Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Szkic ołówkiem może służyć jako podstawa pod stworzenie dzieła zupełnie inną techniką. Szkic może stanowić tylko zarys i nie musi zawierać zbyt wielu szczegółów. Jeżeli jednak wybrałeś ołówek jako ostateczne narzędzie do stworzenia dzieła, możesz nim nie tylko szkicować, ale nadać rysunkowi ostateczny wygląd i głębię. 

Ołówek to chyba jedno z pierwszych narzędzi piśmiennych, które trafiają w ręce najmłodszych. Łatwy w użyciu, prosty do usunięcia z kartki staje się przyjacielem młodego artysty. Sięgają po niego także Ci, którzy zawodowo zajmują się rysunkiem. Ołówek bowiem jest bardzo miłym narzędziem pracy. Jak jednak zabrać się do rysunku?
 
Poniżej znajdziesz wskazówki jak rysować i cieniować ołówkiem.
 
Narysuj kontury modelu bardzo delikatnymi liniami. Skup się na największych kształtach i najbardziej zaakcentowanych fragmentach. Zwróć uwagę, jaki jest ich wzajemny stosunek do siebie. Jeżeli np. rysujesz twarz, owal może ci posłużyć za niedoskonały zarys kształtu głowy. Używaj całego ramienia, aby narysować „energiczne” linie, ale nie naciskaj zbyt mocno, bo będzie je trudno wymazać. Jeżeli używasz ołówków o różnym stopniu twardości powinieneś posłużyć się ołówkiem „F”, „HB” lub „H”, ponieważ tworzą one jaśniejsze linie.

 



Gdy zaznaczysz już podstawowe kształty, przejdź do uwzględniania na rysunki szczegółów. Pamiętaj by poruszać przy tym całym ramieniem. Jeżeli nie masz jeszcze wyrobionego oka i intuicyjnie nie wyczuwasz odległości między elementami, możesz posłużyć się linijką, by odpowiednio zaznaczyć proporcje na rysunku. Możesz np. zaznaczyć w jakiej odległości od nosa mają znajdować się oczy, by były one symetryczne względem linii przechodzącej przez środek twarzy.
 


Wyznacz na rysunku obszary ciemniejsze i średnio ciemne. Wycieniuj rysunek ołówkiem węglowym lub jeśli wolisz - zwykłym, ale będzie to nieco trudniejsze. Używaj przecinających się linii. Pamiętaj jednak, że cieniując ołówkiem musisz uważać, by nie dociskać go zbyt mocno, gdyż w rysunku powstaną zagłębienia.
 


Dodaj więcej szczegółów, najlepiej by były ciemniejsze, dobry będzie ołówek „B”. Użyj szkicu ogólnego jako wytycznej, ale nie kieruj się nim w stu procentach. Gdy bardziej popracujesz nad rysunkiem możesz zauważyć nieco inne relacje pewnych szczegółów – nos może okazać się dłuższy niż to, co przedstawia szkic, co automatycznie sprawi, że usta muszą być niżej. Należy cały czas unikać zbytniego przyciskania ołówka, żeby można było nanieść ewentualne poprawki.
 

 
 
Wypełnij ciemne obszary grafitem, ale nie przesadzaj, by nie były zbyt ciemne. Wielu artystów nie nadaje pracom ołówkowym zbyt ciemnych kolorów, by były delikatne i miękkie. Możesz zacząć od szybkich, ale delikatnych linii, które staną się solidnym cieniem, gdy będziesz dodawał warstwę po warstwie.
Powoli buduj ciemniejsze strefy. Nie obawiaj się ciemnych obszarów. Prawdziwą mocą rysunków ołówkowych jest kontrast pomiędzy strefami ciemnymi i jasnymi szarościami. Bądź cierpliwy i obserwuj jak ciemne obszary wyłaniają się, gdy rysujesz kolejną warstwę delikatnych linii.
 


Łącz ciemne i jasno szare obszary z pomocą wiszera. Spraw by różne strefy płynnie przechodziły jedna w drugą. Wiszer możesz naciskać nieco mocniej niż ołówek, ale uważaj, by nie dać się ponieść. Im więcej naciskasz na papier tym więcej powodujesz niewidocznych uszkodzeń jego struktury.
 


 
Używaj wiszera, by strefy różnych odcieni szarości płynnie w siebie przechodziły. Unikaj miejsc całkiem czarnych lub białych. Niezbyt dobrze będą się także prezentować miejsca, gdzie jednoznacznie kończy się odcień ciemniejszy, a zaczyna jaśniejszy. Przejście pomiędzy nimi powinno być płynne, tak by nie można było jednoznacznie wyznaczyć granicy pomiędzy nimi.

 
 

 
W naszych poradach wrzucaliśmy bardzo proste szkice, które ołówkiem może wykonać każdy z nas. Poniżej wrzucamy kolejne. Namawiamy Was do wspólnej zabawy i przesyłania swoich prostych grafik na nasz adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Każdą z nich nagrodzimy i wrzucimy poniżej, aby zainspirować inne osoby.
 





 
















 
 
 

Szkic ołówkiem może służyć jako podstawa pod stworzenie dzieła zupełnie inną techniką. Szkic może stanowić tylko zarys i nie musi zawierać zbyt wielu szczegółów. Jeżeli jednak wybrałeś ołówek jako ostateczne narzędzie do stworzenia dzieła, możesz nim nie tylko szkicować, ale nadać rysunkowi ostateczny wygląd i głębię. 

Ołówek to chyba jedno z pierwszych narzędzi piśmiennych, które trafiają w ręce najmłodszych. Łatwy w użyciu, prosty do usunięcia z kartki staje się przyjacielem młodego artysty. Sięgają po niego także Ci, którzy zawodowo zajmują się rysunkiem. Ołówek bowiem jest bardzo miłym narzędziem pracy. Jak jednak zabrać się do rysunku?
 
Poniżej znajdziesz wskazówki jak rysować i cieniować ołówkiem.
 
Narysuj kontury modelu bardzo delikatnymi liniami. Skup się na największych kształtach i najbardziej zaakcentowanych fragmentach. Zwróć uwagę, jaki jest ich wzajemny stosunek do siebie. Jeżeli np. rysujesz twarz, owal może ci posłużyć za niedoskonały zarys kształtu głowy. Używaj całego ramienia, aby narysować „energiczne” linie, ale nie naciskaj zbyt mocno, bo będzie je trudno wymazać. Jeżeli używasz ołówków o różnym stopniu twardości powinieneś posłużyć się ołówkiem „F”, „HB” lub „H”, ponieważ tworzą one jaśniejsze linie.

 



Gdy zaznaczysz już podstawowe kształty, przejdź do uwzględniania na rysunki szczegółów. Pamiętaj by poruszać przy tym całym ramieniem. Jeżeli nie masz jeszcze wyrobionego oka i intuicyjnie nie wyczuwasz odległości między elementami, możesz posłużyć się linijką, by odpowiednio zaznaczyć proporcje na rysunku. Możesz np. zaznaczyć w jakiej odległości od nosa mają znajdować się oczy, by były one symetryczne względem linii przechodzącej przez środek twarzy.
 


Wyznacz na rysunku obszary ciemniejsze i średnio ciemne. Wycieniuj rysunek ołówkiem węglowym lub jeśli wolisz - zwykłym, ale będzie to nieco trudniejsze. Używaj przecinających się linii. Pamiętaj jednak, że cieniując ołówkiem musisz uważać, by nie dociskać go zbyt mocno, gdyż w rysunku powstaną zagłębienia.
 


Dodaj więcej szczegółów, najlepiej by były ciemniejsze, dobry będzie ołówek „B”. Użyj szkicu ogólnego jako wytycznej, ale nie kieruj się nim w stu procentach. Gdy bardziej popracujesz nad rysunkiem możesz zauważyć nieco inne relacje pewnych szczegółów – nos może okazać się dłuższy niż to, co przedstawia szkic, co automatycznie sprawi, że usta muszą być niżej. Należy cały czas unikać zbytniego przyciskania ołówka, żeby można było nanieść ewentualne poprawki.
 

 
 
Wypełnij ciemne obszary grafitem, ale nie przesadzaj, by nie były zbyt ciemne. Wielu artystów nie nadaje pracom ołówkowym zbyt ciemnych kolorów, by były delikatne i miękkie. Możesz zacząć od szybkich, ale delikatnych linii, które staną się solidnym cieniem, gdy będziesz dodawał warstwę po warstwie.
Powoli buduj ciemniejsze strefy. Nie obawiaj się ciemnych obszarów. Prawdziwą mocą rysunków ołówkowych jest kontrast pomiędzy strefami ciemnymi i jasnymi szarościami. Bądź cierpliwy i obserwuj jak ciemne obszary wyłaniają się, gdy rysujesz kolejną warstwę delikatnych linii.
 


Łącz ciemne i jasno szare obszary z pomocą wiszera. Spraw by różne strefy płynnie przechodziły jedna w drugą. Wiszer możesz naciskać nieco mocniej niż ołówek, ale uważaj, by nie dać się ponieść. Im więcej naciskasz na papier tym więcej powodujesz niewidocznych uszkodzeń jego struktury.
 


 
Używaj wiszera, by strefy różnych odcieni szarości płynnie w siebie przechodziły. Unikaj miejsc całkiem czarnych lub białych. Niezbyt dobrze będą się także prezentować miejsca, gdzie jednoznacznie kończy się odcień ciemniejszy, a zaczyna jaśniejszy. Przejście pomiędzy nimi powinno być płynne, tak by nie można było jednoznacznie wyznaczyć granicy pomiędzy nimi.

 
 

 
W naszych poradach wrzucaliśmy bardzo proste szkice, które ołówkiem może wykonać każdy z nas. Poniżej wrzucamy kolejne. Namawiamy Was do wspólnej zabawy i przesyłania swoich prostych grafik na nasz adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Każdą z nich nagrodzimy i wrzucimy poniżej, aby zainspirować inne osoby.
 





 
















 
 
 

Rekomendowane produkty:

 
 

OŁÓWEK TRÓJKĄTNY HB A'12 215000 CRESCO

 
  • Ołówek techniczny HB z gumką:

    twardość HB,
    ergonomiczny, trójkątny kształt,
    odporny na łamanie,
    gwarancja łatwego temperowania.

    Opakowanie zawiera 12 sztuk.

Wybrane ogłoszenia

Ogromna paczka kredek
Nowy wymiar długopisów i piór kulkowych wymazywaln ...
Poszukiwany handlowiec!!
Praca w centrum Wrocławia
Kreatywna zabawa dla każdego.
Ręcznie malowane torebki.
Przepiękna seria artykułów szkolnych.
Pióra wieczne i kulkowe na naboje.
Nowa linia torebek inspirowana latem

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Modelowy Sklep - serce Targów RetailShow

    Modelowy Sklep co roku cieszy się dużym zainteresowaniem odwiedzających targi RetailShow. W tym roku został zaprojektowany w formacie delikatesów, nieco zapomnianym przez inwestorów, a stanowiącym alternatywę dla dyskontów. Modelowy Sklep to przestrzeń, która inspiruje i pozwala porównać konkurencyjne oferty w jednym miejscu. Jubileuszowe, 10 Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się w dniach 20-21 listopada w Centrum EXPO XXI w Warszawie.

    Więcej…  
  • BajkOLAndia Aleksandry Mikołajczyk zakończona sukcesem

    Finał trzeciej edycji BajkOLAndii, akcji charytatywnej inicjowanej przez Aleksandrę Mikołajczyk, aktorkę znaną m.in. z serialu „Na wspólnej”, przyciągnął 10 maja do Teatru Kamienica liczną publiczność. Wśród przybyłych znaleźli się m.in. Odeta Moro-Figurska, Monika Mrozowska, Marta Kielczyk, Agnieszka Wielgosz, Władysław Grzywna, Arkadiusz Janiczek, Maciej Wilewski i siatkarze AZS Politechnika Warszawska.

    Więcej…