Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Mimo, że koszty produkcji w Chinach nieco się zwiększyły jest to nadal główne centrum, w którym zaopatrują się największe firmy. O czym należy pamiętać przy współpracy z przedsiębiorcami z tamtego rejonu świata? O tym rozmawialiśmy podczas II edycji targów Gift Show z Pauliną Kiełbus - Jania z firmy BigChina Sp. z o.o.

Rynek chiński to rynek duży i perspektywiczny, ale również niełatwy. Różni nas nie tylko kultura, w tym biznesu, ale również prawo obowiązujące w Państwie Środka. Chińska etykieta kładzie przede wszystkim nacisk na harmonię i bezwzględnie stara się unikać zachowań, które mogą prowadzić do otwartej konfrontacji. Chińczycy pragną utrzymywać określony porządek społeczny, który jest podstawowym warunkiem do rozwiązywania jakichkolwiek konfliktów. Z tego względu, obowiązkiem osób na wysokich stanowiskach jest przewidywanie i zapobieganie sytuacjom, w których może dojść do powstania spornych tematów. W Chinach, jeśli konkretny kontakt biznesowy jest dla kogoś niezwykle ważny, przedstawienie tej osoby powinno być dokonane przez pośrednika – który jest poważany przez obie strony. Jeśli będziemy przedstawieni przez odpowiednią osobę, negocjacje rozpoczną się w najlepszy sposób, a wszelkie przejawy szacunku dla tej osoby zostaną również nam okazane. W Chinach nikt nie jest pytany kim jest, ale kogo zna i do jakiej grupy należy.

Pierwsze wrażenie podczas spotkania z Partnerem Chińskim jest bardzo ważne. Kiedy nadejdzie moment spotkania i oficjalnej prezentacji, nie wolno w żadnym przypadku zapomnieć o przyniesieniu ze sobą odpowiedniej ilości wizytówek, które będą zawierały imię, nazwisko, stanowisko danej osoby oraz nazwę firmy. W przypadku Chińczyków, bardzo trudne jest zapamiętanie imion i nazwisk przybyszów z Europy, w związku z tym zalecane jest, aby wizytówki posiadały również imiona przetłumaczone na język chiński.

Ceremonia wymiany wizytówek podczas pierwszego spotkania musi odbywać się w bardzo określony i przestrzegany sposób. Nasz partner przyjmuje wizytówki oburącz, minimalnie kiwając głową. Szuka on chińskiego tłumaczenia i czyta je dokładnie, wciągając przez zęby powietrze jako wyraz uznania. Rytuał ten może zając trochę czasu i wciąż trzymając w rękach wizytówkę nasz partner będzie się uśmiechał i potakiwał głową. Teraz, gdy już wie, z kim ma do czynienia, atmosfera ulega rozluźnieniu i można przystąpić do negocjacji.

Co jeszcze kryje się we współpracy z Chińczykami dowiedzą się Państwo z naszej wideorozmowy.


 Trendy we współpracy

 


 

Wybrane ogłoszenia

Firma Rafcom poszukuje pracownika .
Farby SUPERPOWER w plastikowych butelkach.
Nowość w ofercie Tadeo-Trading.
Nowy produkt marki CLEVERTON.
Przepiękna seria zeszytów w ofercie Panta Plast.
Firma Rafcom, w związku z rozwojem, poszukuje prac ...
Idealne na lodówkę oraz inne metalowe powierzchnie ...
Genialny produkt dla każdego. Idealne jako siedzis ...
Nowy produkt w ofercie firmy Tadeo Trading pod mar ...
Nowa oferta firmy Inter-Folia.
Kolekcja długopisów w 3 różnych kolorach.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • E-rewolucja w sklepach. Koniec z papierowymi paragonami

    Kasy fiskalne będą działały on-line; dzięki temu klienci będą mogli otrzymywać paragony przez internet, a firmy nie będą musiały przechowywać papierowych rolek z paragonami - poinformował PAP wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński. 

    Więcej…  
  • Powrót z urlopu do pracy nie musi być stresujący.

    Kilka pierwszych dni po powrocie dobrze jest przeznaczyć na stopniowe wdrożenie się w obowiązki. Praca w powolnym trybie,przez 2–3 dni pozwoli zachować wakacyjną energię na dłużej. Coraz więcej firm podejmuje działania, które mają zminimalizować stres u pracowników i pomóc im zachować równowagę między pracą a życiem prywatnym. Rozwija się też koncepcja wellnessu korporacyjnego, są to różnego rodzaju działania, takie jak szkolenia, spotkania z ludźmi, ale też budowanie przestrzeni biurowej, która zapewnia ciszę nawet przy otwartej przestrzeni. 

    Więcej…