Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Hity sprzedażowe

Przepiękna kolekcja Mikołaj torebek z brokatem.

Polecamy

Nowość w ofercie Asarto.


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Od marca 2018 roku wejdzie w życie zakaz handlu w część niedziel w roku. Otwarcie większości sklepów dozwolone będzie tylko w dwie niedziele w miesiącu, o ile nie przypadną akurat w jedno ze świąt ustawowo wolnych od pracy. Zdaniem przewodniczącego Rady Izby Gospodarki Elektronicznej przeniesie to część obrotów do internetu i wpłynie na rozwój tego kanału dystrybucji.

 E-commerce ucieszył się z decyzji, że część internetowa została wykluczona spod zakazu handlu w niedzielę, niezależnie od tego, czy ten handel dotyczy na razie wybiórczych niedziel, czy ostatecznie będzie całościowy. Przede wszystkim to byłoby trudne, bo spadłaby konkurencyjność naszych przedsiębiorców w stosunku do podmiotów, które są zarejestrowane za granicą – mówi Zbigniew Nowicki, dyrektor zarządzający Bluerank, przewodniczący Rady Izby Gospodarki Elektronicznej. – Gdyby zakaz objął też e-handel może należałoby przenieść biznes za granicę i stamtąd prowadzić operacje e-commerce. Teraz to jest szansa do wykorzystania.

20 grudnia Senat przyjął zmieniony projekt ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni i wprowadził dziesięć poprawek wobec projektu uchwalonego wcześniej przez Sejm. Zmiany nie dotknęły jednak handlu internetowego, którego funkcjonowanie w dni objęte zakazem handlu będzie dozwolone. Pierwszą niedzielą, w którą większość stacjonarnych sklepów pozostanie zamknięta, będzie 11 marca. W 2019 roku zakaz zostanie rozszerzony na pierwszą niedzielę miesiąca, a od 2020 roku obejmie wszystkie siódme dni tygodnia.

Taki model handlu powinien spowodować nie tylko zwiększony ruch w już istniejących sklepach internetowych, lecz także bardziej intensywne nakłady sieci mających zarówno placówki stacjonarne, jak i e-sklep w rozwój tej ostatniej gałęzi działalności.

Od marca przyszłego roku podmioty, które prowadzą handel w świecie rzeczywistym, czyli mają swoje salony sprzedaży, sklepy, sieci handlowe, ale jednocześnie działają w internecie, będą musiały przesunąć część wydatków do obszaru online, żeby zbilansować brakujące niedziele – przekonuje Zbigniew Nowicki. 

Według raportu Gemiusa z września 2017 roku w e-sklepach w 2017 roku zrobiło zakupy 54 proc. Polaków korzystających w ogóle z internetu (26,5 mln) wobec 50 proc. przed rokiem. Najwięcej z nich, bo 82 proc. za najważniejszą zaletę tej formy zakupów uznało całodobową dostępność kanału internetowego. Według szacunków polski rynek e-commerce jest wart około 40 mld zł, a trzy lata później może być większy o połowę.

 Na tym skorzystają też podmioty świadczące usługi dookoła całego biznesu e-commerce, które sprowadzają użytkowników, publikują reklamy, rozliczają się za konwersję, skończywszy na tych, które po prostu dostarczają paczki, pakują, zajmują się przygotowaniem towaru, a ostatecznie dostawą pod drzwi konsumenta, który taki towar zamówi – wylicza przewodniczący Rady Izby Gospodarki Elektronicznej.

 


Zobacz całą wypowiedź:


Czytaj także:

Wybrane ogłoszenia

Piękna kolekcja toreb papierowych z brokatem.
Uniwersalna ładowarka wieloportowa dla różnych urz ...
Firma GDD, ogólnopolski dystrybutor marek premium ...
Przepiękne zestawy ślubne: torba, koperta, kartka ...
Podręczny zestaw notesów i zakładek marki d.rect. ...
Bardzo lekkie i miękkie, wypełnione powietrzem pił ...
Nowość w ofercie Asarto.
Tusze do drukarek Epson marki Activejet AE-34BNX, ...
Hitowe skoroszyty archiwizacyjne teraz w nowych ko ...
Odświeżony wygląd (pojedynczy i podwójny) kubków n ...
W ofercie firmy KMP PrintTechnik Polska pojawiły s ...
Torebka neoprenowa - MałpkaTorebka neoprenowa - Małpka
Sprzedam45,00 (sugerowana cena rynkowa) PLN
Kolorowa neoprenowa torebka dla dzieci. Idealna do ...

Losowo wybrane artykuły branżowe

  • Atrybut każdego urzędnika - teka!

    Eleganckie i przede wszystkim dla każdego - to główne cechy najnowszej oferty teczek biurowych, jakie właśnie wprowadziła na rynek firma Leviatan-Poligrafia. Nowe wzory produktów sygnowane marką własną d.rect uzupełniły tym samym linię produktów przydatnych w biurze, w szkole i w domu.

    Więcej…  
  • Bezpieczna szkoła – bezpieczne przedszkole – szkolenie dla nauczycieli.

    Już 19 maja 2016 roku w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie odbędzie się szkolenie organizowane przez firmę Inter Sp. z o.o. na temat bezpieczeństwa w edukacji dzieci. Skierowane ono jest do wszystkich osób, które zajmują się edukacją dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym.

    Więcej…