Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Organizacja biura domowego jest czymś, o czym nie myślimy zbyt długo. Mamy biurko, komputer, drukarkę - czego nam więcej? Niestety w pracy przychodzi wcześniej czy później taki moment, że przestajemy ogarniać stos papierów i kubków od kawy.

Home Office, czyli wykonywanie swojej pracy w domu, lub najzwyczajniej w świecie, prowadzenie własnej działalności w pieleszach swojego M4 jest bardzo przyjemne. Oczywiście pod warunkiem, że potrafimy być zorganizowani, zmotywowani oraz świetnie wyposażeni w niezbędne narzędzia do wykonywania swojej pracy.

Początki pracy są najprzyjemniejsze. Nowe biurko, ład i porządek... Z biegiem czasu, gdy jednak coraz więcej rzeczy i obowiązków nam przybywa - używane kubki do kawy, stos plików, które przechowujemy, rachunki, faktury, osierocone pióra - przychodzi taki dzień, gdy mamy tego dość, zwłaszcza gdy po raz szesnasty coś nam znika lub ginie w natłoku spraw. To wtedy uświadamiamy sobie, że zorganizowanie domowego biura jest niezbędne tu i teraz.

Pełna organizacja biura domowego to wielka praca. Na pierwszy rzut oka wydaje się być nawet zbyt przytłaczająca. Jeśli więc czujesz się na siłach, zorganizuj swoje biuro już na samym początku. Jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś mamy kilka porad, jak się do tego zabrać.

Możemy poprowadzić Cię przez kilkunastostopniowy plan, który może pomóc Ci ponownie uczynić swoją przestrzeń biurową funkcjonalną i atrakcyjną. Ale jeśli nie jesteś jeszcze gotowy na całkowitą zmianę wizerunku, a jednocześnie rozpaczliwie potrzebujesz wsparcia, poniżej znajdziesz pięć łatwych do opanowania rzeczy, które możesz zrobić własnym sumptem.

1) Wybierz trzy rzeczy i wyrzuć je.

Zaczynamy od organizacji domowej z czymś łatwym, aby wprowadzić Cię w nastrój i oczyścić trochę przestrzeni. Na Twoim biurku jest prawdopodobnie o wiele więcej niż tylko trzy rzeczy, które są całkowicie zbędne w Twoim biurze domowym. Na początek wyrzuć jednak trzy. Rozejrzyj się - czy naprawdę potrzebujesz te wszystkie stare czasopisma? To pióro, które nie działa? Te używane pojemniki na przekąski?

Nie? To pozbądź się ich!

Czujesz się dobrze, prawda? Nie musisz zatrzymywać się tylko na trzech rzeczach. Jeśli widzisz bardziej oczywistych kandydatów do kosza, wyrzuć ich również.


Rekomendowany przez nas kosz, który ubarwi Twoje otoczenie i chętnie pochłonie zbędne rzeczy

KOSZ LEVIATAN SIATKA LIMONKA 12L

Kosz metalowy Leviatan, powleczony zielonym lakierem. Pojemność 12 l.
Wymiary: 266x218x280 mm. Dostępny w kilku kolorach także w zestawie z
szufladami i pojemnikiem na długopisy i karteczki.

Dystrybutor: 


2) Zaopatrz się w szuflady do segregowania.

Szafki na dokumenty to królowie bałaganu w większości biur domowych. Jeśli naprawdę lubisz mieć różnych karteluszków dużo i ciężko Ci się z nimi rozstać wybieraj szuflady zamknięte. Wybieraj też takie, które mają kilka "pięter" i miejsce na opis, co się w nich znajduje. 

Pamiętaj przy tym, aby zachować ład i porządek w ich odkładaniu. Dość często wszystko pakujemy do jednej z nich, co powoduje, że potem nie możemy znaleźć tego, co szukamy. Zdarza się, że jedną kartkę papieru, którą nie musimy się już zajmować, ale nie chcemy jej wyrzucać wkładamy z powrotem do szuflady. Kiedy mamy kolejną, robimy z nią to samo. Nasza szafka na dokumenty staje się naszym osobistym składowiskiem, a kiedy jest pełna, po prostu przenosimy się do innej.

Sortowanie dokumentów w szufladach wielopoziomowych jest dla nas idealnym rozwiązaniem pod warunkiem, że pilnujemy ustalonych wcześniej zasad. Wprawdzie nasze szafki z czterema szufladami o standardowej wielkości mogą przypominać wykopaliska archeologiczne z latami nagromadzonymi rzeczami "nie do wyrzucenia", dlatego dla ułatwienia opisz kolejne szuflady i pilnuj się ich. Zacznijmy od małych kroczków, a gwarantuję Ci, że zmieni się wiele. 


Rekomendowane szuflady zamknięte, także z opcją do podpisu

 

 Zestaw szuflad i segregatorów do małych i domowych biur dostępny w bardzo szerokiej gamie kolorystycznej. 

Dystrybutor:


3) Wyczyść swoją tablicę zadań.

Tablica zadań to różnego rodzaju i formatu miejsca na ścianie, gdzie zapisujesz rzeczy do zrobienia, przypinasz post-ity lub wrzucasz plany i pomysły. Niestety, pracując w domu, dość często zdarza się, że Twoja tablica oprócz zawodowych rzeczy uwzględnia gro prywatnych. Imieniny cioci, rysunki dzieci... 

Spójrz teraz na swoją tablicę. Czy jest tam coś, co napisałeś dotyczące czegoś, co musisz zrobić dzisiaj, albo nawet w tym tygodniu? Jeśli nie - co widzisz zamiast tego? Zdjęcia rysowane przez dzieci? Zdjęcia z ubiegłorocznej wyprawy?

W porządku, tylko miej na uwadze cel organizacji biura domowego. Nie zapominaj, że tutaj pracujesz i musisz się skoncentrować na obowiązkach. Twórz więc obszar roboczy, który pomoże ci być bardziej produktywnym. Nie ma nic złego w tym, że zdjęcia dzieci i zdjęcia rodzinne są wszędzie porozwieszane w domu - niestety nie ma dla nich miejsca w domowym biurze. Zdejmij je i przenieś w inne miejsce. Następnie usuń wszystkie stare wiadomości z planszy. Jesteś gotowy, aby iść do przodu.


Polecamy marker suchościeralny do tablic jako alternatywa karteczek

board marker donga 
Marker do białych tablic ze specjalnym tuszem na bazie alkoholu.
Okrągła końcówka, grubość linii pisania: 2 mm.
Minimalna ilość: 12
Pakowane po 12 sztuk.
Producent: 
 
Dystrybutor:
Znalezione obrazy dla zapytania logo tadeo trading

4) Uporządkuj życie przynajmniej w jednej szufladzie.

Szuflady i tak są zwykle wysypiskami śmieci, ale w domowym biurze pokus i okazji jest jeszcze więcej. Po paru miesiącach okazuje się, że szuflady biurkowe mogą stać się strefami katastrof. Zorganizuj biuro w domu, wybierając jedną szufladę biurka. Wyciągnij ją i wszystko z niej wyrzuć. Sortuj zawartość, segregując wszystko, co nie jest już użyteczne. Wyrzuć do kosza to co zbędne, a rzeczy nie związane z pracą przenieś ww właściwe miejsce. Na przykład przepisy są najlepiej zlokalizowane w pobliżu kuchni, a nie przy biurku.

5) Wyczyść swoją przestrzeń pracy.

Zacznij od zdobycia dużego kartonowego pudełka (lub dwóch). Teraz zdejmij wszystko ze swojego biurka, z wyjątkiem przedmiotów absolutnie niezbędnych do twojej pracy, takich jak komputer i telefon. Umieść wszystko, co usuniesz z niego, w kartonowym pudełku.

Umieść pudełko w dostępnym miejscu, ale na uboczu, aby się nie potknąć. Następnie przejdź do pracy tak, jak zwykle. Gdy pracujesz w swoim domowym biurze, jeśli potrzebujesz czegoś, czego nie ma na biurku, wyciągnij z pudełka i umieść w logicznym miejscu na biurku lub w jego pobliżu. 

Ważne - zwróć także uwagę, czy na Twoim biurku nie ma za dużo kabli i kabelków. Te do telefonu, do laptopa, do drukarki. Pamiętaj, że rynek obecnie oferuje Ci naprawdę ciekawe rozwiązania, które w estetyczny sposób pomogą Ci ogarnąć tę plątaninę. 


 Inteligentny system do zarządzania kablami

Stacja ładowania z inteligentnym systemem zarządzania kablami zadowoli niejednego użytkownika. 
Dedykowana urządzeniom marki APPLE świetnie sprawdzi się także z innymi urządzeniami mobilnymi.

Dystrybutor:

Znalezione obrazy dla zapytania logo kmp printtechnik polska

Twoja organizacja Home Office może zatrzymać się tutaj

Jeśli oczywiście chcesz na tym poprzestać. Jak widzisz wystarczy pięć małych o łatwych do opanowania rzeczy aby zorganizować domowe biuro. Możesz jednak pójść o krok dalej. Jeśli chcesz, uporządkuj nie jedną a wszystkie szuflady biurka. Opanuj swój system przechowywania. Jeśli chcesz, przejdź przez pełną organizację przemiany organizacyjnej w domu.

Mam nadzieję, że tych kilka kroków pozwoli Ci łatwiej przejść przez codzienną pracę. Pamiętaj - porządek na biurku to porządek w życiu. 

Wybrane ogłoszenia

Nowy zakreślacz w ofercie Tadeo Trading.
Torebka neoprenowa S'COOL BIRDTorebka neoprenowa S'COOL BIRD
Sprzedam48,00 (sugerowana cena rynkowa) PLN
Torebka neoprenowa idealna do szkoły, przedszkola, ...
Pióro wieczne z uniwersalnym uchwytem.
Flamastry S'cool - 12 kolorówFlamastry S'cool - 12 kolorów
Sprzedam15 (sugerowana cena rynkowa brutto) PLN
Ergonomiczne flamastry dla najmłodszych.
Portfolio tonerów marki PRISM znowu powiększone.
Idealne do szkoły, biura i domu.
Papierowy Dizajn poszukuje pracownika!!
Kolorowa zabawa z kostkami papierowymi.
Smakowite zakładki marki SMART by Leviatan
Nowe produkty w ofercie KMP PrintTechnik Polska.
Przepiękne mini zakreślacze od STABILO.

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Ergo homo officus, czyli co z tą ergonomią?

    Nie jest dobrze. O ergonomii w ostatnim czasie mówi się dużo, ale czy to coś zmienia? Jedynie 2,4% stanowisk biurowych w polskich firmach spełnia wszystkie jej zasady[1]. Pracownik odczuwa to dosłownie. Okazuje się, że ¼ osób w wieku od 26 do 35 lat cierpi na bóle pleców. Najczęściej bolące karki i barki szkodzą przedsiębiorstwom. 66% Polaków deklaruje, że będąc zdrowszym pracowałoby po prostu lepiej[2], więc co z tą ergonomią? Na świecie to trend numer jeden. Czy polscy pracodawcy są na nią gotowi?

    Więcej…  
  • Kolorowa DONG-A do szkoły i biura

    Dong-A to marka dobrze znana na naszym rynku. Wywodząca się z Korei Południowej Dong-A na przestrzeni lat stała się jedną z wiodących marek branży artykułów piśmiennych. Dystrybuowana od kilku lat przez Tadeo-Trading podbija serca polskich klientów.

    Więcej…