Często, gdy posiadamy różnorodne kompetencje, szukamy także w sobie cech, które są wrodzone lub pożądane u handlowców, takie jak umiejętność słuchania czy elastyczność w adaptacji do nowych warunków, a także odwaga. Poniżej przedstawiam kilka sytuacji, w których nasze naturalne predyspozycje mają szansę się ujawnić, umocnić i rozwijać:
-
W Twojej roli jako handlowca/doradcy kluczowe jest sprytne zarządzanie czasem i planowanie działań, aby skutecznie osiągać cele sprzedażowe oraz wspierać rozwój firmy. Warto postawić na strategiczne podejście do sprzedaży, analizować rynek oraz śledzić trendy, aby szybko reagować na zmiany i zachować konkurencyjność naszej firmy.
-
W relacjach z klientami należy kłaść duży nacisk na budowanie zaufania i trwałych więzi. Ważne jest słuchanie ich potrzeb, oferowanie najlepszych rozwiązań i zapewnienie wysokiej jakości obsługi. Dzięki temu zyskujemy lojalność klientów i zwiększamy szanse na powtarzalne transakcje.
-
Nie bój się wyzwań i nowych możliwości rozwoju. Ciągłe doskonalenie swoich umiejętności, poszerzanie wiedzy oraz dostosowanie się do zmian na rynku powinny być dla ciebie priorytetem. Jako handlowiec bądź elastyczny i gotowy na nowe wyzwania, które mogą pojawić się w branży.
-
W swojej pracy dbaj o profesjonalizm, etykę oraz utrzymanie wysokich standardów. Pozwól sobie na pewność siebie i efektywnie prezentuj produkty, negocjując jednocześnie warunki handlowe. Twoje umiejętności interpersonalne pozwolą Ci budować silne relacje z klientami i zrobić pozytywne wrażenie na nich.
-
Praca jako sprzedawca nie kończy się na samym procesie sprzedaży. Ważne jest również monitorowanie satysfakcji klientów, rozwiązywanie ewentualnych problemów oraz budowanie pozytywnego wizerunku marki. Dzięki temu zyskasz zaufanie i lojalność klientów, co przekłada się na sukces Twojej firmy.
Z takim podejściem i cechami, na pewno każdy z nas odniesie sukces w swojej branży i życiu, stale rozwijając i doskonaląc swoje umiejętności.
Zapraszam Cię na webinar, który odbędzie się 12.04. o godzinie 18:00, poświęcony komunikatywności, pozyskiwaniu i utrzymywaniu klientów. Omówimy następujące istotne aspekty:
- skuteczna komunikacja z klientem i w zespole,
- strategie unikania rutyny i budowania nawyku pozyskiwania nowych klientów,
- sposoby utrzymania klientów w firmie.
Zapraszam na trzy kwadranse pełne przydatnych informacji i dyskusji na temat praktycznego wykonywania zawodu handlowca, opartych na moich doświadczeniach i obserwacjach rynku sprzedaży B2B. Aby się zapisać na webinar, kliknij tutaj: link do zapisów
Calkowity koszt to 5 zł.
Zachęcamy również do nabycia drogą zakupu ebooka, w którym omawiam kompetencje pojawiające się na początku kariery każdego sprzedawcy i handlowca, który często wtedy „Nie wie, czego nie wie”
- Odkrywam tam, to co jest zakryte!
Link do ebooka ”Pieniądze a Rozwój Własnych Kompetencji”
Link skrócony; https://tiny.pl/dmm5z
Andrzej Stanisław Cur Trener/Kierownik Sprzedaży/Autor
-----
Andrzej Stanisław Cur Trener/Kierownik Sprzedaży/Autor
https://andrzejcur.blogspot.com/
Posiada 29-letnie doświadczenie w biznesie, w tym 21-letnie w sprzedaży B2B i B2C oraz 8-letnie w budowaniu i zarządzaniu zespołami sprzedażowymi, prowadzeniu szkoleń training on the job, oraz szkoleń produktowych i sprzedażowych. Specjalizuje się w szkoleniach umiejętności miękkich i rozwoju kompetencji w zespołach handlowców oraz przeprowadzaniu zespoły handlowe przez proces zmiany. Wśród pozyskanych Klientów wprowadził skutecznie sprzedaż ubezpieczeń rozszerzonych gwarancji w modelu Cross, Up-Selling w produkcie tradycyjnym w salonach AGD, jak i zupełnie nowatorskim systemie ochrony w salonach meblowych.
W wieku 47 lat zmienił swoją karierę handlowca na trenerską, gdzie w BizYou współprowadził szkolenia oraz dostosował produkty szkoleniowe do potrzeb Klientów samodzielnie pozyskanych, tj.: • SAS Institute Polska • FORTE SA, Assa Abloy ESP, • X-code, • Rodl&Partner,
Współpracował i czuwał nad satysfakcją Klienta z usług na każdym etapie realizacji. Posiada wykształcenie wyższe z zarządzania zasobami ludzkimi oraz certyfikat AQR (nr licencji ILN123310), prowadził sesje informacji zwrotnej w badaniach postaw, odporności psychicznej i kompetencji AQR oraz DISC.
Od 2019 r. współtworzy z Joanną Cur i rozwija markę Cur Szkolenia i Doradztwo, jako trener i ekspert sprzedaży. Realizował projekty szkoleniowe wewnętrzne i zewnętrzne dla międzynarodowych korporacji i polskich firm rodzinnych, pracując z szeregowymi pracownikami oraz kadrą średnią i najwyższą kadrą menadżerską.
Kontakt: https://www.linkedin.com/in/andrzej-stanisław-cur/