Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Katalog firm

News

Dodaj firmę za darmo

Znajdź nowych klientów i dostawców

Wejdź

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Od ponad 12 lat nasza branża przeżywa rozkwit sektora organizacji imprez masowych. Co rusz nowe hurtownie wpisują się w harmonogram targowy. Sezon back2School, czy też od kilka lat także sezon świąteczny, to czas intensywnej pracy dla wszystkich graczy na rynku. Wśród nich niestety co raz więcej pojawia się malkontentów, którzy widzą przewagę słabych punktów w tego typu imprezach. Co jednak targi mają na celu? Jakie przynoszą korzyści? Dlaczego tak wiele firm podejmuje się ich organizacji? I co ważne - dlaczego mimo licznych narzekań - dostawcy nadal w nich uczestniczą? Rozebraliśmy ten problem na części. 

Czemu służą targi?

Nad argumentem osobistego spotykania się ze swoimi klientami nie ma co się zastanawiać. W każdym biznesie kontakt bezpośredni służy budowaniu relacji, poznania się i lepszego zaprezentowania swojej oferty. Nasza branża ubolewa nad brakiem targów ogólnopolskich. Niestety brak zainteresowania ze strony sklepikarzy tego typu imprezami, wymagającymi dość często dalszych podróży, ponoszenia kosztów i poświęcenia się wyłącznie zakupom, a nie sprzedaży tłumaczą naturalną śmierć ogólnopolskich imprez. Jak wiadomo i wystawcy z tego typu eventów nie są tak bardzo zadowoleni. Dlaczego? Bo są one mało mierzalne!

Podczas targów ogólnopolskich, a owszem zdobywa się nową, liczną bazę potencjalnych klientów, jednak na targach praca w ich pozyskaniu się nie kończy.

Każdy nowy klient to nakład dużo większej pracy. Czy opłacalnej - wszystko zależy od wielu czynników:

  • Czy potrafisz sprzedać swój produkt?
  • Czy klient go właśnie teraz potrzebuje, a jeśli nie, to czy potrafisz wzbudzić u niego potrzebę jego posiadania?
  • Czy cena i jakość Twojej oferty jest zgodna z oczekiwaniami rynku?
  • Czy klient zna dobrze Twoją konkurencję?
  • Czy oferujesz dużo bonusów w ramach współpracy?
  • Czy jesteś otwarty na negocjacje?
  • Czy oferujesz usługę posprzedażową?
  • Czy klient jest finansowo zdolny do zakupu?
  • i wiele innych...

Z kolei podczas targów organizowanych przez hurtownie sprzedaż produktu odbywa się tu i teraz. A więc:

  • Klient zna już Twoją firmę.
  • Zna część Twoich produktów, a resztę pokazujesz mu podczas targów.
  • Na targach obecni są wyłącznie klienci branżowi wpisujący się w Twój target.
  • Ich zakupy w tym czasie są bonusowane w ramach akcji targowych organizowanych przez Twoją firmę i przez organizatora.
  • Masz mierzalny obraz ile w danym dniu sprzedałeś - targi mają charakter typowo sprzedażowy.
  • Wielokrotnie podczas nieformalnych bankietów masz możliwość integracji z klientami hurtowni.

Kto traci, kto zyskuje?

Organizacja imprezy targowej to naprawdę duże przedsięwzięcie. Wybór odpowiedniego miejsca, catering, stoiska targowe, promocja targów, obsługa gości, pomysł i realizacja atrakcji targowych... To wielomiesięczna praca wszystkich pracowników hurtowni. Cel jest konkretny - sprzedać jak najwięcej i sprawić, aby klient został dopieszczony.

Z punktu widzenia organizatora targów czyli hurtowni można dopatrzyć się wiele korzyści, jakie czerpie on z takiego przedsięwzięcia:

  • Jeżeli dobrze przekalkulować, to organizacja imprezy targowej jest dość często formą dodatkowego zarobku. Oczywiście nie można się temu sprzeciwić - dlaczego ktoś, kto podejmuje się takiemu wyzwaniu ma nie zarobić...
  • Klienci hurtowni zyskują dodatkowe terminy płatności - często nawet ponad 3 - miesięczne.
  • Za pieniądze wystawców lokalna hurtownia zadba o klienta i stworzy między nim a sobą więź wzajemności.
  • Wystawcy targowi zaprezentują ofertę, która nie jest dostępna na półkach sklepowych u organizatora targów.
  • Znaczna część pracy sprzedażowej spadnie na dostawcę.

Z punktu widzenia wystawcy zdania są podzielone. Niestety poza korzyściami wynikającymi ze sprzedaży do naszej redakcji dochodzą komentarze typu:

  • Koszt udziału w targach jest zbyt wysoki.
  • Oferowane są zbyt długie terminy płatności.
  • Liczba targów organizowanych w Polsce uniemożliwia normalną, codzienną pracę i angażuje wszystkich pracowników przez okres około 2 miesięcy.

Skoro więc tak liczna grupa od wielu lat narzeka to czemu nadal się wystawia na targach? I to nie chodzi o małe firmy, które aby funkcjonować na rynku muszą się pokazywać, ale o duże międzynarodowe firmy.  Niestety w kuluarach na ten temat mówi się naprawdę dużo. Jedno jest pewne - jeśli targi byłyby tak nieopłacalnym i złym przedsięwzięciem ich liczba nie rosłaby w tak zatrważającym tempie. 

W tym miejscu możemy tylko skonstatować nasze rozważania sentencją: Do zobaczenia na targach:)

Lista targów Anno Domini 2016

Jeżeli na liście nie ma terminu, o którym Ty wiesz - napisz do nas: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Od ponad 12 lat nasza branża przeżywa rozkwit sektora organizacji imprez masowych. Co rusz nowe hurtownie wpisują się w harmonogram targowy. Sezon back2School, czy też od kilka lat także sezon świąteczny, to czas intensywnej pracy dla wszystkich graczy na rynku. Wśród nich niestety co raz więcej pojawia się malkontentów, którzy widzą przewagę słabych punktów w tego typu imprezach. Co jednak targi mają na celu? Jakie przynoszą korzyści? Dlaczego tak wiele firm podejmuje się ich organizacji? I co ważne - dlaczego mimo licznych narzekań - dostawcy nadal w nich uczestniczą? Rozebraliśmy ten problem na części. 

Czemu służą targi?

Nad argumentem osobistego spotykania się ze swoimi klientami nie ma co się zastanawiać. W każdym biznesie kontakt bezpośredni służy budowaniu relacji, poznania się i lepszego zaprezentowania swojej oferty. Nasza branża ubolewa nad brakiem targów ogólnopolskich. Niestety brak zainteresowania ze strony sklepikarzy tego typu imprezami, wymagającymi dość często dalszych podróży, ponoszenia kosztów i poświęcenia się wyłącznie zakupom, a nie sprzedaży tłumaczą naturalną śmierć ogólnopolskich imprez. Jak wiadomo i wystawcy z tego typu eventów nie są tak bardzo zadowoleni. Dlaczego? Bo są one mało mierzalne!

Podczas targów ogólnopolskich, a owszem zdobywa się nową, liczną bazę potencjalnych klientów, jednak na targach praca w ich pozyskaniu się nie kończy.

Każdy nowy klient to nakład dużo większej pracy. Czy opłacalnej - wszystko zależy od wielu czynników:

  • Czy potrafisz sprzedać swój produkt?
  • Czy klient go właśnie teraz potrzebuje, a jeśli nie, to czy potrafisz wzbudzić u niego potrzebę jego posiadania?
  • Czy cena i jakość Twojej oferty jest zgodna z oczekiwaniami rynku?
  • Czy klient zna dobrze Twoją konkurencję?
  • Czy oferujesz dużo bonusów w ramach współpracy?
  • Czy jesteś otwarty na negocjacje?
  • Czy oferujesz usługę posprzedażową?
  • Czy klient jest finansowo zdolny do zakupu?
  • i wiele innych...

Z kolei podczas targów organizowanych przez hurtownie sprzedaż produktu odbywa się tu i teraz. A więc:

  • Klient zna już Twoją firmę.
  • Zna część Twoich produktów, a resztę pokazujesz mu podczas targów.
  • Na targach obecni są wyłącznie klienci branżowi wpisujący się w Twój target.
  • Ich zakupy w tym czasie są bonusowane w ramach akcji targowych organizowanych przez Twoją firmę i przez organizatora.
  • Masz mierzalny obraz ile w danym dniu sprzedałeś - targi mają charakter typowo sprzedażowy.
  • Wielokrotnie podczas nieformalnych bankietów masz możliwość integracji z klientami hurtowni.

Kto traci, kto zyskuje?

Organizacja imprezy targowej to naprawdę duże przedsięwzięcie. Wybór odpowiedniego miejsca, catering, stoiska targowe, promocja targów, obsługa gości, pomysł i realizacja atrakcji targowych... To wielomiesięczna praca wszystkich pracowników hurtowni. Cel jest konkretny - sprzedać jak najwięcej i sprawić, aby klient został dopieszczony.

Z punktu widzenia organizatora targów czyli hurtowni można dopatrzyć się wiele korzyści, jakie czerpie on z takiego przedsięwzięcia:

  • Jeżeli dobrze przekalkulować, to organizacja imprezy targowej jest dość często formą dodatkowego zarobku. Oczywiście nie można się temu sprzeciwić - dlaczego ktoś, kto podejmuje się takiemu wyzwaniu ma nie zarobić...
  • Klienci hurtowni zyskują dodatkowe terminy płatności - często nawet ponad 3 - miesięczne.
  • Za pieniądze wystawców lokalna hurtownia zadba o klienta i stworzy między nim a sobą więź wzajemności.
  • Wystawcy targowi zaprezentują ofertę, która nie jest dostępna na półkach sklepowych u organizatora targów.
  • Znaczna część pracy sprzedażowej spadnie na dostawcę.

Z punktu widzenia wystawcy zdania są podzielone. Niestety poza korzyściami wynikającymi ze sprzedaży do naszej redakcji dochodzą komentarze typu:

  • Koszt udziału w targach jest zbyt wysoki.
  • Oferowane są zbyt długie terminy płatności.
  • Liczba targów organizowanych w Polsce uniemożliwia normalną, codzienną pracę i angażuje wszystkich pracowników przez okres około 2 miesięcy.

Skoro więc tak liczna grupa od wielu lat narzeka to czemu nadal się wystawia na targach? I to nie chodzi o małe firmy, które aby funkcjonować na rynku muszą się pokazywać, ale o duże międzynarodowe firmy.  Niestety w kuluarach na ten temat mówi się naprawdę dużo. Jedno jest pewne - jeśli targi byłyby tak nieopłacalnym i złym przedsięwzięciem ich liczba nie rosłaby w tak zatrważającym tempie. 

W tym miejscu możemy tylko skonstatować nasze rozważania sentencją: Do zobaczenia na targach:)

Lista targów Anno Domini 2016

Jeżeli na liście nie ma terminu, o którym Ty wiesz - napisz do nas: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

MARZEC

 

MARZEC

3 - EURO-TRADE Kraków/ mini targi 

16 – FAMEX, Radom 

31 -  HELKRA, Warszawa

31.03. – 01.04 ASTRA Łomża

 

KWIECIEŃ

 

KWIECIEŃ

1 – CENTRUM, Ostrołęka, Hotel Kuźnia Napoleońska (film: https://www.youtube.com/watch?v=p-M2A4e3n-o)

1 - KRAM, Obrzycko 

2-3, WIKR, Warszawa 

5 – HALIM, Częstochowa 

5-6 – PANDA, Biała Podlaska, Hala Sportowa PSW 

6 - BESKID PLUS, Bielsko-Biała, hotel Widok

6-7 – MONIKA, Bydgoszcz, hala Łuczniczka

7 – BAWI, Białystok, Hotel Gołębiewski

7 - Corrado, Jastrzębie Zdrój, Gościniec Zamkowy, Kończyce Małe

8-9 – ABRO, Warszawa, Hotel Trylogia, Zielonka (film: https://www.youtube.com/watch?v=RK4T6_mS0MQ)

12 – GA-BO, Lublin, Stadion Arena

12 – PAXER, Olsztyn, Hotel Omega

12 – HALIM, Łódź, Miejska Arena Kultury i Sportu Atlas Arena 

13 - AZET, Zamość, Hotel Artis

13 - ABC, Kraków, Chemobudowa  

13-14 BERTUS, Poznań, Hotel Delicjusz

13-14 Marker Siedlce, Sala Orchidea

14 - LUKA, Katowice, Centrum Expo Silesia, Sosnowiec

14 - DANDA, Kielce, Centrum Biznesu

15 - KODI, Lublin, Hotel Luxor  

15 -16 - B&S Szczecin, Hotel Grand Lubicz, Ustka

15 - 16 Ateneum, Kraków

16-17 – ERA, Augustów, Oficerski Yacht Club RP Pacifik

21 - INTEGRO, Białystok, Centrum Konferencyjno-Biznesowe Stadionu Miejskiego 

21 - KARO, Poznań, Hotel Novotel

21-22 - KTW BIS, Bydgoszcz, siedziba firmy

22-23 - Hasta Poznań, Hotel 500, Tarnowo Podgórne

23 - CDN, Jelenia Góra, Hotel Jan, Wojcieszyce

23 – Grafit, Zawiercie, Hotel Villa-Verde (10:00 – 18:00)

23 - KLEKS Toruń, Hotel Rubbens & Monet, Łysomice k/Torunia 

23 - Zemar, Międzyrzecz, Hotel Paradise, Torzym

26 - MISIEK, Rzeszów, Rezydencja Alabaster 

27-28 – Euro-Trade, Kraków, Chemobudowa

MAJ

MAJ

5-6 – Alfa, Zemborzyce – Tereszyńskie, Kontakt z Magdą Czyżewską 

5 – RESGRAPH, Rzeszów, Hotel Rzeszów

6 - GROSS WAZIA/ FIMAR, Łódź, Hotel Borowiecki 

6 -7 - ARTIM, Opole, Zajazd U Dziadka  

7 – ATUT, Wrocław, Kompleks Hotelowo-Rekreacyjny GEM 

9 - Partner XXI PIK, Bydgoszcz, Hotel Faltom - Gdynia

10 - Kamil Malec, Kielce, siedziba firmy

13 – Hurt-Papier, Rzeszów, Hotel Ziemowit

13 - R-R, Bydgoszcz, Zajazd Fojutowo 

13-14 - HASTA, Wrocław, Hala Sportowa Hasta La Vista

14 - OSAA, Uzdrowisko Wieniec - Zdrój 

19 – Euro-Trade, Rzeszów, Hotel U Kroczka

19 - SCHEMAT, Sieradz, siedziba firmy

20 - Kograko, Dębica, Hotel Lord

20-21 - Rodan Kobylanka 

19-21 – Targi Gift Show  - Warszawa, ul. Marsa

28 - HASTA, Poznań 

CZERWIEC

 

CZERWIEC 

3 - Grafit Kielce, siedziba firmy

WRZESIEŃ

WRZESIEŃ

9-10 - Konsorcjum Biuro Klub

 

PAŹDZIERNIK

PAŹDZIERNIK 

1-2 - B&S Szczecin, hotel Senator 

7-8 - Konferencja Biuro Plus, Czeladź

14 - HURT PAPIER Rzeszów 

14 - KODI, Lublin

IX-X MONIKA Bydgoszcz

 

 

 

Wybrane ogłoszenia

Alpino Experience Dual Artist 12 kolorów
Nowość w ofercie Mer-Plus.
Kolorowe maseczki w dwóch rozmiarach.
Polska marka artykułów czyszczących.
Teczka wolnostojąca z 13 przegródkami.
SPRĘŻONE POWIETRZE CLEVERTON 600ml
Farby pakowane po 500 ml.
Pióra wieczne i kulkowe na naboje.
Nowość w ofercie Rafcom.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Kwiaty i prezenty w oryginalnych pudełkach

    Flowerbox to produkt, który nie jest zupełną nowością. To trend, który przywędrował do Europy ze wschodu, a dokładniej z Rosji i Emiratów Arabskich. Elegancki, piękny - czegóż od niego chcieć więcej.

    Więcej…  
  • Back to school – jak przygotować dziecko do szkoły?

    Pierwszy września zbliża się wielkimi krokami. Dla dzieci to ekscytujący czas przygotowań do zbliżającego się roku szkolnego. Dla rodziców może być to okres wyjątkowo intensywny pod względem finansowym. My podpowiadamy, na jakie wydatki powinniśmy być gotowi oraz jak dobrze zaplanować domowy budżet.

    Więcej…