Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Drukuj

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Trwają obchody 75-lecia Batmana, jednego z najbardziej znanych superbohaterów wszechczasów. Specjalnie z tej okazji zostało zaprojektowane rocznicowe logo postaci.

W marcu 1939 roku Bob Kane po raz pierwszy postawił kreskę Bat-mana (pierwsza transkrypcja) w komiksowej serii Detective Comics na podstawie historii wymyślonej przez Billa Fingera; wtedy też Batman wyszedł z cienia aby z czasem stać się najpopularniejszym superbohaterem i zdominować wszystkie media. Począwszy od filmów fabularnych, programów telewizyjnych, radia, poprzez gry video i wydawnictwa, na produktach licencyjnych kończąc, ten najbardziej ludzki z Super Bohaterów, od 75 lat fikcyjnie walczy z największymi złoczyńcami i dąży do sprawiedliwości za pomocą swojego intelektu, sprytu i arsenału gadżetów. W komiksowym świecie DC uchodzi za najwybitniejszego detektywa, który pilnuje porządku w rodzinnym mieście Gotham City.

W trwającą cały rok celebrację zaangażowane są studia filmowe, telewizyjne, producenci gier, zabawek i gadżetów, a także twórcy komiksów.

,,Batman to dla nas kluczowa marka z wielopokoleniową historią. Jesteśmy dumni, że możemy wspólnie świętować 75 rocznicę jej istnienia", powiedział Kevin Tsujihara, prezes zarządu Warner Bros. Entertainment. ,,Od wysokobudżetowych filmów kasowych aż po produkty konsumenckie, Mroczny Rycerz nadal bryluje na ekranach i słusznie zasługuje na status ikony w kulturze.?

,,Batman to niesłychanie ważna marka w portfolio Studia Warner Bros.; jesteśmy dumni, że możemy świętować 75 rocznicę jej istnienia?, powiedział Kevin Tsujihara, prezes zarządu Warner Bros. Entertainment. "Od filmów kasowych na poziomie miliardów dolarów, poprzez kino domowe, gry video i produkty konsumenckie, Mroczny Rycerz niemalże budzi się z publicznością na całym świecie i słusznie załuguje na status wiecznej, globalnej ikony pop kultury?.

Człowiek nietoperz jest najbardziej popularnym spośród super bohaterów w historii filmowej i to w oparciu o jego postać powstało najwięcej scenariuszy filmowych. Również biznes gier o Batmanie jest najbardziej udanym przedsięwzięciem handlowym w tym sektorze rynkowym. Batman jako superbohater bije rekordy w każdym wcieleniu i wyznacza standardy sprzedaży wszystkich innych produktów.


,,Batman to pod każdym względem, jedna z najbardziej kultowych postaci, jaką kiedykolwiek stworzono. Niezmiennie od 75 lat fascynuje fanów na całym świecie. Człowiek nietoperz stanowi integralną częścią popkultury i wzbudza podziw oraz zainteresowanie widzów na całym świecie
" powiedziała Diane Nelson, prezes DC Entertainment oraz prezes i dyrektor ds. treści, Warner Bros. Interactive Entertainment. 


Na polskim rynku produkty z Batmanem oferują firmy z najróżniejszych sektorów rynkowych. Aleksander ma w swojej ofercie zabawki edukacyjne, Astra tekstylia szkolne, Hamelin artykuły papiernicze, Zielona Sowa książeczki edukacyjne. Filmy dvd dystrybuuje Galapagos, a gry na różne nośniki Cenega. Dostępne są także figurki akcji oferowane przez Mattela oraz klocki Lego.

Reprezentująca markę w Polsce European Licensing Company we współpracy z partnerami szykuje szereg urodzinowych działań promujących wiecznie żywego Batmana. Więcej szczegółów już wkrótce.

 

 

Kategoria: Wydarzenia - branża zabawkarska
Odsłony: 5050