Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 4 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka nieaktywna
 

To chyba pierwszy raz w historii portalu scann.R, że rozmowę z przedstawicielem firmy Rafcom prowadzimy nie osobiście. Na szczęście w dobie tak rozwiniętego internetu spotkanie on-line nie stanowi żadnego problemu. Dbając o toczenie, zarówno my jak i Paweł Piórkowski, Dyrektor Zarządzający w firmie Rafcom, postanowiliśmy, że tym razem wspólną kawę przy rozmowie wypijemy "na odległość". Temat naszego spotkania był raczej oczywisty. 

scann.R.: Paweł, można powiedzieć, że takiego scenariusza nikt się nie spodziewał - koronowirus pokrzyżował wielu firmom plany. Póki co biuro działa dobrze - czy to potwierdzacie?

Paweł Piórkowski: Rzeczywiście, takiej sytuacji na rynku nikt nie mógł przewidzieć. Jednak my się nie poddajemy, pracujemy w pełnej obsadzie, gotowi do obsługi wszystkich naszych klientów. Oferujemy szeroki dostęp do zarówno oryginalnych jak i zamiennych materiałów eksploatacyjnych do drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych.

Wiem, że Wasz team w dużej części działa w trybie home office - obecnie to idealny czas na wykorzystanie Waszego panelu B2B. Chyba już odczuwacie wzrost zamówień on-line

Dysponujemy bardzo intuicyjną i szeroko rozbudowaną platformą zakupową B2B, dzięki której rzeczywiście odczuwamy znaczny wzrost zamówień on-line. Klienci poza zrobieniem standardowych zamówień, mogą planować kolejne zakupy, widzą bowiem daty kolejnych dostaw. Mogą sprawdzić również aktualne promocje, dostępny limit kredytowy, stan aktualnych płatności, reklamacji oraz wiele innych możliwości. Na klientów czeka wiele ciekawych ofert, poczują ulgę przy obecnych trudnościach, naprawdę zachęcam do odwiedzin naszego sklepu.

Teraz kluczowe pytanie - jesteście dobrze zatowarowani - wiemy, że były pewne problemy ze współpracą z Dalekim Wschodem.

Mimo początkowych kłopotów ze współpracą z Dalekim Wschodem, wydaje się, że sytuacja u nich wraca powoli do normy. Fabryki z powrotem uruchomiły swoje linie produkcyjne, więc należy myśleć pozytywnie, że zbyt długiej przerwy w dostawach nie będzie. Jeśli chodzi o Rafcom, to udało nam się odpowiednio wcześniej zabezpieczyć z towarem, cały czas zachowujemy ciągłość i dostępność dla naszych klientów, co niewątpliwie z naszej strony, jest obecnie dużym atutem.

W ostatnim czasie na rynku eksploatacji można powiedzieć, że "wybuchła bomba", która znacznie zmieni udziały poszczególnych podmiotów. Jesteście na to gotowi?

Na obecną chwilę można śmiało powiedzieć, że jesteśmy przygotowani. Należy jednak się modlić, aby kwarantanna w Polsce nie przedłużyła się o kolejne miesiące, bo wtedy naprawdę może być kiepsko z kondycją znacznej części firm jak i całej branży. Co z tego, że będziemy zdolni zachować płynność i dostępność produktów, jeśli firmy przestaną być zdolne do zapłaty za towar. Efekt domina, to jedyne czego się obawiamy na rynku, zapewne każdy z dostawców ma takie myśli, jeśli kryzys związany z wirusem potrwałby znacznie dłużej.

Paweł, na koniec naszej rozmowy - nie da się ukryć, że w związku z kwarantanną ogólnopolską,  to czas idealny dla zmiany przyzwyczajeń konsumenta. Zamówienia on-line zyskują dziś na wartości. Co powinien zrobić klient, aby skorzystać z Waszego panelu B2B?

Powiem tak. Jeśli chcesz Drogi Kliencie otrzymywać bardzo dobre ceny i szeroką ofertę w tym trudnym czasie, to powinieneś korzystać z naszej platformy zakupowej, wręcz jest to obecnie Twój niezbędnik moim zdaniem. Zapraszam na naszą stronę www.rafcom.waw.pl, gdzie na głównej odsłonie można przejść do logowania/rejestracji do panelu B2B. Stali klienci muszą się jedynie zalogować i już są w raju. Od nowych wymagamy rejestracji, co powinno im zająć parę minut. Zwrotnie dostają od nas link aktywacyjny i to wszystko. Serdecznie zapraszam.

W jaki inny sposób wspieracie klientów w tym trudnym dla wszystkich czasie?

Poza atrakcyjnymi cenami na tusze i tonery, cały czas wspieramy klientów od strony marketingowej, współtworzymy z nimi różnego rodzaju akcje promocyjne, wysyłamy produkty na testy, jesteśmy też otwarci na propozycje klientów. Robimy to jak najlepiej potrafimy, tak, aby dany klient jak najmniej odczuł ten trudny czas na rynku.

Pozdrawiam całą branżę i życzę spokoju oraz jak najmniej bolesnego przetrwania okresu koronawirusa.


Wybrane ogłoszenia

Samoprzylepne uchwyty do większości rodzajów kabli ...
Upominek dla wyjątkowej osoby.
Ołówek z Gumką Maped Black Peps Pastel HB
Pastelowa plastelina od JOVI.
EDYCJA CHILDREN OF THE WORLD.
NOŻYCZKI SZKOLNE 13,5 CM DISPLAY 30 SZT.
Maseczka ochronna 2 warstwowa z fizeliny
Ręcznie malowane torebki okolicznościowe.
Nowy wymiar długopisów i piór kulkowych wymazywaln ...
Poszukujemy osoby chętnej dołączyć do naszego zesp ...
Ręcznie malowane torebki.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Polski rynek materiałów eksploatacyjnych się kurczy

    Polski rynek materiałów eksploatacyjnych się kurczy – taki wniosek płynie z analizy danych zebranych przez międzynarodową firmę analityczną IDC. W 2015 r. rynek druku zanotował spadek zarówno pod względem ilościowym, jak i wartościowym. Zgodnie z tendencją panującą w latach poprzednich, spadek na rynku atramentów był większy, niż ten zanotowany na rynku tonerów. Paradoksalnie jednak, najwięksi gracze z branży z roku na rok mają się coraz lepiej. 

    Więcej…  
  • Pod koniec roku rządzi PRISM

    PRISM to dynamiczna marka na rynku alternatywnych materiałów eksploatacyjnych. Ciągle się rozwija i na bieżąco uzupełniana jest o nowe zamienniki. Ponieważ zapotrzebowanie na te produkty nadal wzrasta, zarząd firmy bacznie obserwując rynek, stara się wybiegać z nowościami przed konkurencją. Dobra jakość za niewygórowaną cenę to kluczowy atut firmy i motto przewodnie pracowników.

    Więcej…