Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Modelowy Sklep co roku cieszy się dużym zainteresowaniem odwiedzających targi RetailShow. W tym roku został zaprojektowany w formacie delikatesów, nieco zapomnianym przez inwestorów, a stanowiącym alternatywę dla dyskontów. Modelowy Sklep to przestrzeń, która inspiruje i pozwala porównać konkurencyjne oferty w jednym miejscu. Jubileuszowe, 10 Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się w dniach 20-21 listopada w Centrum EXPO XXI w Warszawie.

Modelowy Sklep to tętniące życiem miejsce na targach, do którego dociera każdy odwiedzający i właśnie tam w niezobowiązującej atmosferze może sprawdzić funkcjonowanie wyeksponowanych rozwiązań. Tegoroczny będzie wyposażony m.in. meblami firmy Wanzl. W większości będą to systemy, z których można tworzyć rozwiązania dla różnych produktów. – Z ­naszej perspektywy Modelowy Sklep to spojrzenie na to, jak powinien wyglądać obecnie handel detaliczny. To makieta prawdziwego sklepu, dlatego zawsze staramy się, by nasze regały sklepowe były odpowiednio zatowarowane, co dodaje całej aranżacji realizmu – mówi Michał Mitek, Design Project Manager.

Firma Wireland, która również zaprezentuje meble w Modelowym Sklepie, pokaże jak wykorzystać przestrzeń małych delikatesów spożywczych, tak, by sklep zawierał wszystkie niezbędne elementy, a jednocześnie był wygodny.



Po pierwsze potrzeby klienta

Zamysłem projektantki sklepu, Ewy Gawroniak-Olejniczak z pracowni Ego-Studio shop design, jest zwrócenie uwagi na sklepy, w których oferowane są produkty najwyższej jakości, pochodzące od sprawdzonych dostawców i regionalnych producentów. Łączy się to z potrzebami coraz bardziej wymagającego klienta, który jednocześnie ma coraz mniej czasu na zakupy. Zamierzeniem jest zaprezentowanie sklepu w segmencie delikatesowym.

Postrzeganie procesu zakupowego zmienia się, a każda grupa klientów ma inne oczekiwania odnośnie asortymentu, procesu zakupowego i czasu jego trwania. Zapewnienie klientowi wygody, zaoferowanie więcej niż konkurencja, przekonanie go, aby został na dłużej, to zadania współczesnego sklepu.

 

Właściwa ekspozycja

Kluczowym elementem sklepu delikatesowego jest położenie właściwych akcentów na świeżość, zdrową ekologiczną żywność, tradycję oraz wyselekcjonowane produkty regionalne. Ważna jest też dbałość o usługi komplementarne, które wykraczają poza tradycyjną sprzedaż. To oferta jedzenia na wynos, mała gastronomia czy miejsce, gdzie klient może podgrzać zakupione dania.

Zapach kawy, świeżego pieczywa wypiekanego na miejscu, działają na klienta jak magnes. W tych sklepach nie możemy także zapomnieć o promocjach, produktach impulsowych i promocji paletowej. W tegorocznym sklepie pokażemy, jak w prosty sposób utrzymać nad nimi kontrolę, dedykując odpowiednie miejsca i projektując meble przeznaczone do promocji tak, aby zapanować nad chaosem tak dobrze znanym z dyskontów – mówi Ewa Gawroniak-Olejniczak.

Te założenia potwierdza Michał Mitek, Design Project Manager z firmy Wanzl, która zapewni rozwiązania w systemie Original Wire Tech na owoce i warzywa, czyli w obszarach, gdzie zazwyczaj jest ograniczone miejsce w alejkach. Nowością w sklepie będzie nowa odsłona mebla piekarniczego BakeOff Light. – Jak co roku staramy się zaskoczyć naszych klientów. Nie zawsze są to całkowicie nowe produkty, ale też takie, które mają zmienioną kolorystykę czy zastosowane innowacyjne materiały – dodaje.

Z kolei Daria Bujak z firmy Wireland zamierza zwrócić uwagę na szczegóły, które w nowo projektowanych sklepach powinny się znaleźć, m.in. takie jak boks samoobsługowy, zabudowę regałów suchych i podkreślenie w nich promocyjnych stref. – Dodatkowo postaramy się zaakcentować sposób wykorzystania produktów impulsowych w takiej kategorii sklepów – dodaje.



Ciekawe szczegóły

Projekt tegorocznego Modelowego Sklepu uwzględni także trendy, takie jak troska o środowisko i zdrowie czy zwrócenie uwagi na potrzeby osób starszych. Sklep przyciągnie także uwagę kolorami, czernią i grafitem, które w połączeniu z jasnym drewnem stworzą przytulne wnętrze. Jak podkreśla projektantka, w indywidualnych koncepcjach decyduje element zaskoczenia, można więc odwoływać się zarówno do tradycji, jak i do panujących trendów. – Klient w naszym sklepie ma poczuć się komfortowo, mieć wszystko na wyciągnięcie ręki – podsumowuje.

Informacje praktyczne

10 Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się w dniach 20-21 listopada 2019 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska.

 

Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.

 

Sponsorami Głównymi RetailShow 2019 i Retail Congress są Orange, Koncept-L i Zebra Technologies. Firma ISS RFID ma status Sponsora Retail Congress.


REKLAMA

Wybrane ogłoszenia

Niszczarka Automatyczna P-1 (paski 7.2 mm).
Fantastyczne książeczki DOTYKOWE dla MALUSZKA.
EDYCJA CHILDREN OF THE WORLD.
Ekologiczna i pojemna archiwizacja dokumentów.
Firma Gross Wazia z siedzibą w Łodzi szuka pracown ...
BLOCZEK D.RECT 75x75mm 9x25K MAGIC TODAY
Oryginalna lampka biurkowa w kształcie baranka.
Tusze w butelkach do Epsona.
Urządzenie refabrykowane – fabrycznie nowe.
Twin Name Pen 2 marki Dong-A.
Poszukiwany handlowiec na Śląsk.
Urządzenie fabrycznie nowe w technologii refabryka ...

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Popularny producent gier i zabawek w ofercie Action

    Z początkiem 2015 r. portfolio Action S.A. rozszerzyło się w segmencie zabawek. Spółka podpisała umowę dystrybucyjną z Hasbro, która obejmuje całą ofertę jednego z największych producentów gier i zabawek dla dzieci na świecie. Dla spółki Action jest to kolejny krok w kierunku wzmocnienia swojej pozycji w branży artykułów dziecięcych.

    Więcej…  
  • L4 w 2016 roku - ważne zmiany!!

    Od 1 stycznia 2016 roku pracownicy nie będą mieli obowiązku dostarczania zwolnienia lekarskiego do swojego zakładu pracy. Zrobi to za nich system informatyczny, za pośrednictwem którego to lekarz wyśle taką informację do pracodawcy.

    Więcej…