Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Hity sprzedażowe

Piękne różowe klipy z wyciętym serduszkiem.

Polecamy

Już dostępna saszetka z motywem kolorowych dłoni.

Subskrypcja



Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Upominki reklamowe dogoniły Internet, jakość jest silnym kryterium wyboru materiałów promocyjnych a aż 91,43% badanych wykorzystuje upominki do kształtowania pozytywnego wizerunku swoich marek – to najważniejsze wniosku z badania postrzegania artykułów reklamowych przez klienta końcowego, przeprowadzonego w tym roku po raz piąty przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych.

Pytania związane z postrzeganiem upominków reklamowych przez klientów końcowych są jednymi z kluczowych w diagnozowaniu rozwoju rynku i jego przyszłości. W końcu to popyt decyduje o podaży. Żeby pomóc Członkom w podejmowaniu strategicznych decyzji Polska Izba Artykułów Promocyjnych co roku bada rynek i potrzeby klientów końcowych w odniesieniu do upominków reklamowych. V badanie postrzegania artykułów promocyjnych przyniosło szereg ciekawych wniosków, które pokazują, że rynek z roku na rok się zmienia, a upominki reklamowe rosną w siłę.

W reklamie stabilnie

Pierwszym pozytywnym faktem jest to, że wydatki na reklamę rosną – 60% firm deklaruje wzrost wydatków, podczas gdy spadek zapowiada tylko 5,71%. Wielkość budżetów na działania BTL (art. promocyjne, programy lojalnościowe, druk) jest dosyć zróżnicowania, a wynika to z tego, że grupa respondentów była bardzo różnorodna. Największe, bo powyżej 100 tysięcy złotych, budżety przeznaczone w 2016 roku na działania BTL deklaruje 17,14% badanych, budżety od 20 tys. do 50 tys. zł zakłada 20% respondentów a kwoty od 10 tys. zł do 20 tys. zł wyda na reklamę BTL 22,86% marketerów.

Upominki dogoniły Internet!

Internet od lat święci triumfy w marketingowych budżetach, z uwagi na korzystną relację skuteczności do ceny. W ubiegłym roku aż 63,41% badanych wskazało Internet jako dominujące medium w swoich działaniach promocyjnych. Rok 2016 przyniósł ogromny przełom - upominki reklamowe w wyborach marketerów stanęły na różnorzędnym podium z Internetem, w kategorii korzystnej relacji skuteczności do ceny. 37,14% osób odpowiedzialnych za wydatki reklamowe w firmach uznało upominki promocyjne za najskuteczniejszy i zarazem najtańszy nośnik reklamy. Dokładnie tyle samo procent badanych opowiedziało się za Internetem. Jest to niezwykły wynik, które pokazuje zmieniające się trendy w reklamie i rosnącą pozycję artykułów promocyjnych. Wzrosła także ogólna ocena efektywności upominków reklamowych – aż 82,86% marketerów ceni ich skuteczność w działaniach promocyjnych (w ub. roku 70,73%). Aż 91,43% badanych wykorzystuje upominki reklamowe do kształtowania pozytywnego wizerunku swoich marek, podczas gdy w ubiegłym roku za upominkami w tym kontekście opowiedziało się 82,93% badanych. To prawie dziesięcioprocentowy wzrost popularności artykułów promocyjnych w skali jednego roku!

Jakość rządzi!

Pozytywnym faktem jest, że aż 74,29% badanych przez PIAP deklaruje, że kupuje upominki reklamowe z wyprzedzeniem. Zamówienia „last minute” od lat są bolączką branży reklamowej. Badania pokazują także, że zmieniły się kryteria wyboru upominków reklamowych. W pytaniu wielokrotnego wyboru aż 71,43% respondentów uznało jakość, jak kluczowy wskaźnik wyboru artykułów promocyjnych! To wzrost w stosunku do ubiegłego roku, kiedy to 68,29% wybrało „jakość” jako główne kryterium w podejmowaniu decyzji zakupowych. Co ciekawe w tym roku, aż 57,14% opowiedziało się za wyglądem upominków reklamowych, 57,14% za ich funkcjonalnością i tylko 51,43% badanych wskazało na cenę, jako determinantę wyboru. Wyniki pokazują pozytywne zmiany w świadomości klientów, którzy w dobrej jakości, wyglądzie i funkcjonalności upominków reklamowych widzą skuteczność w kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy. 

Dzięki regularnie prowadzonym przez PIAP badaniom widać, jak determinanty wyboru upominków zmieniały się na przestrzeni lat: w 2014 roku najważniejszym faktorem była jeszcze cena, natomiast od dwóch lat kryterium jakości produktu niezmiennie święci triumfy.

Jak kupują Klienci

Klienci końcowi najczęściej wybierają torby i opakowania (48,57%), artykuły biurowe (45,71%), kalendarze (45,71%) oraz foldery i ulotki (42,86%). 

Wydarzeniami, które najczęściej aktywizują do zamawiania upominków reklamowych są Święta (62,86%), targi (54,29%), oraz chęć obdarowania kontrahentów (48,57%).  To właśnie kontrahenci są najczęściej odbiorcami upominków reklamowych (85,71%), rzadziej pracownicy (42,86%). 

54,29% marketerów wybiera artykuły promocyjne pochodzące z Polski, dla 31,43% badanych kryterium miejsca pochodzenia produktu nie ma znaczenia.

Firmy z branży reklamowej powinny zainwestować głównie w działania internetowe, bo to głównie tam właśnie klienci końcowi poszukują ofert (74,29%), korzystają także z rekomendacji (48,57%) oraz posiłkują się katalogami (40%). 

To już piąte badanie PIAP

Polska Izba Artykułów Promocyjnych przeprowadziła badanie postrzegania upominków reklamowych przez klienta końcowego już po raz piąty. – Regularnie prowadzone badania pozwalają wychwycić tendencje rynkowe, które jak widać, ciągle się zmieniają – mówi Katarzyna Wojniak, Dyrektor Biura Zarządu PIAP – Obserwowanie tych tendencji jest niezwykle ważne dla naszych członków i firm z branży artykułów promocyjnych, ponieważ jest niejako kompasem pomagającym podejmować decyzje. Jako Izba chcemy prowadzić działania badawcze pomagające w kreowaniu branży i trafnym prognozowaniu trendów w reklamie.


Badanie PIAP zostało przeprowadzone w okresie maj-czerwiec 2016 za pośrednictwem systemu ankietowego paxonta.com. Skierowane było do klientów końcowych przede wszystkim dyrektorów działów marketingu, osób decyzyjnych, odpowiedzialnych za budżety reklamowe zarówno dużych korporacji jak i małych i średnich przedsiębiorstw. W badaniu udział wzięło 350 respondentów.


 

 

Wybrane ogłoszenia

Kolekcja klasycznych kalendarzy dla Niej i dla Nie ...
Firma Rafcom, w związku z rozwojem, poszukuje prac ...
Nowość w ofercie Asarto.
Wyjątkowy produkt na każdą imprezę marki ALPINO. ...
Nowa wersja kalendarza Agenda w twardej oprawie.
Samoprzylepne uchwyty do większości rodzajów kabli ...
Firma Rafcom poszukuje pracowników.
Plecak dla najmłodszych na wyprawy małe i duże.
Brokatowa farbka makijażowa świecąca w ciemności. ...
Komplet 12 pisaków o żywych kolorach.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Paper Wars - Europa ogranicza zużycie papieru

    Czy Europa całkowicie pozbędzie się papieru? Odpowiedź na to pytanie winna brzmieć jako zdecydowane „nie”. Całkowite porzucenie papieru pozostaje utopijnym celem, ponieważ papier po prostu doskonale się sprawdził na przestrzeni wieków. Radykalne zmniejszenie zużywanego papieru jest jednak w pełni osiągalne. Promowanie ograniczenia zużycia papieru w pracy i w życiu łączy zarówno zalety ekologiczne, jak i ekonomiczne. Pojawiło się wiele inicjatyw na rzecz digitalizacji dokumentów, zarówno po stronie rządowej jak i biznesowej, istnieją już wypróbowane i sprawdzone rozwiązania techniczne służące do uzyskiwania cyfrowych dokumentów. Instytucje państwowe wyposażone w odpowiednie skanery wraz z oprogramowaniem mogą nie tylko zamienić papier w cenną informację cyfrową, lecz także powiązać uzyskane dane z innymi aplikacjami.

    Więcej…  
  • Jak ewoluowały monitory?

    Technologia wyświetlaczy CRT obchodzi w tym roku swe 120-te urodziny. Z kolei kolorowe wyświetlacze LCD zostały opatentowane 45 lat temu. Z biegiem czasu w monitorach komputerowych zmieniała się zarówno warstwa technologiczna, jak i stylistyczna. Na przestrzeni ostatnich lat można było zaobserwować sporo nowych trendów, takich jak dążenie do uzyskania możliwe cienkiej matrycy, czy wprowadzenie na rynek monitorów z zakrzywionymi ekranami.

    Więcej…