OKI Europe Ltd świętuje trzy dekady innowacji na rynku druku w regionie EMEA. Producent szczególnie podkreśla przy tej okazji wprowadzenie w Europie pierwszej drukarki LED w 1989 roku i szeregu innych innowacji w branży.
Patrząc w przyszłość firma kontynuuje strategię opartą na innowacjach przyciągających klientów końcowych. Rozwój ma bazować na silnej sieci europejskich partnerów handlowych oraz doświadczonym personelu.
Uroczysta celebracja trzydziestolecia odbyła się w Atenach, gdzie zespół OKI miał okazję na nowo przeżyć 30 lat innowacji technologicznych Oki ? od pierwszych drukarek Oki do ostatnich premier produktowych. Pracownikom, europejskich oddziałów OKI z 30 ? letnim stażem przyznano specjalne okolicznościowe nagrody. Grecki partner OKI ? CPI ? został uhonorowany za swoje zaangażowanie i 25-letnią współpracę.
Dzisiaj OKI posiada oddziały w 23 krajach Europy, a dystrybutorów w 60 państwach w całym regionie EMEA. Pierwsze biuro w tym regionie powstało w 1984 roku w Niemczech, w Dusseldorfie. OKI Europe stało się pionierem w zakresie wielu nowatorskich rozwiązań w branży, budując przy tym silną renomę produktów oraz kształtując rynek technologii.
- Jesteśmy niezwykle dumni ze znaczącego wkładu Oki w rynek urządzeń drukujących, w regionie EMEA w ciągu ostatnich 30 lat, a także z najważniejszych technologicznych przełomów, których dokonaliśmy, - powiedział Terry Kawashima, dyrektor zarządzający OKI Europe Ltd. - Kontynuacja długoterminowego planu wdrażania innowacji oraz silnych relacji partnerskich w Europie była podstawą naszego sukcesu i niewątpliwie pomoże nam osiągnąć naszą wizję przyszłego rozwoju.
Koniec lat osiemdziesiątych to okres stałego i stabilnego rozwoju serii drukarek igłowych SIDM, należących do najczęściej używanych i najbardziej popularnych technologii druku. Jednakże obserwowano także wyraźny wzrost zapotrzebowania na szybkie, ciche, wysokojakościowe drukarki dla nowej generacji pracowników biurowych, korzystających z komputerów. OKI odpowiedziało na tą potrzebę w 1989 roku, kiedy to na rynek europejski wprowadzono pierwsze drukarki biurowe w technologii LED - OL400 i OL800.
Wchłonięcie firmy Technitron w 1990 roku ? jednego z największych w Europie dystrybutorów ? okazało się decydującym momentem dla organizacji w EMEA. Umożliwiło ono stworzenie sieci biur sprzedaży w Europie, wzrost gospodarczy w regionie oraz utworzenie podstaw dla dzisiejszego OKI Europe. Dzięki temu przejęciu grupa OKI Europe rozszerzyła swój zasięg geograficzny o filie sprzedaży Technitronu w siedmiu krajach ? Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii, Danii, Norwegii, Szwecji oraz we Włoszech i w Niemczech, gdzie nastąpiło potrojenie sprzedaży drukarek.
Inne istotne etapy w 30-letniej historii OKI Europe to:
? 1995: OKIPage 4w, najmniejsza na świecie drukarka, z mechanizmem transportu papieru mniejszym niż wymiary arkusza A4
? 1998: OKIPage 8c, pierwsza cyfrowa, kolorowa drukarka od OKI w technologii LED z dwukrotnie większą prędkością drukowania niż u konkurencji
? 1999: OKIFAX5750/5950 ? pierwszy na świecie faks internetowy z dostępem do informacji w czasie rzeczywistym
? 2003: Seria OKI C5000 ? przełomowe portfolio drukarek kolorowych dla małych grup roboczych
? 2004: Seria OKI C3000 ? przynosząca europejskim użytkownikom szybki i niedrogi wydruk w kolorze
? 2005: C5500 MFP - pierwsze na świecie kolorowe urządzenie wielofunkcyjne A4
? 2006: C8600 ? najmniejsza w Europie i najefektywniejsza kosztowo kolorowa drukarka A3, o połowę mniejsza i o połowę tańsza niż u konkurencji
? 2009: OKI Europe jako pierwsze w branży wprowadza trzyletnią gwarancję w standardzie
? 2012: C711WT and C920WT ? pierwsze na świecie drukarki LED z białym tonerem
? 2013: ES9541 ? wprowadzenie pierwszej na rynku pięciotonerowej kolorowej drukarki A3 oraz serii OKI MB700/MC700 z wbudowaną otwartą platformą dla ulepszenia obiegu dokumentów, a także europejskiego programu od OKI - Smart Managed Document Solutions
? 2014: uruchomienie programu partnerskiego Shinrai, pierwszego ogólnoeuropejskiego programu partnerskiego Oki.
- OKI posiada niebywały dorobek innowacji produktowych, - potwierdził Kawashima - Od zawsze stawialiśmy klienta na pierwszym miejscu w naszych planach, a także rozwijaliśmy takie rozwiązania, które pomagały w przezwyciężaniu problemów, z których istnienia użytkownik nawet nie zdawał sobie sprawy. Nasze najnowsze drukarki LED z białym tonerem oraz pięciotonerowa drukarka ES9541 są przykładem tego, jak ciągle staramy się być ponad oczekiwania naszych klientów.
- W ciągu ostatnich 30 lat dedykowany zespół OKI Europe wraz z silną partnerską siecią dystrybutorów i resellerów pomógł firmie przezwyciężyć trudne chwile i rozwijać się, by mogła stać się ona liderem na rynku. Wprowadzanie w dalszym ciągu innowacji produktowych OKI jest kluczem do naszego trwałego sukcesu - dodał.