Lubię branżowe historie. Szczególnie te tworzone dzięki pasji. Zawsze z wielką ciekawością rozmawiam z osobami z branży, o tym, jak powstawały ich firmy. Jedna z takich rozmów uwieczniona została poniżej. Paweł Rebzda, nasz rozmówca, to właściciel firmy Avanti.
- Pawle, co zainspirowało Cię do otworzenia własnej firmy?
Paweł Rebzda: Inspiracją do założenia firmy była chęć wprowadzenia na nasz rynek innowacyjnych produktów, które różniły by się grafiką, stylizacją i funkcjonalnością od już istniejących. Istotną sprawą, była również chęć stworzenia firmy innej niż wszystkie, takiej, w której wszyscy mówią sobie na TY, i gdzie pracownicy przychodzą do pracy z uśmiechem na twarzy. Firma Avanti to przede wszystkim ludzie, o tym pod żadnym pozorem nie należy zapominać.
- Od czego zaczynałeś swoją działalność na rynku?
Zaczynaliśmy jak zapewne wiele firm, od garażu i dwóch busów, którymi wraz z kolegą przemierzaliśmy całą Polskę. Byliśmy grafikami, handlowcami, księgowymi i magazynierami, ale dzięki temu doświadczeniu znam tą firmę od podszewki i mało co może mnie w niej zaskoczyć.
- Zawsze chciałam zadać Ci to pytanie - skąd pomysł na nazwę firmy?
Avanti oczywiście pochodzi od włoskiego słowa naprzód, co jasno określało kierunek naszej działalności. Inaczej mówiąc - staramy się iść do przodu, wprowadzać nowe wzory i technologie, a także zatrudniać fachowców, z którymi wspólnie tworzymy markę.
- Za nami "dziwny" bo pandemiczny rok. Jak minął on Wam?
Okres pandemii to oczywiście trudny czas dla wszystkich, czas, który przede wszystkim weryfikuje ludzkie charaktery i postawy. Udało nam się go przetrwać, dzięki naszym strategicznym działaniom, ale także dzięki pracownikom, którzy w tych trudnych chwilach byli z firmą. Okres pandemii to czas wielu niewiadomych, spraw, na które nie do końca możemy mieć wpływ. Jesteśmy jednak tu silniejsi o doświadczenia i dumni z tego, że udało się dalej prowadzić i rozwijać firmę.
- W tym roku poszerzyliście ofertę o kilka nowości. Jakie produkty szczególnie przypadły klientom do gustu?
Jeśli chodzi o nowości, to oczywiście trzeba tu wspomnieć o kalendarzach ekologicznych, drukowanych na specjalnych papierach, oraz unikalną technologią, tak aby dbać o nasze środowisko. Z pozostałych nowości, które przypadły do gustów naszych klientów, warto by wymienić serię karnetów grających, a także specjalne torby prezentowe w technologii 3D.
- Jakie macie plany na przyszły rok?
Jeśli chodzi o plany na przyszły rok, to zdecydowanie obok nowości wydawniczych planujemy inwestycję w nową siedzibę firmy, a także inwestycje w nowoczesne maszyny poligraficzne i introligatorskie do naszej drukarni. Chcemy także zainwestować w kapitał ludzki, pozyskać nowych kreatywnych pracowników, a tych którzy już z nami są motywować do dalszych szkoleń i podnoszenia kwalifikacji. Pragniemy także odwiedzić naszych partnerów szczególnie w Chinach i Niemczech, aby wspólnie szukać nowości i inspiracji. A to wszystko oczywiście po to, by nasze produkty cieszyły finalnych klientów.
- Pawle, w przyszłym roku macie jubileusz 20 - lecia firmy. Ja już dziś życzę Wam dalszego rozwoju i realizacji wszystkich planów.
Rzeczywiście minie 20 lat naszej działalności. Dziękuję i także życzę dalszej twórczości w scannerze :)
Rozmawiała Daria M.Costera