Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Wyglądają jak zwykłe kredki, ale powstały z niezwykłego materiału – gleby i wosku. To właśnie projekt Benno Bruckscha zdobył nagrodę główną PARADYŻ AWARD, 20 000 zł, w jubileuszowej edycji konkursu make me!. Doceniono pomysł, użyteczność oraz szczególną wrażliwość na otoczenie. Nagrody specjalne, 10 000 zł od Łódź Design Festival oraz 5 000 zł od Interprint, przyznano polskim projektantom.

11. edycja Łódź Design Festival właśnie się rozpoczęła. Podczas gali otwarcia festiwalu jury w składzie: Agnieszka Jacobson-Cielecka, Czesława Frejlich, Jacek Ryń, Michał Piernikowski, Agata Kulik-Pomorska i Paweł Pomorski ogłosiło najlepszy ich zdaniem projekt – „Ziemia Wosk Ołówek – Kredki z gleby”, autorstwa Benno Bruckscha.

Doceniliśmy prostotę projektu, jego estetyczne wykonanie, ale przede wszystkim użyteczność oraz wyjątkową wrażliwość na otoczenie. Nagrodzony projekt zachęca nas do uważniejszego obserwowania tego, co się wokół nas znajduje, stanowi to niewątpliwą wartość dla tego produktu – Agnieszka Jacobson-Cielecka, juror w konkursie make me!.

Ziemia Wosk Ołówek

Gleba jest istotną częścią naszego życia – jest kojarzona z domem, płodnością, przeszłością i przyszłością. Zawsze zróżnicowana, dla każdego oznacza coś innego. Projekt przenosi glebę z podłoża, do otwartego i skoncentrowanego świata. Autor przedstawił realizację w trzech etapach. W pierwszym projektant skupił się na poszukiwaniu odpowiedniej, zróżnicowanej ziemi. W drugim etapie stworzył gotowy produkt – kredki w całości wykonane z gleby i wosku, zapakowane w kartonowe pudełko. Ostatnim etapem było stworzenie własnego zakładu produkcyjnego, który pozwala na wytwarzanie pojedynczych kredek w niewielkie ilości.

Ta kolekcja jest tylko przykładem wielu możliwości, które leżą, dosłownie i w przenośni, pod naszymi nogami – dodaje Benno Bruckscha, zwycięzca konkursu make me!.

Nagrody specjalne dla Jana Libery oraz Magdaleny Kucharskiej

Oprócz nagrody głównej ufundowanej przez Mecenasa Festiwalu, Ceramikę Paradyż, wręczono dwie nagrody specjalne. Pierwsza - w wysokości 10 000 zł, ufundowana przez Łódź Design Festival, trafiła do Jana Libery za projekt „Miejska przyczepka rowerowa”. Druga nagroda specjalna, ufundowana przez Partnera festiwalu, firmę Interprint została przyznana Magdalenie Kucharskiej, za wyjątkowy zestaw użytkowych naczyń ceramicznych – „Baltica”.                    

- Miejska przyczepka rowerowa Jana Libery stanowi odpowiedź na realną potrzebę związaną z transportem towarowym w miastach. Doceniliśmy świadomość tego projektu oraz jego gotowość do wdrożenia w istniejących już wypożyczalniach rowerów miejskich – komentuje Michał Piernikowski, jury konkursu make me!, dyrektor festiwalu.

Konkurs make me! skupia designerów i artystów z całego świata. W poprzednich edycjach wzięło udział blisko 2000 osób z 40 krajów, m.in. Hiszpanii, Holandii, Kolumbii, Włoch, Wielkiej Brytanii, USA, a nawet Chin, Korei Południowej czy Meksyku. Każda edycja make me! daje zupełnie nowe spojrzenie na design. Powstają produkty, które przy zachowaniu swojej funkcjonalności zyskują odmienną formę.

Otwarty charakter konkursu, a także możliwość świadomego kształtowania siebie i porównywania własnych pomysłów z pracami innych designerów, to największa wartość make me!. Uczestnicy prezentują różnorodne podejście do projektowania, co ciekawe – nie ma lepszych czy gorszych realizacji. Przedstawiają one jedynie inny sposób myślenia o projektowaniu. Każdy z nich stanowi odpowiedź na problem lub niezrealizowaną dotąd potrzebę w otaczającym nas świecie – mówi Czesława Frejlich, jurorka w konkursie make me!.

Wszystkie finałowe projekty można zobaczyć na wystawie pokonkursowej w ramach Łódź Design Festival w dniach 3 - 8 października na terenie Art_Inkubatora, przy ulicy Tymienieckiego 3 w Łodzi.

Benno Brucksch – Ziemia Wosk Ołówek, Kredki z gleby_make me! 2017

Wybrane ogłoszenia

Dystrybutor art. biurowych i szkolnych poszukuje M ...
HAMELIN Polska Sp. z o.o. aktualnie poszukuje kand ...
Nowy produkt w ofercie KMP PrintTechnik Polska.
Nowa seria kalendarzy dla najmłodszych.
Elegancki metalowy długopis w 6 pastelowych kolora ...
Nowe produkty w ofercie KMP PrintTechnik Polska
INTER-FOLIA Sp. z o.o. – producent artykułów biu ...
Idealne do szkoły, aby nie pomylić przedmiotów.
6 kolorów trójkątnych kredek marki Penmate.
Kolekcja zeszytów dla młodzieży.
W związku z budowaniem działu materiałów eksploata ...
Nowe tonery do drukarek marki OKI.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Działamy wielowymiarowo...

    Firma Luxtrade to dystrybutor na Polskę artykułów piśmienniczych marki Luxor. O nowościach, zdywersyfikowanej ofercie rozmawiamy z Ziemowitem Deptułą, Prezesem firmy Luxtrade Sp. z o.o.

    Więcej…  
  • 81,25% marketerów uważa upominki za atrakcyjny nośnik reklamy

    Polska Izba Artykułów Promocyjnych zakończyła III etap badania „Postrzegania upominków reklamowych, jako nośnika reklamy.” Pierwsze badanie przeprowadzone przez PIAP miało miejsce w 2010 roku, kolejne na przełomie 2012/2013 roku, obecnie PIAP prezentuje wyniki III etapu badania. Głównym celem badania PIAP jest dostarczenie  informacji na temat postrzegania artykułów promocyjnych. Analizując wyniki  wszystkich trzech etapów badania PIAP można zauważyć pewną tendencję respondentów, stanowiącą optymistyczną prognozę dla branży artykułów promocyjnych.

    Więcej…