Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Firmę Gatis znam od wielu lat. Jej zeszyty, których firma jest producentem, towarzyszyły mojemu synowi w edukacji przede wszystkim języków obcych. Tym bardziej spotkanie z ich ?współtwórcą" jest szczególnie dla mnie ważne. Gerard Prasek - mój dzisiejszy rozmówca to współwłaściciel firmy, która produkuje jedyne w swoim rodzaju zeszyty. Co je wyróżnia wśród i tak bardzo szerokiej oferty? Zobaczcie sami.

Daria Kostera: Gerardzie ? od kiedy działa Wasza firma?

Gerard Prasek: Firmę Gatis założyliśmy razem ze Zbigniewem Struczewskim w 2004 roku i od samego początku zajmowała się produkcją zeszytów. Zaczynaliśmy z produktem niezwykle niszowym, drogim w procesie produkcyjnym, byliśmy jednak pewni, że to zmienimy, że atuty naszych produktów są ważne dla klientów, dla których efektywna edukacja będzie jednym z priorytetów. Chcieliśmy  stworzyć zupełnie nową jakość zeszytów i wprowadziliśmy na rynek bardzo ciekawe i innowacyjne produkty. Od lat, trafiają do kilkuset tysięcy klientów, ale nasza natura powoduje, że jesteśmy pewni, najlepszy okres jest ciągle przed nami. Dystrybucja na rynku polskim to dla nas priorytet, ale w zeszłym również roku rozpoczęliśmy ekspansję na rynki zagraniczne. Na początku 2016 roku pokazaliśmy nasze zeszyty na targach Paperworld we Frankfurcie, jednych z największych targów branży papierniczej w Europie, okazało się, że zrobiły bardzo pozytywne wrażenie na większości odwiedzających nas klientów. Przygotowaliśmy zeszyty do angielskiego, francuskiego i matematyki na rynki: niemiecki, francuski i angielski. Podczas targów odbyliśmy wiele spotkań, których pozytywne efekty bardzo wyraźnie przekładają się na wyższą efektywność naszej działalności. Konkretnym przykładem jest fakt, że mamy przed sobą istotny test w jednej z największych sieci handlowych na terenie Niemiec, co skokowo może w przyszłości zwiększyć naszą dystrybucję i przychody. Nie ukrywam, że w kanale eksportowym widzimy bardzo duży potencjał.

Wasze produkty są chronione prawem patentowym - czy patent obejmuje wyłącznie nasz kraj?

Nie, obejmuje on całą Unię Europejską. Jesteśmy producentem i pomysłodawcą jedynych w swoim rodzaju zeszytów z treścią na marginesie i musimy chronić swoje prawa (uśmiech), szczególnie, że planujemy dywersyfikację rynkową. Nasze zeszyty językowe mają na marginesach: słownik, zasady gramatyki, czasowniki nieregularne. Zeszyty przedmiotowe, takie jak: j. polski, matematyka, biologia, chemia, geografia, fizyka, posiadają na marginesach bardzo przydatne informacje w formie poradnika, zawierającego podstawowe informacje z danej dziedziny. Chcemy, aby nasze zeszyty poprawiały efektywność nauki, a opinie naszych klientów dają nam pewność, że ich systematyczne używanie pomaga. Jeżeli uczymy się np. języka angielskiego, powinniśmy otaczać się nim w maksymalnym stopniu: zmienić menu w komputerze, telefonie na język angielski, oglądać telewizję w tym języku, słuchać angielskiego radia i podcastów, ale również używać naszego zeszytu ze słownikiem angielskim do wszystkich przedmiotów. Gwarantuję, że to naprawdę działa. Efekty widzimy na każdym kroku, dzisiaj każdy młody człowiek uczy się języków obcych, kursy dla dorosłych również mają ogromną popularność. Znajomość języków obcych pozwala nam pokonywać dotychczasowe bariery, granice biznesowe, które już w zasadzie nie istnieją. Dzisiaj już nie stawiamy sobie pytania czy, ale ile języków znamy, to bardzo budujące, szczególnie kiedy obserwujemy w tym zakresie dzisiejszą młodzież.

Gdzie można znaleźć Wasze zeszyty? 

W typowych dla tego produktów kanałach dystrybucji, w hurtowniach papierniczych, biurowych, sieciach handlowych ? szczególnie w okresach akcji promocyjnych ?back to school?, księgarniach, sklepach internetowych, szkołach językowych. Nie ukrywam jednak, że zwiększenie dystrybucji to nasz cel na najbliższe miesiące. W kwietniu tego roku w widocznym stopniu zwiększyliśmy jakość naszych produktów, wprowadziliśmy ciekawe i nowoczesne okładki o przyciągających fluorescencyjnych kolorach, ale co może mieć największe znaczenie dla naszych klientów, dzięki skutecznie wprowadzonym procesom optymalizacyjnym w naszej firmie, mogliśmy znacznie obniżyć cenę naszych produktów. Od sezonu szkolnego 2016 nasze zeszyty będą w cenach podobnych do innych zeszytów, jednak słownik czy poradnik na marginesie maja tylko nasze, z marką Gatis, to istotna wartość dodana. Teraz czas, aby dotarły także do nowych odbiorców, sklepy bardzo chętnie rozpoczynają przygodę handlową z naszą nową kolekcją. Zapewniam, że każdy, kto weźmie nasz zeszyt do ręki, docenia jego walory, spotykając się z klientami podczas targów branżowych, doświadczamy tego osobiście. To daje nam pewność, że nasze produkty mają ogromny potencjał. Naszym podstawowym celem jest zwiększenie efektywności nauki, rozwój osobisty naszych klientów.

Wasze zeszyty to produkt wyjątkowy ? bo jedyny w swoim rodzaju na rynku polskim.

To prawda. Nasze zeszyty jako jedyne na rynku (zastrzeżony wzór przemysłowy - przyp. red.) mają słownik lub poradnik na marginesie.

Czy wspomniana ?pomoc? jest doceniana przez uczniów? Co o niej sądzą nauczyciele?

Uczniowie bardzo dobrze oceniają nasze zeszyty, przesyłają nam wiele pozytywnych mail?i, są z nami na Facebook?u, bardzo cenimy sobie te kontakty, nasze produkty tworzymy z myślą o dzieciach i młodzieży, ich głos jest dla nas szczególnie istotny. Nauczyciele również podchodzą do nas bardzo pozytywnie. Według nich nasze zeszyty poprawiają efektywność nauki. Informacje zawarte na marginesach uznawane są  jako wsparcie w nauce, więc nasze cele są identyczne. Bardzo często Nauczyciele i szkoły kupują nasze zeszyty dla Uczniów na różnego rodzaju nagrody, dla nas to  rekomendacja, z której jesteśmy szczególnie dumni.

Gerardzie ? w ostatnich miesiącach zaszły w Waszej ofercie duże zmiany ? kolory zawładnęły Waszymi produktami. Co się zmieniło przede wszystkim?

Tak jak już wspomniałem, w ostatnich miesiącach w naszej firmie było bardzo dużo pozytywnych zmian. Nowa kolekcja to 5 naszych najbardziej popularnych zeszytów. Każdy z nich występuje w pięciu bardzo intensywnych kolorach: żółtym, zielonym, czerwonym, niebieskim i różowym. Kiedy otwieram nasz folder podczas spotkań z klientami, albo czytam opinie o nowej kolekcji w listach, mail?ach lub komentarzach na Facebooku, często słyszę lub widzę ?wow? są wspaniałe, to jest bardzo motywujące i daje nam mnóstwo satysfakcji.



Wspomniałeś, że jesteście otwarci na nowych klientów. Jeżeli więc dana hurtownia lub sklep jeszcze nie posiada Waszej oferty skąd może ją zakupić?

Wystarczy, że napisze do nas na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., my zajmiemy się każdym klientem, jeżeli jest to sklep, wskażemy listę naszych dystrybutorów.

Wiem także, że dla zainteresowanych przygotowaliście pakiety próbek. Kto może się po nie zgłosić?

Nasze produkty są wyjątkowe, zyskują ogromną przewagę konkurencyjną przy bliższym kontakcie z klientem, dlatego zapraszamy Dystrybutorów i wszystkie Sklepy, przygotowaliśmy dla nich foldery, ulotki i inne materiały reklamowe. Tutaj podobnie - wystarczy napisać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., wspólnie dobierzemy odpowiednie narzędzia promocyjne, w zależności od specyfiki działalności naszego klienta.

Rozmawiała: Daria M.Kostera

 

 

 

Wybrane ogłoszenia

Super miękki notes/pamiętnik Squishy - Jednorożec ...
Z powierzchnią suchościeralno-magnetyczną
Pióra wieczne i kulkowe na naboje.
Dla chłopca i dziewczynki
Samoprzylepne uchwyty do większości rodzajów kabli ...
Z naklejkami Kredki dwustronnne
Piórnik z najmodniejszej ostatnio kolekcji BESTIES ...
Genialna książka dla dziewczynek.
Poszukiwani pracownicy
Przepiękne plecaki - 2 propozycje.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Dziewczynki kochają róż

    Przy zakupie prezentów dla dzieci, każdy wie, że niebieski jest dla chłopców a różowy dla dziewczynek. I uwaga - nie jest to wcale wynik sztuczek marketingowych. Według nowego badania opublikowanego w Current Biology, kobiety mogą być biologicznie zaprogramowany właśnie na kolor różowy.

    Więcej…  
  • W ciągu 5 lat spodziewane są duże zmiany w procesie rekrutacji.

    Na polskim rynku pojawiają się pierwsze firmy, które wykorzystują uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję w rekrutacji pracowników. Część z nich stosuje komputerowe algorytmy do wyszukiwania na rynku pracy odpowiednich kandydatów. Korzyścią dla firm są oszczędności czasu i kosztów sięgające nawet 40 proc. Polska branża HR na razie nie obawia się jednak konkurencji ze strony nowych technologii.

    Więcej…