Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Właśnie mijają dwa miesiące od rozpoczęcia procesu restrukturyzacyjnego w firmie Action. Otwarcie tego postępowania okazało się nie tylko koniecznością, aby bronić polskiego biznesu w obliczu krzywdzących decyzji skarbówki, ale i szansą na dużo szybsze zmiany. Bo dzięki sanacji (jeden z rodzajów restrukturyzacji) firma ma możliwość w krótkim czasie zrewolucjonizować swoją działalność, zmodyfikować strategię i pozamykać nierentowne projekty.

Nowy model sprzedaży w Grupie Kapitałowej Action

4 października nasza redakcja miała możliwość uczestniczyć w spotkaniu z Zarządem firmy Action, który podsumowując I półrocze w swojej działalności przedstawił dalsze plany na wyjscie z obecnej sytuacji. 

W ocenie zarządu Action, wprowadzane właśnie gruntowne zmiany, uczynią Grupę jeszcze bardziej konkurencyjną na rynku sprzedaży i dystrybucji.

- Standardowy model dystrybucji przechodzi już powoli do historii. Kto nie zrozumie nowych praw rządzących rynkiem i nie dostosuje do nich swojego biznesu, będzie miał trudność z utrzymaniem dobrych wyników. – mówi Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A. – Na bieżąco obserwujemy dynamiczne zmiany na rynku dystrybucji IT. I tak jak wielu innych graczy, szukamy odpowiedzi na pytanie jak dopasować do niego swój przyszły biznes. Jak zwykle, w swoich działaniach staramy się wyprzedzać rynek. Wiem, mierzymy wysoko, ale po pierwsze; kto nie mierzy wysoko, nigdy nie będzie mógł wygrywać; a po drugie lepiej zająć się swoim biznesem i działać, niż komentować losy konkurentów – dodaje Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.

Jeśli zatem wziąć pod uwagę takie czynniki, jak koncentracja producentów u niektórych graczy, brak przełomowych produktów, ogromne nasycenie rynku i zmianę nawyków zakupowych społeczeństwa, to odpowiedź przychodzi sama. – Trzeba przekształcić dystrybutora w profesjonalną grupę handlową, czyli zmienić model handlu. Zmodyfikować standardowy model dystrybucji, wykorzystać mocniej e-commerce, a przede wszystkich odzyskać kontrolę nad kanałami sprzedaży, którą przejęli bezpośrednio producenci. – komentuje Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A. – Mamy ogromną skalę działania, przez lata budowane doświadczenie, sprawną logistykę i kanały bezpośrednie. Jednym słowem, idziemy zgodnie z planem nie tylko restrukturyzacyjnym, ale i biznesowym. – podkreśla Edward Wojtysiak, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.

Wyniki finansowe

W pierwszym półroczu 2016 roku GK Action wypracowała 1 895 160 tys. zł przychodów ze sprzedaży oraz 208 tys. zł zysku netto. Rentowność marży brutto wyniosła 6,7%, co oznacza wzrost o 1,3 p.p. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku.

Warto dodać, że szacunkowe przychody GK ACTION w sierpniu br. wyniosły prawie 200 mln zł. – Sierpień był pierwszym miesiącem pracy w nowych realiach biznesowych związanych z postępowaniem sanacyjnym, a i tak wyszedł bardzo pozytywnie. To wciąż zbyt mało, aby świętować sukces. Ale po to jest restrukturyzacja, aby wprowadzić spółkę na ścieżkę stabilnego wzrostu i nad tym właśnie pracujemy – mówi Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.

Wybrane ogłoszenia

Nowa oferta marki JOVI.
Szeroka oferta breloczków
Przepiękna seria artykułów szkolnych.
Elegancka kolekcja do biura i szkoły.
NOŻYCZKI SZKOLNE 13,5 CM DISPLAY 30 SZT.
Kredki marki Faber - Castell
Ceramiczna skarbonka w kształcie świnki.
Wesołe hitowe emotikonkiWesołe hitowe emotikonki
Sprzedam22 (sugerowana cena detaliczna) PLN
Hitowe Emotikonki to obecnie najprzyjemniejszy pre ...
Nowa oferta firmy CX Dystrybucja

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • W ciągu godziny produkujemy blisko 100 000 szt. popularnych „koszulek”

    Niby zwykła koszulka, profesjonalnie nazywana "kieszenią na dokumenty", a jednak czy zastanawiałeś się Drogi Czytelniku nad tym, że mogłoby jej nie być? Produkt, który na co dzień funkcjonuje w naszych biurach, ułatwiając przechowanie, przenoszenie i zabezpieczanie dokumentów. Produkt, który powstaje tu, w Polsce, pod Łodzią. Po raz pierwszy na łamach naszego magazynu rozmawiamy z Prezesem Zarządu firmy Inter-Folia, Dariuszem Wadowskim o działalności rodzimego producenta.

    Więcej…  
  • Własna działalność to wielkie wyzwanie

    Hit za hitem, czyli jak firma ROZETTE świętuje swoje urodziny? O początkach, wzlotach i upadkach oraz oczywiście kolejnej ogólnopolskiej niespodziance rozmawiamy z właścicielką firmy - Kingą  Stefańską-Boszhard.

    Więcej…