Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

18 proc. osób pracujących w domu uznało, że zdalne wykonywanie obowiązków jest bardzo uciążliwe, nieco ponad połowa wskazuje na niewielkie trudności, a tylko 31 proc. nie dostrzega niedogodności związanych z home office. To wnioski z badania nastrojów i zachowań Polaków podczas izolacji przeprowadzonego przez SW Research. – Ułatwieniami mogą być: dobra organizacja codziennych obowiązków i miejsca pracy oraz regularna komunikacja ze współpracownikami – przekonuje Aleksandra Sikorska ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.


REKLAMA

Nowości Prism


Przestawienie się na pracę zdalną nie jest proste. Wiele osób jeszcze przed pandemią pracowało w domu w wybrane dni, ale w innych warunkach i w wyniku własnego wyboru, kiedy potrzebne było miejsce do spokojnej, koncepcyjnej pracy. Teraz zostaliśmy zmuszeni do pracy zdalnej przez okoliczności i to dla wielu osób okazuje się trudne, również dlatego, że jest to stan permanentny – mówi Aleksandra Sikorska, psycholog ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Jej zdaniem kluczowa jest dobra organizacja dnia, a zaplanować go warto dzień wcześniej. Zadania na każdy dzień najlepiej poszeregować według priorytetu – należy się zastanowić, co jest na liście najważniejszych zadań do zrealizowania, a co może zostać ewentualnie przełożone na kolejny dzień. Kolejna rada to wyznaczenie godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy i trzymanie się ich. W ten sposób współpracownicy będą wiedzieli, w jakich porach mogą się kontaktować. Jest to również dobry sposób na oddzielenie życia zawodowego od prywatnego.

– Ważne jest również odpowiednie przygotowanie się rano do pracy – zjedzenie dobrego śniadania, przewietrzenie mieszkania i zadbanie o swój komfort. Warto mieć w zasięgu wzroku coś zielonego, np. roślinę w doniczce. Można cieszyć się pracą w piżamie do południa przez pierwsze dni pracy z domu, ale w kolejnych lepiej ubrać się bardziej formalnie i zadbać o swój wygląd – dodaje Aleksandra Sikorska. – Wydaje się, że to bardzo nieistotne kwestie, ale one pomagają utrzymać uwagę na pracy w momencie, kiedy siadamy przy biurku przed komputerem.


Zobacz całą wypowiedź:


Jak podkreśla, niezbędne jest również zachowanie stałego kontaktu ze współpracownikami, najlepiej według ustalonego rytuału, np. o określonej godzinie za pośrednictwem czatu. Ważne są również codzienne rozmowy telefoniczne lub wideokonferencje z udziałem całego zespołu i przełożonego, aby nie kontaktować się wyłącznie mailowo.

– To wszystko pomaga nadal czuć się częścią zespołu, w którym pracujemy. Ponadto pozwala lepiej znieść izolację w domu – radzi psycholog ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce..

Standardowo praca z domu sprzyja większej efektywności, ale obecnie sytuacja jest wyjątkowa – wiele osób ma pod opieką dzieci, martwi się o swoich bliskich, szczególnie osoby starsze, z którymi nie można się teraz spotykać.

W tej kryzysowej sytuacji nie można się łudzić, że nasza produktywność będzie podobna jak w biurze. Największe problemy wynikają z tego, że nie jesteśmy w domach sami, a nasze zadania zawodowe przenikają się z obowiązkami domowymi i rodzinnymi. Pozostaje starać się, aby nie zaniedbać najważniejszych zawodowych obowiązków i wspierać innych członków zespołu, aby wspólnie przetrwać tę trudną sytuację. Niezwykle ważna jest rola menadżerów, którzy kierują zespołami, żeby zrozumieć sytuację pracowników, bo skupienie wyłącznie na zadaniach służbowych jest teraz niemożliwe – przekonuje psycholog.

Pomocne może być ustalenie zasad komunikacji z domownikami. Warto wytłumaczyć dzieciom, na czym polega praca, dlaczego jest ważna, komu służy i ile czasu potrzeba na jej wykonanie. Warto oddzielić przestrzeń do pracy od strefy wypoczynku. Jeśli to możliwe, jej miejscem powinien być oddzielny pokój albo stół w kuchni lub salonie – praca w łóżku lub na kanapie nie jest dobrym pomysłem, bo powinny się one kojarzyć tylko z odpoczynkiem. Podczas wykonywania obowiązków najlepiej używać służbowego komputera, a prywatny powinien służyć tylko do rozrywki. Wskazane są regularne przerwy w pracy oraz codzienny, krótki spacer.

18 proc. osób pracujących w domu uznało, że zdalne wykonywanie obowiązków jest bardzo uciążliwe, nieco ponad połowa wskazuje na niewielkie trudności, a tylko 31 proc. nie dostrzega niedogodności związanych z home office. To wnioski z badania nastrojów i zachowań Polaków podczas izolacji przeprowadzonego przez SW Research. – Ułatwieniami mogą być: dobra organizacja codziennych obowiązków i miejsca pracy oraz regularna komunikacja ze współpracownikami – przekonuje Aleksandra Sikorska ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.


REKLAMA

Nowości Prism


Przestawienie się na pracę zdalną nie jest proste. Wiele osób jeszcze przed pandemią pracowało w domu w wybrane dni, ale w innych warunkach i w wyniku własnego wyboru, kiedy potrzebne było miejsce do spokojnej, koncepcyjnej pracy. Teraz zostaliśmy zmuszeni do pracy zdalnej przez okoliczności i to dla wielu osób okazuje się trudne, również dlatego, że jest to stan permanentny – mówi Aleksandra Sikorska, psycholog ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Jej zdaniem kluczowa jest dobra organizacja dnia, a zaplanować go warto dzień wcześniej. Zadania na każdy dzień najlepiej poszeregować według priorytetu – należy się zastanowić, co jest na liście najważniejszych zadań do zrealizowania, a co może zostać ewentualnie przełożone na kolejny dzień. Kolejna rada to wyznaczenie godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy i trzymanie się ich. W ten sposób współpracownicy będą wiedzieli, w jakich porach mogą się kontaktować. Jest to również dobry sposób na oddzielenie życia zawodowego od prywatnego.

– Ważne jest również odpowiednie przygotowanie się rano do pracy – zjedzenie dobrego śniadania, przewietrzenie mieszkania i zadbanie o swój komfort. Warto mieć w zasięgu wzroku coś zielonego, np. roślinę w doniczce. Można cieszyć się pracą w piżamie do południa przez pierwsze dni pracy z domu, ale w kolejnych lepiej ubrać się bardziej formalnie i zadbać o swój wygląd – dodaje Aleksandra Sikorska. – Wydaje się, że to bardzo nieistotne kwestie, ale one pomagają utrzymać uwagę na pracy w momencie, kiedy siadamy przy biurku przed komputerem.


Zobacz całą wypowiedź:


Jak podkreśla, niezbędne jest również zachowanie stałego kontaktu ze współpracownikami, najlepiej według ustalonego rytuału, np. o określonej godzinie za pośrednictwem czatu. Ważne są również codzienne rozmowy telefoniczne lub wideokonferencje z udziałem całego zespołu i przełożonego, aby nie kontaktować się wyłącznie mailowo.

– To wszystko pomaga nadal czuć się częścią zespołu, w którym pracujemy. Ponadto pozwala lepiej znieść izolację w domu – radzi psycholog ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce..

Standardowo praca z domu sprzyja większej efektywności, ale obecnie sytuacja jest wyjątkowa – wiele osób ma pod opieką dzieci, martwi się o swoich bliskich, szczególnie osoby starsze, z którymi nie można się teraz spotykać.

W tej kryzysowej sytuacji nie można się łudzić, że nasza produktywność będzie podobna jak w biurze. Największe problemy wynikają z tego, że nie jesteśmy w domach sami, a nasze zadania zawodowe przenikają się z obowiązkami domowymi i rodzinnymi. Pozostaje starać się, aby nie zaniedbać najważniejszych zawodowych obowiązków i wspierać innych członków zespołu, aby wspólnie przetrwać tę trudną sytuację. Niezwykle ważna jest rola menadżerów, którzy kierują zespołami, żeby zrozumieć sytuację pracowników, bo skupienie wyłącznie na zadaniach służbowych jest teraz niemożliwe – przekonuje psycholog.

Pomocne może być ustalenie zasad komunikacji z domownikami. Warto wytłumaczyć dzieciom, na czym polega praca, dlaczego jest ważna, komu służy i ile czasu potrzeba na jej wykonanie. Warto oddzielić przestrzeń do pracy od strefy wypoczynku. Jeśli to możliwe, jej miejscem powinien być oddzielny pokój albo stół w kuchni lub salonie – praca w łóżku lub na kanapie nie jest dobrym pomysłem, bo powinny się one kojarzyć tylko z odpoczynkiem. Podczas wykonywania obowiązków najlepiej używać służbowego komputera, a prywatny powinien służyć tylko do rozrywki. Wskazane są regularne przerwy w pracy oraz codzienny, krótki spacer.

Te produkty mogą Ci się przydać:

PODKŁADKA KORKOWA OBIADOWA 290X3MM 4 SZT.

PODKŁADKA KORKOWA OBIADOWA 290X3MM 4 SZT.

Dlaczego tak potrzebna jest nam podkładka? Otóż praca Home Office to często wykonywanie obowiązków w tym samym miejscu, co spożywanie posiłków. Podkładki pod talerze lub pod kubki wykonane z naturalnego materiału korkowego o grubości 3 mm zabezpieczą miejsce pracy przed zarysowaniem i odparzeniem. Korek jest doskonałym izolatorem ciepła, wchłania wilgoć, jest antypoślizgowy i antystatyczny.

Producent: Amex Stationery


TABLICA CERAMICZNA 180X100CM W RAMIE ALUMINIOWEJ MODERN

TABLICA CERAMICZNA 180X100CM W RAMIE ALUMINIOWEJ MODERN

Tablica ceramiczna suchościeralna, magnetyczna w ramie aluminiowej, anodowanej MODERN o wym. 180x100 cm świetnie sprawdzi się w planowaniu każdego dnia pracy. Estetycznie wyglądająca tablica może posłużyć nam nie tylko do pracy, ale i w życiu prywatnym. Prezentowany produkt posiada powierzchnię projekcyjną i ekologiczną. Rama w stylu Modern o szer.20 mm i grub.15 mm. Tył tablicy - pilśnia. Narożniki w kolorze popielato-szafirowym. Istniej możliwość montażu tablicy w pionie lub poziomie w czterech rogach. W zestawie z tablicą dostępna jest plastikowa półka, marker oraz komplet wkrętów i kołków rozporowych do montażu tablicy.

Wzmocnienia: dodatkowo rama przyklejona jest do brzegu płyty ceramiczno-pilśniowej i przykręcona za pomocą dwóch śrub z każdej strony. Wysoka odporność na częste ścieranie, zadrapania i inne uszkodzenia mechaniczne powierzchni ceramicznej. W 99% powierzchnia podlega recyklingowi. Przeznaczona jest do pisania markerami oraz do zawieszania kartek za pomocą magnesów. Produkt do użytku wewnętrznego. Tablica doskonale sprawdza się i jest polecana do intensywnego użytkowania, a w szczególności podczas wykładów, szkoleń, konferencji, jak i spotkań biznesowych.

Producent: Amex Stationery


WESOŁY KUBEK OD ROZETTE

 

W obecnej sytuacji, gdy praca w trybie Home Office jest czasem bardziej przymusem niż własnym wyborem, warto stworzyć sobie jak najprzyjemniejszy klimat otoczenia. My polecamy picie kawy i herbaty z oryginalnych kubków, które na pewno poprawią nam nastrój. Możemy mieć każdy na inny dzień. Duże, małe, "uśmiechnięte", tematyczne - wybór w ofercie firmy ROZETTE jest naprawdę duży.

Dystrybutor: ROZETTE


 

Wybrane ogłoszenia

Nowa linia torebek inspirowana latem
Kubek dla TatyKubek dla Taty
Sprzedam29,99 zł - sugerowana cena detaliczna PLN
Kubek dla każdego faceta.
Praca w centrum Wrocławia
Nowa oferta marki JOVI
Przyłbica CRESCOPrzyłbica CRESCO
Sprzedam6,50 PLN (brutto)
Produkt wyprodukowany w Polsce.
Najszersza na rynku oferta torebek jednokolorowych ...
Szeroka oferta breloczków
Produkt wielokrotnego użytku.
Pióra wieczne i kulkowe na naboje.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Idealny zeszyt dla "opornych na wiedzę"

    Potęgi, całki, kolejność działań, ułamki, procenty...Kto z nas dorosłych chciałby powrócić do szkolnej ławki i być właśnie teraz przywołanym do tablicy? Czasy szkolne to cudowny okres w życiu każdego z nas, ale z lat młodości na pewno bardziej wolimy wakacje aniżeli rok szkolny.

    Więcej…  
  • To będzie totalnie słodki post

    To kolejny rok w historii firmy ROZETTE, który zaskoczy jej wszystkich klientów. Określenie "hitowe produkty", w przypadku firmy z Łowicza, weszło chyba na stałe do słownika branżowego. Czym tym razem zaskoczyła Kinga Stefańska-Boschard - główna kreatorka trendów w branży upominkowej? Zobaczcie sami.

    Więcej…