Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Hity sprzedażowe

Kolorowe notesy - zwierzątka marki Stick'n.

Polecamy

W ofercie firmy KMP PrintTechnik Polska pojawiły się nowe wkłady.


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Od marca 2018 roku wejdzie w życie zakaz handlu w część niedziel w roku. Otwarcie większości sklepów dozwolone będzie tylko w dwie niedziele w miesiącu, o ile nie przypadną akurat w jedno ze świąt ustawowo wolnych od pracy. Zdaniem przewodniczącego Rady Izby Gospodarki Elektronicznej przeniesie to część obrotów do internetu i wpłynie na rozwój tego kanału dystrybucji.

 E-commerce ucieszył się z decyzji, że część internetowa została wykluczona spod zakazu handlu w niedzielę, niezależnie od tego, czy ten handel dotyczy na razie wybiórczych niedziel, czy ostatecznie będzie całościowy. Przede wszystkim to byłoby trudne, bo spadłaby konkurencyjność naszych przedsiębiorców w stosunku do podmiotów, które są zarejestrowane za granicą – mówi Zbigniew Nowicki, dyrektor zarządzający Bluerank, przewodniczący Rady Izby Gospodarki Elektronicznej. – Gdyby zakaz objął też e-handel może należałoby przenieść biznes za granicę i stamtąd prowadzić operacje e-commerce. Teraz to jest szansa do wykorzystania.

20 grudnia Senat przyjął zmieniony projekt ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni i wprowadził dziesięć poprawek wobec projektu uchwalonego wcześniej przez Sejm. Zmiany nie dotknęły jednak handlu internetowego, którego funkcjonowanie w dni objęte zakazem handlu będzie dozwolone. Pierwszą niedzielą, w którą większość stacjonarnych sklepów pozostanie zamknięta, będzie 11 marca. W 2019 roku zakaz zostanie rozszerzony na pierwszą niedzielę miesiąca, a od 2020 roku obejmie wszystkie siódme dni tygodnia.

Taki model handlu powinien spowodować nie tylko zwiększony ruch w już istniejących sklepach internetowych, lecz także bardziej intensywne nakłady sieci mających zarówno placówki stacjonarne, jak i e-sklep w rozwój tej ostatniej gałęzi działalności.

Od marca przyszłego roku podmioty, które prowadzą handel w świecie rzeczywistym, czyli mają swoje salony sprzedaży, sklepy, sieci handlowe, ale jednocześnie działają w internecie, będą musiały przesunąć część wydatków do obszaru online, żeby zbilansować brakujące niedziele – przekonuje Zbigniew Nowicki. 

Według raportu Gemiusa z września 2017 roku w e-sklepach w 2017 roku zrobiło zakupy 54 proc. Polaków korzystających w ogóle z internetu (26,5 mln) wobec 50 proc. przed rokiem. Najwięcej z nich, bo 82 proc. za najważniejszą zaletę tej formy zakupów uznało całodobową dostępność kanału internetowego. Według szacunków polski rynek e-commerce jest wart około 40 mld zł, a trzy lata później może być większy o połowę.

 Na tym skorzystają też podmioty świadczące usługi dookoła całego biznesu e-commerce, które sprowadzają użytkowników, publikują reklamy, rozliczają się za konwersję, skończywszy na tych, które po prostu dostarczają paczki, pakują, zajmują się przygotowaniem towaru, a ostatecznie dostawą pod drzwi konsumenta, który taki towar zamówi – wylicza przewodniczący Rady Izby Gospodarki Elektronicznej.

 


Zobacz całą wypowiedź:


Czytaj także:

Wybrane ogłoszenia

Kolorowa zabawa z kostkami papierowymi.
Idealne na lodówkę oraz inne metalowe powierzchnie ...
Świetna zabawa dla maluchów.
Poszukiwany pracowni do firmy Print Flow Solutions ...
Przepiękna kolekcja szuflad do biura.
Portfolio tonerów marki PRISM znowu powiększone.
Nowy produkt marki CLEVERTON.
Nowy, niezastąpiony towarzysz w biurze, w domu, w ...
Najlepszy produkt roku 2018.
Przepiękne mini zakreślacze od STABILO.
Maped Color’Peps z serii Early Age

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Małe dzieła sztuki na aukcji charytatywnej

    St. Majewski - jako firma społecznie odpowiedzialna - zorganizowała ogólnopolski konkurs plastyczny pt. „Małe Dzieła Sztuki”, który ma na celu wsparcie najbardziej potrzebujących. Spośród prac nadesłanych przez dzieci z całej Polski wybrano te najlepsze, a następnie oprawiono w złote, eleganckie ramy i wystawiono na aukcji charytatywnej.

    Więcej…  
  • Stora Enso otwiera Centrum Innowacji dla branży opakowań

    W listopadzie br. Stora Enso oficjalnie otworzyła Centrum Innowacji dla branży opakowań, zlokalizowane przy jej siedzibie głównej w Helsinkach. Ma ono być miejscem prowadzenia prac badawczo-rozwojowych i tworzenia innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie opakowań, przy udziale pracowników firmy, jej udziałowców oraz klientów. W skład centrum wchodzą m.in.: ośrodek projektowania opakowań, a także przestrzenie prezentacyjne wyposażone w zaawansowane technologie – dotykową oraz umożliwiającą wirtualną wędrówkę po miejscach (przede wszystkim sklepach), do których trafiają opakowania. 

    Więcej…