Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Hity sprzedażowe

Pióro wieczne + długopis + etui

Polecamy

Flamastry artystyczne Alpino - 30 kolorów

Subskrypcja



Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Ponad 60 proc. Polaków uważa, że jesteśmy narodem innowacyjnym, a klimat w Polsce sprzyja rozwojowi innowacyjności, jak wynika z „Raportu 3M Innowacyjny Polak 2014”. Rodacy dostrzegają wagę rozwiązań innowacyjnych w życiu codziennym. Według nich poprawiają one jakość i komfort życia, a także dają poczucie bezpieczeństwa. Zdecydowanie najważniejszym obszarem tworzenia innowacyjnych rozwiązań i produktów jest obszar zdrowia.

 

Innowacje mają ogromną wartość dla Polaków. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie firmy 3M, w ramach kampanii „Łączą nas innowacje”. Co trzeci badany uważa się za osobę innowacyjną, a więcej niż połowa lepiej niż siebie ocenia Polaków jako naród, twierdzi tak, 66 proc. badanych. Szczególną łatwość do postrzegania siebie, jako osoby innowacyjne, mają respondenci młodzi i z wyższym wykształceniem. Innowacyjny Polak to według badanych osoba kreatywna (45 proc.), ale także przedsiębiorcza (38 proc.) i oryginalna (32 proc.).

Jak wynika z raportu, jedna trzecia badanych kojarzy innowacje z rozwiązaniami, które poprawiają jakość i komfort życia. 75 proc. uważa, że produkty innowacyjne pomagają w codziennym życiu i pozwalają zaoszczędzić czas (81 proc).

- Polacy są otwarci na korzystanie z innowacyjnych rozwiązań, ale mają ich niedosyt. Dostrzegają potencjał innowacyjności w ludziach, są niewątpliwie kreatywni, przedsiębiorczy, uparci i odporni psychicznie, ale brak im gotowości i umiejętności współpracy - komentuje psycholog społeczny, prof. UW Janusz Czapiński.

Niekwestionowanym liderem, jeśli chodzi o wagę innowacyjnych rozwiązań, pozostaje zdrowie.

60 proc. badanych uważa, że zdrowie jest tym obszarem życia, w którym tworzenie innowacyjnych rozwiązań i produktów jest najważniejsze. Dodatkowo, aż 88 proc. badanych jest zdania, że innowacje wpływają na skuteczność leczenia i komfort pacjentów, a także pozwalają skrócić czas hospitalizacji (84 proc.).

Szczególnie istotnym obszarem w kontekście innowacyjności jest także bezpieczeństwo. Aż 85 proc. Polaków twierdzi, że dzięki rozwiązaniom innowacyjnym czuje się bezpieczniej. Tyle samo zgadza się ze stwierdzeniem, że wyraźne odblaskowe oznakowanie dróg i pojazdów korzystnie wpływa na poprawę bezpieczeństwa, a pasy bezpieczeństwa to jeden z najskuteczniejszych środków ratujących życie podczas wypadków samochodowych.

Respondenci postrzegają produkty innowacyjne jako proste rozwiązania ułatwiające życie. Połowa badanych deklaruje, że korzysta z nich na co dzień w domu, prawie tyle samo ma styczność z produktami innowacyjnymi w obszarze bezpieczeństwa oraz zdrowia. Jeśli chodzi o osoby aktywne zawodowo – ponad połowa respondentów wykorzystuje codziennie rozmaite innowacje w miejscu zatrudnienia. Badani dostrzegają ogromną wartość rozwiązań innowacyjnych w pracy. Aż 88 proc. uważa, że rozwiązania te ułatwiają wykonanie i podnoszą jakość pracy. Dodatkowo 87 proc. jest zdania, że pracodawcy powinni szkolić pracowników i zachęcać ich do kreatywnego myślenia.

Na szczeblu ogólnopolskim - zarówno w gospodarce, przemyśle, jak i systemie szkolnictwa - nad rozwiązaniami innowacyjnymi przeważają rozwiązania tradycyjne. Twierdzi tak ponad 70 proc. badanych. Potencjał innowacyjności Polacy dostrzegają głównie w ludziach.

Innowacje to motor napędowy wszelkich działań zarówno na szczeblu globalnym, lokalnym, jak i indywidualnym. Nie wyobrażam sobie rozwoju kraju, przedsiębiorstwa, społeczeństwa, a nawet człowieka, jako jednostki, bez inwestowania w rozwój innowacyjnych rozwiązań i wspierania podejścia innowacyjnego w realizacji podejmowanych działań. Tylko takie nastawienie gwarantuje bowiem sukces i satysfakcję z efektów podejmowanych aktywności – powiedział Sebastian Arana Araya, Dyrektor Zarządzający 3M Poland.

Ponad 50 proc. respondentów ma poczucie, że klimat w kraju sprzyja rozwojowi innowacji. W opinii badanych najważniejszą rolę w rozwoju innowacyjności powinien pełnić sojusz władz publicznych ze światem nauki. Co ciekawe, oczekiwania w tym zakresie w stosunku do przedsiębiorców plasują się na dalszym planie.

Indywidualna kreatywność Polaków i ich otwarcie na korzystanie z innowacji poprawia indywidualną i rodzinną jakość życia, ale nie daje efektu gospodarczego w skali kraju. Na drodze od pomysłu (indywidualnego) do przemysłu brakuje w Polsce dramatycznie tego, co decyduje o sukcesie takich firm jak 3M - zaufania i współpracy – dodaje prof. UW Janusz Czapiński.

Według badanych największą barierą dla innowacyjności jest jednak brak funduszy. Ponad 60 proc. respondentów wymienia go, jako argument uniemożliwiający korzystanie z innowacyjnych rozwiązań. Inne utrudnienia, takie jak brak odpowiednich umiejętności, przywiązanie do tradycyjnych rozwiązań, czy strach przed nowymi rozwiązaniami wymieniane są niemal dwukrotnie rzadziej.


„Raport 3M Innowacyjny Polak 2014” dostępny jest na: www.laczanasinnowacje.pl

 

Wybrane ogłoszenia

Elegancka kolekcja do biura i szkoły.
Rozmiar: 25x34x12cm
Produkt wielokrotnego użytku.
Nowy wymiar długopisów i piór kulkowych wymazywaln ...
SPRĘŻONE POWIETRZE CLEVERTON 600ml
Idealny prezent dla kolekcjonerów.
Ceramiczna skarbonka w kształcie świnki.
Pióro wieczne + długopis + etui
5 kolorów zabawy.
Pióro wieczne + Długopis SYMPHONY w etui prezentow ...

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Jesteśmy zwolennikami ewolucji nie rewolucji.

    Te wakacje dla firmy Panta Plast na długo pozostaną w pamięci. Po wielomiesięcznych rozmowach, łódzki producent i dystrybutor artykułów papierniczo - biurowo - szkolnych stał się oficjalnym i jedynym dystrybutorem marki Instant w Polsce. O tak dużej zmianie w naszej branży rozmawiamy z Dyrektorem Handlowym firmy Panta Plast - Łukaszem Komorowskim.

    Więcej…  
  • Zaczarowane pudełeczka

    Mikołajki, urodziny, narodziny dziecka, imieniny, zaręczyny, Święta, Dzień Babci, Dzień Mamy i wiele innych okazji nadarzy się, aby wręczyć prezent komuś bliskiemu. Im jego opakowanie będzie ładniejsze, tym obdarowany będzie bardziej zaskoczony. Po tradycyjnych torebkach, zanim poznamy kunszt profesjonalnego pakowania prezentów, idealnym rozwiązaniem wydają się być kolorowe pudełeczka, do których zmieszczą się niewielkie, ale od serca darowane upominki.

    Więcej…