Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Hity sprzedażowe

Nowy produkt w ofercie KMP PrintTechnik Polska

Polecamy

Nowy produkt w ofercie KMP PrintTechnik Polska.

Subskrypcja



Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Wyeksponowanie produktów na półkach i ich odpowiednie ułożenie mogą nawet podwoić sprzedaż. Klienci dokonują decyzji zakupowych w określony sposób – częściej sięgają po produkty na wysokości wzroku, zwracają uwagę na oświetlenie i dobór kolorów. Istotnym czynnikiem jest dla nich cena – jej brak przy wyeksponowanym produkcie może znacząco wpłynąć na spadek sprzedaży. W pracy handlowców pomocne są aplikacje, które pozwalają sprawdzić, czy sklep dotrzymuje ustalonych standardów. Wystarczy zdjęcie badanej ekspozycji, by sprawdzić jej jakość i efektywność.

– Odpowiednie ulokowanie produktu może drastycznie podnieść lub obniżyć sprzedaż w przypadku niewłaściwego wyeksponowania produktu. Różnice mogą sięgać od 50 do 100 proc., a nawet więcej – przekonuje w rozmowie Wiktor Miałkowski, partner w firmie Pro Business Solutions.

Klienci dokonują decyzji zakupowych w oparciu o wiele czynników. Decydujące znaczenie mają względy estetyczne: odpowiednie ulokowanie produktów, ich oświetlenie, przyciągająca uwagę ekspozycja. Podświadome decyzje zakupowe podejmujemy w ciągu 90 sekund. Dlatego tak istotne jest odpowiednie ułożenie asortymentu. Większość firm, zwłaszcza z sektora produktów szybkozbywalnych, ustala własne standardy ekspozycji, do których się stosują.

– Najważniejsza zasada polega na tym, że produkt powinien być widoczny dla klienta. Jeśli mamy produkt masowy poszukiwany przez klientów, to przede wszystkim trzeba go eksponować tam, gdzie znajdują się klienci, musimy się skupić na obserwacji, w jaki sposób ten klient po sklepie się przemieszcza. W przypadku produktów specjalistycznych należy się zastanowić nad tym, z jakich innych kategorii produktowych korzysta klient i eksponować je obok kategorii komplementarnych – tłumaczy Miałkowski.

Jak wskazuje ekspert Pro Business Solutions, przy kontroli handlowców większy nacisk kładziony jest właśnie na ekspozycję niż na same wyniki sprzedażowe.

– To nie tylko właściwe miejsce, lecz także odpowiednia wysokość, aby klient widział produkt we właściwej ilości i był wspierany na bieżąco właściwymi materiałami marketingowymi. Co ważne i często niedoceniane, w większości produktów bardzo istotne jest umieszczenie wyraźnej ceny. Jej brak przy eksponowaniu produktu może obniżyć sprzedaż nawet o 50 procent – mówi Wiktor Miałkowski.

 

Zobacz całą wypowiedź:

Wybrane ogłoszenia

Idealny do urządzeń marki BROTHER.
PRISM to dynamiczna marka na rynku alternatywnych ...
Biurfol Sp. z o.o.- producent artykułów biurowych ...
Tornister i piórnik dla miłośników piratów!
Piękna seria pudełek - po 5 sztuk z każdego rodzaj ...
Nowa seria kalendarzy dla najmłodszych.
Nowy produkt w ofercie KMP PrintTechnik Polska
Seria bloków do szkoły marki OXFORD firmy HAMELIN. ...
Poszukiwany pracownik.
Nie da się ukryć. Fidget spinnery podbijają cały ś ...
6 kolorów trójkątnych kredek marki Penmate.
Poszukiwany kompetentny, zaangażowany i lojalny pr ...

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • TÜV RHEINLAND potwierdza jakość INKSPOT

    Laserowe oraz atramentowe wkłady drukujące firmy INKSPOT poddane zostały badaniom i certyfikacji przeprowadzonej przez akredytowaną firmę TÜV Rheinland Polska Sp. z o.o., będącą liderem na rynku podmiotów uprawnionych do przeprowadzania certyfikacji na zgodność z normami ISO/IEC 19798, ISO/IEC 19752, ISO/IEC 24711, ISO/IEC 24712.

    Więcej…  
  • Tablety GALAXY NotePRO i TabPRO w Polsce

    Zaprezentowane na styczniowych targach CES 2014 w Las Vegas najnowsze tablety GALAXY NotePRO i GALAXY TabPRO firmy Samsung weszły do sprzedaży w Polsce.

    Więcej…