Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

? Odpowiadamy na potężny problem społeczny ?marnowania talentów? dziewcząt i kobiet w dziedzinach nauk ścisłych i technologiach ? mówi Agnieszka Machnicka, prezeska Fundacji Zaczytani.org, która wspólnie z Huawei Polska wydała właśnie bajkę edukacyjną ?Kosmos i malina?. Ma ona zainspirować dziewczynki w wieku 9?12 lat do rozwijania zainteresowań w kierunku technologii, innowacji i nauk STEM. Z badań wynika bowiem, że to stereotypowe podejście do edukacji, w którym zainteresowanie tymi obszarami od najmłodszych lat przypisuje się raczej chłopcom, jest powodem późniejszego niskiego udziału kobiet w technologiach na rynku pracy. Jednak i to ? jak zauważa Alicja Tatarczuk z Huawei Polska ? powoli zmienia się na lepsze, a kobiety w branży IT mają coraz lepsze perspektywy i możliwości. 

Badania pokazują, że stereotyp mówiący o mniejszym zainteresowaniu dziewcząt nauką informatyki i inżynierią pojawia się już w młodym wieku i utrzymuje się wśród dzieci i nastolatków. To przekonanie ma wpływ na wybory edukacyjne i prowadzi do niskiej reprezentacji kobiet w tych dziedzinach. Wystarczy spojrzeć na liczbę studentek na politechnikach ? jest ich tylko 36 proc., do tego w większości na kierunkach nietechnicznych. Aby przełamać ten stereotyp, ważne jest, aby nauczyciele i rodzice aktywnie zachęcali dziewczynki do eksplorowania nauk ścisłych i technologii już od najmłodszych lat. Poprzez stymulujące zajęcia i pozytywne wzorce można zbudować większe zainteresowanie i pewność siebie u dziewcząt w dziedzinach STEM ? mówi Alicja Tatarczuk, menedżerka ds. CSR w Huawei Polska.

Od najmłodszych lat aż po etap edukacji szkolnej zainteresowanie technologiami i naukami STEM (ang. science, technology, engineering, mathematics) nadal stereotypowo przypisuje się chłopcom, a nie dziewczynkom. W efekcie ? jak pokazały badania przeprowadzone przez uniwersytety w Houston i Waszyngtonie na grupie 2,2 tys. dzieci i nastolatków ? już sześciolatki żywią przekonanie, jakoby dziewczynki nie interesowały się komputerami, technologią i naukami ścisłymi tak bardzo jak chłopcy. Z tego powodu wiele dziewcząt już w szkole średniej rezygnuje z kontynuowania nauki w obszarze informatyki i inżynierii, ponieważ uważa, że do tego nie pasują.




? Jest wiele sposobów, aby przekonać dziewczęta, że świat nauki i nowych technologii jest dostępny również dla nich. Ważne są działania edukacyjne i społeczne, które promują równość płci w dziedzinie nauki i technologii. Organizowanie inspirujących warsztatów, prezentacji i wystąpień, które pokazują sukcesy kobiet w dziedzinie STEM, jest niezwykle ważne. Warto też zapewnić dziewczętom wzorce mentorek i role models, które odnoszą sukcesy w tych obszarach. Tworzenie atmosfery równości i inkluzywności wśród uczniów jest kluczowe, aby dziewczęta czuły się wspierane i zachęcone do eksplorowania świata nauk ścisłych. Kampanie społeczne i inicjatywy edukacyjne mogą podkreślać znaczenie równości płci w STEM oraz przedstawiać różnorodność osiągnięć kobiet w tych dziedzinach. Dodatkowo zapewnienie dostępu do zasobów edukacyjnych, programów szkoleniowych i mentoringu umożliwia dziewczętom rozwijanie swoich umiejętności w dziedzinie nauki i technologii ? mówi Alicja Tatarczuk.


Promowanie dobrych wzorców i zainspirowanie dziewczynek do odkrywania świata nauki i technologii to właśnie cel inicjatywy Huawei Polska i Fundacji Zaczytani.org, które wspólnie wydały właśnie bajkę pt. ?Kosmos i malina? dla dzieci w wieku 9?12 lat. Publikacja autorstwa Zofii Karaszewskiej i Sylwii Stano ? założycielek popularnego bloga książkowego ?Książniczki mają zdanie? ? powstała we współpracy z ekspertami od bajkoterapii, która wspiera emocjonalny i społeczny rozwój dzieci.


? Bajka ?Kosmos i malina? została napisana, aby inspirować dziewczynki do zagłębiania się w świat technologii i nauki. Nurt bajkoterapii, w którym powstała, służy połączeniu zabawy z jednoczesnym nastawianiem na rozwój dziecka. Materiały edukacyjne i scenariusze lekcji, które dołączyliśmy do bajki, pozwalają nauczycielom na prowadzenie zajęć, które będą budzić w dziewczynkach pasję do nauki i inspirować je do dalszego rozwoju ? mówi menedżerka ds. CSR w Huawei Polska.


Publikacja edukacyjna, której premiera odbyła się 15 czerwca br., jest już dostępna bezpłatnie w formie e-booka i audiobooka na stronie fundacji (https://kosmosimalina.zaczytani.org/) wraz z pakietem materiałów edukacyjnych i gotowych scenariuszy dla nauczycieli i edukatorów, którzy mogą wykorzystać je do poprowadzenia specjalnych lekcji. Inicjatorzy projektu polecają ją również wszystkim rodzicom, którzy chcą zachęcić dziewczynki do rozwoju w obszarze STEM i nowych technologii.


Bajka ?Kosmos i malina? pomoże zbudować pewność siebie dziewczynek oraz zainspiruje je do rozwoju i podejmowania ról przywódczych w branży technologicznej ? mówi Agnieszka Machnicka, prezeska Fundacji Zaczytani.org. Ogromnie się cieszę, że do przygotowania tej publikacji udało nam się zebrać wspaniały zespół ? pisarki Sylwię Stano i Zosię Karaszewską, prof. UAM, dr hab. Iwonę Chmurę-Rutkowską, partnera projektu firmę Huawei oraz ekspertów bajkoterapii z Fundacji Zaczytani.org. Odpowiadamy w ten sposób na potężny problem społeczny ?marnowania talentów? dziewcząt i kobiet w dziedzinach nauk ścisłych i technologiach.


Ambasadorami projektu ?Kosmos i malina? są Joanna Jabłczyńska, Monika Mrozowska i Aleksander Mikołajczak, którzy użyczyli również swoich głosów podczas nagrywania audiobooka i są czynnie zaangażowani w promowanie wartościowych treści dla dzieci. Fundacja Zaczytani.org, która jest organizacją non-profit skoncentrowaną na promowaniu czytelnictwa oraz edukacji społecznej dzieci i młodzieży, wskazuje, że publikacja doskonale wpisuje się w tę ideę ? bajka pokazuje wagę wyobraźni, przyjaźni i kreatywności w życiu dzieci, uczy tolerancji i promuje różnorodność. Przekazuje również, że czasami trzeba zaryzykować, by odkryć prawdziwą radość i spełnienie.


? Projekt jest odpowiedzią na potrzebę promowania dobrych wzorców i inspirowania dziewczynek do świata technologii, nauki oraz innowacji. Zaangażowanie firmy Huawei w tę inicjatywę jest dowodem zobowiązania do promowania równości płci oraz rozwijania potencjału kobiet ? mówi Alicja Tatarczuk.


Według ubiegłorocznego raportu No Fluff Jobs (?Kobiety w IT 2022. Szanse oraz możliwości rozpoczęcia i rozwoju kariery?) branża IT przyciąga kobiety m.in. ze względu na wysokie zarobki, elastyczne warunki pracy i stabilne zatrudnienie. Z kolei wśród pracodawców rośnie świadomość związana z koniecznością wyrównywania szans i wsparcia kobiet, m.in. poprzez umożliwienie im pogodzenia obowiązków rodzinnych z karierą zawodową. Dlatego też, jak wynika z danych Deloitte?a, udział kobiet w firmach technologicznych powoli rośnie. W 2019 roku wynosił 22,4 proc., w 2020 ? 23,1 proc., a w 2022 roku już 25 proc.

 

? Odpowiadamy na potężny problem społeczny ?marnowania talentów? dziewcząt i kobiet w dziedzinach nauk ścisłych i technologiach ? mówi Agnieszka Machnicka, prezeska Fundacji Zaczytani.org, która wspólnie z Huawei Polska wydała właśnie bajkę edukacyjną ?Kosmos i malina?. Ma ona zainspirować dziewczynki w wieku 9?12 lat do rozwijania zainteresowań w kierunku technologii, innowacji i nauk STEM. Z badań wynika bowiem, że to stereotypowe podejście do edukacji, w którym zainteresowanie tymi obszarami od najmłodszych lat przypisuje się raczej chłopcom, jest powodem późniejszego niskiego udziału kobiet w technologiach na rynku pracy. Jednak i to ? jak zauważa Alicja Tatarczuk z Huawei Polska ? powoli zmienia się na lepsze, a kobiety w branży IT mają coraz lepsze perspektywy i możliwości. 

Badania pokazują, że stereotyp mówiący o mniejszym zainteresowaniu dziewcząt nauką informatyki i inżynierią pojawia się już w młodym wieku i utrzymuje się wśród dzieci i nastolatków. To przekonanie ma wpływ na wybory edukacyjne i prowadzi do niskiej reprezentacji kobiet w tych dziedzinach. Wystarczy spojrzeć na liczbę studentek na politechnikach ? jest ich tylko 36 proc., do tego w większości na kierunkach nietechnicznych. Aby przełamać ten stereotyp, ważne jest, aby nauczyciele i rodzice aktywnie zachęcali dziewczynki do eksplorowania nauk ścisłych i technologii już od najmłodszych lat. Poprzez stymulujące zajęcia i pozytywne wzorce można zbudować większe zainteresowanie i pewność siebie u dziewcząt w dziedzinach STEM ? mówi Alicja Tatarczuk, menedżerka ds. CSR w Huawei Polska.

Od najmłodszych lat aż po etap edukacji szkolnej zainteresowanie technologiami i naukami STEM (ang. science, technology, engineering, mathematics) nadal stereotypowo przypisuje się chłopcom, a nie dziewczynkom. W efekcie ? jak pokazały badania przeprowadzone przez uniwersytety w Houston i Waszyngtonie na grupie 2,2 tys. dzieci i nastolatków ? już sześciolatki żywią przekonanie, jakoby dziewczynki nie interesowały się komputerami, technologią i naukami ścisłymi tak bardzo jak chłopcy. Z tego powodu wiele dziewcząt już w szkole średniej rezygnuje z kontynuowania nauki w obszarze informatyki i inżynierii, ponieważ uważa, że do tego nie pasują.




? Jest wiele sposobów, aby przekonać dziewczęta, że świat nauki i nowych technologii jest dostępny również dla nich. Ważne są działania edukacyjne i społeczne, które promują równość płci w dziedzinie nauki i technologii. Organizowanie inspirujących warsztatów, prezentacji i wystąpień, które pokazują sukcesy kobiet w dziedzinie STEM, jest niezwykle ważne. Warto też zapewnić dziewczętom wzorce mentorek i role models, które odnoszą sukcesy w tych obszarach. Tworzenie atmosfery równości i inkluzywności wśród uczniów jest kluczowe, aby dziewczęta czuły się wspierane i zachęcone do eksplorowania świata nauk ścisłych. Kampanie społeczne i inicjatywy edukacyjne mogą podkreślać znaczenie równości płci w STEM oraz przedstawiać różnorodność osiągnięć kobiet w tych dziedzinach. Dodatkowo zapewnienie dostępu do zasobów edukacyjnych, programów szkoleniowych i mentoringu umożliwia dziewczętom rozwijanie swoich umiejętności w dziedzinie nauki i technologii ? mówi Alicja Tatarczuk.


Promowanie dobrych wzorców i zainspirowanie dziewczynek do odkrywania świata nauki i technologii to właśnie cel inicjatywy Huawei Polska i Fundacji Zaczytani.org, które wspólnie wydały właśnie bajkę pt. ?Kosmos i malina? dla dzieci w wieku 9?12 lat. Publikacja autorstwa Zofii Karaszewskiej i Sylwii Stano ? założycielek popularnego bloga książkowego ?Książniczki mają zdanie? ? powstała we współpracy z ekspertami od bajkoterapii, która wspiera emocjonalny i społeczny rozwój dzieci.


? Bajka ?Kosmos i malina? została napisana, aby inspirować dziewczynki do zagłębiania się w świat technologii i nauki. Nurt bajkoterapii, w którym powstała, służy połączeniu zabawy z jednoczesnym nastawianiem na rozwój dziecka. Materiały edukacyjne i scenariusze lekcji, które dołączyliśmy do bajki, pozwalają nauczycielom na prowadzenie zajęć, które będą budzić w dziewczynkach pasję do nauki i inspirować je do dalszego rozwoju ? mówi menedżerka ds. CSR w Huawei Polska.


Publikacja edukacyjna, której premiera odbyła się 15 czerwca br., jest już dostępna bezpłatnie w formie e-booka i audiobooka na stronie fundacji (https://kosmosimalina.zaczytani.org/) wraz z pakietem materiałów edukacyjnych i gotowych scenariuszy dla nauczycieli i edukatorów, którzy mogą wykorzystać je do poprowadzenia specjalnych lekcji. Inicjatorzy projektu polecają ją również wszystkim rodzicom, którzy chcą zachęcić dziewczynki do rozwoju w obszarze STEM i nowych technologii.


Bajka ?Kosmos i malina? pomoże zbudować pewność siebie dziewczynek oraz zainspiruje je do rozwoju i podejmowania ról przywódczych w branży technologicznej ? mówi Agnieszka Machnicka, prezeska Fundacji Zaczytani.org. Ogromnie się cieszę, że do przygotowania tej publikacji udało nam się zebrać wspaniały zespół ? pisarki Sylwię Stano i Zosię Karaszewską, prof. UAM, dr hab. Iwonę Chmurę-Rutkowską, partnera projektu firmę Huawei oraz ekspertów bajkoterapii z Fundacji Zaczytani.org. Odpowiadamy w ten sposób na potężny problem społeczny ?marnowania talentów? dziewcząt i kobiet w dziedzinach nauk ścisłych i technologiach.


Ambasadorami projektu ?Kosmos i malina? są Joanna Jabłczyńska, Monika Mrozowska i Aleksander Mikołajczak, którzy użyczyli również swoich głosów podczas nagrywania audiobooka i są czynnie zaangażowani w promowanie wartościowych treści dla dzieci. Fundacja Zaczytani.org, która jest organizacją non-profit skoncentrowaną na promowaniu czytelnictwa oraz edukacji społecznej dzieci i młodzieży, wskazuje, że publikacja doskonale wpisuje się w tę ideę ? bajka pokazuje wagę wyobraźni, przyjaźni i kreatywności w życiu dzieci, uczy tolerancji i promuje różnorodność. Przekazuje również, że czasami trzeba zaryzykować, by odkryć prawdziwą radość i spełnienie.


? Projekt jest odpowiedzią na potrzebę promowania dobrych wzorców i inspirowania dziewczynek do świata technologii, nauki oraz innowacji. Zaangażowanie firmy Huawei w tę inicjatywę jest dowodem zobowiązania do promowania równości płci oraz rozwijania potencjału kobiet ? mówi Alicja Tatarczuk.


Według ubiegłorocznego raportu No Fluff Jobs (?Kobiety w IT 2022. Szanse oraz możliwości rozpoczęcia i rozwoju kariery?) branża IT przyciąga kobiety m.in. ze względu na wysokie zarobki, elastyczne warunki pracy i stabilne zatrudnienie. Z kolei wśród pracodawców rośnie świadomość związana z koniecznością wyrównywania szans i wsparcia kobiet, m.in. poprzez umożliwienie im pogodzenia obowiązków rodzinnych z karierą zawodową. Dlatego też, jak wynika z danych Deloitte?a, udział kobiet w firmach technologicznych powoli rośnie. W 2019 roku wynosił 22,4 proc., w 2020 ? 23,1 proc., a w 2022 roku już 25 proc.

 

Zobacz także:

Zapraszamy na nasz kanał na YT.

Jedne z ciekawszych filmów wrzucamy poniżej:

Wybrane ogłoszenia

Zestaw zakreślaczy MP Poland
Z powierzchnią suchościeralno-magnetyczną
Idealne dla domowych artystów.
Przepiękne plecaki - 2 propozycje.
Z naklejkami Kredki dwustronnne
Fluo marki Main Paper
Tablice suchościeralne magnetyczne
Przyjaciel na Dobre i Złe Chwile
Ołówek automatyczny.
Piórnik z najmodniejszej ostatnio kolekcji BESTIES ...
Samoprzylepne uchwyty do większości rodzajów kabli ...
Pudełka tekturowe na prezenty od zajączka :) albo ...

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Ochrona konkurencji - nowelizacja ustawy weszła w życie

    Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów związana jest z implementacją Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2019/1 z 11 grudnia 2018 r. (Dyrektywa ECN+). Ma ona na celu nadanie organom ochrony konkurencji państw członkowskich dodatkowych uprawnień służących skuteczniejszemu egzekwowaniu prawa i zapewnieniu należytego funkcjonowania rynku wewnętrznego.

    Więcej…  
  • Mikołaj zaprasza!

    Wcale nie trzeba być grzecznym cały rok, aby dostać prezent od Mikołaja. W LUKA robią poważne wyjątki także dla niegrzecznych "dzieci". W dniu 8 listopada podczas dni otwartych będzie można się o tym przekonać. 

    Więcej…