Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Wyszukiwarki to ważne źródła ruchu internetowego, również w content marketingu. Wśród nich najskuteczniejszym źródłem jest Google. Nic dziwnego: w Polsce 95% internautów korzystających z wyszukiwarek używa właśnie Google’a.

Wyszukiwarki wyświetlają linki prowadzące do pojedynczych stron w różnych witrynach i przekierowują do nich użytkowników. Usługa jest bezpłatna (naturalne wyniki wyszukiwania) lub w modelu komercyjnym (linki sponsorowane, położone u góry, u dołu i po prawej stronie wyników naturalnych). O tym na której pozycji pokaże się Twój link sponsorowany, decyduje system aukcyjny – w uproszczeniu: kto zapłaci więcej, ma wyżej wyświetloną reklamę.

Natomiast w naturalnych wynikach wyszukiwania o kolejności linków decydują zaawansowane algorytmy. Sam Google przyznaje: nawet 200 czynników ma wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Szczegóły są pilnie strzeżoną tajemnicą firmy.



Jedno wiedz: treści content marketingowe zyskują szanse na promocję w Google, ponieważ od 3 lat wyszukiwarka szczególnie docenia serwisy internetowe publikujące wartościowe treści. Coraz lepiej radzi też sobie z eliminacją słabej jakości witryn, które w sztuczny sposób próbują windować swoje pozycje w Google.


Zalety i wady Google: Wielki zasięg? Tak. Tanio? Tylko pozornie

W lutym 2014 roku serwis Google.pl odwiedziło 19 mln polskich internautów (89% wszystkich użytkowników wg danych Gemius Megapanel PBI). Zasięg Google’a to jego wielki atut jako platformy dystrybucji contentu. Dodatkowym plusem jest różnorodność rodzajów wyników wyszukiwania: globalne, krajowe i lokalne; teksty, grafika, wideo, mapy, wiadomości, dyskusje na forach i blogi.

Ale to, co jest jego największym atutem – prezentowanie treści za darmo – to zarazem największe przekleństwo współpracy z Googlem. Brak opłat za wyświetlanie w naturalnych wynikach wyszukiwania nie oznacza bowiem, że taki marketing jest tani. Produkcja wartościowych treści kosztuje.

Dodatkowym nakładem jest pozycjonowanie treści w wyszukiwarkach. W branżach o wysokim poziomie konkurencji w wynikach wyszukiwania, zwykle konieczne jest wynajęcie specjalistycznej agencji SEO, która pomoże zoptymalizować serwis i jego treści pod wyszukiwarki oraz będzie go pozycjonować.

Minusem Google’a jest też niepewność Twojej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Google nawet kilka razy dziennie zmienia swój algorytm, a kilka razy w roku ogłasza wielkie czyszczenie wyników wyszukiwania. Zwykle skutkuje to gwałtownymi spadkami z wysokich pozycji. W ten sposób Google próbuje zapobiegać manipulowaniu wynikami wyszukiwania przez firmy, które metodami nieakceptowanymi przez Google’a windują się na wysokie pozycje, a dzięki temu nie muszą płacić za reklamę w wyszukiwarce.

Jaki kontent promować w wyszukiwarkach

  • artykuły poradnikowe
  • blogi tematyczne
  • wiadomości
  • tutoriale wideo
  • dyskusje na forach
  • raporty i poradniki w formie biuletynów do pobrania
  • infografiki

 Dobre praktyki SEO: Zadbaj o treść, nie kupuj linków


1. Twórz oryginalne i wartościowe treści

Twoim głównym wrogiem w promocji treści w wyszukiwarkach będzie brak oryginalności. Algorytmy Google’a momentalnie demaskują plagiatorów i obniżają ich pozycje. Dlatego lepiej nie przepisuj Wikipedii ani nie podbieraj treści z serwisów na podobny temat, nawet jeśli leżą na drugim końcu Polski. Walcząc o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania musisz mieć własny, oryginalny kontent.

Tak działają np. blog dla kierowców Smart Driver prowadzony przez firmę Axa Direct czy serwisy kulinarne Przepisy.pl (wydawca: Unilever Polska) oraz Winiary.pl (właściciel: Nestle Polska). Mają bogate,  angażujące treści i w wynikach wyszukiwania z powodzeniem konkurują z witrynami profesjonalnych wydawców.

Jednak nie potrzeba wielkich budżetów promocyjnych oraz działu marketingu, żeby tworzyć i promować swój kontent w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Przykładem jest serwis przedszkola Mokronosek w gminie Kąty Wrocławskie, które dzieli się wiedzą i pasją swoich pedagogów, psychologów, a nawet kucharek i rodziców - publikując autorskie porady na temat wychowania małych dzieci.

2. Produkuj materiały multimedialne

Google wysoko promuje w wynikach wyszukiwania materiały wideo – szczególnie, jeśli pochodzą z serwisu You Tube (Google jest jego właścicielem). Tworząc własny kontent wideo zwiększasz szansę dotarcia nie tylko przez Google’a, ale i samego You Tube’a, który jest agregatorem filmów i klipów z gigantyczną liczbą użytkowników – w Polsce prawie 15,5 mln miesięcznie (wg badania Gemius Megapanel, luty 2014), a także drugą największą na świecie wyszukiwarką internetową.

Do promocji w Google dobrze nadają się krótkie filmy show-how (jak to zrobić), nagrania szkoleń, a nawet ciekawych prelekcji. Świetnie wykorzystują to szkoły jazdy, pokazując podstawy obsługi samochodu czy np. instruktaże trudnych manewrów na egzaminie na prawo jazdy.

I chociaż Google ze swojej wyszukiwarki zwykle nie wypuszcza użytkowników do serwisów szkół jazdy, tylko przekierowuje do własnego You Tube’a, to i tak instruktorzy mogą tam skutecznie wylansować się na pomocnych ekspertów i sprawić, że ich lokalna marka zostanie zapamiętana. Dobrze wykorzystuje to m.in. szkoła kierowców Turbo z Pabianic pod Łodzią – co widać po entuzjastycznych komentarzach pod filmikiem na temat parkowania równoległego tyłem.

3. Proponuj tematy, których szukają internauci

Google może Ci pomóc wypromować treści z kategorii, które są popularne wśród użytkowników (a nie zbyt niszowe). Dlaczego? Z oczywistych względów: jeśli ktoś nie spyta Google’a o tematy, które poruszasz, wyszukiwarka po prostu mu ich nie pokaże.

Przykłady? Wielu przedsiębiorców używa Google’a, żeby znaleźć np. porady na temat wystawiania faktur drogą elektroniczną (to dobry temat do opisania przez biuro rachunkowe albo producenta oprogramowania do fakturowania). Dużą popularnością cieszą się instrukcje montażu drzwi (producenci drzwi, markety budowlane) czy instalacji drążka rozporowego (producenci i dystrybutorzy sprzętu sportowego).

Z kolei bezwartościowa byłaby próba masowej promocji przez Google’a np. wskazówek dotyczących stosowania pyłu przeciwwybuchowego impregnowanego stearyną. Tak specyficzny i wąsko sprofilowany content, skierowany do kopalni węgla kamiennego, dużo skuteczniej rozprowadzisz wśród klientów za pomocą np. e-mailingu (o wykorzystaniu e-mail marketingu do wspierania content marketingu napiszemy w jednym z kolejnych odcinków).

4. Formatuj treść

Wyszukiwarki lubią treści przejrzyście skonstruowane. Tytuł i opis strony, nagłówki i wypunktowania w tekście, nazwy i opisy zdjęć, linkowanie wewnętrzne – jeśli nie zatroszczysz się o właściwe zredagowanie i przygotowanie serwisu od technicznej strony, roboty wyszukiwarek będą miały kłopoty z przeczesywaniem Twojej witryny. A to się odbije czkawką w wynikach wyszukiwania.

5. Zadbaj o polecanie treści

Google od początku istnienia uznawał linkowanie między serwisami internetowymi za ważny czynnik wpływający na pozycję w wynikach wyszukiwania. Bezkrytycznie wyznawał zasadę, że link prowadzący z innej witryny do Twojego serwisu jest głosem oddanym na Twój serwis. Jednak od 3 lat wyszukiwarka szczególnie uważnie prześwietla linki zewnętrzne i wyłapuje serwisy, które sztucznie się pozycjonują kupując odnośniki lub w inny sposób manipulują pozycjami za pomocą linkowania.

Dlatego wystrzegaj się takich technik pozycjonowania. Grozi za to kara w postaci obniżenia pozycji lub czasowego usunięcia z indeksu. Zamiast tego promuj treści za pomocą social mediów. Google coraz bardziej docenia ich wartość.

Pięć zasad tworzenia treści w content marketingu

Content marketingowi jest dziś bardzo po drodze z SEO – z ważnego powodu: jeszcze nigdy Google nie przywiązywał tak dużej wagi do jakości treści. Tworząc oryginalne i wartościowe treści, połowę sukcesu w pozycjonowaniu będziesz miał za sobą.

Treści content marketingowe mogą przybierać bardzo różną postać – od artykułów poradnikowych i eksperckich, poprzez blogi tematyczne, wideoblogi, testy porównawcze produktów, na e-bookach kończąc.

Bez względu na to, jakie treści chcesz przekazywać swoim obecnym i potencjalnym klientom, zachęcam Cię do stosowania tych pięciu zasad:

1. Buduj wartościowe treści dla swojego klienta/czytelnika. Edukuj go w dziedzinie, w której jesteś specjalistą. dostarczaj fachowej wiedzy, wspieraj przy podejmowaniu decyzji o wyborze produktu lub usługi.

2. Zadbaj, żeby treści były jasne i czytelne. Używaj zrozumiałego języka. Unikaj żargonu branżowego – chyba, że jesteś pewien, że Twoi odbiorcy są z nim oswojeni. Stosuj grafiki, czytelne formatowanie tekstów, jeśli to możliwe – zaprezentuj wideo lub infografikę.

3. Prezentuj się jako ekspert w swojej branży oraz lider opinii w danej dziedzinie. Pokaż, że doskonale znasz problemy, potrzeby, preferencje swoich odbiorców.

4. Nie sprzedawaj wprost. Content marketing to nie to samo co reklama. Jego rolą nie jest sprzedaż. Powinien informować, doradzać, edukować czy nawet bawić odbiorcę i przywiązać go do marki.

5. Zachęcaj do interakcji i mierz reakcje odbiorców. Daj szansę czytelnikom na odpowiedź, zamieszczenie komentarza czy też bezpośredni kontakt. Dzięki temu uzyskasz bezcenne informacje zwrotne nie tylko odnośnie do Twojego kontentu, ale również samych produktów lub usług.

Oczywiście tworząc swoje treści powinieneś również przestrzegać dobrych praktyk SEO, które opisałem na początku artykułu. Wtedy Twoje szanse na dobre pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania Google urosną wielokrotnie.

Źródło: http://digitalmarketing.netsprint.eu

Wybrane ogłoszenia

Samoprzylepne uchwyty do większości rodzajów kabli ...
Podręczny zestaw notesów i zakładek marki d.rect. ...
NOŻYCZKI SZKOLNE 13,5 CM DISPLAY 30 SZT.
Przepiękne ręcznie malowane torebki okolicznościow ...
najwyższej jakości dziurkacz biurowy do użytku pro ...
Urządzenia wielofunkcyjne marki United Bright, fab ...
Zakładki indeksujące smart pet fresh 12x45mm 5x25s ...
Zespół Rafcom zaprasza do współpracy.
Pastelowa plastelina od JOVI.
Ręcznie malowane torebki okolicznościowe.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Myśl ekologicznie- nie wyrzucaj zużytych tuszów i tonerów

    Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z zagrożeń jake niesie ze sobą wyrzucanie zużytych tuszów i tonerów do zwykłego kosza na śmieci. Tymczasem zużyte wkłady, a ściślej, ich obudowy zrobione są z sztucznych tworzyw, a więc proces ich rozkładu zajmuje kilkaset lat!

    Więcej…  
  • Oferta ActiveJet szersza o materiały eksploatacyjne do urządzeń laserowych Brother

    Porfolio produktów ActiveJet zostało rozszerzone o toner oraz bębny przeznaczone do drukarek laserowych Brother. Nowe produkty idealnie sprawdzą się wśród użytkowników małych i średnich firm, którzy poszukują wysokiej jakości i wydajności wydruku przy zachowaniu rozsądnej ceny.   

    Więcej…