Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Hity sprzedażowe

Na każdą okazję.

Polecamy

Dla pasjonatów pięknych widoków.

Subskrypcja

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Złośliwe oprogramowania, wirusy oraz ataki hakerów to najczęściej wymieniane zagrożenia, jakich obawiają się polscy przedsiębiorcy z sektora MŚP – wynika z badania ARC Rynek i Opinia, wykonanego na zlecenie firmy home.pl. A jak się zabezpieczają? Używają programów antywirusowych, stosują certyfikaty SSL, ale też zlecają zarządzanie zabezpieczeniami specjalistycznym firmom.

 

- Celem badania było sprawdzenie znajomości zagrożeń, które czyhają na przedsiębiorców w internecie. Chcieliśmy się także dowiedzieć, czy ta wiedza ma przełożenie na stosowanie przez nich odpowiednich zabezpieczeń – mówi Łukasz Daszkiewicz, kierownik produktów bezpieczeństwa z home.pl. – Bo to właśnie przedsiębiorcy są najczęściej narażeni na działania ze strony nieuczciwych ludzi, którzy infekują ich komputery wirusami, kradną dane firm oraz ich klientów. Dlatego muszą wykazać się w tej kwestii dużą odpowiedzialnością.

Z badania wynika, że zdecydowanie najczęściej wymienianym zagrożeniem utrudniającym prowadzenie biznesu okazały się złośliwe oprogramowanie i wirusy. Taką odpowiedź wskazało aż 42 proc. ankietowanych. Respondenci wymienili także ataki hakerów (26 proc.), wykradanie danych osobowych (13 proc.), phishing (8 proc.), fałszywe oprogramowanie ochronne (4 proc.) i zapamiętywanie haseł w przeglądarce (4 proc.). Tylko 11 proc. ankietowanych odpowiedziało, że nie obawia się niczego.

A w jaki sposób przedsiębiorcy dbają o bezpieczeństwo w internecie? Używają programów antywirusowych (74 proc. respondentów), aktualizują dane z przeglądarek i aplikacji (47 proc.), nie rozsyłają poufnych danych w e-mailach (41 proc.). Ankietowani aktualizują także systemy operacyjne (40 proc.), szkolą pracowników z bezpieczeństwa w sieci (28 proc.), wymagają od nich tworzenia silnych, skomplikowanych haseł (23 proc.), szyfrują dane (22 proc.), stosują certyfikaty SSL (18 proc.),

Powierzają bezpieczeństwo danych informatykom (4 proc.) oraz firmom zewnętrznym (3 proc.). Tylko 2 proc. firm nie stosuje żadnych zabezpieczeń. 

- Analizując wyniki badania, widać wyraźnie, że polscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z zagrożeń i inwestują w oprogramowania, które mają im przeciwdziałać – uważa Łukasz Daszkiewicz. – Od lat mówimy im o tym, jak bezpiecznie prowadzić biznes w sieci. Oferujemy im wysokiej jakości światowe rozwiązania: certyfikaty SSL oprogramowanie firmy Kaspersky oraz backupy (kopie zapasowe danych). Polacy coraz częściej decydują się przeprowadzanie transakcji w sieci. A kto musi zadbać o ich bezpieczeństwo? Oczywiście firmy, z których usług korzystają.


Badanie zostało przeprowadzone w lutym 2016 r. Wzięło w nim udział 200 właścicieli, dyrektorów, specjalistów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo mikro (od 1 do 9 pracowników), małych (10 - 49 pracowników) i średnich firm (50 - 249 pracowników),  działających m.in. w branżach: samochodowej, przetwórstwa przemysłowego, budowlanej, finansowej, transportowej, gastronomicznej i hotelarskiej.

Wybrane ogłoszenia

Wygodny, niewielki kalendarz ścienny
Samoprzylepne uchwyty do większości rodzajów kabli ...
Do szybkiego i efektywnego usuwania kurzu oraz inn ...
Pióra wieczne i kulkowe na naboje.
100 chusteczek w wygodnym opakowaniu.
Płyny do czyszczenia sprzętu elektronicznego.
Elegancko kieszonkowy kalendarz.
Nowość w ofercie Mer-Plus.
Alpino Experience Dual Artist 12 kolorów

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Tylko nieco ponad miesiąc został do wejścia w życie przepisów o ochronie danych osobowych.

    Do wejścia w życie RODO, przepisów o ochronie danych osobowych, został już nieco ponad miesiąc. Dla firm nie będzie już okresu przejściowego na dostosowanie się do wymagań rozporządzenia – od 25 maja nowe przepisy mają być w pełni respektowane. Wciąż budzą one jednak sporo wątpliwości. Nie określają minimalnych standardów technicznych, które mają na celu zabezpieczenie danych. To administratorzy danych muszą dobrać odpowiednie środki i procedury. Na nich też będzie spoczywał obowiązek wykazania, że przy przetwarzaniu danych osobowych firma spełnia wymagania RODO.

    Więcej…  
  • Nowy produkt marki Cleverton w walce z bakteriami i wirusami!

    Linia produktów Cleverton przeznaczona jest do czyszczenia sprzętu elektronicznego. Wśród nich znajdują się płyny i pianki do ekranów LCD, preparaty do czyszczenia obudów wszystkich urządzeń biurowych oraz sprężone powietrze, które pozwala dotrzeć do trudno dostępnych miejsc w każdym urządzeniu. Kompleksowa pielęgnacja i czyszczenie sprzętu elektronicznego to hasło przewodnie dla wszystkich produktów Cleverton. Zatem czym jest nowy produkt? Do czego jest przeznaczony?

    Więcej…