Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Hity sprzedażowe

Do szybkiego i efektywnego usuwania kurzu oraz innych zanieczyszczeń.

Polecamy

Subskrypcja

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Wszyscy dobrze wiemy, że rynek najczęściej odpowiada potrzebom większości. To do zdrowych dzieci głównie kierowane są zabawki. Na szczęście Wydawnictwo Muduko wyszło naprzeciw potrzebom także osób niewidzącym, wypuszczając na rynek fantastyczną grę Rozpoznaj stworka.

Rozpoznaj stworka to propozycja dla graczy powyżej czwartego roku życia. Zamknięta w małym, poręcznym sześciennym pudełku wypełniona po brzegi gra została zaprojektowana tak, by do wspólnej gry mogły włączyć się dzieci widzące i niewidome. Już w sklepie osoba niewidoma przeczyta na pudełku nazwę i najważniejsze dane dotyczące gry wytłoczone na opakowaniu. Dodatkowo może zeskanować kody QR i zapoznać się z instrukcją w dwóch wersjach: html, do samodzielnego odczytania przez odpowiedni program lub w nagranej już wcześniej wersji audio. Zatem kupując grę, nie kupujemy kota w worku.

 

 

Skąd pomysł na grę dla niewidomych?

Inspiracją dla Wydawnictwa Muduko do stworzenia inkluzywnej gry dla graczy niewidomych była gra dotykowa „Monsters’ Party” tajwańskiego wydawnictwa Kang Hsuan Educational Publishing Corp, która stworzona została jako gra dotykowa, ale z przeznaczeniem dla dzieci widzących.

Początkowo Muduko wymyślało, jak według nich, widzących, dostosować grę, jakie elementy dotykowe dodać, by gra nadawała się dla osób niewidzących. Wiedzieli jednak, że nie poradzą sobie sami, nie posiadali bowiem odpowiedniego zaplecza merytorycznego. Zatem zgłosili się do Fundacji Instytut Rozwoju Regionalnego, która zgodziła się im pomóc. Konsultantem Muduko został pan Marcin Patoczka, od którego otrzymali wiele cennych uwag pozwalających na dostosowanie gry dla osób niewidzących.

 

Jak grać?

Zaproście stworki na przyjęcie urodzinowe. Wystarczy porozsyłać zaproszenia. Jednak w przypadku stworków nie jest to takie łatwe! Każdy z nich ma bowiem swój tajny kod, który odczytać można jedynie dotykiem. Sprawdź się i bez użycia wzroku spróbuj rozesłać jak najwięcej zaproszeń. Gra przygotowana została tak, by mogli zagrać w nią niewidomi i niedowidzący z osobami ze sprawnym wzrokiem.

Rozpoznaj stworka to gra sensoryczna - głównym zmysłem, którego używamy, grając w grę, jest dotyk. Celem graczy (w podstawowej wersji jest to gra kooperacyjna). Jak już wspominaliśmy celem jest zaproszenie na imprezę stworków o konkretnych kształtach. Najpierw placami poznajemy potworki, dotykając ich wypukłych kształtów na kartach gości. Zapamiętujemy ich imiona, po czym rozkładamy karty gości i sięgamy po domki stworków, w których rogach staramy się wymacać wypukłe kształty potworków. Sprawdzamy, czy dobrze odgadliśmy kształt, dotykając analogicznych miejsc na rewersie, a w przypadku osób ze sprawnym wzrokiem, zaglądamy na spód domku, gdzie potworki są narysowane. Właściwie odgadnięte potworki przykrywamy na kartach gości żetonami zaproszeń (tutaj potrzebna może być pomoc osób widzących, aby żetony nie uległy przesunięciu).

 

Dlaczego to gra idealna?

Dzieci ze sprawnym wzrokiem, bawiąc się z dziećmi niewidomymi, rozwijają empatię i dowiadują się, że nie każdy ma dostęp do wszystkich rozrywek, z których one mogą korzystać do woli. Uczą się tego, jak pomagać i jak komunikować się, gdy nie wszyscy gracze mają te same możliwości.

Warto wyciągać rękę do potrzeb mniejszości, pytać, co możemy zrobić, by ułatwić lub uprzyjemnić życie osobom bez pewnych oczywistych dla większości przywilejów – aby małymi krokami czynić świat lepszym.

 

Grę znajdziecie między innymi tutaj: >klik<

 

 


 

 


REKLAMA

 

Wybrane ogłoszenia

Podręczna drukarka etykiet
To najtańsze urządzenie drukujące do zastosowań do ...
Elegancko kieszonkowy kalendarz.
Płyny do czyszczenia sprzętu elektronicznego.
Flamastry artystyczne Alpino - 30 kolorów
Samoprzylepne uchwyty do większości rodzajów kabli ...
Nowość w ofercie Rafcom.
Totalny hit tego roku.
Wesołe, miłosne o wersja "zrobione".

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Europejski produkt, wysoka jakość, niska cena...

    W dwóch z czterech testów wykonanych przez niemiecki magazyn testów konsumenckich, wkłady atramentowe KMP okazały się najlepszą alternatywą w porównaniu z oryginalnymi. "Stiftung Warentest" - niemiecka organizacja konsumencka porównała produkty OEM i kompatybilne wkłady dla najnowszego wydania swojego magazynu "test". W wyniku testu udowodniono, że alternatywne rozwiązania KMP do drukarek marki HP 302XL i Epson 29XL okazuje się być najlepsze. - "Jakość oferowana przez KMP zamienników jest porównywalna do oryginałów. Przy czym klient może zaoszczędzić nawet 50% na cenie."  - tak podsumował test "Stiftung Warentest" twierdząc również, że KMP to dobry wybór dla tych, którzy używają drukarek marki Epson: "Ich wkłady okazują się być najlepsze i pozwalają zaoszczędzić 40% na tuszu przy wydrukach kolorowych.".

    Więcej…  
  • Pakiet kolejnych zmian w prawie dla przedsiębiorców.

    Od 30 kwietnia 2018 roku przedsiębiorcy mają swoją Konstytucję. Część z wprowadzonych zmian ma za zadanie zachęcać do zakładania działalności gospodarczej. To m.in. instytucja działalności nierejestrowej dla osób, które będą osiągać niewielkie przychody. Konstytucja Biznesu to kolejne zmiany w prawie dla przedsiębiorców, które weszły lub wejdą w życie w tym roku. Od stycznia 2018 roku działa jednolity plik kontrolny (JPK) dla małych i średnich firm, a od lipca zostanie on rozszerzony także o inne rejestry, nie tylko VAT. Zmiany dla przedsiębiorców oznaczają też zmiany dla księgowych. Według ekspertów z firmy inFakt, większość z nich jest zadowolona z nowych propozycji.

    Więcej…