Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Wystartowała kampania Pytaj o chemię, skierowana do producentów, sprzedawców sieci detalicznych oraz konsumentów. Celem jej jest wzrost świadomości na temat obecności w wyrobach substancji wzbudzających szczególnie duże obawy – SVHC (Substances of Very High Concern).

Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie zaprasza firmy z branży zabawkarskiej i dziecięcej do włączenia się w kampanię, aby w prosty sposób spełnić swój obowiązek informacyjny wobec swoich klientów. Powstała międzynarodowa baza danych oraz aplikacja na smartfony. Kampania będzie również zwiększać świadomość polskich konsumentów o ich prawie do informacji. Ramy prawne tworzy unijne rozporządzenie REACH dotyczące chemikaliów.

Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie jest polskim partnerem międzynarodowej kampanii Pytaj o chemię i wraz z organizacjami pozarządowymi, instytucjami naukowymi oraz organami władzy z 13 krajów Unii Europejskiej zaprasza do współtworzenia bazy danych, z której korzystać będą konsumenci na terenie Unii Europejskiej.

Substancje wzbudzające szczególnie duże obawy (SVHC) to m.in. substancje rakotwórcze, zaburzające gospodarkę hormonalną, czy też uznane za mające istotny wpływ na środowisko. Unijne rozporządzenie REACH dotyczące chemikaliów przewiduje obowiązek informowania o zawartości SVHC. Jeśli zawartość takich substancji w wyrobie przekracza stężenie 0,1%, każdy dostawca w łańcuchu dostaw musi przekazać informację o tym każdemu komercyjnemu odbiorcy wyrobu. Konsumenci mają także prawo do uzyskania takich informacji na życzenie, tak by mogli dokonywać świadomych decyzji zakupowych.

Aplikacja na smartfony: 

Od dwóch miesięcy działa aplikacja mobilna, połączona z bazą danych, która pomoże firmom wypełniać ich obowiązek informowania o SVHC w wyrobach, natomiast konsumentom posłuży do zdobywania informacji o produktach jakie chcą kupić. Konsumenci mogą przez aplikację skanować kody kreskowe. Jeśli dana firma umieści wcześniej w bazie danych informacje o swoich produktach, od razu dostaną odpowiedź. Jeśli nie, mogą zadawać pytania firmom przesyłając je przez aplikację. 

Fundacja zachęca firmy do zakładania kont w bazie połączonej z aplikacją oraz oferuje pomoc w ich tworzeniu. Kampania Pytaj o chemię koncentruje się na zwiększaniu świadomości konsumentów w kwestii zawartości SVHC w wyrobach, by umożliwić im podejmowanie odpowiedzialnych decyzji zakupowych, a także dostawców, by wypełnili obowiązek informowania wynikający z REACH. Celem działania międzynarodowego konsorcjum, do którego należy Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie, jest udoskonalenie procesów komunikacyjnych w łańcuchach dostaw, zmierzających ostatecznie do zastępowania SVHC w wyrobach substancjami nieszkodliwymi. Konsumenci zwracają coraz większą uwagę na zawartość szkodliwych substancji w kupowanych produktach. Coraz świadomiej dokonują wyborów zakupowych. Według badań przeprowadzonych przez Eurobarometr w 2017 roku 4 na 5 Europejczyków boi się wpływu chemikaliów na ich zdrowie. Udział w kampanii jest bezpłatny. Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie chce wspierać firmy i pomagać im w tworzeniu bazy danych i sprawnej komunikacji z klientami. Więcej informacji na temat projektu i o korzyściach dla firm znajduje się na stronie Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie: https://www.ekonsument.pl/a_c39_chemikalia.html 


REKLAMA

Wystartowała kampania Pytaj o chemię, skierowana do producentów, sprzedawców sieci detalicznych oraz konsumentów. Celem jej jest wzrost świadomości na temat obecności w wyrobach substancji wzbudzających szczególnie duże obawy – SVHC (Substances of Very High Concern).

Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie zaprasza firmy z branży zabawkarskiej i dziecięcej do włączenia się w kampanię, aby w prosty sposób spełnić swój obowiązek informacyjny wobec swoich klientów. Powstała międzynarodowa baza danych oraz aplikacja na smartfony. Kampania będzie również zwiększać świadomość polskich konsumentów o ich prawie do informacji. Ramy prawne tworzy unijne rozporządzenie REACH dotyczące chemikaliów.

Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie jest polskim partnerem międzynarodowej kampanii Pytaj o chemię i wraz z organizacjami pozarządowymi, instytucjami naukowymi oraz organami władzy z 13 krajów Unii Europejskiej zaprasza do współtworzenia bazy danych, z której korzystać będą konsumenci na terenie Unii Europejskiej.

Substancje wzbudzające szczególnie duże obawy (SVHC) to m.in. substancje rakotwórcze, zaburzające gospodarkę hormonalną, czy też uznane za mające istotny wpływ na środowisko. Unijne rozporządzenie REACH dotyczące chemikaliów przewiduje obowiązek informowania o zawartości SVHC. Jeśli zawartość takich substancji w wyrobie przekracza stężenie 0,1%, każdy dostawca w łańcuchu dostaw musi przekazać informację o tym każdemu komercyjnemu odbiorcy wyrobu. Konsumenci mają także prawo do uzyskania takich informacji na życzenie, tak by mogli dokonywać świadomych decyzji zakupowych.

Aplikacja na smartfony: 

Od dwóch miesięcy działa aplikacja mobilna, połączona z bazą danych, która pomoże firmom wypełniać ich obowiązek informowania o SVHC w wyrobach, natomiast konsumentom posłuży do zdobywania informacji o produktach jakie chcą kupić. Konsumenci mogą przez aplikację skanować kody kreskowe. Jeśli dana firma umieści wcześniej w bazie danych informacje o swoich produktach, od razu dostaną odpowiedź. Jeśli nie, mogą zadawać pytania firmom przesyłając je przez aplikację. 

Fundacja zachęca firmy do zakładania kont w bazie połączonej z aplikacją oraz oferuje pomoc w ich tworzeniu. Kampania Pytaj o chemię koncentruje się na zwiększaniu świadomości konsumentów w kwestii zawartości SVHC w wyrobach, by umożliwić im podejmowanie odpowiedzialnych decyzji zakupowych, a także dostawców, by wypełnili obowiązek informowania wynikający z REACH. Celem działania międzynarodowego konsorcjum, do którego należy Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie, jest udoskonalenie procesów komunikacyjnych w łańcuchach dostaw, zmierzających ostatecznie do zastępowania SVHC w wyrobach substancjami nieszkodliwymi. Konsumenci zwracają coraz większą uwagę na zawartość szkodliwych substancji w kupowanych produktach. Coraz świadomiej dokonują wyborów zakupowych. Według badań przeprowadzonych przez Eurobarometr w 2017 roku 4 na 5 Europejczyków boi się wpływu chemikaliów na ich zdrowie. Udział w kampanii jest bezpłatny. Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie chce wspierać firmy i pomagać im w tworzeniu bazy danych i sprawnej komunikacji z klientami. Więcej informacji na temat projektu i o korzyściach dla firm znajduje się na stronie Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie: https://www.ekonsument.pl/a_c39_chemikalia.html 


REKLAMA

CZYTAJ TAKŻE:

 

Wybrane ogłoszenia

najwyższej jakości dziurkacz biurowy do użytku pro ...
Zakreślacz FLUO'PEPS PASTEL.
Firma Gross Wazia z siedzibą w Łodzi szuka pracown ...
Urządzenie refabrykowane – fabrycznie nowe.
Pastelowa plastelina od JOVI.
EDYCJA CHILDREN OF THE WORLD.
Podręczny zestaw notesów i zakładek marki d.rect. ...
Nowa oferta w marce KMP.
NOWE ZAKŁADKI FRESH JUŻ DOSTĘPNE!
Ołówek z popularnej serii Gwiazdki w wersji metali ...

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • 94 proc. użytkowników zabezpiecza swoje telefony. Większość robi to jednak mało skutecznie

    Zdecydowana większość użytkowników urządzeń mobilnych zabezpiecza swoje smartfony i tablety, jednak stosowane metody są zwykle mało skuteczne – wynika z raportu Fundacji Wiedza To Bezpieczeństwo. Kod PIN czy zabezpieczenie wzorem łatwo jest złamać, co więcej chronią one jedynie urządzenie, a nie znajdujące się na nim dane. To często nie tylko nasze zdjęcia i kontakty, lecz również ważne firmowe dokumenty.

    Więcej…  
  • 40 proc. kierowniczych stanowisk zajmują kobiety. Wciąż jednak ich wynagrodzenia są o 1/5 niższe niż mężczyzn

    W Polsce odsetek kobiet na najwyższych, kierowniczych stanowiskach sięga już 40 proc. – pokazały tegoroczne badania Grant Thornton. Choć sytuacja się poprawia, kobietom na rynku pracy wciąż jest trudniej ze względu na pełnione role społeczne, obowiązki rodzinne i stereotypy. Luka płacowa w zarobkach kobiet i mężczyzn sięga w Polsce blisko 20 proc., a z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że kobiety ponad dwukrotnie częściej pracują w niepełnym wymiarze czasu pracy. Szansą – coraz częściej wykorzystywaną przez kobiety – jest własny biznes.

    Więcej…