Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Oświetlenie w miejscu pracy ma ogromny wpływ na jakość naszego widzenia, na to, w jaki sposób postrzegamy kształty, szczegóły, czy barwy. Zwłaszcza osoby spędzające przy biurku wiele godzin dziennie i pracujące przy monitorze, powinny mieć stworzone dobre warunki do pracy wzrokowej. W ciągu dnia powinniśmy jak najdłużej korzystać ze światła dziennego, jednak zimą i jesienią sztuczne oświetlenie jest niezbędne do prawidłowego widzenia.

Pamiętajmy też, że przy złym oświetleniu szybciej męczą się oczy, co może powodować wady i choroby wzroku. Aby stworzyć optymalne warunki do pracy należy wziąć pod uwagę kilka istotnych czynników. W pomieszczeniu powinny znajdować się co najmniej dwa rodzaje oświetlenia. Główne rozjaśniające cały pokój oraz kierunkowe,którego zadaniem jest oświetlenie blatu biurka. Oświetlenie ma nam stworzyć warunki sprzyjające koncentracji, umożliwiać sprawne czytanie i pisanie.

Lampka na biurko powinna służyć jako oświetlenie dodatkowe. Dobrze,jeśli jej światło pada bezpośrednio z góry, ale poniżej naszego poziomu wzroku. Wówczas światło nas nie razi i nie oślepia. Takie rozwiązanie zastosowano w modelu lampki biurkowej Activejet LED AJE-LUNA. Dobrze pamiętać o tym, że wzrok męczy się bardziej, kiedy napotyka na duże kontrasty świetlne, na przykład podczas spoglądania w miejsca ciemne, a potem jasne i na odwrót.  Dlatego też lampka nie powinna być jedynym rodzajem oświetlenia używanym podczas pracy.

Wybierając idealną lampkę do pracy, dobrze jest pamiętać o tym, że światło używane podczas czytania, powinno być lekko rozproszone, a niepunktowe.  Lampka powinna być lekka i przenośna. Wówczas będą mogły z niej korzystać zarówno osoby prawo, jak i leworęczne.Dodatkowo oświetlenie może stanowić element dekoracyjny,szczególnie jeśli charakteryzuje się nowoczesnym designem,jak w przypadku lampki biurkowej Activejet LED AJE-PULSAR.

Nasza lampka powinna również posiadać możliwość regulacji wysokości oraz kąta padania światła. Ważne jest też odpowiednie umieszczenie źródło światła, powinno znajdować się na wysokości około 35 cm nad powierzchnią biurka. Lampka musi dobrze oświetlać przestrzeń do pracy, ale nie powinna świecić w twarz osoby siedzącej przy biurku. Pamiętajmy o tym, by promień światła obejmował całą centralną część biurka. Duże znaczenie ma także obudowa lampy, szczególnie jej klosz czy abażur, który nie powinien być przezroczysty. Wówczas światło nie ulegnie rozproszeniu. Idealnie sprawdzi się tu model lampki Activejet LED AJE-WEGA RGB.

Kolejnym bardzo istotnym czynnikiem przy doborze oświetlenia w miejscu pracy, poza rodzajem lampy, jest używana przez nas żarówka, a konkretnie barwa światła. Do wytężonej pracy umysłowej i dłuższego czytania, powinno się stosować świetlówki o chłodnej barwie.Żarówki o chłodniejszej temperaturze barwowej są korzystniejsze do pracy, ponieważ poprawiają koncentrację, stymulują do pracy,pobudzają i nie męczą wzroku. Z kolei powszechnie lubiane światło ciepłe, obniża koncentrację, sprzyja rozluźnieniu i usypianiu,dlatego też nie sprawdzi się w miejscu pracy. Dotyczy to zarówno oświetlenia górnego, jak i lampek na biurka. Jeśli komuś nie odpowiada zimna barwa światła, może postawić na ton neutralny.

Wybrane ogłoszenia

Nowość w ofercie Rafcom.
Nowy wymiar biurowej elegancji!
Najlepsza licencja tego roku!
Planery roczne, miesięczne, tygodniowe...
Przepiękne plecaki - 2 propozycje.
Z naklejkami Kredki dwustronnne
Piórnik z kolekcji Coca-Cola do zadań specjalnych ...

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Rewolucja na rynku biurowym!!

    Na rynku biurowym jesteśmy już od 20 lat. Widzieliśmy naprawdę wiele, jednak nikt nigdy nie odważył się na taką ofertę!

    Więcej…  
  • Videoreportaż z targów RemaDays 2017

    13. edycja Międzynarodowych Targów Reklamy i Poligrafii RemaDays Warsaw przeszła do historii. Było to wydarzenie, w którym trzeba było wziąć udział. Z takiego założenia wyszło ponad 760 wystawców, których najnowsze osiągnięcia mogło przez trzy dni podziwiać blisko 21 tysięcy gości.  Zapraszamy serdecznie do obejrzenia video reportażu z minionej edycji. 

    Więcej…