardzo trudne jest zapamiętanie imion i nazwisk przybyszów z Europy, w związku z tym zalecane jest, aby wizytówki posiadały również imiona przetłumaczone na język chiński.

Ceremonia wymiany wizytówek podczas pierwszego spotkania musi odbywać się w bardzo określony i przestrzegany sposób. Nasz partner przyjmuje wizytówki oburącz, minimalnie kiwając głową. Szuka on chińskiego tłumaczenia i czyta je dokładnie, wciągając przez zęby powietrze jako wyraz uznania. Rytuał ten może zając trochę czasu i wciąż trzymając w rękach wizytówkę nasz partner będzie się uśmiechał i potakiwał głową. Teraz, gdy już wie, z kim ma do czynienia, atmosfera ulega rozluźnieniu i można przystąpić do negocjacji.

Co jeszcze kryje się we współpracy z Chińczykami dowiedzą się Państwo z naszej wideorozmowy.


 Trendy we współpracy

 


 

Wybrane ogłoszenia

Firma Rafcom, w związku z rozwojem, poszukuje prac ...
Genialny produkt dla każdego. Idealne jako siedzis ...
Firma Rafcom, w związku z rozwojem, poszukuje prac ...
Nowe tonery do drukarek marki Ricoh.
Firma Polcan poszukuje pracownika!
Firma specjalizująca się między innymi w dystrybuc ...
W ofercie PRISM wprowadzono nowe modele tonerów.
Nowy produkt marki CLEVERTON.
Mini-pudełeczka z wesołymi minkami znanymi nam z i ...
Dystrybutor art. biurowych i szkolnych poszukuje p ...
Nowe produkty w ofercie KMP PrintTechnik Polska.
Dystrybutor art. biurowych i szkolnych poszukuje p ...

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • TÜV RHEINLAND potwierdza jakość INKSPOT

    Laserowe oraz atramentowe wkłady drukujące firmy INKSPOT poddane zostały badaniom i certyfikacji przeprowadzonej przez akredytowaną firmę TÜV Rheinland Polska Sp. z o.o., będącą liderem na rynku podmiotów uprawnionych do przeprowadzania certyfikacji na zgodność z normami ISO/IEC 19798, ISO/IEC 19752, ISO/IEC 24711, ISO/IEC 24712.

    Więcej…  
  • Targi Jesienne - OSAA - Ruciane Nida

    25 października po raz drugi w tym roku wszystkie zrzeszone w sieci OSAA firmy miały możliwość zapoznać się z najnowszą ofertą największych dostawców w branży PBS. W odległym rejonie Polski - w przepięknej mazurskiej miejscowości Ruciane Nida wystawiło swoją ofertę 35 firm.

    Więcej…