Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Hity sprzedażowe

Z powierzchnią suchościeralno-magnetyczną

Polecamy

Dla projektantek Big Dream Girl

Subskrypcja

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Branża upominków reklamowych ma powód do świętowania! 1. stycznia 2021 roku wreszcie zmieniły się przepisy na nieodpłatne przekazywanie upominków bez prowadzenia ewidencji, podnoszące limit z 10 zł na 20 zł. To przełomowy krok, który nadal co prawda jest niewystarczający, ale pierwszy raz od dawna ta arcyważna dla całej branży sprawa drgnęła z inicjatywy rządzących.

Nowy rok przyniósł bardzo pozytywne zmiany, które mogą być jaskółką kolejnych, pomyślnych dla branży reklamowej modyfikacji ustawy o VAT. PIAP od dawna lobbuje na rzecz zmiany prawa w kwestii podniesienia limitów na nieodpłatne przekazywanie upominków. Izba od lat przekonuje do swoich racji polityków odpowiedzialnych za rozwój gospodarki oraz pokrewne podmioty gospodarcze, które wspólnie z PIAP podkreślały długofalowe i wieloaspektowe, pozytywne skutki proklamowanych zmian.

Zmianie uległ art. 7 ust. 4. ustawy o podatku od towarów i usług. Zgodnie z nim obecnie przez prezenty o małej wartości rozumie się przekazywane przez podatnika jednej osobie towary w dwóch wariantach limitów cenowych. W pierwszym przypadku są prezenty o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł, jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości osób obdarowanych. W drugim wariancie mowa o prezentach, których przekazania nie ujęto w ewidencji, jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia - jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 20 zł. Przed 1. stycznia br. ten limit wynosił 10 zł. W związku z tym, nieodpłatne przekazanie prezentu będzie podlegać opodatkowaniu VAT w przypadku prezentów o wartości przekraczającej 100 zł oraz prezentów o wartości powyżej 20 zł, ale nieprzekraczającej 100 zł, gdy nie jest prowadzona ewidencja osób obdarowanych.

Podniesienie limitu na nieodpłatne przekazywanie upominku bez prowadzenia ewidencji ułatwi proces przekazywania prezentów, co z pewnością przełoży się na zainteresowanie tą formą promocji. PIAP ocenia ten ruch jako próbę sprawdzenia przez ustawodawcę pozytywnych następstw decyzji dla skarbu Państwa. Izba zapowiada dalsze kroki proklamujące korzyści z tej linii zmian, mając nadzieję, że przysłużą się one zarówno gospodarce, jak i dostawcom upominków reklamowych oraz klientom końcowym.


REKLAMA

Rafcom9

Wybrane ogłoszenia

Planery roczne, miesięczne, tygodniowe...
Książeczka idealna dla małych i dużych modniś. ...
Genialna książka dla dziewczynek.
Super miękki notes/pamiętnik Squishy - Jednorożec ...
Nowy wymiar biurowej elegancji!
Poszukiwani pracownicy
Samoprzylepne uchwyty do większości rodzajów kabli ...
Nowość w ofercie Rafcom.
Z powierzchnią suchościeralno-magnetyczną
Zestaw Kreatywny od ROZETTE

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Walentynki - komercyjny szał czy prawdziwa miłość?

    Nieważnie z kim, ważne, aby zawsze był powód :) Święto Walentynkowe, które już naprawdę długo funkcjonuje w naszym kraju, trudno jest dziś negować. Oczywiście zdarzają się grupy osób, które najzwyczajniej w świecie nie lubią tego dnia - są to zazwyczaj jednak single, lub osoby, których Partnerzy jakoś tak nie potrafią dostrzec potrzeby zauważenia chociażby w dniu 14 lutego swojej bliskiej osoby. 

    Więcej…  
  • ACCO kupuje Esselte!!

    24 października 2016 roku - firma ACCO Brands Corporation ogłosiła, że podpisała ostateczną umowę nabycia Esselte Group Holdings AB. Wartość transakcji opiewa na $ 333 mln. Głównym celem takiego przedsięwzięcia jest połączenie aktywności Esselte z dotychczasowymi operacjami europejskimi ACCO oraz stworzenie pozycji ogólnoeuropejskiego lidera w markowych produktach biznesowych.

    Więcej…