Inspekcja Handlowa na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów czuwa nad tym, aby zabawki były bezpieczne. W 2017 r. skontrolowała 3157 zabawek, m.in. pluszaki, lalki, układanki, pojazdy, piłki, instrumenty muzyczne, książeczki. Kontrola odbyła się u 424 przedsiębiorców z całej Polski, którzy prowadzą małe i duże sklepy oraz hurtownie.
Tegoroczny finał był jeszcze większy, bogatszy w atrakcje i pełen niespodzianek. Było wiele emocji i dyskusji podczas obrad jury. Ale jurorzy w jednym byli zgodni ? zaprezentowane zabawki zaskoczyły ich pomysłowością, walorami edukacyjnymi i estetyką.
Tadeo Trading, Polesie, Rozette, Granna, Winning Moves, Meteor, Trefl, Simba, Artsana, Artyzan, Clementoni, Craft with Fun, Bam Bam, Playgro, Mega Creative, Cartamundi, Artyk, Egmont, Russel, Adamigo, Sun-day, Spin Master, Alexander, Albi, Zielona Sowa, Astra, Dan-mark, Pilot, Starpak, Corex, Bic, Kw Trade, Toma, St. Majewski, Jawa, Mattel, Interdruk, Herlitz, Hamelin, Newell, Derform, Eurospark, Trefl karty, Hasbro, Tactic, Foksal i oczywiście redakcja naszego magazynu - w takim gronie spotkaliśmy się w Krakowie na targach szkolno-zabawkarskich.
Blisko 1,5 mln sprawdzonych, 700 tys. zakwestionowanych i 30 tys. zniszczonych zabawek ? to efekt wspólnej akcji UOKiK i Krajowej Administracji Skarbowej. Celnicy przy wsparciu Inspekcji Handlowej i specjalistycznych laboratoriów sprawdzali, czy w sprowadzanych spoza UE lalkach, piłkach lub gryzakach nie ma zbyt dużo toksycznych ftalanów. Podobne działania podjęły ? z polskiej inicjatywy ? inne państwa Grupy Wyszehradzkiej.
29 września w hotelu Trylogia w Zielonce po raz kolejny nasza redakcja spotkała się z liczną grupą dostawców artykułów szkolnych, dekoracyjnych, kreatywnych oraz zabawkarskich. Wśród nich nie zabrakło naszych ulubieńców, firm: Hamelin, Tadeo Trading oraz oczywiście Rozette. Nie omieszkaliśmy oddać nasz mikrofon w ręce jeszcze kilku innych przedstawicieli jak chociażby firm Russel czy Mer-Plus. Co z tego wynikło? Zapraszamy do obejrzenia filmu.
Ci z Was, którzy byli na wakacjach w polskich kurortach, zapewne na licznych straganach zauważali dwie grupy najbardziej obleganych produktów. Jedne z nich to oczywiście, póki co, nieśmiertelne emotikonki dystrybuowane przez firmę ROZETTE oraz szaleństwo tego lata - Fidget Spinnery.
Agencja Reklamowa Haftkom, KINGHOFF Sp. z o.o., Pro Media Sp. z o.o. to nowe firmy Członkowskie, które zdecydowały się przystąpić do Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych w czwartym kwartale br.
Więcej…Branżowe organizacje członkowskie pozwalają konsolidować się w grupy firmom, które następnie mogą wywierać wpływ na istotne rzeczy dla branży. Jedną z takich organizacji jest PIAP i w tej grupie nie powinno zabraknąć firmy GHIMEL , biura przedstawicielskiego na Polskę jednego z największych europejskich dystrybutorów artykułów promocyjnych firmy SIPEC SpA z Włoch.
Więcej…