Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Rok 2021 nie był najlepszy dla wielu ludzi z powodu pandemii koronawirusa, która wpłynęła na nasze życie. W rzeczywistości liczba osób dorosłych cierpiących na depresję prawie się podwoiła.

Sezon świąteczny już się skończył, kolejne kilka miesięcy zimy i długi odcinek między dniami wypłaty, właśnie wprowadzony nowy ład - uwierz nie jesteś sam, jeśli czujesz się przygnębiony. Styczeń przynosi nam również Niebieski Poniedziałek, który uważany jest za najbardziej przygnębiający dzień w roku.

Ale kiedy jest Blue Monday i jak wybrano datę?

Czym jest Niebieski Poniedziałek i dlaczego dziś uważany jest za najbardziej przygnębiający dzień w roku?

Odbywający się w trzeci poniedziałek stycznia – który w tym roku przypada na 17 stycznia 2022 roku – Blue Monday to podobno najsmutniejszy dzień w roku, ze względu na kombinację złej pogody , długich nocy i utrzymujących się następstw świątecznego przesytu.

Pomysł Blue Monday został po raz pierwszy wymyślony przez dr Cliffa Arnalla w 2005 roku i został opublikowany jako część komunikatu prasowego przez Sky Travel.

Life coach i psycholog stworzył formułę wyznaczania „najsmutniejszego” dnia w roku, który trafił na stałe do kalendarza głównie z powodu złej pogody, ciemnych nocy, poświątecznych długów i nieudanych noworocznych postanowień.


REKLAMA


Pomimo tego, że pierwotnie został wymyślony jako narzędzie marketingowe, aby zachęcić ludzi do rezerwacji wakacji, termin ten przeszedł do powszechnego języka. Na szczęście dziś wielu twierdzi, że Niebieski Poniedziałek nie istnieje i zamiast rezerwować wakacje, aby być bardziej wesołym, należy przekazać darowiznę na cele charytatywne. Jeśli takie ma być główne przesłanie tego "święta" to my chętnie będziemy go celebrować. 

Niemniej rzeczywiście połowa stycznia, gdy dni są krótkie, gdy za oknem jest szaro - buro, na dodatek nowy ład kompletnie nie pomaga nam w naszym nastroju, nie sprzyja zbyt dużemu to optymizmowi. Dlatego mamy dla Was kilka fajnych i inspirujących cytatów i powiedzeń, które zaszczepią trochę pozytywności w Twój poniedziałek…

W końcu to nie lata w twoim życiu się liczą. To życie w twoich latach. – Abraham Lincoln

Trudne drogi często prowadzą do pięknych miejsc. – Zig Ziglar

W czterech słowach mogę podsumować wszystko, czego nauczyłem się o życiu: to nie trwa wiecznie. – Robert Mróz

Nasze życie zaczyna się kończyć w dniu, w którym przemilczamy ważne sprawy. – Martin Luther King Jr

Idź śmiało w kierunku swoich marzeń. Żyj życiem jakie sobie wyobraziłeś. – Henry Thoreau

Polecamy wydrukować te zdania i patrzeć na nie w gorszej chwili. Dodatkowo polecamy sprawdzone także przez nas sposoby:

  • Dodaj więcej koloru w swoim otoczeniu.

Większość naszego czasu spędzamy w pracy, więc zadbaj o otoczenie, w jakim pracujesz. Wprowadź kolor, który ma ogromny wpływ na nasz nastrój. W artykule Zarchiwizuj się kolorowo prezentujemy kilka pomysłów kolorowych produktów. 

Nie od dziś wiadomo, że barwy w pomieszczeniach biurowych mają wpływ na psychikę człowieka. Potwierdzają to niemalże wszystkie dotychczasowe badania, jak i starożytni filozofowie sprzed ponad 3 tysięcy lat. Nie jest więc obojętne jakimi kolorami się otaczamy, gdyż każdy z nich ma inne właściwości. W kolejnym artykule: Jakim kolorem jesteś? prezentujemy wpływ koloru na nasz nastrój.

  • Ruszaj się - wybiegaj stres.

Każdy ruch jest lepszy niż żaden. W depresji czasem ciężko wstać z łóżka, jednakże nawet krótki spacer skutkuje wytwarzaniem endorfin w naszym organizmie. Hormony te odpowiedzialne są za dobre samopoczucie. Dodatkowo udowodniono, iż ćwiczenia fizyczne wpływają pozytywnie na poczucie własnej wartości, dlatego warto wyskoczyć z łóżka, rozciągnąć się, wyjść na spacer czy udać na przebieżkę wokół domu.

  • Przełamuj rutynę.

Wykonywanie powtarzalnych czynności dla osób z depresją może być przytłaczające, a także wpływać negatywnie na koncentrację oraz decyzyjność. Próbowanie nowych rozwiązań, czynności, poznawanie nowych miejsc, osób czy przyswajanie wiadomości, istotnie wpływa na produkcję już wcześniej wspomnianej dopaminy, czyli hormonu ściśle związanego za odczuwanie przyjemności.

  • Spotkaj się / zadzwoń do fajnych osób z branży.

jeśli chcesz kilka numerów - napisz do mnie, a podam Ci kontakt :)

  • Planuj i realizuj cele.

Depresja wiąże się często z poczuciem bezsilności, bezwartościowości, brakiem sensu, poczuciem winy, szybką irytacją, smutkiem czy pustką. Niejednokrotnie prowadzi to do zrezygnowania z aktywności dnia codziennego. Czynności, które wcześniej wykonywane były z łatwością i nie sprawiały problemów, teraz zdają się być nie do przeskoczenia. Dlatego warto zrobić plan dnia i zaczynając od małych rzeczy, wypełniać je krok po kroku. Spełnianie postanowień wpłynie pozytywnie na własną samoocenę, a także sprawi, że zadania w planie dnia będą coraz bardziej wymagające.

  • Posłuchaj fajnej muzyki.

Radio, melodie towarzyszące reklamom w TV, a może ulubiona playlista na telefonie? Niezależnie od tego, w jaki sposób dociera do Ciebie muzyka, każdego dnia wpływa ona na Twój nastrój, chęć np. zrobienia zakupów w danym sklepie czy motywację do treningu. Naukowcy udowodnili, że muzyka nie tylko wpływa na nasze emocje, ale i to, jak odczuwamy ból. Badania przeprowadzone na pacjentach pooperacyjnych wykazały, że słuchanie muzyki relaksacyjnej lub – co dawało lepsze wyniki – swoich ulubionych piosenek, pozwalało chorym złagodzić odczucie bólu. Muzykoterapia jest także doskonałym rozwiązaniem dla osób borykających się m.in. z demencją, problemami z mówieniem, czy lękami.

  • Odstaw używki. 

Nie wspominając o innych używkach, których destrukcyjna rola zdaje się być oczywista, to rozsądne odstawienie kofeiny może pomóc w walce z depresją. Środek ten obecny w kawie i różnego rodzaju napojach utrudnia zasypianie, niekorzystnie wpływa na jakość snu, a także na dłużą metę obniża nastrój. Warto jednak pamiętać, żeby kofeinę oraz inne używki wykluczać stopniowo, albowiem organizm po dłuższym spożywaniu danej substancji zwyczajnie się do niej przyzwyczaja.

  • Jedz owoce i warzywa.

Dieta na stres pozwala nie tylko zmniejszyć objawy stresu, ale także zapobiec jego skutkom lub znacząco je złagodzić. Nie jest przy tym wymagająca: wystarczy pamiętać o tym, by w codziennym menu znalazły się produkty bogate w określone witaminy i składniki mineralne.

  • Poświęć sobie kilka minut na relaks.

Dbanie o siebie jest niezwykle ważne dla naszego ogólnego dobrostanu, mimo tego, dla kogoś z depresją bardzo trudno jest takim zachowaniom nadać odpowiednio wysoki priorytet.

Chory nie wierzy, że na to zasługuje (a zasługuje!) albo nawet nie wie od czego zacząć. Istnieje też dość powszechny mit, że dbanie o samego siebie jest egoistyczne albo nie dla wszystkich. To błędne myślenie, bo należy pamiętać, że jesteśmy ważni i w samopomaganiu każdy znajdzie coś dla siebie.

A prawda jest taka, że w najtrudniejszych dniach już najbardziej podstawowe zachowania są dbaniem o siebie. 

  • Oglądnij kilka relacji z imprez branżowych :)

Jeśli jeszcze nie subskrybujesz naszego kanału, najwyższy czas to zrobić: https://www.youtube.com/channel/UCMD4SqujoPCT97DmH0p0UNw . czekają tam na Ciebie często naprawdę wesołe filmy z imprez branżowych. 

  • Koloruj kolorowanki dla dorosłych.

Już parę lat temu z amerykańskiego rynku napłynęła nowa moda - kolorowanki dla dorosłych. Jaki miały cel? Przecież kolorowanki są dla dzieci! A jednak - trend szybko wpisał się w modę polską, zdobywając rzesze miłośników. Stres jest niestety nieodłącznym elementem naszego życia, szczególnie w dzisiejszej rzeczywistości. Towarzyszy nam niemal codziennie: w pracy, w szkole, w domu. Jak sobie z nim radzić? O tym w artykule: Gdy dopada Cię stres.

 

 

 

Wybrane ogłoszenia

Idealna do czyszczenia sprzętu komputerowego.
Teczka wolnostojąca z 13 przegródkami.
Nowość w ofercie Rafcom.
Najszersza na rynku oferta torebek jednokolorowych ...
Hurtownia LUKA poszukuje pracownika.
Kredki Alpino przetestowane - są świetne!

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Poznajcie przyjaciela każdej kobiety...

    Marilyn Monroe śpiewała, że najlepszym przyjacielem dziewczyny są diamenty. Hmm, trudno się nie zgodzić, że pomagają zrobić zabójcze wrażenie. Od święta?

    Więcej…  
  • Wirtualna klasa

    Jak rozwój nowych technologii i informatyzacja szkół wpłyną na edukację w Polsce? Czy w najbliższym czasie uda nam się odejść od tradycyjnych metod nauczania? A może nic się nie zmieni i system edukacji pozostanie bez zmian? Oto prognozy ekspertów.

    Więcej…