Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Drukuj

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

24 października 2016 roku - firma ACCO Brands Corporation ogłosiła, że podpisała ostateczną umowę nabycia Esselte Group Holdings AB. Wartość transakcji opiewa na $ 333 mln. Głównym celem takiego przedsięwzięcia jest połączenie aktywności Esselte z dotychczasowymi operacjami europejskimi ACCO oraz stworzenie pozycji ogólnoeuropejskiego lidera w markowych produktach biznesowych.

Przejęcie Esselte wspiera naszą strategię bycia liderem marki, daje szansę bycia europejskim liderem markowych produktów biznesowych i umacnia pozycję ACCO Brands jako wiodącego kreatora marketingu globalnego i producenta markowych produktów biznesowych, akademickich i konsumenckich - mówi Boris Elisman, przewodniczący, prezes i dyrektor generalny firmy ACCO Brands Corporation.

- Wierzymy, że ta transakcja zapewni inwestorom atrakcyjną korzyść finansową i da możliwość dalszego wzmocnienia strategicznego dającego długoterminową wartość dla akcjonariuszy ACCO Brands. Oczekujemy, że taka kombinacja natychmiast spowoduje wzrost skorygowanego zysku na jedną akcję. - dodaje.

Najważniejszy cel zakupu:

Transakcja zakupu Esselte zostanie sfinansowana ze środków pieniężnych i denominowanych w euro z kredytów bankowych. Zamknięcie transakcji jest uzależnione od spełnienia zwyczajowych warunków zamknięcia, w tym zgód regulacyjnych. Planowane to jest na początek 2017 roku.


Esselte to producent materiałów piśmiennych, biurowych i materiałów eksploatacyjnych dla biznesu i biur domowych. Firma działa w 144 krajach. Na rynek dostarcza ponad 20.000 produktów pod markami takimi jak: Esselte, Leitz, Oxford, Pendaflex, Rapid i Xyron. Esselte posiada około 25 procent udziału w rynku europejskim i generuje prawie 458 $ milionów w sprzedaży.

Acco sprzedaje swoje produkty do klientów za pośrednictwem dystrybutorów w tym: tradycyjnych dystrybutorów materiałów biurowych, hurtowni i sklepów oraz online. Nabywca obsługuje klientów głównie w Europie Północnej, Brazylii, Australii i Meksyku. 

Kategoria: Ze świata
Odsłony: 3955