Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Hity sprzedażowe

Bardzo lekkie i miękkie, wypełnione powietrzem piłki.

Polecamy

Nowa oferta w asortymencie Tadeo Trading.


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Wyeksponowanie produktów na półkach i ich odpowiednie ułożenie mogą nawet podwoić sprzedaż. Klienci dokonują decyzji zakupowych w określony sposób – częściej sięgają po produkty na wysokości wzroku, zwracają uwagę na oświetlenie i dobór kolorów. Istotnym czynnikiem jest dla nich cena – jej brak przy wyeksponowanym produkcie może znacząco wpłynąć na spadek sprzedaży. W pracy handlowców pomocne są aplikacje, które pozwalają sprawdzić, czy sklep dotrzymuje ustalonych standardów. Wystarczy zdjęcie badanej ekspozycji, by sprawdzić jej jakość i efektywność.

– Odpowiednie ulokowanie produktu może drastycznie podnieść lub obniżyć sprzedaż w przypadku niewłaściwego wyeksponowania produktu. Różnice mogą sięgać od 50 do 100 proc., a nawet więcej – przekonuje w rozmowie Wiktor Miałkowski, partner w firmie Pro Business Solutions.

Klienci dokonują decyzji zakupowych w oparciu o wiele czynników. Decydujące znaczenie mają względy estetyczne: odpowiednie ulokowanie produktów, ich oświetlenie, przyciągająca uwagę ekspozycja. Podświadome decyzje zakupowe podejmujemy w ciągu 90 sekund. Dlatego tak istotne jest odpowiednie ułożenie asortymentu. Większość firm, zwłaszcza z sektora produktów szybkozbywalnych, ustala własne standardy ekspozycji, do których się stosują.

– Najważniejsza zasada polega na tym, że produkt powinien być widoczny dla klienta. Jeśli mamy produkt masowy poszukiwany przez klientów, to przede wszystkim trzeba go eksponować tam, gdzie znajdują się klienci, musimy się skupić na obserwacji, w jaki sposób ten klient po sklepie się przemieszcza. W przypadku produktów specjalistycznych należy się zastanowić nad tym, z jakich innych kategorii produktowych korzysta klient i eksponować je obok kategorii komplementarnych – tłumaczy Miałkowski.

Jak wskazuje ekspert Pro Business Solutions, przy kontroli handlowców większy nacisk kładziony jest właśnie na ekspozycję niż na same wyniki sprzedażowe.

– To nie tylko właściwe miejsce, lecz także odpowiednia wysokość, aby klient widział produkt we właściwej ilości i był wspierany na bieżąco właściwymi materiałami marketingowymi. Co ważne i często niedoceniane, w większości produktów bardzo istotne jest umieszczenie wyraźnej ceny. Jej brak przy eksponowaniu produktu może obniżyć sprzedaż nawet o 50 procent – mówi Wiktor Miałkowski.

 

Zobacz całą wypowiedź:

Wybrane ogłoszenia

Pastelowe teczki z 12 przegródkami.
Przepiękne zestawy ślubne: torba, koperta, kartka ...
Komplet 12 markerów Dong-A.
Piękna kolekcja toreb papierowych z brokatem.
Kolorowe notesy - zwierzątka marki Stick'n.
Nowa marka przepysznej kawy!
Aromatyczne kawy ziarniste marki Cafe Tommy.
Polska marka artykułów czyszczących.
Przepiękne pastelowe torebki prezentowe.
Idealny produkt dostosowany do nowych norm RODO.
Nowe produkty w ofercie KMP PrintTechnik Polska
Nowe produkty w ofercie KMP PrintTechnik Polska.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Produktywność - jak ją zwiększać?

    Termin produktywność może być rozpatrywany w kontekście procesów produkcyjnych lub w ujęciu osobistym. Niezależnie od perspektywy, należy traktować go jako miarę, mającą charakter liczbowy. Aby zoptymalizować ten wskaźnik, wystarczy sięgnąć po narzędzia elektronicznego środowiska pracy.

    Więcej…  
  • Spełnij swoje marzenia

    Firma Rafcom wraz z marką Xerox przygotowała dla swoich klientów promocję zakupową, która trwać będzie aż do 15 grudnia 2017 roku. Tym razem, autoryzowany partner materiałów eksploatacyjnych producenta drukarek marki Xerox, oferuje bony zakupowe do takich sieci jak: Ikea, Media Markt, Douglas, H&M, Zara lub Home & You. 

    Więcej…