Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Wyeksponowanie produktów na półkach i ich odpowiednie ułożenie mogą nawet podwoić sprzedaż. Klienci dokonują decyzji zakupowych w określony sposób – częściej sięgają po produkty na wysokości wzroku, zwracają uwagę na oświetlenie i dobór kolorów. Istotnym czynnikiem jest dla nich cena – jej brak przy wyeksponowanym produkcie może znacząco wpłynąć na spadek sprzedaży. W pracy handlowców pomocne są aplikacje, które pozwalają sprawdzić, czy sklep dotrzymuje ustalonych standardów. Wystarczy zdjęcie badanej ekspozycji, by sprawdzić jej jakość i efektywność.

– Odpowiednie ulokowanie produktu może drastycznie podnieść lub obniżyć sprzedaż w przypadku niewłaściwego wyeksponowania produktu. Różnice mogą sięgać od 50 do 100 proc., a nawet więcej – przekonuje w rozmowie Wiktor Miałkowski, partner w firmie Pro Business Solutions.

Klienci dokonują decyzji zakupowych w oparciu o wiele czynników. Decydujące znaczenie mają względy estetyczne: odpowiednie ulokowanie produktów, ich oświetlenie, przyciągająca uwagę ekspozycja. Podświadome decyzje zakupowe podejmujemy w ciągu 90 sekund. Dlatego tak istotne jest odpowiednie ułożenie asortymentu. Większość firm, zwłaszcza z sektora produktów szybkozbywalnych, ustala własne standardy ekspozycji, do których się stosują.

– Najważniejsza zasada polega na tym, że produkt powinien być widoczny dla klienta. Jeśli mamy produkt masowy poszukiwany przez klientów, to przede wszystkim trzeba go eksponować tam, gdzie znajdują się klienci, musimy się skupić na obserwacji, w jaki sposób ten klient po sklepie się przemieszcza. W przypadku produktów specjalistycznych należy się zastanowić nad tym, z jakich innych kategorii produktowych korzysta klient i eksponować je obok kategorii komplementarnych – tłumaczy Miałkowski.

Jak wskazuje ekspert Pro Business Solutions, przy kontroli handlowców większy nacisk kładziony jest właśnie na ekspozycję niż na same wyniki sprzedażowe.

– To nie tylko właściwe miejsce, lecz także odpowiednia wysokość, aby klient widział produkt we właściwej ilości i był wspierany na bieżąco właściwymi materiałami marketingowymi. Co ważne i często niedoceniane, w większości produktów bardzo istotne jest umieszczenie wyraźnej ceny. Jej brak przy eksponowaniu produktu może obniżyć sprzedaż nawet o 50 procent – mówi Wiktor Miałkowski.

 

Zobacz całą wypowiedź:

Wybrane ogłoszenia

Kredki woskowe do różnych powierzchni
Zespół Rafcom zaprasza do współpracy.
EDYCJA CHILDREN OF THE WORLD.
Zestawy do biuraZestawy do biura
Sprzedam162,80 PLN (bez VAT)
Przepiękne zestawy w wyrazistych kolorach.
NOŻYCZKI SZKOLNE 13,5 CM DISPLAY 30 SZT.
Urządzenia wielofunkcyjne marki United Bright, fab ...
Podręczny zestaw notesów i zakładek marki d.rect. ...
Pastelowa plastelina od JOVI.
Samoprzylepne uchwyty do większości rodzajów kabli ...
najwyższej jakości dziurkacz biurowy do użytku pro ...
Zakładki indeksujące smart pet fresh 12x45mm 5x25s ...

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Tornister dla dziecka - jak dokonać dobrego wyboru?

    Coroczny wydatek na wyprawkę szkolną to problem, który spotyka każdego rodzica wcześniej czy później. Zawsze naszym celem jest sprawienie przyjemności naszej latorośli, jednak gdy po raz kolejny musimy wydać niemałe pieniądze na kolejny plecak, bo poprzedni się zepsuł, zaczynamy analizować kwestie z tym związane.

    Więcej…  
  • Cleverton - sprytny sposób na czysty sprzęt

    Na klawiaturze komputera znajduje się pięćset razy więcej zarazków niż na desce sedesowej. Najwięcej bakterii i wirusów znajduje się na biurkach w miejscach pracy. Zarazki na telefonach, myszkach i klawiaturach komputerów, na włącznikach światła, klamkach i kranach są odpowiedzialne za 80 procent infekcji, na które zapadamy zimą – wykazały badania mikrobiologów University of Arizona. Być może dlatego jesienią i zimą jesteśmy narażeni na infekcje bardziej niż latem, nie z powodu zimna, ale dlatego, że większość czasu spędzamy w pomieszczeniach i częściej stykamy się z zarazkami. Pożywką dla bakterii są okruchy jedzenia pozostawione na biurku lub klawiaturze, bo co druga osoba je przy swoim stanowisku pracy (najczęściej robią to urzędnicy administracji publicznej i dziennikarze!).

    Więcej…