Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Hity sprzedażowe

Dostępne w różnej wielkości opakowaniach.

Polecamy

Najlepsza masa do modelowania dla dzieci.


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (w skrócie „RODO”) zacznie obowiązywać w Polsce już 25 maja 2018 r. Nowe regulacje dotyczące ochrony danych osobowych znacząco wpłyną na komfort życia polskich przedsiębiorców, bo to na nich spocznie odpowiedzialność za ich wdrożenie.

Czytając zapisy w nowych rozporządzeniach RODO treści jak poniżej:

„uwzględniając stan wiedzy technicznej, koszt wdrażania oraz charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia, administrator i podmiot przetwarzający wdrażają odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający temu ryzyku”.

odnosi się wrażenie, że tekst ten jest tak szeroki tematycznie i tak mało konkretny i doprecyzowany, że aż strach pomyśleć jak interpretować go będą nie tylko przedsiębiorcy, ale przede wszystkim kontrolerzy. Bo co to znaczy "odpowiednie środki"? Odpowiedni według właściciela firmy, czy według osoby, która je podważy?

Regulacje niestety nie precyzują działań, dając jednocześnie szansę urzędnikom na duże kary. 

Na nowej ustawie na pewno jednak skorzystają klienci. Skończą się telefony od firm z nową, jedyną, najlepszą ofertą co drugi dzień. Prawo do bycia zapomnianym, o którym mówi ustawa, wiąże się, co do zasady, z koniecznością usunięcia na żądanie zainteresowanego wszystkich informacji na jego temat z posiadanych przez przedsiębiorcę baz danych.

Zbyt szybko...

Niestety działania pospieszne, bez przemyśleć i konsultacji zawsze prowadzą do porażki. Niestety może okazać się, że po raz kolejny za błędy rządu zapłacą podatnicy. Czytając proponowany projekt ustawy, można mieć obawy, że przedsiębiorcy „utoną” w gąszczu niejasnych przepisów związanych z ochroną danych osobowych, a obowiązki takie jak „regularne testowanie, mierzenie i ocenianie środków technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania” oraz „zdolność do ciągłego zapewnienia poufności, integralności, dostępności i odporności systemów i usług przetwarzania” przerosną wielu uczestników obrotu gospodarczego.

Ktoś za to zapłaci...

Nakłady finansowe, niezrozumiałe zapisy RODO, brak doprecyzowanych obowiązków i metod ich wdrażania powoduje, że przedsiębiorcy tak naprawdę działają trochę po omacku. Im bliżej 25 maja 2018 roku, bo to wtedy zacznie obowiązywać nowe prawo, tym więcej zamieszania wokół nowych regulacji. Niestety nawet najlepsze i najbardziej profesjonalne podejście do tematu nie zapewni firmie spokojnego snu. Zapewnienie żądanego przez RODO odpowiedniego stopnia ochrony danych wymaga opracowania kompleksowych procedur, polityk, rejestrów, m.in. polityki ochrony danych osobowych. W razie uchybienia obowiązkom wynikającym z RODO firma może się narazić na wysokie kary finansowe – do 20 mln euro lub do 4% wartości rocznego światowego obrotu przedsiębiorstwa. Tak restrykcyjne kary będą mogły zostać nałożone przez polskie organy. Podobnie jak we wszystkich gałęziach prawa, również i w tym przypadku przy wymierzaniu kary doniosłe znaczenie będzie mieć to, czy dochowano należytej staranności oraz czy działanie było umyślnie zawinione. A z racji tego, że przedsiębiorcy są uważani za profesjonalnych uczestników obrotu gospodarczego, trudno przypuszczać, by zostali potraktowani ulgowo, jeśli tłumaczą naruszenie RODO nieumyślnością czynu czy też nieznajomością prawa.

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (w skrócie „RODO”) zacznie obowiązywać w Polsce już 25 maja 2018 r. Nowe regulacje dotyczące ochrony danych osobowych znacząco wpłyną na komfort życia polskich przedsiębiorców, bo to na nich spocznie odpowiedzialność za ich wdrożenie.

Czytając zapisy w nowych rozporządzeniach RODO treści jak poniżej:

„uwzględniając stan wiedzy technicznej, koszt wdrażania oraz charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia, administrator i podmiot przetwarzający wdrażają odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający temu ryzyku”.

odnosi się wrażenie, że tekst ten jest tak szeroki tematycznie i tak mało konkretny i doprecyzowany, że aż strach pomyśleć jak interpretować go będą nie tylko przedsiębiorcy, ale przede wszystkim kontrolerzy. Bo co to znaczy "odpowiednie środki"? Odpowiedni według właściciela firmy, czy według osoby, która je podważy?

Regulacje niestety nie precyzują działań, dając jednocześnie szansę urzędnikom na duże kary. 

Na nowej ustawie na pewno jednak skorzystają klienci. Skończą się telefony od firm z nową, jedyną, najlepszą ofertą co drugi dzień. Prawo do bycia zapomnianym, o którym mówi ustawa, wiąże się, co do zasady, z koniecznością usunięcia na żądanie zainteresowanego wszystkich informacji na jego temat z posiadanych przez przedsiębiorcę baz danych.

Zbyt szybko...

Niestety działania pospieszne, bez przemyśleć i konsultacji zawsze prowadzą do porażki. Niestety może okazać się, że po raz kolejny za błędy rządu zapłacą podatnicy. Czytając proponowany projekt ustawy, można mieć obawy, że przedsiębiorcy „utoną” w gąszczu niejasnych przepisów związanych z ochroną danych osobowych, a obowiązki takie jak „regularne testowanie, mierzenie i ocenianie środków technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania” oraz „zdolność do ciągłego zapewnienia poufności, integralności, dostępności i odporności systemów i usług przetwarzania” przerosną wielu uczestników obrotu gospodarczego.

Ktoś za to zapłaci...

Nakłady finansowe, niezrozumiałe zapisy RODO, brak doprecyzowanych obowiązków i metod ich wdrażania powoduje, że przedsiębiorcy tak naprawdę działają trochę po omacku. Im bliżej 25 maja 2018 roku, bo to wtedy zacznie obowiązywać nowe prawo, tym więcej zamieszania wokół nowych regulacji. Niestety nawet najlepsze i najbardziej profesjonalne podejście do tematu nie zapewni firmie spokojnego snu. Zapewnienie żądanego przez RODO odpowiedniego stopnia ochrony danych wymaga opracowania kompleksowych procedur, polityk, rejestrów, m.in. polityki ochrony danych osobowych. W razie uchybienia obowiązkom wynikającym z RODO firma może się narazić na wysokie kary finansowe – do 20 mln euro lub do 4% wartości rocznego światowego obrotu przedsiębiorstwa. Tak restrykcyjne kary będą mogły zostać nałożone przez polskie organy. Podobnie jak we wszystkich gałęziach prawa, również i w tym przypadku przy wymierzaniu kary doniosłe znaczenie będzie mieć to, czy dochowano należytej staranności oraz czy działanie było umyślnie zawinione. A z racji tego, że przedsiębiorcy są uważani za profesjonalnych uczestników obrotu gospodarczego, trudno przypuszczać, by zostali potraktowani ulgowo, jeśli tłumaczą naruszenie RODO nieumyślnością czynu czy też nieznajomością prawa.

Czytaj więcej o RODO:

Wybrane ogłoszenia

Firma Smart Digital Media - właściciel marki INKdi ...
Kolorowe notesy - zwierzątka marki Stick'n.
Maped Color’Peps z serii Early Age
Samoprzylepne uchwyty do większości rodzajów kabli ...
Dostępne w różnej wielkości opakowaniach.
Nowe produkty w ofercie KMP PrintTechnik Polska
Najlepszy prezent na Dzień Dziecka!
W ofercie firmy Leviatan-Poligrafia pokazały się n ...
Lubisz "bazgrolić" podczas rozmów telefonicznych? ...
Przepiękna kolekcja 7 toreb w kolorze białym.
Kolekcja długopisów w 3 różnych kolorach.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Z Sowami do szkoły i do biura

    Zdarzają się w naszej branży produkty, które szczególnie zwracają naszą uwagę. Zazwyczaj jest to wynik tzw "pierwszego wrażenia", które w procesie zakupowym odgrywa najważniejszą rolę.

    Więcej…  
  • Stawiamy na mocniejszy rozwój.

    Zarząd Action S.A., w ramach konsolidacji struktury i ograniczania kosztów w postępowaniu sanacyjnym, podjął decyzję o połączeniu działu Activejet z działem Non-Food. W efekcie zmieniło się kierownictwo nad markami Activejet i Actis. Natomiast strategia obu marek należących do polskiego dystrybutora pozostała bez zmian.Tym samym z początkiem lutego podjęto decyzję o likwidacji stanowiska, jakie dotychczas zajmował Rafał Ornowski, wieloletni pracownik firmy Action.

    Więcej…