Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Jesienią zakończyła się 10 edycja cyklu biegów dla dzieci „Kids Run”, którą wspierała firma Epson jako sponsor strategiczny. To wyjątkowe wydarzenie, które promuje zdrowy i aktywny tryb życia wśród najmłodszych. Celem organizatorów jest zachęcanie do ruchu, aktywności najmłodszych. W obecnej odsłonie cyklu wystartowało ponad 6500 dzieci, a wraz z rodzicami ilość uczestników przekroczyła 15 tys. osób.

W tym roku japoński producent projektorów i drukarek nie tylko wsparł finansowo to wydarzenie, ale również wzbogacił je o unikalne atrakcje: osobną strefę aktywności oraz stoisko, na którym można było wydrukować ulubione zdjęcia. Wszystkie wydruki powstały dzięki drukarkom Epson z serii EcoTank. Dodatkowo uczestników proszono o wypełnianie ankiet badających świadomość i oczekiwania związane z drukowaniem i bezpieczeństwem.

Podobnie jak Usain Bolt, nasza firma również wspiera projekty edukacyjne i te dotyczące rozwoju fizycznego dzieci i młodzieży. Zależy nam na zbudowaniu zaufania dzięki produktom, które pomagają społecznościom rozwijać się w mądry, zrównoważony sposób. Chcemy inspirować innych do realizowania swoich marzeń, niezależnie od tego, czy są duże czy małe.”mówi Ewa Pytlak, Marketing i PR Manager w Epson Polska.  Z kolei wyniki ankiet pomogą nam lepiej zrozumieć potrzeby klientów i dostarczyć produkty, które spełniają ich oczekiwania

Jak drukujemy? Jakie widzimy zagrożenia?

Cykl imprez gromadzących tak wielką ilość rodzin był doskonałą okazją do kontaktu z grupą docelową firmy i zebrania cennej wiedzy o zachowaniach klientów. Dlatego też, podczas imprez w 10 miastach, wykorzystując obecność stoiska, gdzie drukowane były fotografie uczestników, rodzice początkujących biegaczy proszeni byli o wypełnienie ankiet związanych z drukiem oraz nawykami zakupowymi.  Pytania miały na celu poznanie obecnego stanu świadomości co do potrzeb drukowania domowego, ale także określenie oczekiwań na przyszłość w tym obszarze i obaw związanych z udostępnianiem zdjęć w Internecie.

wydruki zdjec.png

W Polsce liczą się nie tylko ekrany… wydruki zdjęć wciąż są cenne (najciekawsze dane z badania)

-  Duża grupa pytanych (ponad 73%) drukuje zdjęcia, jedynie 1/5 przechowuje fotografie tylko w postaci cyfrowej. W dobie powszechnej digitalizacji to dość zaskakujący rezultat. Co więcej aż 37 % drukuje je na własnej drukarce. To oznacza, że użytkownicy indywidualni dostrzegli możliwości domowego, niedrogiego druku zdjęć.

- Głównym powodem, dlaczego chcemy mieć zdjęcia na papierze jest łatwość przechowywania i powracania do wspomnień w czasie ich oglądania (45,7%). Jako następny powód badani wskazywali ozdabianie nimi przestrzeni, w których żyją i pracują (dom/biuro) (30,2%) i przekazywanie ich jako prezentów, co podkreśla wagę interakcji międzyludzkich – ponad 18% odpowiedzi.

- Duża grupa (50,8%) jest zaniepokojona zagrożeniami związanymi z publikacją zdjęć w sieci i potwierdzają, że drukowanie ich może być bezpieczną alternatywą.

- Większość (78,9%) respondentów stara się zapobiegać utracie cennych plików/zdjęć przez kopiowanie ich do „chmury”, wykonywanie kopii zapasowej na nośnikach (CD/DVS/USB) czy wydruk zdjęć. Popularność każdej z tych metod jest zbliżona – ok 1/3.

Badanie wyraźnie pokazało, że zdjęcia wykonujemy najczęściej telefonem. Jednak świadomość zagrożeń, które nas otaczają w świecie cyfrowym, jak również potrzeba łatwego powracania do wspomnień sprawia, że większość z nas te najważniejsze momenty utrwala w postaci zdjęć na papierze. Obecnie druk to nie tylko dokumenty i faktury, ale także emocjonalny wyraz samego siebie w postaci fotografii, które opowiadają historie o marzeniach i wspomnieniach.

W praktyce umożliwiają to doskonale drukarki Epson EcoTank. Technologia samodzielnego dolewania atramentu, ogromnie obniża koszty drukowania. Komplet butelek atramentem dostarczany wraz z drukarką wystarczy nawet na trzy lata. Głowice drukujące „na zimno” bez nagrzewania słyną z niezawodności i wydajności przez cały okres eksploatacji. Pozwala to na rzadsze serwisowanie i przekłada się na dłuższą żywotność urządzenia. Ogranicza również wpływ na środowisko naturalne produkcji i recyklingu części i tonerów używanych w drukarkach laserowych – w EcoTank ich po prostu… nie ma!

230324 rafcom kawa double bean fb popr

 

Kids Run 2023 i Epson – fakty i liczby:

10 wydarzeń w 10 różnych miastach: Poznań, Wrocław, Warszawa, Zielona Góra, Gdańsk, Bydgoszcz, Gdańsk, Katowice, Kraków, Łódź

Ponad 6500 startujących w kilkunastu kategoriach wiekowych

Około 15 000 gości i osób odwiedzających: wydarzenia przyciągnęły licznie rodziny i przyjaciół dzieci, tworząc niepowtarzalną atmosferę wsparcia i radości.

Ponad 2300 wypełnionych ankiet: uczestnicy mieli możliwość wypełnienia ankiet dotyczących sposobu korzystania z urządzeń drukujących co pomoże w dostosowaniu produktów Epson do potrzeb klientów.

Ponad 2500 wydrukowanych zdjęć: stoisko Epson cieszyło się ogromną popularnością, umożliwiając uczestnikom wydrukowanie swoich zdjęć na żywo z komórki z wykorzystaniem drukarek z serii EcoTank.

Metryczka badania: Badanie firmy Epson "Opowiedz nam o swoich zdjęciach” zostało przeprowadzone w okresie 06-09.2023 na reprezentatywnej próbie 2172 (z czego: 1 134 online i 1038 druk) osób w wieku 18-50+. Zostało zrealizowane techniką ankiety online i bezpośredniej z polami wielokrotnego wyboru lub wskazaniem ważności na skali od 1-5 możliwych wariantów.

Wybrane ogłoszenia

Z powierzchnią suchościeralno-magnetyczną
Pióra wieczne i kulkowe na naboje.
Idealne dla domowych artystów.
Poszukiwany handlowiec!
Samoprzylepne uchwyty do większości rodzajów kabli ...
Dla chłopca i dziewczynki.
Zestaw zakreślaczy MP Poland
Książeczka idealna dla małych i dużych modniś. ...
Przyjaciel na Dobre i Złe Chwile
Planery roczne, miesięczne, tygodniowe...
Genialna książka dla dziewczynek.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • ŚWIADOMY KONSUMENT OD NAJMŁODSZYCH LAT

    Z zajęć w przedszkolach w ramach projektu UOKiK “ABC Małego Konsumenta” skorzystało już niemal 10 tysięcy dzieci. Scenariusze zajęć to jedna z pomocy edukacyjnych, dostępnych nieodpłatnie na stronie malykonsument.uokik.gov.pl. Przygotowane są także gry online zaprojektowane z myślą o dzieciach: „Sklepowe memo” i „Na zakupach” – przez zabawę uczą mądrych wyborów konsumenckich, pozwalają ćwiczyć pamięć i spostrzegawczość. Każdy może skorzystać z materiałów w domu. Przypominamy, że przedszkola również mogą nadal zgłaszać się do udziału w projekcie.

    Więcej…  
  • Powiało nudą?

    Przyszła wiosna a z nią zmiana garderoby. Zdziwieni, że o tym piszemy na portalu branżowym? Otóż nie powinniście. Objeżdżając kiedyś targi szkolne coraz częściej na stoiskach naszych branżowych wystawców znajdowaliśmy różnego rodzaju tekstylia - buty, torby, koszulki. I nie są to zwyczajne rzeczy - to rzeczy wyjątkowe, bo ręcznie malowane.

    Więcej…