Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Kto z nas w życiu chociaż raz nie posiadał skarbonki. Przyjmowała ona różne kształty. Poza przysłowiową skarpetą, utarło się,  że skarbonka ma kształt świnki. Dlaczego? O tym w naszym artykule.

Historia skarbonek sięga do czasów, gdy o bankach jeszcze nie słyszano. Ludzie przechowywali swoje oszczędności w kuchennych słojach – takich samych, jak te, które służyły do gromadzenia przypraw czy kaszy. Średniowieczne słoiki wykonane były z gliny, a jedna z odmian tego tworzywa nosiła staroangielską nazwę pygg.

W kolejnych stuleciach wymowa tego słowa nieco się zmieniła – zamiast brzmieć jak pug, zaczęła przypominać słowo pig (z angielskiego: świnia). Ewolucję przeszła także wymowa słowa picga (w staroangielskim – świnia), zbliżając się do dzisiejszego brzmienia pigge (piggy we współczesnym angielskim to świnka). Słowa oznaczające gliniany słój i świnkę zaczęły brzmieć niemal tak samo.

W XIX wieku któryś z brytyjskich garncarzy wpadł na zabawny pomysł połączenia dwóch podobnie brzmiących słów w jednym przedmiocie. Tak narodziła się skarbonka w formie świnki. Pierwsze ceramiczne modele nie zawsze miały otwór na brzuchu, który pozwalałby łatwo wydobyć zgromadzone w skarbonce skarby. Dlatego koniec oszczędzania najczęściej oznaczał także ostatnie chwile świnki, którą trzeba było rozbić na kawałki. 

Dziś na rynku skarbonki przyjmują różne formy. Te, które ostatnio szczególnie przypadły dzieciom do gustu nawiązują do obecnej mody. Od zeszłego roku żółte buźki emotikonek podbijają nie tylko internet, ale i realne życie. Były już poduszki, kubki... Po nich przyszedł czas na skarbonki.

 

Obecnie w największych sklepach papierniczo - biurowo - szkolno - zabawkarskich na półkach można znaleźć kolejny hit firmy ROZETTE. W tym roku postawiła ona właśnie na skarbonki, które nie tylko uśmiechają się do nas, ale i pomieszczą naprawdę dużo kasy. Wykonane one są z porcelanopodobnego materiału, bardzo solidnie wykonane. Otwór do opróżnienia skarbonki znajduje się na jej spodzie. Dziurka z kolei na wrzucane monety i bilony mieści się w różnych miejscach, w zależności od modelu. Jakie propozycje ma firma ROZETTE na ten sezon? O tym w naszej krótkiej videoprezentacji.


Kto z nas w życiu chociaż raz nie posiadał skarbonki. Przyjmowała ona różne kształty. Poza przysłowiową skarpetą, utarło się,  że skarbonka ma kształt świnki. Dlaczego? O tym w naszym artykule.

Historia skarbonek sięga do czasów, gdy o bankach jeszcze nie słyszano. Ludzie przechowywali swoje oszczędności w kuchennych słojach – takich samych, jak te, które służyły do gromadzenia przypraw czy kaszy. Średniowieczne słoiki wykonane były z gliny, a jedna z odmian tego tworzywa nosiła staroangielską nazwę pygg.

W kolejnych stuleciach wymowa tego słowa nieco się zmieniła – zamiast brzmieć jak pug, zaczęła przypominać słowo pig (z angielskiego: świnia). Ewolucję przeszła także wymowa słowa picga (w staroangielskim – świnia), zbliżając się do dzisiejszego brzmienia pigge (piggy we współczesnym angielskim to świnka). Słowa oznaczające gliniany słój i świnkę zaczęły brzmieć niemal tak samo.

W XIX wieku któryś z brytyjskich garncarzy wpadł na zabawny pomysł połączenia dwóch podobnie brzmiących słów w jednym przedmiocie. Tak narodziła się skarbonka w formie świnki. Pierwsze ceramiczne modele nie zawsze miały otwór na brzuchu, który pozwalałby łatwo wydobyć zgromadzone w skarbonce skarby. Dlatego koniec oszczędzania najczęściej oznaczał także ostatnie chwile świnki, którą trzeba było rozbić na kawałki. 

Dziś na rynku skarbonki przyjmują różne formy. Te, które ostatnio szczególnie przypadły dzieciom do gustu nawiązują do obecnej mody. Od zeszłego roku żółte buźki emotikonek podbijają nie tylko internet, ale i realne życie. Były już poduszki, kubki... Po nich przyszedł czas na skarbonki.

 

Obecnie w największych sklepach papierniczo - biurowo - szkolno - zabawkarskich na półkach można znaleźć kolejny hit firmy ROZETTE. W tym roku postawiła ona właśnie na skarbonki, które nie tylko uśmiechają się do nas, ale i pomieszczą naprawdę dużo kasy. Wykonane one są z porcelanopodobnego materiału, bardzo solidnie wykonane. Otwór do opróżnienia skarbonki znajduje się na jej spodzie. Dziurka z kolei na wrzucane monety i bilony mieści się w różnych miejscach, w zależności od modelu. Jakie propozycje ma firma ROZETTE na ten sezon? O tym w naszej krótkiej videoprezentacji.


Więcej o firmie:

Firma działa od 1992 roku. Specjalizuje się w produkcji opakowań ozdobnych do prezentów i dodatków do opakowań. W kolekcji posiada wyroby wstążkowe - rozetki, kokonki, kokardy, wstążki oraz wyroby papierowe - różnego rodzaju torebki, pudełka i papiery ozdobne. Wśród konkurentów wyróżniają ją atrakcyjne ceny i wysoka jakość wyrobów. Jako doświadczony producent oferuje:

  • asortyment w szerokiej gamie rozmiarów i kolorów
  • krótkie terminy realizacji i atrakcyjne warunki cenowe
  • możliwość dopasowania się do indywidualnych, nietypowych wymagań klienta Zapraszamy do współpracy.

Od kilku lat firma także wprowadza na polski rynek największe światowe hity.

Wybrane ogłoszenia

Firma MILAN Polska Sp. z o. o., dystrybutor artyku ...
Firma o ugruntowanej pozycji rynkowej w branży biu ...
Nowa wersja kalendarza Agenda w twardej oprawie.
Firma Rafcom poszukuje pracownika .
Świetna zabawa dla maluchów.
Nowe tonery sygnowane logiem KMP PrintTechnik.
Idealny produkt także dla mam :)
Kolorowe pudełka na akcesoria do szkoły.
Dostępne w różnej wielkości opakowaniach.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Videoreportaż z konferencji Biuro Plus - 2018

    To już kolejna edycja konferencji Biuro Plus za nami. Nowa forma spotkań branżowych na stałe wpisała się w agendę organizatora. Warsztaty, gry, konkursy, szkolenia...W tym klimacie spędziliśmy pierwszy weekend października.

    Więcej…  
  • Coraz więcej firm w PIAP

    CentrumReklamowe24, Agencja Reklamowa OPTIMA, TestandDrive Sp.z o.o. oraz Mart’s to nowi Członkowie PIAP, którzy w ostatnim czasie zdecydowali się przystąpić do Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych.

    Więcej…