Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Miniony rok 2020 to dla wielu firm czas testu, jak bardzo potrafią być fleksybilne oraz jak ich zaplecze pomoże im przetrwać trudny czas. Okazuje się, że mimo spadków firmy radzą sobie. 

Na pewno wpływ na roczny bilans miały niższe koszty działalności i to nie tylko te wynikające z lepszej optymalizacji w firmach, ale przede wszystkim ze względu na brak imprez targowych. Dosłownie kilka firm odważyło się zorganizować w tamtym roku kontraktacje. Jednak były to miesiące gdy nikt nie wiedział co będzie dalej i klienci przede wszystkim z obawy przed chorobą nie uczestniczyli w nich. dziś mija rok od początku pandemii. Jak on był dla firmy Mer-Plus? O tym w naszej rozmowie z Agnieszką Sowińską.

 

scann.R.: Agnieszko, w skali od 1-10?

Agnieszka Sowińska: Niestety jest to tylko 5 punktów, ale chyba nikomu nie musimy tłumaczyć z jakiego powodu.

Czy pandemia finalnie - bilansowo wpłynęła na Twój zysk?

Niestety tak. Strach klientów, zamknięte szkoły i przedszkola - to nie mogło nie pozostawić po sobie śladu.

Jakie pandemia dała Wam szanse?

Nie ukrywam, że zyskaliśmy dzięki niej więcej zamówień z zagranicy. Przypuszczam, że głównym powodem było zmniejszenie siły konkurencji jakim jest rynek chiński.

Czy sytuacja w kraju miała wpływa na Waszą ofertę?

Oczywiście. Mamy dostęp do wielu materiałów. Nasze linie produkcyjne do wytworu torebek także mają bardzo duże możliwości. To właśnie na nich powstały nasze  przyłbice. Z kolei sprawne ręce naszych pracowników zajęły się szyciem maseczek. Do oferty trafiły maseczki medyczne, kolorowe oraz z nadrukiem. Zapewniły nam one obrót w najgorszych miesiącach minionego roku. 

Dodatkowo mocno postanowiliśmy na rozwój w internecie. Nasza platforma sprzedażowa, media społecznościowe bardzo aktywnie działały na naszą korzyść. 

Agnieszko, w połowie roku oraz teraz uruchomiona została pomoc Państwa. Skorzystaliście z niej jako firma?

Tak. Bez niej tak naprawdę nie wiem czy byśmy sobie poradzili. Na szczęście nie tylko firma przetrwała ale utrzymaliśmy dotychczasowe zatrudnienie.

Jak dziś oceniasz dalsze losy naszej branży?

Wierzę, że odbicie nastąpi w drugiej połowie roku a narazie musimy jakoś to przetrwać. Zresztą chyba jak wszyscy. 

 

Dziękuję za rozmowę.


REKLAMA

Wybrane ogłoszenia

Poszukujemy osoby chętnej dołączyć do naszego zesp ...
Totalny hit sprzedażowy!!
Teczka wolnostojąca z 13 przegródkami.
Płyny do czyszczenia sprzętu elektronicznego.
Kolorowe maseczki w dwóch rozmiarach.
To najtańsze urządzenie drukujące do zastosowań do ...
Nowość w ofercie Rozette.
SPRĘŻONE POWIETRZE CLEVERTON 600ml
Alpino Experience Dual Artist 12 kolorów

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Systematyczne powtarzanie jest podstawą do utrwalenia nawyków językowych

    Szkoda, że w latach, gdy uczęszczałam do szkoły, zeszyty nie były pełne notatek, które mogłyby mi pomóc w zapamiętaniu takich definicji jak: przydawka, partykuła i bliżej mi obce wyrazy. Nie ukrywam - lekcje języka polskiego nie były moimi ulubionymi. A mogło być inaczej...

    Więcej…  
  • Podsumowujemy rok 2019 z firmą RAFCOM.

    Kolejny rok za nami. Czas na podsumowania. Jaki był on dla firmy RAFCOM? Krótkie odpowiedzi udzielił nam Paweł Piórkowski, Dyrektor Zarządzający w firmie RAFCOM. Dla fanów videorozmów publikujemy także całą naszą rozmowę.

    Więcej…