Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Drukuj

Ocena użytkowników: 3 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

To chyba najstarsza i najfajniejsza zabawa naszej młodości. Potrzebne do niej jest kawałek asfaltu lub chodnika, kreda i kilku towarzyszy. O czym mowa? Oczywiście o grze w klasy. 

Gra w klasy jest jedną z tych tradycyjnych gier, które są nadal obecne. Do dziś gdy przechodzimy przez dziedziniec szkoły, możemy na boisku zobaczyć charakterystyczny dla tej gry rysunek. To zabawa, do której nie potrzeba drogich produktów. Tak naprawdę wystarczy kreda ?? lub nawet kamień, aby dzieci mogły czerpać z niej korzyści. Więc jeśli chcesz wiedzieć, jak grać w klasy, chcesz poznać jej zasady, warianty i korzyści bycia jej w życiu dzieci, czytaj dalej ten artykuł.

?? Pochodzenie gry w klasy

Pochodzenie gry w klasy, podobnie jak pozostałych tradycyjnych gier, nie jest znana. Mówi się, że w starożytnym Rzymie żołnierze używali mechanizmu podobnego do gry w klasy, aby ćwiczyć się i zyskać zwinność, równowagę i opór. Analizując jednak historię, pamięć o grze sięga do lat 70. i 80., gdy dzieci bawiły się razem najczęściej na dworze i nie miały dostępu do tylu produktów co my dzisiaj. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że to nasze pokolenie lat 70. było twórcami i wynalazcami tej gry. Zapewne to dzięki naszej wyobraźni, trochę wymuszonej przez brak dostępu do tylu gotowych zabawek, spowodowało, że zdołaliśmy przez te lata zmodyfikować jej zasady gry, aby uczynić ją bardziej skomplikowaną i zabawną.


Do zabawy w klasy potrzebna jest jedynie kreda

Kredy CLASSCOLOR Street MAXI dostępne są w pudełkach po 6 sztuk w różnych kolorach


?? Jak grać w klasy?

Gra w klasy, podobnie jak reszta popularnych gier, ma różne warianty, które można zastosować, jednak w tym artykule wymienimy te najpopularniejsze. Pierwszym krokiem jest narysowanie klasy na ziemi (w przypadku, gdy nie jest ona jeszcze narysowana). Następnie narysuj 10 pól od 1 do 10 (jak pokazano na poniższym obrazku).

Znalezione obrazy dla zapytania gra w klasy

Aby to zrobić, musisz użyć różnych kolorów kredy, aby lepiej odróżnić liczby w polu. Zazwyczaj pole numer 10 to strefa odpoczynku, w której uczestnik może postawić obie stopy na ziemi. Wyobraźnia dzieci jest tak wielka, że ??to miejsce można nazwać na różne sposoby, takie jak "niebo" czy "dom". 

Grę rozpoczyna ta osoba, która jako pierwsza kamykiem trafi na pole oznaczone 1. Ale zadanie jest utrudnione - kiedy rzucamy kamykiem, stoimy tyłem do "klasy". Osoba, której uda się rzucić kamyk na pierwsze pole, może zaczynać. Na jednej nodze (ewentualnie można dwóch) skacze po wszystkich polach (na podwójnym polu staje w rozkroku). Podczas skakania nie można się zachwiać - wówczas jest skucha i trzeba wszystko zaczynać od początku. Po zaliczonej pierwszej rundzie, należy kamyczkiem trafić pole z "2" i tak dalej. Gra trwa do momentu, gdy wszyscy ją ukończą albo się znudzą.

?? Korzyści z gry 

Największą korzyścią gry w klasy jest chyba to, że zazwyczaj zabawa organizowana jest na świeżym powietrzu. Ruch, zaangażowanie, skoczność, ćwiczenie równowagi i rywalizacja to główne korzyści. Klasy to zabawa, która pozwala rozwijać umiejętności motoryczne najmłodszych.


Kredy CLASSCOLOR Street MAXI pojemnik 10 sztuk w różnych kolorach - nasz wybór

?? Warianty

Warianty gry w klasy mogą być tak liczne, jak dzieci mogą sobie wyobrazić. W zależności od liczby osób, miejsca istnieją tysiące sposobów na ćwiczenia. Kolejnym wariantem gry w klasy jest przede wszystkim nie 10 a 12 pól. Gracz rozpoczynający grę rzuca kamyk i stara się trafić w pierwsze pole. Gdy trafi, może rozpocząć skoki jednonóż (na jednej nodze). Trzeba skoczyć kolejno na każde pole (omijając jedynie to pole na którym leży kamyk). Po dotarciu do numeru 12 musi jednym skokiem obrócić się o 180 stopni i skacze z powrotem, przed pierwszym polem zatrzymuje się, zabiera kamyk ale nie wolno mu stanąć na to pole. Następnie rzuca kamykiem do kolejnego okienka itd. dopiero gdy uczestnik popełnił błąd czyli: Nie trafił kamykiem we właściwe pole Stanął na linii Stanął na dwóch nogach Nie zachował kolejności skoków na ponumerowane pola Nie uda mu się jednym skokiem obrócić dookoła aby zacząć drogę powrotną przychodzi kolej na następnego zawodnika, skaczący do tej pory czeka na swoją kolejkę zaczynając od pola, w którym popełnił błąd. Jeśli nasz opis jest mimo to mało zrozumiały, zobacz filmik. 

 

 

Kategoria: Nowe produkty - branża zabawkarska
Odsłony: 8042