Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Hity sprzedażowe

Totalna nowość w marce ESCUELA!

Polecamy

Idealne do tworzenia zestawów prezentowych.

Subskrypcja

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Zero waste jako sposób na życie i styl prowadzenia biznesu to jeden z rozwijających się trendów. Pracownicy i klienci zmieniają podejście do zakupów i usług - żądają proekologicznego zaangażowania i odważnych rozwiązań, które ograniczają ilość odpadów i marnotrawstwo zasobów naturalnych. Tego typu oczekiwania można skutecznie łączyć z bardziej wydajnymi działaniami biznesowymi.

W niniejszym artykule pokażemy Wam, jak żyć bardziej ekologicznie i jak powoli wprowadzać styl życia 'Zero Waste' w Twoim domu i biurze.

Jednak od początku :)

Zrozumienie ruchu zero waste staje się prostsze, gdy zamiast czegoś zupełnie nowego zaczynamy mówić o dobrze znanej i bliskiej naszej kulturze pracy bez marnotrawstwa. Zasadniczo zasada zero waste polega na oszczędzaniu zasobów i umiejętnym zarządzaniu nimi. Kiedy dodamy trochę innowacji do tego zestawu, mamy biznes bez odpadów - również w biurze.

Jak najprościej zacząć żyć nie marnując rzeczy a nawet nadając im nowe życie?

Na wstępie zaznaczę, że generalnie dziś mamy łatwiej. Bycie eko to bycie ekonomicznym. Bycie ekonomicznym to nie wstyd. Co więcej to dzisiejsza moda. 

Coraz więcej osób korzysta z lokalnych podzielni. Coraz większa liczba społeczeństwa zamiast wyrzucać - przekazuje dalej. Coraz więcej osób zamiast kupić nowe, bierze stare i nadaje im nowe życie. 

Jak zacząć?

Na samym początku, jeśli jesteś osobą, która lubi "kupować" zmień myślenie! Zobacz w swoim domu, w swojej szafie, ile masz rzeczy, które tak bardzo były Ci potrzebne, a teraz wyłącznie leżą odłogiem.

Nasze domy przepełnione są zbędnymi produktami. Biura i ich magazyny także. Na wysypiska śmieci trafiają tony produktów, które komuś się znudziły, wyszły z mody lub zaczęły przeszkadzać. A zastanawiałeś się Drogi Czytelniku nad tym, czy Twoje stare biurko lub wysiedziały fotel nie może się jeszcze komuś przydać?

Jeśli nie wierzysz, że są osoby, które z Twoich "śmieci" zrobią "nowy" pełnowartościowy produkt to zajrzyj na "śmieciarkę". To grupy na Facebook'u, zazwyczaj tworzone lokalnie, gdzie ich członkowie wrzucają wszystko, co właśnie chcą teoretycznie wyrzucić na śmieci. 

Wejdź na chociażby jedną z nich i zobacz liczby komentarzy pod danym postem. Dla przykładu wrzucamy printscreen z grupy warszawskiej. 30 komentarzy pod jednym postem, co oznacza, że meble znajdą na pewno nowych właścicieli. 


 

Oczywiście niektórzy pomyślą, że łatwiej jest wystawić gabaryt przed firmę i służby porządkowe go zabiorą. Skoro jednak ktoś może je ponownie wykorzystać, to czemu tego nie zrobić. 

Życie w stylu Zero Waste z pozoru może wyglądać na skomplikowane. Oczywiście najważniejsze są chęci i zmiana podejścia do wielu rzeczy. Na początek mamy dla Was kilka najprostszych wskazówek. Stosowanie ich uchroni naszą planetę przed degradacją. Pamiętaj - każda kolejna osoba, która zacznie żyć w systemie Zero Waste to kolejny krok do szczęścia nas wszystkich, tak więc do dzieła!

Zero waste jako sposób na życie i styl prowadzenia biznesu to jeden z rozwijających się trendów. Pracownicy i klienci zmieniają podejście do zakupów i usług - żądają proekologicznego zaangażowania i odważnych rozwiązań, które ograniczają ilość odpadów i marnotrawstwo zasobów naturalnych. Tego typu oczekiwania można skutecznie łączyć z bardziej wydajnymi działaniami biznesowymi.

W niniejszym artykule pokażemy Wam, jak żyć bardziej ekologicznie i jak powoli wprowadzać styl życia 'Zero Waste' w Twoim domu i biurze.

Jednak od początku :)

Zrozumienie ruchu zero waste staje się prostsze, gdy zamiast czegoś zupełnie nowego zaczynamy mówić o dobrze znanej i bliskiej naszej kulturze pracy bez marnotrawstwa. Zasadniczo zasada zero waste polega na oszczędzaniu zasobów i umiejętnym zarządzaniu nimi. Kiedy dodamy trochę innowacji do tego zestawu, mamy biznes bez odpadów - również w biurze.

Jak najprościej zacząć żyć nie marnując rzeczy a nawet nadając im nowe życie?

Na wstępie zaznaczę, że generalnie dziś mamy łatwiej. Bycie eko to bycie ekonomicznym. Bycie ekonomicznym to nie wstyd. Co więcej to dzisiejsza moda. 

Coraz więcej osób korzysta z lokalnych podzielni. Coraz większa liczba społeczeństwa zamiast wyrzucać - przekazuje dalej. Coraz więcej osób zamiast kupić nowe, bierze stare i nadaje im nowe życie. 

Jak zacząć?

Na samym początku, jeśli jesteś osobą, która lubi "kupować" zmień myślenie! Zobacz w swoim domu, w swojej szafie, ile masz rzeczy, które tak bardzo były Ci potrzebne, a teraz wyłącznie leżą odłogiem.

Nasze domy przepełnione są zbędnymi produktami. Biura i ich magazyny także. Na wysypiska śmieci trafiają tony produktów, które komuś się znudziły, wyszły z mody lub zaczęły przeszkadzać. A zastanawiałeś się Drogi Czytelniku nad tym, czy Twoje stare biurko lub wysiedziały fotel nie może się jeszcze komuś przydać?

Jeśli nie wierzysz, że są osoby, które z Twoich "śmieci" zrobią "nowy" pełnowartościowy produkt to zajrzyj na "śmieciarkę". To grupy na Facebook'u, zazwyczaj tworzone lokalnie, gdzie ich członkowie wrzucają wszystko, co właśnie chcą teoretycznie wyrzucić na śmieci. 

Wejdź na chociażby jedną z nich i zobacz liczby komentarzy pod danym postem. Dla przykładu wrzucamy printscreen z grupy warszawskiej. 30 komentarzy pod jednym postem, co oznacza, że meble znajdą na pewno nowych właścicieli. 


 

Oczywiście niektórzy pomyślą, że łatwiej jest wystawić gabaryt przed firmę i służby porządkowe go zabiorą. Skoro jednak ktoś może je ponownie wykorzystać, to czemu tego nie zrobić. 

Życie w stylu Zero Waste z pozoru może wyglądać na skomplikowane. Oczywiście najważniejsze są chęci i zmiana podejścia do wielu rzeczy. Na początek mamy dla Was kilka najprostszych wskazówek. Stosowanie ich uchroni naszą planetę przed degradacją. Pamiętaj - każda kolejna osoba, która zacznie żyć w systemie Zero Waste to kolejny krok do szczęścia nas wszystkich, tak więc do dzieła!

Zero marnotrawstwa - porady i praktyki w biurze:

Przede wszystkim sortuj i ogranicz ilość odpadów

Zastanów się, co wyrzucasz na co dzień w biurze do kosza i zastanów się, jak Ty i Twoi współpracownicy możecie to zredukować, ponownie wykorzystać i poddać recyklingowi. Jednym z najłatwiejszych sposobów na rozpoczęcie jest ustawienie specjalnych koszy w biurze, które zoptymalizują i ułatwią oddzielenia wszystkich odpadów (nadających się do recyklingu). Dowiedz się, które produkty można oddzielić, zredukować lub wyeliminować. Na przykład papier, tworzywa sztuczne, puszki, szkło, odpady żywnościowe, baterie lub wkłady. Zalecamy również używanie etykiet recyklingowych w celu wydajniejszej ich segregacji.

Kilka kolorowych koszy w biurze, na dodatek ładnie opisanych zmotywuje wszystkich pracowników do pamiętania o segregacji.

Zmniejsz marnotrawienie papieru

Przede wszystkim pamiętaj, że każda kartka ma 2 strony. Jeśli cokolwiek drukujesz - rób to dwustronnie. Oczywiście wiemy, że czasem trzeba zrobić wydruk jednostronny, jednak gdy już na takowy natrafisz, a dokument nie jest aż tak poufny - czystą stronę wykorzystaj do swoich codziennych notatek. Stare kalendarze książkowe, zeszyty także mogą Ci posłużyć do pracy jako brudnopis, a w najgorszym wypadku, po wyrwaniu zapisanych stron, przekaż zeszyt lub brulion dalej. Gwarantujemy, że są osoby/ dzieci, które potrzebują dużej ilości brudnopisów. 

Pamiętaj też o niszczarce. Dzięki niej zniszczysz poufne dokumenty z Twojego miejsca pracy, a ponadto przyczyniasz się do segregacji papieru. Pozostałości z niszczarki możesz wykorzystać albo jako uzupełniacz do paczek, jak świetną rozpałkę do kominka lub jako torf do ogródka.

Zmniejsz ilość odpadów elektronicznych

Zamiast używać oddzielnych drukarek, kopiarek, skanerów dokumentów, a nawet faksów w miejscu pracy, możesz również połączyć wszystkie te urządzenia w jedną drukarkę wielofunkcyjną. Te wielofunkcyjne urządzenia mogą drukować, kopiować i skanować dla wszystkich pracowników. Bardziej zaawansowane maszyny są również wyposażone w wiele szuflad, a nawet mogą być wyposażone w szufladę do drukowania na większym papierze A3. Oczywiście możesz wybrać ekologiczny papier do drukowania, który jest wykonany z papieru pochodzącego z recyklingu. Zalecamy drukowanie mniej, aby uniknąć dodatkowego marnotrawstwa papieru w biurze. Drukuj także wydajniej, drukując po obu stronach każdego dokumentu. Zintegrowany skaner dokumentów może pomóc Twoim pracownikom zmniejszyć ilość papieru w biurze i wyeliminować papier.

Wybieraj produkty eko

Jeśli regularnie drukujesz lub kopiujesz dokumenty w biurze, jest to świetna opcja do drukowania na papierze z recyklingu, wykonanym w 100% z makulatury. Dzięki temu uniwersalnemu papierowi pochodzącemu z recyklingu, w kolorze białym, zmniejszasz wpływ swojego biura na środowisko, ponieważ oszczędza on materiał przed wylądowaniem na wysypiskach i chroni lasy. Kupuj hurtowo ekologiczny papier do kopiowania za najlepszą cenę i najmniejszy wpływ na środowisko.

Zmniejsz ilość odpadów opakowaniowych

Przygotuj bardziej zrównoważoną filiżankę kawy w pracy. Zmiel ziarna kawy za pomocą automatycznego ekspresu do kawy, aby przygotować świeżą kawę w biurze. Bardziej ekologiczne jest używanie ziaren kawy zamiast ekspresów do kawy, które wymagają saszetek lub kapsułek wykonanych z aluminium lub tworzywa sztucznego. Zalecamy również używanie kawy ziarnistej pochodzącej ze sprawiedliwego handlu. Za pomocą zaparzacza do kawy lub ekspresu przelewowego przygotujesz kawę przelewową w biurze, znaną również jako kawa kroplowa. Te komercyjne ekspresy do kawy są wyposażone w wiele stacji, dzięki czemu zawsze jest wystarczająco ciepła, gotowa do podania świeżo zaparzona kawa. Zalecamy kupowanie luzem produktów związanych z kawą, takich jak cukier, drewniane patyczki do kawy i śmietanka w proszku. Nie wybieraj też pakowanych cukrów i kremów w jednej porcji, ale raczej dostarczaj większe pojemniki lub dozowniki, z których każdy będzie mógł sobie pomóc.

Zmniejsz liczbę jednorazowych tworzyw sztucznych

Czy w Twoim biurze są używane jednorazowe plastikowe kubki do kawy, mieszadełka, a nawet jednorazowe sztućce i talerze? Jeśli tak nie korzystaj z nich! Miej swój kubek, swoją łyzeczke i wykorzystuj je wielokrotnie.

Nawet na mieście jest już wiele sklepów, kawiarni gdzie kawę naleją Ci do Twojego kubka. nie tylko przyczynisz się do ochrony środowiska, ale i zapłacisz mniej. Ponadto Twój kubek możesz wymyć w firmowej zmywarce co zaoszczędzi także ilość zużywanej w firmie wody. Zalecamy używanie komercyjnej zmywarki, na przykład takiej z dwiema szufladami, które mogą niezależnie czyścić dwa ładunki naczyń. Poszukaj zmywarki, która ma wystarczająco dużą pojemność, aby skutecznie zmywać wszystkie brudne naczynia. Użyj magnesu do zmywarki z napisem „brudne / czyste”, aby zapobiec dodawaniu brudnych naczyń do czystego ładunku.

Zmniejsz liczbę plastikowych butelek na wodę

Wiesz, że możesz pić wodę z kranu? Wystarczy zamontować pod zlewem w kuchni firmowej system filtracji wody. Główną jego zaletą jest to, że eliminuje wodę butelkowaną z tworzywa sztucznego, ponieważ woda z kranu jest teraz zdatna do picia bezpośrednio po wyjęciu z kranu. Oczyszczacz wody eliminuje wszystkie zanieczyszczenia, dzięki czemu woda jest bezpieczna i zdrowa do picia. Zalecamy używanie swoich szklanek nadających się do mycia w zmywarce lub rozdawania pracownikom np firmowych butele/ kubków na wodę wielokrotnego użytku, aby pracownicy mogli uzupełniać je, kiedy chcą.

Zmniejsz liczbę ręczników papierowych

Automatyczna suszarka do rąk to ekologiczna alternatywa dla jednorazowych ręczników papierowych. To urządzenie pomaga zmniejszyć ilość odpadów papierowych w toaletach w biurze. Średnie koszty eksploatacji suszarki do rąk  są znacznie mniejsze niż przy użyciu ręczników papierowych. Jeśli jednak nadal chcesz używać ręczników papierowych, zalecamy ekologiczne ręczniki papierowe wykonane z papieru pochodzącego z recyklingu. W celu zmniejszenia ilości odpadów i oszczędności wody w toaletach zalecamy także wykorzystanie w biurze następujących produktów:

Więcej wskazówek i pomysłów na zmniejszenie ilości odpadów w firmach

  • Kupuj lokalnie - zmniejsza to koszty transportu i zmniejsza zużycie energii.
  • Kupuj hurtowo - zamawiaj materiały biurowe (spożywcze i nieżywnościowe) luzem, co pozwala zaoszczędzić odpady opakowaniowe i energię.
  • Kupuj lepsze - zdecyduj się na wysokiej jakości sprzęt biurowy, który jest trwały i będzie służył przez lata.
  • Kupuj przyjazne dla środowiska - znajdź produkty biurowe, które są produkowane w sposób przyjazny dla środowiska i wykorzystują opakowania nadające się do recyklingu.

Czy wiesz, że przeciętny pracownik biurowy zużywa rocznie 10 000 arkuszy papieru do kopiowania i 500 jednorazowych filiżanek do kawy ?


 

Więcej wskazówek i pomysłów na zmniejszenie ilości odpadów w życiu prywatnym:

  • Zredukuj wykorzystywanie plastiku - noś swój kubek na  kawę, nie kupuj produktów pakowanych w plastik, noś swoją torbę na zakupy uszytą z materiału
  • Zainwestuj w termiczny kubek wielokrotnego użytku.
  • Nie bierz słomek - napój bez nich smakuje tak samo dobrze.
  • Zabierz torbę na zakupy!
  • Kupuj tyle jedzenia, ile jesteś w stanie zjeść. Czasem jednak znajdujemy w lodówce i kuchennych szafkach żywność przeterminowaną - wystaw ją na śmieciarkę lokalną - wiele produktów nawet po terminie jest zdatnych do zjedzenia
  • Kupuj produkty certyfikowane, czyli takie, które powstały w sposób zrównoważony i przyjazny środowisku. 

Pamiętaj, że drobna zmiana konsumencka przyczynia się do wielkiej zmiany w środowisku!


REKLAMA

Artykuły biurowe i papiernicze, sklep online z wyposażeniem biura - Hitbiuro .pl

Wybrane ogłoszenia

Ogromna paczka kredek
Ręcznie malowane torebki.
Idealna dla dzieci i dorosłych.
Polska marka artykułów czyszczących.
Totalna nowość w marce ESCUELA!
To najtańsze urządzenie drukujące do zastosowań do ...
SPRĘŻONE POWIETRZE CLEVERTON 600ml
Teczka wolnostojąca z 13 przegródkami.
Recenzja stworzona przez Olę z : https://www.faceb ...
Farby pakowane po 500 ml.
Kredki woskowe do różnych powierzchni

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Wymaluj sobie nagrodę.

    Karnawał 2020 trwa! Okres balów i zabaw rozpoczął się 6 stycznia. Aż do 25 lutego każdy z nas będzie mógł do woli balować, świętować i przebierać się. Aby nie zmarnować waszych przygotowań, zapraszamy do uwieczniania aparatem swoich kreacji, pomalowanych buziek lub innych przebrań. Najciekawsze oczywiście nagrodzimy.

    Więcej…  
  • Instrumenty ochrony miejsc pracy - jak uzyskać pomoc

    Przepisy ustawy, wdrażające instrumenty ochrony miejsc pracy, zostały w trybie ekspresowym wdrożone do porządku prawnego i już od dziś firmy mogą składać wnioski o dofinansowanie wynagrodzeń pracowników w związku z ochroną miejsc pracy i wprowadzeniem przestoju ekonomicznego.

    Więcej…