Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Wyeksponowanie produktów na półkach i ich odpowiednie ułożenie mogą nawet podwoić sprzedaż. Klienci dokonują decyzji zakupowych w określony sposób – częściej sięgają po produkty na wysokości wzroku, zwracają uwagę na oświetlenie i dobór kolorów. Istotnym czynnikiem jest dla nich cena – jej brak przy wyeksponowanym produkcie może znacząco wpłynąć na spadek sprzedaży. W pracy handlowców pomocne są aplikacje, które pozwalają sprawdzić, czy sklep dotrzymuje ustalonych standardów. Wystarczy zdjęcie badanej ekspozycji, by sprawdzić jej jakość i efektywność.

– Odpowiednie ulokowanie produktu może drastycznie podnieść lub obniżyć sprzedaż w przypadku niewłaściwego wyeksponowania produktu. Różnice mogą sięgać od 50 do 100 proc., a nawet więcej – przekonuje w rozmowie Wiktor Miałkowski, partner w firmie Pro Business Solutions.

Klienci dokonują decyzji zakupowych w oparciu o wiele czynników. Decydujące znaczenie mają względy estetyczne: odpowiednie ulokowanie produktów, ich oświetlenie, przyciągająca uwagę ekspozycja. Podświadome decyzje zakupowe podejmujemy w ciągu 90 sekund. Dlatego tak istotne jest odpowiednie ułożenie asortymentu. Większość firm, zwłaszcza z sektora produktów szybkozbywalnych, ustala własne standardy ekspozycji, do których się stosują.

– Najważniejsza zasada polega na tym, że produkt powinien być widoczny dla klienta. Jeśli mamy produkt masowy poszukiwany przez klientów, to przede wszystkim trzeba go eksponować tam, gdzie znajdują się klienci, musimy się skupić na obserwacji, w jaki sposób ten klient po sklepie się przemieszcza. W przypadku produktów specjalistycznych należy się zastanowić nad tym, z jakich innych kategorii produktowych korzysta klient i eksponować je obok kategorii komplementarnych – tłumaczy Miałkowski.

Jak wskazuje ekspert Pro Business Solutions, przy kontroli handlowców większy nacisk kładziony jest właśnie na ekspozycję niż na same wyniki sprzedażowe.

– To nie tylko właściwe miejsce, lecz także odpowiednia wysokość, aby klient widział produkt we właściwej ilości i był wspierany na bieżąco właściwymi materiałami marketingowymi. Co ważne i często niedoceniane, w większości produktów bardzo istotne jest umieszczenie wyraźnej ceny. Jej brak przy eksponowaniu produktu może obniżyć sprzedaż nawet o 50 procent – mówi Wiktor Miałkowski.

 

Zobacz całą wypowiedź:

Wybrane ogłoszenia

Ręcznie malowane torebki.
Nowa oferta firmy CX Dystrybucja
EDYCJA CHILDREN OF THE WORLD.
Nowa linia torebek inspirowana latem
najwyższej jakości dziurkacz biurowy do użytku pro ...
Kredki Cricco to absolutny niezbędnik każdego dzie ...
Idealny dla kobiety.
NOŻYCZKI SZKOLNE 13,5 CM DISPLAY 30 SZT.
Ogromna paczka kredek
Wesołe hitowe emotikonkiWesołe hitowe emotikonki
Sprzedam22 (sugerowana cena detaliczna) PLN
Hitowe Emotikonki to obecnie najprzyjemniejszy pre ...
Ręcznie malowane torebki okolicznościowe.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Zabawki, które rozwijają Twoje dziecko

    Już po raz siódmy najważniejsi eksperci w branży, dziennikarze i znani rodzice spotkają się, żeby wybrać najciekawsze zabawki i przedmioty do opieki nad dziećmi. Najlepsze nagrodzą tytułami Zabawki Roku i Nagrody Rodziców. W jury nie zabraknie także redaktor naczelnej Darii Kostery.

    Więcej…  
  • Gift Design nowym Członkiem PIAP

    Grono Członków Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych w ostatnim czasie powiększyło się o kolejną, nową firmę Członkowską. Nowym Członkiem  PIAP została firma: Gift Design.

    Więcej…