Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Drukuj

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Z dniem 20 października 2014 roku Chill-Out Media Group - właściciel portalu www.scanner.com.pl podpisał umowę, na mocy której branża papierniczo-biurowo-szkolno-zabawkarska będzie miała możliwość dotrzeć do 28 mln klientów na terenie Polski. Za projekt odpowiedzialna jest Redaktor Naczelna magazynu scann.R - Daria Costera, z którą rozmawiamy o projekcie.

scann.R: Działacie głównie on-line - co zainspirowało Redakcję, aby wyjść poza wirtualny świat ze swoimi działaniami?

Daria Kostera: Fakt komunikacji z rynkiem poprzez magazyn on-line nie oznacza całkowitego zamknięcia się na świat zewnętrzny. Swoimi działaniami wychodzimy daleko poza naszą stronę. Wystarczy uważnie śledzić nasze działania na profilach społecznościowych na Facebook'u, Linkedin czy też Twiterze, aby zauważyć co tak naprawdę dzieje się w naszym redakcyjnym światku.

Strona www.scanner.com.pl jest miejscem komunikacji o rynku PBSiZ, a nie o tym, co my robimy. 

 

Jednak właśnie teraz nadszedł czas, aby powiedzieć nie tylko co tam w branży piszczy, ale przede wszystkim, jakie działania podejmuje Redakcja magazynu scann.R.

To prawda. Od marca tego roku, gdy po raz pierwszy nasza strona ujrzała światło dzienne, bardzo dużo się wydarzyło. Od kilku ostatnich miesięcy wraz z redakcją portalu Bizneszklasa.pl przygotowywaliśmy się do jednego z większych wydarzeń dla biznesu - do Mazovia Business Congress. Już 22 listopada w The Venue w Warszawie spotka się ponad 250 biznesmenów z różnych branż. To świetna okazja do promocji marek z naszej branży. Na dzień naszej rozmowy spotkanie wsparły 4 firmy z naszej branży: Antra, Leviatan-Poligrafia, Action oraz Kris.

W naszych działaniach zawsze przede wszystkim myślimy o tym, w jaki sposób dotrzeć z informacją do klienta ostatecznego. Moje wieloletnie doświadczenie w redakcji magazynu drukowanego pokazuje, że dziś potrzebę zakupu inicjuje się od poziomu klienta. To on decyduje, co ma/ chce kupić. Firmy z naszej branży co raz bardziej uświadamiają sobie, że reklama musi przynieść skutek w postaci zakupu. Naszą rolą jest, aby do tego zakupu doprowadzić.

 

Łatwo się mówi. Jak chcecie tego dokonać?

Odpowiem pytaniem - gdzie dziś najczęściej dokonuje się zakupów?

 

Zapewne w sieciach handlowych.

Właśnie. To tutaj odbywa się handel. Co czwarty Polak dokonuje zakupu właśnie w sieciach handlowych. Z tego powodu, że idziemy za potrzebą rynku, w dniu 20 października nawiązaliśmy współpracę z hipermarketami Tesco, supermarketami Piotr i Paweł oraz delikatesami ALMA. Dzięki tej współpracy oferta naszej branży dostępna może być na 2000 monitorów umieszczonych na linii kas we wspomnianych punktach sprzedaży 

Jakie korzyści daje taka promocja?

Przede wszystkim promocję poprzez niekonwencjonalny kanał. Move TV to telewizja konsumencka, dzięki której producenci i importerzy artykułów papierniczych, biurowych, szkolnych i zabawkarskich mogą komunikować się z ponad 28 milionami aktywnych konsumentów w ciągu jednego miesiąca!

Firmy mają do wyboru promocję swojej oferty w ponad 100 miastach Polski. Jednakże nasze top lokalizacje to: Warszawa, Kraków, Katowice, Łódź, Poznań, Wrocław oraz Trójmiasto.  

Co więcej - jest to niepowtarzalna okazja dla firm, którym nie udało się wejść do wspomnianych sklepów ze swoją ofertą. Z kolei, dla tych, których produkty znajdują się na półkach obsługiwanych przez nas marketów, mogą wzmocnić przekaz swojej oferty.

 

Dlaczego ta forma promocji ma być tak skuteczna?

Przede wszystkim dlatego, że linia kas to strefa oczekiwania, która gwarantuje maksymalny poziom skupienia uwagi widzów na ekranach. Jak wynika z badań 19% osób, które miało kontakt z reklamą podczas stania w kolejce do kasy zakończyło ją zakupem towaru lub co najmniej zainteresowaniem.  

Klienci stojący przy kasach w naturalny sposób poszukują miejsca, na którym mogliby skupić swoją uwagę. Move TV "przykuwa" ją przede wszystkim dzięki treściom nie tylko reklamowym. 20% czasu zajmuje specjalnie przygotowywany codziennie kontent związany ze sportem, pogodą, podróżami, giełdą czy też ciekawostkami ze świata.

I między tym mają iść reklamy firm z branży?

Dokładnie. 

Spoty reklamowe naprzemiennie emitowane są na wszystkich monitorach. Czas trwania emisji to 12 godzin, a prezentacja danej pojedynczej reklamy odbywa się co 6 minut. W naszej ofercie dostępne są pakiety miesięczne, gdyż to one gwarantują najlepszą skuteczność. 

 

Czy klient ma możliwość wyboru lokalizacji emisji swojej reklamy?

Oczywiście. Nasze monitory umieszczone są w ponad 100 punktach sprzedaży sieci sklepów Tesco, Alma oraz Piotr i Paweł. Każdy klient może podjąć decyzję, że chce, aby jego spot ukazał się przez okres 2 miesięcy na przykład wyłącznie w sklepie Alma zlokalizowanej w Galerii Kazimierz w Krakowie. W tym punkcie dostępnych jest 12 monitorów, więc ilość wyświetleń reklamy szacuje się w granicach 97 000 oraz dotarciem z informacją do ok. 333 000 potencjalnych klientów

Jaki byłby koszt takiej kampanii?

To oczywiście kwestia indywidualnego podejścia do klienta. Nasz kalkulator jednak w przybliżeniu może wskazać szacowany koszt takiej kampanii. Oczywiście są to ceny wyjściowe :)

 

Jeszcze jedno ważne pytanie - kto przygotowuje spot reklamowy? Czy tylko klienci posiadający tego typu reklamy mogą skorzystać z oferty?

Jako scann.R gwarantujemy pomoc w przygotowaniu filmiku. Po akcepcie klient może także na innych nośnikach wykorzystywać stworzony przez nas spot.

Zapraszamy wszystkich do współpracy. Na wszelkie pytania odpowie nasz dział obsługujący Move TV. W razie jakichkolwiek pytań oczywiście także osobiście służę pomocą. Polecam także zapoznać się z prezentacją naszego projektu. Czas Świąt to, jak wiemy, idealna okazja do wzrostu wyników sprzedażowych każdej z firm.

Dziękujemy za rozmowę.

Odsłony: 4277