Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Hity sprzedażowe

Kolekcja artykułów do wyposażenia małego lub domowego biura.

Polecamy

W ofercie PRISM wprowadzono nowe modele tonerów.


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Wyeksponowanie produktów na półkach i ich odpowiednie ułożenie mogą nawet podwoić sprzedaż. Klienci dokonują decyzji zakupowych w określony sposób – częściej sięgają po produkty na wysokości wzroku, zwracają uwagę na oświetlenie i dobór kolorów. Istotnym czynnikiem jest dla nich cena – jej brak przy wyeksponowanym produkcie może znacząco wpłynąć na spadek sprzedaży. W pracy handlowców pomocne są aplikacje, które pozwalają sprawdzić, czy sklep dotrzymuje ustalonych standardów. Wystarczy zdjęcie badanej ekspozycji, by sprawdzić jej jakość i efektywność.

– Odpowiednie ulokowanie produktu może drastycznie podnieść lub obniżyć sprzedaż w przypadku niewłaściwego wyeksponowania produktu. Różnice mogą sięgać od 50 do 100 proc., a nawet więcej – przekonuje w rozmowie Wiktor Miałkowski, partner w firmie Pro Business Solutions.

Klienci dokonują decyzji zakupowych w oparciu o wiele czynników. Decydujące znaczenie mają względy estetyczne: odpowiednie ulokowanie produktów, ich oświetlenie, przyciągająca uwagę ekspozycja. Podświadome decyzje zakupowe podejmujemy w ciągu 90 sekund. Dlatego tak istotne jest odpowiednie ułożenie asortymentu. Większość firm, zwłaszcza z sektora produktów szybkozbywalnych, ustala własne standardy ekspozycji, do których się stosują.

– Najważniejsza zasada polega na tym, że produkt powinien być widoczny dla klienta. Jeśli mamy produkt masowy poszukiwany przez klientów, to przede wszystkim trzeba go eksponować tam, gdzie znajdują się klienci, musimy się skupić na obserwacji, w jaki sposób ten klient po sklepie się przemieszcza. W przypadku produktów specjalistycznych należy się zastanowić nad tym, z jakich innych kategorii produktowych korzysta klient i eksponować je obok kategorii komplementarnych – tłumaczy Miałkowski.

Jak wskazuje ekspert Pro Business Solutions, przy kontroli handlowców większy nacisk kładziony jest właśnie na ekspozycję niż na same wyniki sprzedażowe.

– To nie tylko właściwe miejsce, lecz także odpowiednia wysokość, aby klient widział produkt we właściwej ilości i był wspierany na bieżąco właściwymi materiałami marketingowymi. Co ważne i często niedoceniane, w większości produktów bardzo istotne jest umieszczenie wyraźnej ceny. Jej brak przy eksponowaniu produktu może obniżyć sprzedaż nawet o 50 procent – mówi Wiktor Miałkowski.

 

Zobacz całą wypowiedź:

Wybrane ogłoszenia

Ze stronami do łatwego skanowania notatek.
Kolekcja zeszytów dla młodzieży.
Nowe tonery do drukarek marki OKI.
Firma Rafcom wprowadziła kolejne nowości do swojej ...
6 kolorów trójkątnych kredek marki Penmate.
Nowe produkty w ofercie KMP PrintTechnik Polska
Piękna seria pudełek - po 5 sztuk z każdego rodzaj ...
Idealny do urządzeń marki BROTHER.
Nowy produkt marki CLEVERTON.
PBS Connect Polska poszukuje zmotywowanego kandyda ...
PRISM to dynamiczna marka na rynku alternatywnych ...

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Polski rynek nasyca się MPS

    W przypadku grup klientów, które decydują się na rozwiązania MPS, z pewnością najważniejszym kryterium jest wielkość, a nie branża, w jakiej działają. Mowa o firmach, które posiadają większą liczbę urządzeń w jednej lokalizacji i jednocześnie większą liczbę grup użytkowników korzystających wspólnie z tych urządzeń. Jedno jest pewne – rynek nasyca się coraz bardziej i inwestowanie w takie systemy stanie się niedługo standardem.

    Więcej…  
  • Rusza 4. edycja programu Start do Kariery oraz przyjmowanie zgłoszeń szkół na warsztaty

    Na początku marca 2017r. wystartowała czwarta edycja Startu do Kariery – kampanii społecznej Gumtree.pl., która w tym roku realizowana jest pod hasłem „Przyszłość Rynku Pracy”. Skierowana jest do młodych ludzi, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy, jak również do osób, które planują się przebranżowić, lub wracają do pracy zawodowej po urlopie zdrowotnym lub macierzyńskim. W ramach kampanii, Gumtree.pl planuje w tym roku zorganizować m.in. kilkadziesiąt warsztatów planowania kariery w szkołach ponadgimnazjalnych, prowadzonych przez doradców zawodowych.

    Więcej…