Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Hity sprzedażowe

Przepiękna kolekcja Mikołaj torebek z brokatem.

Polecamy

Nowość w ofercie Asarto.


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Wyeksponowanie produktów na półkach i ich odpowiednie ułożenie mogą nawet podwoić sprzedaż. Klienci dokonują decyzji zakupowych w określony sposób – częściej sięgają po produkty na wysokości wzroku, zwracają uwagę na oświetlenie i dobór kolorów. Istotnym czynnikiem jest dla nich cena – jej brak przy wyeksponowanym produkcie może znacząco wpłynąć na spadek sprzedaży. W pracy handlowców pomocne są aplikacje, które pozwalają sprawdzić, czy sklep dotrzymuje ustalonych standardów. Wystarczy zdjęcie badanej ekspozycji, by sprawdzić jej jakość i efektywność.

– Odpowiednie ulokowanie produktu może drastycznie podnieść lub obniżyć sprzedaż w przypadku niewłaściwego wyeksponowania produktu. Różnice mogą sięgać od 50 do 100 proc., a nawet więcej – przekonuje w rozmowie Wiktor Miałkowski, partner w firmie Pro Business Solutions.

Klienci dokonują decyzji zakupowych w oparciu o wiele czynników. Decydujące znaczenie mają względy estetyczne: odpowiednie ulokowanie produktów, ich oświetlenie, przyciągająca uwagę ekspozycja. Podświadome decyzje zakupowe podejmujemy w ciągu 90 sekund. Dlatego tak istotne jest odpowiednie ułożenie asortymentu. Większość firm, zwłaszcza z sektora produktów szybkozbywalnych, ustala własne standardy ekspozycji, do których się stosują.

– Najważniejsza zasada polega na tym, że produkt powinien być widoczny dla klienta. Jeśli mamy produkt masowy poszukiwany przez klientów, to przede wszystkim trzeba go eksponować tam, gdzie znajdują się klienci, musimy się skupić na obserwacji, w jaki sposób ten klient po sklepie się przemieszcza. W przypadku produktów specjalistycznych należy się zastanowić nad tym, z jakich innych kategorii produktowych korzysta klient i eksponować je obok kategorii komplementarnych – tłumaczy Miałkowski.

Jak wskazuje ekspert Pro Business Solutions, przy kontroli handlowców większy nacisk kładziony jest właśnie na ekspozycję niż na same wyniki sprzedażowe.

– To nie tylko właściwe miejsce, lecz także odpowiednia wysokość, aby klient widział produkt we właściwej ilości i był wspierany na bieżąco właściwymi materiałami marketingowymi. Co ważne i często niedoceniane, w większości produktów bardzo istotne jest umieszczenie wyraźnej ceny. Jej brak przy eksponowaniu produktu może obniżyć sprzedaż nawet o 50 procent – mówi Wiktor Miałkowski.

 

Zobacz całą wypowiedź:

Wybrane ogłoszenia

Tusze do drukarek Epson marki Activejet AE-34BNX, ...
Przepiękne i bardzo kobiece kalendarze na 2019 rok ...
Nowość w ofercie Asarto.
Przepiękna kolekcja Mikołaj torebek z brokatem.
Nowość w ofercie Asarto.
Nowa oferta w asortymencie Tadeo Trading.
Hitowe skoroszyty archiwizacyjne teraz w nowych ko ...
Brokatowa farbka makijażowa świecąca w ciemności. ...
Nowe produkty w ofercie KMP PrintTechnik Polska
Nowe tonery sygnowane logiem KMP PrintTechnik.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Ile lat ma najstarsza planszówka?

    Grom planszowym używanym w różnych częściach świata setki a czasem nawet tysiące lat temu poświęcona jest wystawa przygotowana w sopockim Grodzisku. Na ekspozycji można będzie poznać same gry i ich historię, a także role, jakie pełniły w danej kulturze. 

    Więcej…  
  • II Panel Dyskusyjny Biuro Plus - videorelacja

    To była zażyła dyskusja nad przyszłością branży PBS. W otoczenia najważniejszych graczy, pod bacznym okiem naszej kamery toczyły się rozmowy nad problemami, zmianami, z którymi musi zmierzyć się każdy przedsiębiorca. Kilka godzin wymiany zdań, znalezienie wspólnego punktu zaczepienia oraz sugestie, w którym kierunku powinien zmierzać rynek. Pod patronatem Grupy Biuro Plus, już po raz drugi spotkaliśmy się na panelu dyskusyjnym tym razem pod Warszawą.

    Więcej…